Lediga jobb som Utvecklingschef i Solna

Se lediga jobb som Utvecklingschef i Solna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Solna som finns hos arbetsgivaren.

Chef Tillstånd och Rättigheter, Förvaltning och Utveckling – Vattenfall AB

Ansök    Feb 16    Vattenfall AB    Utvecklingschef
Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på öv... Visa mer
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.


Jobbeskrivning
Vill du följa med på resan mot en fossilfri framtid? Vi elektrifierar Sverige idag, så att du kan leva fossilfritt imorgon. I rollen som Chef Tillstånd och Rättigheter, Förvaltning och Utveckling får du ta en aktiv roll i vår pågående omställning.
Som Chef Tillstånd och Rättigheter, Förvaltning och Utveckling kommer du utmanas i spännande och komplexa frågeställningar i ett nytt team med grymma kollegor. Till vår nya förvaltningsgrupp söker vi nu en chef som tillsammans med kompetenta och drivna medarbetare vill ta sig an utmaningen att bygga och vidareutveckla teamet och verksamheten.
I gruppen Förvaltning och Utveckling inom Tillstånd och Rättigheter arbetar idag 12 medarbetare med uppdrag inom tillstånds- och rättighetsförvaltning, juridiskt stöd och rådgivning samt hantering av myndighetsremisser avseende planer med eventuell påverkan på bolagets anläggningar. Teamet har ett övergripande ansvar vilket omfattar hela Sverige och medarbetarna är utspridda från Malmö till Kiruna. Du kommer att leda utvecklingen av ditt team och din verksamhet vilket kräver förmåga att arbeta operationellt samtidigt som du har en strategisk höjd och förståelse. Utvecklingstakten är hög inom företaget och din förmåga att leda i förändring kommer ha stor betydelse för hur väl vi kommer lyckas med vårt uppdrag.
Dina arbetsuppgifter
Fortsätta det påbörjade arbetet med att bygga upp teamet och dess ansvarsområden vad gäller att skapa struktur, tydliggöra gränssnitt, fördela ansvar samt planera, prioritera och följa upp arbetet inom teamet
Leda och utveckla ditt team, både på individ- och gruppnivå
Löpande analysera kompetens- och resursbehov och aktivt arbeta med kompetensförsörjning och rekrytering
Driva verksamhetskritiska frågor tillsammans med dina medarbetare och kollegor i angränsande grupper samt skapa förutsättningar för utveckling och effektiva samarbeten
Sätta egen budget och arbeta med prognoser och kostnadsuppföljning
Som medlem i avdelningens ledningsgrupp bidra i utvecklingen av såväl verksamhet som organisation
Bygga relationer och goda samarbeten med externa parter såsom kommuner, länsstyrelser och andra viktiga myndigheter och intressenter



Kravspecifikation
Vi söker dig som har
Flera års chefserfarenhet, alternativt annan motsvarande ledarerfarenhet, där du aktivt arbetat med utveckling av medarbetare och team
Erfarenhet och förmåga att arbeta i större organisationer
Erfarenhet av förändringsledning och/eller verksamhetsutveckling
Erfarenhet av, eller kunskap om, tillståndsprocesser, från energibranschen eller motsvarande verksamhet
Relevant akademisk utbildning, gärna inom juridik, samhällsbyggnad, miljö, lantmäteri eller motsvarande

Personliga egenskaper
Vi letar efter dig som brinner för att bygga effektiva team. Då du kommer att ansvara för ett nytt team som har ett brett och komplext ansvar blir detta en viktig egenskap. Då vi befinner oss i en snabb förändringsresa är det viktigt att du kan förmedla ett lugn och en trygghet till teamet samt vågar fatta beslut även om inte all fakta finns att tillgå. Vi ser att du som ledare driver fram resultat och sätter upp tydliga mål för ditt team. Tjänsten kräver kommunikationskunskaper både skriftligt och muntligt på både svenska och engelska.


Ytterligare information
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. Med vår karriär- och utvecklingsmodell vill vi skapa tydlighet i vilka möjligheter du har att utvecklas i den inriktning du vill. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i.
Läs mer om oss på: www.vattenfalleldistribution.se
Som chef på Vattenfall Eldistribution motiveras du av att driva transformation genom att:
Engagera dina medarbetare att delta i utvecklingsarbete
Ansvara för att lyfta nya verksamhetsutvecklingsbehov
Ta ett tydligt sponsorskap inklusive ansvar för nyttorealisering för våra verksamhetsutvecklingsprojekt
Ansvara för mottagande och efterlevnad av nya arbetssätt



Placeringsort: Solna, Luleå eller Trollhättan
För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Jane Tollqvist, 073-802 90 92. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Kajsa Loman, 070-285 33 64.


Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00. Anne-Marie Sjöbohm (Akademikerna), Christian Ericsson (Ledarna), Ulf Tengman (SEKO) och Asim Nokic (Unionen).


Välkommen med din ansökan senast 10 mars. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Visa mindre

Enhetschef bränsle- och avfallsströmmar samt transport

Ansök    Jan 18    Vattenfall AB    Utvecklingschef
Företagsbeskrivning Svensk Kärnbränslehantering AB, SKB, arbetar med ett av Sveriges största miljöskyddsprojekt. SKB:s uppdrag är att ta hand om allt radioaktivt avfall från de svenska kärnkraftverken. Det ska göras på ett säkert sätt för både människor och miljö. I dag är cirka 600 personer anställda på SKB. Vi har ett omfattande samarbete med experter och uppdragstagare utanför företaget. SKB:s huvudkontor är placerat i Arenastaden i Solna. Vi har även k... Visa mer
Företagsbeskrivning
Svensk Kärnbränslehantering AB, SKB, arbetar med ett av Sveriges största miljöskyddsprojekt. SKB:s uppdrag är att ta hand om allt radioaktivt avfall från de svenska kärnkraftverken. Det ska göras på ett säkert sätt för både människor och miljö.
I dag är cirka 600 personer anställda på SKB. Vi har ett omfattande samarbete med experter och uppdragstagare utanför företaget.
SKB:s huvudkontor är placerat i Arenastaden i Solna. Vi har även kontor i Oskarshamn och Forsmark/Östhammar, där vi har anläggningar och bedriver olika verksamheter inför byggandet av ett slutförvar för använt kärnbränsle.


Jobbeskrivning
Vill du bygga framtiden med oss?
Tiden är inne. Tillsammans ska vi på SKB bygga ett av världens första slutförvarssystem för använt kärnbränsle. Ditt övergripande mål är att tillsammans med ditt team bidra till en säker och hållbar hantering av svenskt radioaktivt avfall med liten påverkan på klimat och miljö. Uppdraget är i stora delar ett pionjärarbete och innebär många komplexa utmaningar.
För oss handlar ledarskap om att nå mål genom sina medarbetare. Din uppgift som ledare är att samla kraften så att den blir större än summan av enskildheterna. Arbetet ställer höga krav på att koppla ihop människor, accelerera lärandet och att driva innovation.
Är du redo för ett stort och viktigt arbete som kommer att göra skillnad för människor och miljö under mycket, mycket lång tid framåt?
Nu söker vi en drivande och engagerad chef för enheten Bränsle- och avfallsströmmar samt transport
Här kommer du att arbeta
SKB:s avdelning för Anläggningsutveckling (Asset management) ansvarar för att säkerställa kärntekniska anläggningars och transportsystemets säkerhet och utveckling samt att medel och resurser för anläggningsutveckling används på mest effektiva vis. Det innebär att avdelningen utvecklar SKB:s strategiska planer för anläggning och tillgångsförvaltning. Avdelningen ansvarar också för beställningar av anläggningsutveckling.
Enheten är har flera lokaliseringsorter såsom, Solna, Östhammar och Oskarshamn
Vad du kommer att göra
Ansvar för utveckling och förvaltning av SKB:s transportsystem, inhämtande och planering av avfallsproducenters kort- och långsiktiga behov samt framtagande av bränsle- och avfallsdokumentation för transport, mellanlagring och slutförvaring. Som enhetschef ingår du i avdelningens ledningsgrupp och är central i arbetet med att utveckla och förvalta SKB:s tillgångar. Arbetet kräver god samarbetsförmåga då enheten har en tät samverkan med externa avfallsproducenter samt med flertalet avdelningar inom SKB.
Enheten har tre grupper om totalt cirka 30 medarbetare. Grupperna Avfall och Bränsle har gruppchefer och i rollen som enhetschef kommer du inneha gruppchefsrollen för Transport som i nuläget har cirka 5.
Uppgifterna inom enheten omfattar:
Ansvar för strategier och planering av externa avfallsproducenters kort- och långsiktiga behov av transporter till SKB:s anläggningar.
Ansvar för framtagande och realisering av långsiktiga tillgångsstrategier (asset management) för utveckling och förvaltning av transportsystemet som består av SKB:s fartyg, fordon och transportbehållare.
Ansvar för att transportsystemet uppfyller gällande krav och tillstånd och enligt god säkerhetspraxis.
Att vara beställare av projekt för utveckling av transportsystemet.
Att ta fram strategier, metoder och dokumentation för hantering av använt kärnbränsle och låg- och medelaktivt avfall.
Ansvar för SKB:s samlade kompetens för bränslefrågor (exempelvis inventarium, resteffekt, kriticitet, bränsleinformation, skadat bränsle, kemi och åldring).
Ansvar för SKB:s samlade kompetens för avfallsfrågor (exempelvis inventarium, acceptanskriterier, typbeskrivningar, efterlevnadskontroller, kemi och åldring).



Kravspecifikation
Vi söker dig som har erfarenhet av och god förmåga att driva, leda och utveckla verksamhet. Då arbetet innebär personalansvar är det viktigt att du har goda förutsättningar och intresse för att leda, motivera och utveckla medarbetarna. Arbetet kräver också god samarbetsförmåga då enheten kommer att samverka med andra enheter inom SKB och med avfallsproducenter. Kunskaper om kärntekniska krav, transportverksamhet av farligt gods ses som meriterande.
Som ledare är du trygg i din roll som chef och har mod att fatta beslut om inriktning. Vattenfalls ledord för ledarskap är tydlig, synlig och modig. Du besitter en personlig mognad och du brinner för att stödja och utveckla dina medarbetare.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där goda ledaregenskaper, samarbetsförmåga och strategisk planering prioriteras.
Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska samt körkort B


Ytterligare information
Varför ska du arbeta hos oss?
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en spännande organisation med många nationella och internationella sakkunniga experter som gärna delar med sig av kunskaper och erfarenheter.
Eftersom SKB ingår i Vattenfallkoncernen finns goda karriärmöjligheter inom en stor dynamisk organisation.
Våra medarbetare är avgörande för vår framgång. Det är viktigt att hela livet fungerar. Därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid.
Det här är vi, dina framtida arbetskamrater
På SKB träffar du människor med olika utbildning, olika förmågor och olika bakgrunder. Alla är olika, och det tycker vi är bra. Vi på SKB är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer öppet och framgångsrikt företag. Och genom att var och en har möjlighet att utveckla sig själv, utvecklas även vår verksamhet.
Men på ett väsentligt sätt är vi alla lika. Det som enar oss, är att vi siktar mot ett tydligt mål: det att skapa trygghet för kommande generationer.
På vår webbplats finns mer information om SKB och hur det är att arbeta hos oss. Vi ser fram emot att lära känna dig.
Ytterligare information
För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef, Johan Hedlund, 070-629 25 59
För mer information om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare, Anders Nielsen 070-078 68 40
Fackliga företrädare är för Saco-SKB Marika Westman, 070-638 34 36, för Unionen Roger Ingvarsson, 070-618 83 45 och för Ledarna Per Carlsson, 070-325 09 15.
Placeringsort: Oskarshamn, Solna eller Östhammar
Vattenfall och SKB är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. Visa mindre

Forsknings- och utvecklingsdirektör

Ansök    Nov 20    Randstad AB    Utvecklingschef
Arbetsbeskrivning Är du en nyfiken, modig och samhällsintresserad ledare? Då kan det vara dig vi söker! Avdelningen för forskning och utveckling består av 2 sektioner, sektionen för forskning och utvärdering och sektionen för verksamhetsutveckling. Som avdelningsdirektör är du ett strategiskt stöd till generaldirektören och ingår tillsammans med övriga avdelningsdirektörer och stabschefen i myndighetens nationella ledningsgrupp och tar där ett gemensamt an... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en nyfiken, modig och samhällsintresserad ledare? Då kan det vara dig vi söker!
Avdelningen för forskning och utveckling består av 2 sektioner, sektionen för forskning och utvärdering och sektionen för verksamhetsutveckling. Som avdelningsdirektör är du ett strategiskt stöd till generaldirektören och ingår tillsammans med övriga avdelningsdirektörer och stabschefen i myndighetens nationella ledningsgrupp och tar där ett gemensamt ansvar för hela myndigheten.
Avdelningens övergripande uppdrag är att verka för en kunskapsbaserad ungdoms- och missbruksvård. Det innebär att fånga och omsätta vetenskapligt förankrad kunskap, ledande arbetssätt och metoder till stöd för SiS verksamhet och vidareutveckla samt upprätthålla effektiva processer. Avdelningen ansvarar för SiS forskningsstrategi och tillsammans ansvarar du och dina medarbetare för normering, uppföljning och utvärdering i frågor som rör vård och behandling och, hälso- och sjukvård samt bidrar med kunskap till SiS utbildningsverksamhet.

Ansvarsområden
Som chef inom SiS arbetar du med ett komplext och intressant samhällsuppdrag. Du förväntas som chef för avdelningen för forskning och utveckling utveckla, samordna och följa upp hur tillämpningen av utvecklade arbetssätt och metoder tillämpas i arbetet med barn, ungdomar och klienter som är placerade inom SiS. Avdelningen är stödjande i det långsiktiga arbetet med metodutveckling och kvalitetssäkring inom SiS ungdoms- och LVM- hem.
Avdelningen ansvarar även för kunskapsframställningar och kunskapsspridning genom utlysning av forskningsmedel, utvärdering med vetenskapliga metoder, forskning genom samarbete med universitet och högskolor. Som stöd vid granskning och bedömning av forskningsansökningar har SiS ett vetenskapligt råd.
Som avdelningsdirektör leder och utvecklar du arbetet inom avdelningen och bedömer och hantera behovet av organisatoriska och kompetensmässiga förändringar. Du har ett verksamhets-, budget- och personalansvar samt arbetsmiljöansvar.
Anställningens omfattning
Anställningsform: tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas. Chefsavtal
Omfattning: Heltid
Tillträde: enligt överenskommelse
Ansökan
Ansök senast: 2023-12-03
Referensnummer: 2.9.1-7905-2023
Tester kommer att ingå som en del av rekryteringsprocessen.


Välkommen med din ansökan!


Kontakt
I denna rekryteringsprocess så samarbetar SiS med Randstad. Vid frågor gällande rekryteringsprocess så är du välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryteringskonsult Karina Dyrsborg [email protected] eller 076-255 07 25.
Fackliga företrädare:
Lena Henriksson Saco-S 010-453 41 95
Thord Jansson ST/OFR 010-453 41 81
Peter Kvist Seko 010-453 41 09
Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

Kvalifikationer
Du ska ha:
akademisk examen inom området för avdelningens uppdrag
mångårig aktuell chefserfarenhet med fullständigt verksamhets-, budget och personalansvar
flerårig erfarenhet av att leda strategiska utvecklingsfrågor och operativ FoU-verksamhet i en komplex verksamhet
erfarenhet av att vara chef över chefer
erfarenhet av att arbeta med kunskapsspridning av verksamhetsrelevant forskning och van att omsätta och implementera resultat av forskning i verksamhet
erfarenhet av arbete i strategisk/nationell ledningsgrupp
förmåga att förstå forskning och vetenskaplig kvalité, har kunskap om akademins processer samt nationella och internationella nätverk inom området
erfarenheter av att hantera medial uppmärksamhet
god kommunikativ förmåga och uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska

Det är meriterande om du har:
disputerat alternativt erfarenhet av egen forskning och/eller tvärvetenskaplig forskning.
erfarenhet av verksamhet som finns geografisk i hela landet och 24/7 verksamhet
erfarenhet att arbeta mot departement
kunskap och förståelse för den politiska beslutsprocessen

SiS lägger stor vikt vid ett gott ledarskap. Ett gott ledarskap innebär att du tar ansvar för helheten och förverkligar SiS vision och mål. Du arbetar för att våra mål nås genom att skapa goda strukturer, arbetssätt och kultur. Du tar tag i utmaningar och agerar med mod. Du är en god förebild och visar tillit till dina medarbetares och kollegors kompetens och uppmuntrar dem till utveckling och att ta eget ansvar. Du involverar dina medarbetare i utvecklingsarbete och bidrar till ett aktivt medarbetarskap och till en lärande organisation. Du främjar ett gott samarbete inom SiS och med andra samarbetspartners. Självklart verkar du för en god samverkan med arbetstagarorganisationerna och skyddsorganisationen på SiS. Vidare är du kommunikativ och skapar dialog, delaktighet och engagemang.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

E-Mobility Proposition Manager for CPO and EMSP services

Ansök    Apr 18    Vattenfall AB    Utvecklingschef
Company Description Vattenfall is one of Europe’s largest producers and retailers of electricity and heat. Our main markets are Sweden, Germany, the Netherlands, Denmark, and the UK. The Vattenfall Group has approximately 20,000 employees. We have been electrifying industries, powering homes and transforming life through innovation for more than 100 years. We now want to make fossil free living possible within one generation and we are driving the transiti... Visa mer
Company Description
Vattenfall is one of Europe’s largest producers and retailers of electricity and heat. Our main markets are Sweden, Germany, the Netherlands, Denmark, and the UK. The Vattenfall Group has approximately 20,000 employees. We have been electrifying industries, powering homes and transforming life through innovation for more than 100 years. We now want to make fossil free living possible within one generation and we are driving the transition to a sustainable energy system.


Job Description
Finally it really happens! Electrical vehicles are entering the market, and they need to charge. Do you want to play an important role in making E-Mobility happen and at the same time grow the business of electric vehicle charging solutions? Join our fantastic team in our journey to be the top 3 player on our markets!
We are now looking for a Proposition Manager for Digital Services to E-mobility Nordic - one of Vattenfall’s newest and most interesting business units!
Together with your competent, positive and driven colleagues you will play an important role in building up a new business that also contributes to a more climate smart living.
In E-mobility we work customer-centric and strive for excellence in our propositions, operations and sales. We aim at market leadership in offering complete charging solutions to home and business customers. Our aim is to make electric driving the natural choice by providing smooth charging solutions.
We will not rest until we can provide a first-class customer experience in all customer interfaces, both digital and human. Since the market is still taking shape, we need to embrace working in a complex environment where we on a daily basis take small steps to further develop our business.
As a Proposition manager for CPO and EMSP services for E-Mobility Nordics
Our unit is now looking for a proposition manager to further improve and develop our CPO and EMSP services for business and private customers.
As a proposition manager you will have the responsibility for further enhancing our propositions and following up on the business result. You will work in close contact with the market to understand customer needs and translate them into solutions. You will have an excellent understanding of our digital interfaces eg app and po, support in customer dialogues, and further develop them in cooperation with product owners and product managers on central level.
You will work on implementing new solutions in operations, work with marketing and sales to grow sales. You will be developing the business, follow-up on business targets and work to enhance the value. You will be putting requirements on our product development eg charging app and portal and work as project manager to develop key features of the propositions eg steered/smart charging.
As a proposition owner
You will be part of the Propositions team and grow and develop the business and customer value of our propositions
The work includes:
Strategy, planning, placing requirements and requests to the central product and process development team based on market, competitor and business analysis and customer needs
Testing and improving new releases
Local implementation of new releases
Supporting local operations and customers in their day-to-day work
Supporting sales in customer dialogues
Tailor and package solutions to specific segments
Be responsible for administrative and reporting tasks to following-up and evaluating the business value and business growth
Meet with potential customers and partners to further develop the offers. Confidentiality: C2 - Internal
Be responsible for enhancing the customer journey and processes in close cooperation with our central team.



Qualifications
Skills and qualifications We are looking for a proposition owner who:
Has a degree in engineering (B.Sc or M.Sc) or equivalent level of education.
Preferably has experience in business development.
Positive if there is experience in flexible market services, smart charging.
Has a creative mindset and an easy time grasping complex issues.
Goal oriented and business minded. • Experienced project manager and easy to work with external parties.



Your profile
High feeling for responsibility and sense of quality
Positive attitude and solutionorientated
Strong driving force to driving change
Interest in technology, energy and sustainability
A humble team player



Additional Information
Our Offer
We offer a challenging and international work environment and the possibility to work with some of the best in the field. You will be working in interdisciplinary teams and you can always count on support from committed colleagues as ‘Ask and Share’ concept is essential for the way we work. We offer attractive employment conditions (smart working, flexible working hours and a good-work-life balance) and opportunities for personal and professional development. Click here for further information.


Location
Solna


For more information about the position you are welcome to contact hiring manager Susanna Hurtig, [email protected]
For more information about the recruitment process you are welcome to contact our recruiter Anna Uppström, [email protected]


Trade Union representatives in Sweden via Vattenfall´s switchboard +46 8 739 50 00.
Rolf Olsson, Akademikerna, Cecilia Bodin, Ledarna, Mikael Mukka, SEKO, Simon Salomonsson, Unionen


We welcome your application in English no later than 23 April
We kindly request that you do not send applications by any means other than via our website.

At Vattenfall we are convinced that diversity contributes to build a more profitable and attractive company and we strive to be a good role model regarding diversity. Vattenfall works actively for all employees to have the same opportunities and rights regardless of gender, ethnicity, age, transgender identity or expression, religion or other belief, disability or sexual orientation. Click here for further information. Visa mindre

FME utvecklare till sektionen BIM,VDC&Data Management

Ansök    Okt 26    AFRY AB    Utvecklingschef
Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 17 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Jobbeskrivning Vill du arbeta med FME i Skandinaviens största infrastruktur- och industriprojekt? Vi söker nu fler medarbetare till vår starkt v... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 17 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Jobbeskrivning
Vill du arbeta med FME i Skandinaviens största infrastruktur- och industriprojekt?
Vi söker nu fler medarbetare till vår starkt växande verksamhet inom BIM, Virtual Design and Construction och Datasamordning.
AFRY har de senaste åren projekterat ett flertal stora infrastrukturprojekt i Sverige. Den tekniska utvecklingen går snabbt framåt inom branschen och vi ser därmed en ökad efterfrågan på automatisering och effektivisering av processer.
Du kommer att bli en central nyckelspelare där dina kunskaper i FME kommer till bred användning. Vi är ett team med många kompetenser inom området Building Information Modelling (BIM) och Virtual Design and Construction (VDC). Du kommer att använda FME både för data- och modellsamordning, samt även för att behandla geodata från lantmäteriet för att skapa digitala landskapsmodeller.
AFRY har kontor i Solna och Liljeholmen, med närhet till tunnelbana, buss och tvärbanan.
Kravspecifikation
Du är mycket kunnig inom FME och om du även har erfarenhet av FME Server är det ett stort plus. Som person värdesätter vi egenskaper som självgående, initiativtagande och effektiv. Du är nyfiken och öppen inför att lära dig mer om storskaliga infrastruktur- och industriprojekt, samt självfallet FME och våra övriga verktyg. Viss utveckling inom andra språk, exempelvis Python, kan förekomma. För att lyckas i rollen behöver du ha gedigen och dokumenterad erfarenhet av FME samt en förmåga att lösa utmaningar. Det är fördelaktigt om du har en bakgrund inom programmering och/eller CAD-projektering. Inget uppdrag är det andra likt och på många sätt driver vi kunderna framåt. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och drivs av att ständigt utvecklas.


Önskad kompetensprofil:
Mycket kunnig inom FME från Safe Software
Dokumenterad erfarenhet av arbete med FME
Lagspelare, samtidigt som du har en förmåga att självständigt lösa tekniska utmaningar

Bra om du även har erfarenhet av arbete med:
FME Server
FME för tillämpningar inom GIS
FME för tillämpningar inom datasamordning
FME för tillämpningar inom modellsamordning infrastruktur och/eller industriprojekt
CAD-applikationer som exempelvis AutoCAD, MicroStation

Vi ser gärna att du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.
Ytterligare information
Vi erbjuder
Du kommer att få arbeta med den senaste tekniken tillsammans med riktigt kompetenta kollegor. Hos oss på AFRY kommer du få tillgång till närmare 17 000 kollegor som är riktigt duktiga inom sina specialistområden och vår förhoppning är att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Vi vill få våra medarbetare att trivas och utvecklas genom tydliga kompetensutvecklingsprogram som anpassas efter varje person.
Vi vet också att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför är vi måna om en god arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en fungerande helhet. För alla våra medarbetare erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med både framåtanda och trygghet.
I samarbete med Gapminder verkar AFRY också för att dela kunskap och förmedla en mer faktabaserad världsbild. Hur mycket vet du om världen? Prova Gapminders test https://afry.com/en/gapminder ”When you know better – you do better”
Kontaktuppgifter för frågor kring tjänsten
Shahad Antoan
Group Manager; VDC, BIM & Data Management
AFRY BA Samhällsbyggnad
[email protected]
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Head of Clinical Operations

This role will lead the Nordic clinical operations teams and is responsible for execution excellence in operational planning, implementation, trial management, site management and monitoring of clinical trials (registrational, non registrational / Investigator Sponsored Research (ISR)) conducted within the Nordic. This leadership role will serve as a member of the Nordic Leadership Team and be part of the GCO extended leadership team. This role will also s... Visa mer
This role will lead the Nordic clinical operations teams and is responsible for execution excellence in operational planning, implementation, trial management, site management and monitoring of clinical trials (registrational, non registrational / Investigator Sponsored Research (ISR)) conducted within the Nordic. This leadership role will serve as a member of the Nordic Leadership Team and be part of the GCO extended leadership team. This role will also serve as a member of the local affiliate leadership team (as applicable) managed by the General Manager, as well as other affiliate senior leadership committees. This role will interact with the development teams, local medical and key BMS stakeholders in order to ensure effective management of Nordic conducted clinical trials.
This role will support a GCO Quality culture collaborating with both the GCO Global Clinical Compliance team as well as the GQ Clinical Trial and Safety group.
Key Responsibilities and Major Duties
· Executes clinical trials, as per the Nordic Book of Work. Ensures timely study-start-up and that target subject recruitment numbers and database lock timelines are met.
· Proactively evaluates clinical trial feasibility and site selection by collaborating with the BI&A team to evaluate current metrics and data.
· Endorses country and site feasibility targets for Nordic
· Manages the Nordic team’s workload and support of multiple studies. Provides continuous assessment of resource needs and anticipates and initiates actions in response to multiple/changing demands and priorities.
· Takes a broad business perspective when making decisions. Makes judgements to ensure work is achieved within target timelines. Exercises sound judgement in areas of clinical trial management, resource allocation (headcount and budget targets) and recruitment activities.
· Builds and maintains a highly performing team of highly qualified, Nordic based, research professionals and the respective line managers.
· Managing the hiring, development, coaching, mentoring, performance management and succession planning of staff.
· Ensures effective utilization of FSP resources in the execution of clinical trials conducted in the Nordic.
· Meeting or exceeding project deliverables and initiatives with the highest quality through alignment with senior leaders and key stakeholders through flexible and fluid resourcing.
· Develop, maintain and maximize strong working relationships with peers, senior leaders, key stakeholders and external institutions/networks to influence decisions and achieve optimal results focused on our patients.
· Drive alignment across development programs promoting knowledge sharing, operational issue resolution through close collaboration with key stakeholders.
· Identify, maintain and optimally grow clinical investigative site/Institution/Network relationships through direct/personal and/or group engagements in most impactful manner
· Supports a GCO Quality Culture
· Ensures a continuous improvement mindset across the group.

(Disclaimer: The responsibilities listed above are only a summary and other responsibilities will be requirements as assigned) Visa mindre

Utvecklingschef

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna. Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar. I rollen som utvecklingschef verkar du f... Visa mer
Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.

Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar.

I rollen som utvecklingschef verkar du för ett engagerande och tydligt ledarskap som främjar samarbete och utveckling av verksamheten och arbetssätt.
Arbetsbeskrivning
Signalistens verksamhet och organisation genomgår en omvandling. Från att tidigare i huvudsak förvaltat befintligt fastighetsbestånd går verksamheten in i en lång period av genomförande av investeringar i nya bostäder och renoveringar i befintliga fastigheter. Signalisten har stora utmaningar framför sig då det ska byggas 1000 nya hyresrätter samtidigt som nära hälften av fastighetsbeståndet behöver renoveras. Det ställer nya krav på organisationen vilket kräver att processer och arbetsmetoder utvecklas.

Arbetsuppgifter och ansvar
I rollen som utvecklingschef verkar du för ett engagerande och tydligt ledarskap som främjar samarbete och utveckling av verksamheten och arbetssätt. Som chef har du det yttersta budget-, personal- och verksamhetsansvaret för din avdelning. Du samverkar nära med dina kollegor i ledningsgruppen och övriga på företaget samt deltar aktivt i stiftelsens utveckling som samhällsaktör. Du är relationskapande och samverkar på ett effektivt sätt med de samarbetsparter som Signalisten har. Du har ett samlat ansvar för stödfunktioner- och verksamhetsutveckling inom Signalisten. Avdelningen har idag ca 15 medarbetare.


Kompetensprofil
Kvalifikationer
? Akademisk utbildning inom relevant område.
? Du har haft en liknande roll i minst 5 år.
? Du ska ha erfarenhet av personal-, budget- och resultatansvar.
? Du har förmåga att leda och styra mot strategiska mål och säkra både kvalitet och ekonomi.
? Du bör ha erfarenhet av ledningsgruppsarbete.

Personliga egenskaper
Du är trygg, strukturerad och analytisk och löser problem utan att missa de långsiktiga målen. Du arbetar med tydliga processer där du väl organiserar och planerar ditt arbete samt avslutar det som påbörjas inom deadline. Du trivs i en roll där du både utmanas och kan utmana för att ta arbetssätten och verksamheten framåt. Du är en relationsbyggare och kan även i osäkra lägen arbeta vidare mot målen för verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Välkommen till vår arbetsplats
Välkommen till vår arbetsplats
Signalisten är en allmännyttig bostadsstiftelse med cirka 75 anställda. Hos oss spelar du en viktig roll i ett litet företag som ger dig stora utvecklingsmöjligheter.

Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!

Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, till exempel massage på arbetstid, regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag. Balans i både arbete och privatliv är viktigt och vi erbjuder ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor.

Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, tunnelbana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.

Tillsättning
Tillsättning sker snarast enligt överenskommelse.

Ansökan
Registrera ditt CV senast den 23/5?2022. Vi tillämpar kompetensbaserad rekryteringsmetod vilket innebär att vi inte önskar något personligt brev i ansökan. I ditt CV vill vi att du visar att du matchar kvalifikationerna som nämns i annonsen. Uppge även ditt löneanspråk när du ansöker. Personlighetstester kommer att användas i rekryteringsprocessen.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta chef Lars Jolérus, VD, [email protected]

Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Tove Öjes Lundell, på [email protected]

Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

Bostadsstiftelsen Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med det helägda dotterbolaget Solnabostäder äger och förvaltar Signalisten cirka 4 000 lägenheter och knappt 200 verksamhetslokaler i fastigheter runt om i Solna. Vi hyr även ut drygt 6000 bilplatser inklusive de som hyrs ut på uppdrag av Solna stad. Signalisten har cirka 75 anställda.

Stora underhållsprojekt och omfattande nyproduktion ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar. Var med du också och utveckla Signalisten och Solna!

Vill du veta mer om Signalisten?
Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se Visa mindre

Chef Development Hub – Vattenfall Eldistribution

Ansök    Dec 22    Vattenfall AB    Utvecklingschef
En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät. Vi befinner oss just nu i en spännande förändringsresa. I och med att samhället och industrier i allt större takt ställer om till fossilfritt ökar behovet av el runt om i landet. Det innebär därmed att investeringarna i vårt elnät ökar och att vår organisation växer. Vi söker nu ett antal chefer för att göra oss... Visa mer
En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.
Vi befinner oss just nu i en spännande förändringsresa. I och med att samhället och industrier i allt större takt ställer om till fossilfritt ökar behovet av el runt om i landet. Det innebär därmed att investeringarna i vårt elnät ökar och att vår organisation växer. Vi söker nu ett antal chefer för att göra oss sällskap på resan genom att driva Vattenfall Eldistribution framåt i en spännande tid av tillväxt.
Som chef för gruppen Development Hub kommer du leda, inspirera och engagera medarbetare inom ditt uppdragsansvar samt att säkerställa att uppsatta mål nås. Du kommer bidra till vår förändringsresa där vi går mot ett processorienterat arbetssätt och driver verksamhetsutvecklingsarbetet med utgångspunkt i processerna.
Vi letar därför efter dig som älskar att skapa värde, drivs av att ständigt förbättra och som ser kopplingen mellan processens behov och digitaliseringens möjligheter. Triggas du dessutom av tanken på att få vara en central kugge i elnätets utveckling och Sveriges omställning till att bli fossilfritt så vill vi gärna träffa dig!

Du kommer att
• Ansvara för att våra nystartade agila utvecklingshubbar drivs på ett standardiserat sätt och att de stöttar både förvaltning och utvecklingsinitiativ på ett effektivt sätt
• Leda, inspirera och engagera medarbetare som är ansvariga för våra utvecklingshubbar och som stöttar övriga utvecklingsinitiativ med kravställning och testaktiviteter
• Vara en viktig del i vår digitaliseringsresa där denna grupp utgör en viktig möjliggörare för att realisera bolagets strategi.
• Leda en grupp av ca 10 medarbetare samt ansvara för en större grupp externa konsulter.
• Säkerställa att våra metoder och ramverk för att driva agil utveckling på ett strukturerat sätt är effektiva och att vi har rätt kompetens för detta i företaget.
• Rapportera till Enhetschef Process Management & IT och ingår i enhetens ledningsgrupp.

Vi söker dig som har
• Akademisk utbildning
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling och digital transformation
• Erfarenhet av att leda agil IT utveckling och strukturerad krav och teststyrning
• God kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt. Behärskar svenska och engelska obehindrat.
Du drivs av att utveckla både människor och arbetssätt och har förmågan att inspirera och skapa engagemang hos dina medarbetare. Vidare har du en god förmåga att skapa förtroende och samarbeta med andra för att nå resultat i en gemensam målsättning. För att lyckas i rollen tror vi att du är trygg och trovärdig i ditt ledarskap och du trivs med att leda dina medarbetare genom förändringar.
Vi befinner oss just nu i en spännande förändringsresa där vi går mot ett processorienterat arbetssätt och driver verksamhetsutvecklingsarbetet med utgångspunkt i processerna. I samband med detta letar vi efter dig som älskar att skapa värde, drivs av att ständigt förbättra och som ser kopplingen mellan processens behov och digitaliseringens möjligheter. Triggas du dessutom av tanken på att få vara en central kugge i elnätets utveckling och Sveriges omställning till att bli fossilfritt så vill vi gärna träffa dig!

Vi erbjuder dig
Som chef för avdelningen Development Hub kommer du att ha en central roll i vår vision att möjliggöra ett klimatsmart liv inom en generation. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en företagskultur där vi strävar efter att vara öppna, aktiva och positiva med arbetsuppgifter som utvecklar och utmanar dig. Våra medarbetares och samarbetspartners hälsa och välbefinnande är viktig för oss. En god arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör och säkerheten står alltid i centrum. För oss är det viktigt att dina personliga värderingar stämmer överens med vår kultur som präglas av att göra varandra bättre, ligga steget före samt att hålla vad vi lovar.

Övrig information
Rekryterande chef: Maria Carlson, tel: +46 76 133 15 02
Fackliga representanter för denna tjänst är Eva Jirhem, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Ann Petersson, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.

Befattning: Chef Development Hub
Placeringsort: Stockholm (Solna)

Känns detta som ett jobb för dig? Vi ser fram emot din ansökan!

Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vattenfall Eldistribution AB är ett av Sveriges största elnätsföretag och levererar el till ungefär 850 000 privat- och företagskunder. Läs mer om oss på: www.vattenfalleldistribution.se
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Head of Network Cloud & Continuous Delivery

Ansök    Maj 12    Telia Company AB    Utvecklingschef
Are you a strategic driver for future connectivity? Do you want to be a part of a leadership team of the region's most advanced Network Unit? Is this your next opportunity? In the role of Head of Network Cloud & Continuous Delivery, you will be heading the Network Cloud & Continuous Delivery within NSD. You will be accountable for Telia Network Cloud domain development and Continuous Delivery area in Telia Company in 6 countries. You will be supervising... Visa mer
Are you a strategic driver for future connectivity? Do you want to be a part of a leadership team of the region's most advanced Network Unit?
Is this your next opportunity?
In the role of Head of Network Cloud & Continuous Delivery, you will be heading the Network Cloud & Continuous Delivery within NSD. You will be accountable for Telia Network Cloud domain development and Continuous Delivery area in Telia Company in 6 countries. You will be supervising leaders in an organization of +60 highly qualified employees. You will also be a key member of the NSD Leadership Team and will support NSD in our ongoing change journey. You will head one of Europe's biggest network cloud operational and development perspective and you will be coordinating cross-domain needs related to Network services Quality assurance areas incl DevOps environment and Ci/CD/CT tooling’s and pipelines.
Furthermore, as the Head of Network Cloud & Continuous Delivery you will define the present and future Network Cloud evolution, propel the work related to definition and implementations of the technical path, and to wanted position in Networks. You will also be responsible for one of the key enablers, Continuous Delivery praxes in our software network platform adapting a Quality Assurance processes for best-in-class user experience. One of your main tasks is to move Network cloudification strategy to execution towards full cloud-native, and implementation of the relevant steps to get there. You will support and handle the key partners and suppliers in this journey. You will also be a key member of the NSD Leadership Team and will support the Head of NSD in our ongoing change journey.
Main responsibilities:
Design, development, and engineering for higher speed and quality within Network Cloud and Continuous delivery areas
Accountable for the LCM of the Cloud platforms
Negotiating, agreeing, and maintaining SLAs, OLAs, and underpinning contracts with the Business and third-party support organizations (vendors)
Aligning teams to support different Value Streams in the organization
Long-term competence development plan within Network Cloud and Continuous Delivery area to secure needed organizations capability for the roadmap execution
Support Service units and PAs in securing execution path into Could native platform based of new technologies
Support Solution Management with key infrastructure and QA skills and delivery

Is this you?
You have an interest in networks, and you seek for working environments in which you can make a difference. You are curious and forward thinking and not afraid of the unknown, as you know that our change journey is about daring to go where few have been. You know that the most fruitful teams are engaged and inspired by leaders that lead, support, and empower them. Your success is the success of your unit as much as the success of your peers.
You identify with our Leadership Framework:
You Envision a better future – you are curious, imagine new ways, and think critically
You Engage to inspire impact – you understand others, inspire others to champion Telia, and build support for change
You Enable our people – by developing yourself and others and collaborating with impact
You Execute to get it done – you create conditions for success and drive accountability, lead for results and make courageous decisions

Your Experience:
Master of Science or similar education
Deep technical knowledge of Mobile Networks. +10 years’ experience in networks, working in network development or operations roles
Experience of management on executive level and strategic work on a company level, including a proven ability to supervise and motivate people as well as develop professional cross-functional collaboration
Proven experience in supervizing and guiding teams in technical and complex environments through change
Skilled data core network competence
Experience in Agile WoW and DevOps, the SAFe framework, and ITIL
Fluent English, both in writing and orally

It’s more than just a job!
Regardless of the position you are looking for, we will give you the tools and support you need to grow both as a professional and as a person, with us. We can offer you your next big opportunity in a creative, motivating, and welcoming company where everyone can be themselves, with equal access to opportunities. We respect and value the diversity of people. In addition to an attractive and inclusive work environment, we also enable flexibility and offer a wide variety of employee benefits.
Interested?
If you fancy joining NSD, don’t hesitate to apply today! Last day to apply is 2022-05-23.
Welcome to Telia – Home to your next big opportunity! Visa mindre

Affärsansvarig för våra sport och hästspel

Ansök    Jan 7    AB Svenska Spel    Utvecklingschef
Vad innebär sport för dig? För oss är sport en del av vårt DNA och har alltid varit en central del av vårt erbjudande genom historien. Vi är idrottens största sponsor och arbetar aktivt för att idrott ska vara tillgängligt för alla. Vi gläds med stora idrottsprestationer och vill förhöja upplevelsen av dessa event genom att tillhandahålla marknadens bästa spelutbud. Om det låter intressant och du delar vår syn så kanske du också är personen som kommer ta ... Visa mer
Vad innebär sport för dig? För oss är sport en del av vårt DNA och har alltid varit en central del av vårt erbjudande genom historien. Vi är idrottens största sponsor och arbetar aktivt för att idrott ska vara tillgängligt för alla. Vi gläds med stora idrottsprestationer och vill förhöja upplevelsen av dessa event genom att tillhandahålla marknadens bästa spelutbud.

Om det låter intressant och du delar vår syn så kanske du också är personen som kommer ta våra sportprodukter in i framtiden. Nu söker vi nämligen efter dig som vill vara ny affärsansvarig för våra sport och hästspel, eller Chef Sport & Racing som vi kallar rollen här hos oss på Svenska Spel.

Vad kommer du att göra?

Inom?Sport & Racing ingår många av våra populära produkter såsom Stryktipset, Oddset och också våra senaste produkter inom?Trav & Galopp som tex High Five och PIX!! (racing).? Som Affärsansvarig har du en nyckelroll i verksamhetens utveckling och du kommer ha det övergripande ansvaret för våra Sport- & Racingspel. Du kommer bland annat arbeta för att förvalta och utveckla våra produkter, identifiera nya tillväxtområden, ha budget- och resultatansvar samt ansvara för vår spelsäkerhet. Du blir dessutom en del av Sport & Casinos ledningsgrupp, som består av lika många kvinnor och män som arbetar för att utveckla hela vårt affärsområde.

Vi tror att det bästa arbetet utförs tillsammans där du och ditt ledarskap blir en viktig framgångsfaktor.?En del av vår digitala transformation, som pågår just nu, innebär nya tillvägagångssätt?och ändrade rutiner. Därför ser vi gärna att du har goda erfarenheter kring förändringsledning och är?öppen för att tänka nytt för att utveckla oss själva och våra produkter.?Det är du, tillsammans med vårt härliga team?som kommer leda?våra?Sport-?och Racingprodukter?in i framtiden.

Är du den som kommer att göra det?

Vi söker dig som?är en nyfiken och inspirerande ledare som aktivt arbetar tillsammans med ditt team, externa parter och beställare för att nå resultat. Du är en förebild genom att du visar stolthet för hela vår affär genom ord och handling och du tvekar inte att ta tag i surdegar innan de hunnit surna. För att nå resultat är du tydlig med mål och förväntningar där fokus ligger på prestation och utveckling.? Du ger dina medarbetare användbar feedback och använder själv feedback för att utvecklas.?

Vi ser?gärna att du i minst 5 års tid har jobbat i en liknande roll och att du har ett tydligt affärsfokus och en analytisk förmåga.?Du är?en?fena?på produkt- och varumärkesutveckling?samt på portfölj- och segmenteringsstrategier. Du har vana av att arbeta både strategiskt och operativt och du?bör ha?erfarenhet kring pris- och utbudsstrategier. I tidigare arbeten har du haft ?ansvar för både resultat, budget och personal.?Har du dessutom erfarenhet kring spelbranschen och oddsättning är det starkt meriterande.?

Vi är Svenska Spel

På Svenska Spel får du möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med ca 2100 engagerade kollegor. Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.

Ansökan och kontaktuppgifter

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna. Vi utför urval och intervjuer löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt, men allra senast 20/1. ?

Har det dykt upp några frågor om tjänsten kan du kontakta Fredrik Wastenson, [email protected]. Funderar du på något gällande rekryteringsprocessen svarar gärna Tora Matsson, [email protected] på dem.

Varmt välkommen med din ansökan!?

LI-SVS Visa mindre

Klinisk Projektledare

Ansök    Nov 25    Gesynta Pharma AB    Utvecklingschef
Om Gesynta Pharma Gesynta Pharma utvecklar en ny klass av läkemedel, som har både anti-inflammatorisk och kärlvidgande effekt för behandling patienter med kroniska inflammatoriska sjukdomar. Projektet baserar sig på forskning från Karolinska Institutet och den första kliniska kandidaten, GS-248, befinner sig för närvarande i klinisk Fas 1. Bolaget är beläget på KI campus i Stockholm och drivs av en grupp experter på medicinsk forskning, samt erfarna läkeme... Visa mer
Om Gesynta Pharma
Gesynta Pharma utvecklar en ny klass av läkemedel, som har både anti-inflammatorisk och kärlvidgande effekt för behandling patienter med kroniska inflammatoriska sjukdomar. Projektet baserar sig på forskning från Karolinska Institutet och den första kliniska kandidaten, GS-248, befinner sig för närvarande i klinisk Fas 1.
Bolaget är beläget på KI campus i Stockholm och drivs av en grupp experter på medicinsk forskning, samt erfarna läkemedels- och affärsutvecklare. Vi står nu inför att starta ytterligare kliniska studier med GS-248 och söker därför en klinisk projektledare som skall leda detta arbete.
 
Om tjänsten
Den kliniska projektledaren har övergripande ansvar för planering, upphandling, genomförande, dokumentation och rapportering av våra kliniska studier. I en liten organisation som Gesynta Pharma krävs en vilja och förmåga att bidra på alla nivåer, från rent operativt arbete med att författa studierelaterade dokument till strategisk ledning av multicenter-studier.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Samarbeta med Gesynta Pharma’s kliniska grupp och andra interna funktioner för att säkerställa att studier planeras, genomförs och rapporteras med god kvalitet inom budget och i tid.
Bidra till att öka och sprida Gesynta Pharma’s vetenskapliga, medicinska och kliniska expertis inom studiernas terapiområden.
Tillsammans med CMO ansvara för möten och andra kontakter med key opinion leaders, prövare och myndigheter i syfte att optimera utformning och genomförande av kliniska studier.
Leda identifiering, upphandling, urval och förhandling med CRO och andra tjänsteleverantörer som behövs för studiernas genomförande.
Koordinera och bidra till arbete med att ta fram och skicka in regulatorisk, klinisk och övrig för studierna tillämplig dokumentation till relevanta myndigheter.
Leda och genomföra arbete för att ta fram och förhandla avtal med CRO och andra tjänsteleverantörer.
Vara primär kontakt för, och löpande leda arbete som utförs av, CRO och andra tjänsteleverantörer.
Leda interna och externa funktioner för att säkerställa att kliniska studier uppfyller gällande kvalitetskrav i enlighet med ICH/GCP, lokala regulatoriska krav och Gesynta Pharmas SOPar. Detta sker bland annat genom sponsor oversight/monitorering av CRO samt besök och auditering av prövningsenheter. I arbetet ingår även internt arbete med studierelevanta delar av kvalitetssystem, egenkontroll och riskanalys.
Då Gesynta Pharma ännu är ett litet bolag förväntas du som senior medarbetare bidra operativt och strategiskt till att lösa även andra uppgifter som från tid till annan uppkommer inom andra områden i verksamheten.
 
Kvalifikationer; du skall ha:
Högskoleutbildning inom naturvetenskap, gärna disputerad.
Ett drivande, ansvarstagande och detaljorienterat arbetssätt med stort leveransfokus.
Mycket goda kunskaper inom ICH/GCP.
Minst tio års nylig erfarenhet av arbete med kliniska studier, där du har bidragit både på operativ och strategisk nivå.
Varit projektledare för minst fem studier från planering till rapportering. Det är meriterande om denna erfarenhet innefattar både tidiga (Fas 1-2) och sena studier (Fas 3).
Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Erfarenhet av arbete i småföretag.
 
Intresserad?
Om du vill du arbeta med läkemedelsutveckling i ett erfaret team där du har stort ansvar och möjligheter att påverka resultatet är du välkommen att höra av dig till oss.
Välkommen med din ansökan snarast med sista ansökningsdatumet 20:e december 2019. Urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Skicka din ansökan via e-post till: [email protected]
Vid frågor kontakta Charlotte Edenius, VP Clinical (t. 0733864246) eller Patric Stenberg, VD (t. 0733836670). Visa mindre

Director, Global Assay Innovations

Ansök    Aug 16    Cepheid AB    Utvecklingschef
The Director, Global Assay Innovations, based in our Solna, Sweden R&D location, will lead independent technical teams in support of Innovation Core & Research projects primarily focused on real-time PCR and RT-PCR assay innovation & research in an FDA-QSR and ISO 13485 compliant organization. Projects will include prototype assay, consumable, and instrument components/systems for early-stage in vitro diagnostic R&D activities across multiple global Cephei... Visa mer
The Director, Global Assay Innovations, based in our Solna, Sweden R&D location, will lead independent technical teams in support of Innovation Core & Research projects primarily focused on real-time PCR and RT-PCR assay innovation & research in an FDA-QSR and ISO 13485 compliant organization. Projects will include prototype assay, consumable, and instrument components/systems for early-stage in vitro diagnostic R&D activities across multiple global Cepheid R&D sites. The ideal candidate will have expertise in molecular biology, microbiology, virology, or a related biological/biomedical background including aspects such as molecular assay design, sample preparation, and chemistry. The candidate should be extremely proactive with a curious attitude and able to thrive in the face of ambiguity; an innate systems-level thought process for coordinating a large number of technically varying initiatives is key.
As a Director, it is expected that you work hands-on from time-to-time as well as providing technical and project guidance in the role of technical lead for innovation projects. The incumbent of this role will work closely with cross-functional teams to execute project tasks consistent with project timelines and deliverables. The Director position requires the ability to lead more complex projects in terms of technical difficulty, and the need to combine input from multiple functions (core chemistry, systems, and software) to resolve technical issues. Additional key responsibilities include working with external collaborators, seeking and supporting external funding, and in some case driving external collaboration projects which may include early-stage clinical/field studies. The ideal candidate will lead, energize, and engage individuals to achieve personal development and business goals; proactively cultivates and retains talent by providing challenging or "stretch" assignments to develop individuals and the team as a whole.
In addition to technical qualifications, the ideal candidate will be highly goal-oriented and organized and be able to thrive in an atmosphere of shifting demands and priorities. As a manager and leader, ownership of entire research projects is expected. The candidate should possess excellent oral and written communication skills, and the ability to create followership and work in a cross-functional team-based environment (incl. Innovation, Engineering, Systems Integration, and other groups) as well as with outside collaborators is a must.
ESSENTIAL JOB RESPONSIBILITIES:
Oversee technical innovation teams to develop core technologies to support new products or technologies towards new IVD test within CE-IVD, FDA 510(k) or PMA, and other regulatory agency requirements.
Conceive, design, and optimize real time PCR and RT-PCR assays, including sample preparation, based on early-stage requirements.
Serve as project technical lead and innovation representative on a multi-functional project core teams through all early phases of projects; product and project definition, research to develop assays to the prototype stage, and early-stage verification and validation studies internally and externally.
Ensure that laboratory staff follows quality, documentation, laboratory, and safety requirements.
Ensure that project teams meet QSR Design Control requirements as needed, as well as other international standards, such as ISO compliance and GLP/GMP requirements.
Directly manage teams across multiple R&D sites, including hiring, training, performance management and development.
Contribute technical data and advise in formulation of departmental plans, strategies and budgets to ensure resourcing consistent with business decisions.
Adapt and implement policies, plans, procedures and schedules.
Interact with other Cepheid R&D teams and/or external collaborators to solve cross-functional problems and leverage knowledge and capabilities.
Perform lab and office administrative tasks, including lab organization, equipment and materials acquisition/purchase, and experimental reports/presentations.



Education or Experience (in years):
Bachelor’s degree with 12+ years of experience OR
Master’s/Doctoral degree with 8+ years of experience
5+ years managing people



Knowledge and skills:
Experience leading or managing technical teams as evidenced by team, project or collaborations management.
Ability to lead and manage technical staff and core teams to adopt sound development decisions and conform to required business changes.
Ability to collaborate with and influence peers and leaders within innovation and R&D to leverage experience across projects.
Innovative, out-of-the-box problem solver capable of overcoming challenging and complex issues in a fast-paced environment.
Ability to work with external collaborators including pursuing outside funding grants and driving external clinical studies.
Exposure to and understanding of concepts of IVD product development, including demonstrated experience in assay optimization to establish technical feasibility as well as downstream product verification and validation activities.
Participation in the successful launch of an IVD commercial application preferred.
Detail oriented, proactive, and driven
Effective written and oral communication skills, presenting within the department, core team and to business leadership on project and departmental topics. External presentations on product and project topics is expected.
Assay development experience utilizing PCR, qPCR, RT-qPCR, general knowledge of nucleic acids and enzymes, and experienced with relevant sample preparation methods.
Effectively leverage scientific literature, databases and patents to design new assay technologies and approaches that enable improved or new functionalities
Propose new research projects and technologies that enable Cepheid to realize its strategic vision in the areas of infectious disease, oncology, and genetics
Must possess skills/knowledge in handling clinical samples and be able to work in a BSL-2 environment.
Experience with lab documentation and reporting and statistical methods for experiment design, including proficiency in the use of Minitab or JMP for data analysis and presentation.
Experience with design of experiments (DOE) methods.
Proficiency with standard Microsoft computer programs.
Experiences using bioinformatics tools and oligo design tools (e.g., BLAST, Visual OMP) a plus. Visa mindre

Software and Verification Manager

Do you believe autonomous driving is the future? We do! Stoneridge Electronics HQ in Stockholm is looking for a skilled Software and Verification Manager aiming to work in an international environment with plenty of opportunities to develop in different areas on the leading edge of technology. Vision & Safety At Vision & Safety, we are using computer vision technology to develop innovative products for the automotive industry. In recent years we have dev... Visa mer
Do you believe autonomous driving is the future? We do! Stoneridge Electronics HQ in Stockholm is looking for a skilled Software and Verification Manager aiming to work in an international environment with plenty of opportunities to develop in different areas on the leading edge of technology.

Vision & Safety
At Vision & Safety, we are using computer vision technology to develop innovative products for the automotive industry. In recent years we have developed a camera-based replacement for the traditional rearview mirrors on trucks, to reduce fuel consumption and therefore also the impact on the environment. These systems also help drivers to get a better view of their surroundings, making life safer for pedestrians and vehicle drivers alike. We are working on integrating machine learning into our products so that drivers can get alerts in critical situations and focus more on the road ahead.

In our team in Stockholm, we have engineers in various disciplines that collaborate with teams in the Netherlands (Stoneridge Orlaco) and United States.

Your role
As a manager you will be responsible for


• Developing the team’s individual and collective capability and
• Support the projects with the right competence and
• Develop the technology and competence in the area.
• You will plan and manage resource allocation, headcount, budget and forecast.
• You will also coordinate the activities in your team with respect to the other teams/departments.

The position offered will require some traveling between different development sites and customers. You will report to Vice President, Vision and Safety. The challenges ahead for the Software and verification Manager are to develop global teams to work in one common global market. Also the software in our products is often a co-developed Software together with our customers and other partners. This sets high requirements of structured layered Software with clear interfaces. Requirement traceability and testing is key to success.

Qualifications
Good leadership skills are the most important qualification for this role. For us at SRE this means a decentralized and supportive leadership based on management by objectives. You should have confidence in leading teams globally in different time zones and cultures and previous work experience outside Sweden. Good communication skills and fluency in English is necessary for this role. Furthermore, we do see that you have the ability to take a holistic perspective and have a strong customer-oriented approach and strive for results.

The ideal candidate has previous experience from:

• Software development, verification strategy work and project management
• General line management responsibilities
• Automotive or vehicle industry background
• Embedded Linux systems
• Software testing or Systems testing
• Embedded real-time systems and the vehicle industry
• Minimum a bachelor’s degree in electrical engineering and/or computing science or similar formal education


We offer

The office is very strategical located in Frösunda, nearby Mall of Scandinavia, with great communications and restaurants. We are about 150 employees in the office and we are all proud of our business culture characterized by a strong customer orientation, where we act with integrity and a team spirit where we all help and care about each other.
• Flexible, creative and exciting international work
• Opportunity to grow both professionally and personally
• Modern working conditions in our facilities in Solna
• Sport opportunities as floorball, tennis and badminton and wellness grant
• Travel opportunities and global expatriate possibilities
• Education and trainings

About us

Stoneridge, Inc. is an independent designer and manufacturer of highly engineered electrical and electronic components, modules and systems for the automotive, medium and heavy-duty truck, agricultural and off-highway vehicle markets. The Company conducts its business in three segments: Electronics, Control Devices and PST. The core products of the Electronics segment include vehicle electrical power and distribution systems, and electronic instrumentation and information display products. The core products of the Control Devices segment include electronic and electrical switch products, control actuation devices and sensors. The PST segment is engaged in the design, manufacture and sale of in-vehicle audio and video devices, electronic vehicle security alarms, convenience accessories, vehicle tracking devices and monitoring services primarily for the automotive and motorcycle industry. The Company operated in 25 locations in 12 countries. We are proud to supply products and systems to the majority of the most well-known Vehicle producers like Volvo, Scania, Daimler, MAN, Ford. Stoneridge Inc. has about 4500 employees worldwide and has a turnover of approximately 800 million USD. Visa mindre

Chef hållbarhetsstrategi & - utveckling , ICA Sverige

Ansök    Jul 2    ICA Sverige AB    Utvecklingschef
Vill du vara med och leda utvecklingen mot ett mer hållbart och hälsosamt samhälle - för en god morgondag? Är du en erfaren ledare med stort engagemang och driv? Då kanske just du är vår nya Chef för hållbarhetsstrategi & - utveckling! Beskrivning av verksamheten Avdelningen Hållbarhetsstrategi & -utveckling tillhör ICA Sverige ABs funktion CR & Kommunikation. Avdelningens uppdrag är att utveckla, leda, stödja och driva på det strategiska hållbarhetsar... Visa mer
Vill du vara med och leda utvecklingen mot ett mer hållbart och hälsosamt samhälle - för en god morgondag? Är du en erfaren ledare med stort engagemang och driv? Då kanske just du är vår nya Chef för hållbarhetsstrategi & - utveckling!

Beskrivning av verksamheten

Avdelningen Hållbarhetsstrategi & -utveckling tillhör ICA Sverige ABs funktion CR & Kommunikation. Avdelningens uppdrag är att utveckla, leda, stödja och driva på det strategiska hållbarhetsarbetet inom ICA Gruppens för att nå koncernens strategiska prioriteringar, mål, policyer och ambitioner inom hållbarhetsområdet. Funktionen består av cirka 100 kunniga och engagerade medarbetare, varav 13 inom avdelningen Hållbarhetsstrategi & -utveckling.

Det här är ditt blivande jobb

Ditt uppdrag är att leda avdelningen, skapa förutsättningar för och ständigt vidareutveckla ICAs hållbarhetsarbete mot vår strategiska målsättning att leda utvecklingen mot ett mer hållbart och hälsosamt samhälle - för en god morgondag. Du ansvarar för avdelningens arbete med att:

*

Leda och delta i både interna och externa projekt och utvecklingsuppdrag inom hållbarhet.
*

Säkerställa nyutveckling, framdrift och uppföljning av de koncerngemensamma målen och strategierna inom hållbarhet.
*

Leda och delta i extern rapportering och kommunikation av hållbarhetsarbetet, t ex leverans samt vidareutveckling av koncernens hållbarhetsdatarapporteringsprocess, kvartals- och årsrapportering samt investerarrapportering. I detta arbete ingår även att agera extern talesperson i hållbarhetsfrågor.
*

Utveckla verktyg, metoder och kompetens inom hållbarhet för både den egna avdelningen och som stöd till bolagen i koncernen.
*

Representera ICA i relevanta forum och nätverk.

Du mäts på effekt av utförda uppdrag med koppling till de övergripande koncernmålen och strategierna inom hållbarhet, medarbetarnöjdhet samt avdelningens finansiella resultat. I denna roll har du fem direktrapporterande medarbetare varav en av dessa är chef. Du rapporterar till Hållbarhetsdirektören för koncernen och ingår i CR & Kommunikations ledningsgrupp. Placeringsort är Solna.

Vem är du?

Du är en erfaren ledare som tar ansvar och ger mandat. Du har ett coachande tillvägagångssätt och leder din verksamhet med mål och riktning. Dina medarbetare ges utrymme att utvecklas under ditt ledarskap, där ni testar och skapar tillsammans, med butikerna och kunderna i fokus.
Du har gedigen kunskap inom hållbarhetsområdet samt ett stort engagemang för frågorna utifrån ett affärsmässigt och näringslivsorienterat perspektiv!
Du är nyfiken, innovativ och modig! Denna roll kräver att du är strategiskt stark och intresserad av att ligga i framkant inom hållbarhet. Du har en drivkraft i att ständigt utveckla dig själv och andra utifrån verksamhetens behov.
Du behöver vara duktig på att skapa och bibehålla goda relationer samt nätverka internt och externt. Du är en god kommunikatör och van att driva frågor om hållbarhet konstruktivt och på ett inspirerande sätt.
Du har akademisk examen som Civilingenjör, Agronom eller motsvarande. Du har en gedigen arbetslivserfarenhet (minst tio år) från hållbarhetsområdet och från att arbeta i en ledande position med resultatansvar (minst fem år).

Känner du igen dig? Sök då gärna ett av Sveriges mest spännande hållbarhetsjobb!

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti 2019. Urvalet kommer att ske efter sista ansökningsdag.


Kontaktperson

Ulrika Hedman, HR Business Partner 010-4221060, Kontakt från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre