Lediga jobb som Studieadministratör i Solna

Se lediga jobb som Studieadministratör i Solna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Solna som finns hos arbetsgivaren.

Rekryteringsadministratör

Ansök    Nov 15    Nackademin AB    Studieadministratör
Vi erbjuder ett varierande arbete på studentrekryteringen där huvuduppgifterna innebär att ta emot och hantera inkommande ansökningar samt att ha daglig kontakt med de sökande. Detta innebär att du blir ett viktigt ansikte utåt för Nackademin. Exempel på förekommande arbetsuppgifter kan vara: Hantera ansökningar i vårt antagningssystem Daglig kontakt via mejl, telefon och chatt med personer som söker till våra utbildningar Grundläggande yrkesrådgivning ... Visa mer
Vi erbjuder ett varierande arbete på studentrekryteringen där huvuduppgifterna innebär att ta emot och hantera inkommande ansökningar samt att ha daglig kontakt med de sökande. Detta innebär att du blir ett viktigt ansikte utåt för Nackademin. Exempel på förekommande arbetsuppgifter kan vara:
Hantera ansökningar i vårt antagningssystem
Daglig kontakt via mejl, telefon och chatt med personer som söker till våra utbildningar
Grundläggande yrkesrådgivning



Den vi söker:
Den person vi söker är serviceinriktad och har inställningen att service är en viktig del i den relation vi bygger med våra blivande studenter. För att passa i vårt team behöver du vara framåt, initiativrik och ha en positiv attityd. Då arbetet periodvis kan vara stressigt är det av största vikt att du känner dig bekväm med att behålla lugnet även i dessa situationer.


Arbetet innebär en hel del administrativa uppgifter vilket kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett bra sinne för ordning. Tjänsten innebär många kontakter, både interna och externa och därför ser vi som en förutsättning att du är social och duktig på att samarbeta. Du behöver kunna arbeta både i grupp och självständigt.


Gymnasieexamen och mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift
God datorvana
Erfarenhet från service och/eller kundkontakt
Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem är meriterande men inget krav



Om Nackademin:
Nackademin är ett utbildningsföretag med 34 yrkeshögskoleutbildningar inom områden som hälsa, design, kommunikation, bygg och IT. Vi vill genom vår verksamhet vara en aktiv samhällsaktör och jobbar därför kontinuerligt för att kompetensförsörja Sverige genom att tillgodose näringslivets och arbetsmarknadens nuvarande och framtida behov. Nackademin startades för 20 år sedan och utbildar idag ca 2500 studenter årligen och har ett 1000-tal nätverkande företag.




Varaktighet och omfattning
Tjänsten är en timanställning på 40 timmar i veckan. Vi söker en person som kan börja i januari 2024. Tjänsten avslutas i september 2024. Löneform: Timlön Visa mindre

Rekryteringsadministratör

Ansök    Okt 3    Nackademin AB    Studieadministratör
Vi erbjuder ett varierande arbete på studentrekryteringen där huvuduppgifterna innebär att ta emot och hantera inkommande ansökningar samt att ha daglig kontakt med de sökande. Detta innebär att du blir ett viktigt ansikte utåt för Nackademin. Exempel på förekommande arbetsuppgifter kan vara: Hantera ansökningar i vårt antagningssystem Daglig kontakt via mejl, telefon och chatt med personer som söker till våra utbildningar Grundläggande yrkesrådgivning ... Visa mer
Vi erbjuder ett varierande arbete på studentrekryteringen där huvuduppgifterna innebär att ta emot och hantera inkommande ansökningar samt att ha daglig kontakt med de sökande. Detta innebär att du blir ett viktigt ansikte utåt för Nackademin. Exempel på förekommande arbetsuppgifter kan vara:
Hantera ansökningar i vårt antagningssystem
Daglig kontakt via mejl, telefon och chatt med personer som söker till våra utbildningar
Grundläggande yrkesrådgivning


Den vi söker:
Den person vi söker är serviceinriktad och har inställningen att service är en viktig del i den relation vi bygger med våra blivande studenter. För att passa i vårt team behöver du vara framåt, initiativrik och ha en positiv attityd. Då arbetet periodvis kan vara stressigt är det av största vikt att du känner dig bekväm med att behålla lugnet även i dessa situationer.

Arbetet innebär en hel del administrativa uppgifter vilket kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett bra sinne för ordning. Tjänsten innebär många kontakter, både interna och externa och därför ser vi som en förutsättning att du är social och duktig på att samarbeta. Du behöver kunna arbeta både i grupp och självständigt.


Gymnasieexamen och mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift
God datorvana
Erfarenhet från service och/eller kundkontakt
Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem är meriterande men inget krav


Om Nackademin:
Nackademin är ett utbildningsföretag med 34 yrkeshögskoleutbildningar inom områden som hälsa, design, kommunikation, bygg och IT. Vi vill genom vår verksamhet vara en aktiv samhällsaktör och jobbar därför kontinuerligt för att kompetensförsörja Sverige genom att tillgodose näringslivets och arbetsmarknadens nuvarande och framtida behov. Nackademin startades för 20 år sedan och utbildar idag ca 2500 studenter årligen och har ett 1000-tal nätverkande företag.


Varaktighet och omfattning
Tjänsten är en timanställning på 40 timmar i veckan. Vi söker 2 personer, 1 som kan börja i november 2023 och 1 som kan börja i januari 2024. Båda tjänsterna avslutas i september 2024. Löneform: Timlön Visa mindre

Arena vux söker tentamensvakt på timbasis

Ansök    Dec 12    AU Utbildning AB    Studieadministratör
Arena Utbildning är ett utbildningsföretag som bedriver vuxenutbildning på uppdrag av drygt 70 kommuner, Arbetsförmedlingen, Yrkeshögskola samt privata företag/arbetsgivare, där vi skräddarsyr utbildningar så att de matchar specifika behov på arbetsmarknaden. Vi erbjuder ett brett utbud av utbildningar, exempelvis yrkesutbildning inom Vård och omsorg, Barn och fritid, Lager och logistik, Hotell och turism, Tandsköterska, Svenska för invandrare samt grundlä... Visa mer
Arena Utbildning är ett utbildningsföretag som bedriver vuxenutbildning på uppdrag av drygt 70 kommuner, Arbetsförmedlingen, Yrkeshögskola samt privata företag/arbetsgivare, där vi skräddarsyr utbildningar så att de matchar specifika behov på arbetsmarknaden. Vi erbjuder ett brett utbud av utbildningar, exempelvis yrkesutbildning inom Vård och omsorg, Barn och fritid, Lager och logistik, Hotell och turism, Tandsköterska, Svenska för invandrare samt grundläggande och gymnasiala teoretiska kurser inom olika studieformer.
Om tjänsten
Som tentamensvakt har du stor betydelse för studenterna i skrivsalen, därför söker vi dig som kan skapa en lugn och trygg examinationsmiljö, och samtidigt ser till att genomförandet sker på ett rättssäkert sätt.
Under ett arbetspass ansvarar du för att hanteringen av skrivmaterial och rutiner utförs enligt regelverk. Du håller god servicenivå till studenter och kollegor. Du övervakar upp till 40 studenter ensam, ibland i gradängsal med nivåskillnader. Syftet är att här motverka fusk, du rör dig runt i tentamenssalen upp till 5 timmar.
Passen kan vara intensiva i perioder där mycket händer och beslut behöver tas snabbt. Största delen av passen består dock av övervakning i skrivsal, där det är viktigt att behålla uppmärksamheten och våga agera om en situation uppstår. Det är ett krav att du som tentamensvakt följer instruktioner och regelverk samt applicerar de föreskrifter det innebär i tentamenssituationen.
Exempel på arbetsmoment i sal är:
• placera studenter
• läsa upp salsreglerna (på svenska och engelska)
• dela ut och samla in skrivmaterial
• genomföra legitimationskontroll och avvisa obehöriga studenter
• hålla ordning i salen, för att ge studenterna förutsättningar att genomföra tentamen enligt skolans regelverk och riktlinjer
Observera att du ej kan arbeta som tentamensvakt om du är student på Arena Utbildning.
Kvalifikationer
• Du som söker ska vara minst 18 år
• Har lägst betyget godkänd på gymnasial nivå i svenska och engelska
• Du kan kommunicera väl på svenska och engelska
• Har erfarenhet av datahantering, installation/avinstallation av program etc
• Du kan gå runt i en tentamenssal i 5h
Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.
Meriterande
• Erfarenhet av arbete i skolmiljö
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Erfarenhet av att instruera andra
Personlig profil
• De centrala orden för din person är serviceinriktad, ansvarstagande och självgående.
• Du är en förtroendeingivande, positiv lagspelare med god samarbetsförmåga
• Du behöver också vara proaktiv och initiativtagande i ditt agerande, samtidigt som du inte drar dig för att säga ifrån om så skulle behövas
• Du har förmågan att vara uppmärksam och noggrann samt våga uppmana andra att följa regler och anvisningar om så behövs är centralt
• Du är effektiv i genomförandet av dina uppgifter
Ansökan
Arbetsplats blir Solna, Södertälje och Upplands Väsby.
Start: JAN, tjänsteomfattning: timbasis
Ange löneanspråk i ansökan
Ansökan skickas till: [email protected]
Märk ansökan med Tentamensvakt Visa mindre

Administratör

Ansök    Apr 6    Vattenfall AB    Studieadministratör
Företagsbeskrivning Vill du arbeta med ett av tidernas viktigaste miljöskyddsprojekt? Tiden är inne. Tillsammans ska vi på SKB bygga ett av världens första slutförvarssystem för använt kärnbränsle. Uppdraget är i stora delar ett pionjärarbete och innebär många komplexa utmaningar. Nu söker vi en drivande och engagerad administratör. Är du redo för ett stort och viktigt arbete som kommer att göra skillnad för människor och miljö under mycket, mycket lång ti... Visa mer
Företagsbeskrivning
Vill du arbeta med ett av tidernas viktigaste miljöskyddsprojekt?
Tiden är inne. Tillsammans ska vi på SKB bygga ett av världens första slutförvarssystem för använt kärnbränsle. Uppdraget är i stora delar ett pionjärarbete och innebär många komplexa utmaningar.
Nu söker vi en drivande och engagerad administratör.
Är du redo för ett stort och viktigt arbete som kommer att göra skillnad för människor och miljö under mycket, mycket lång tid framåt?
Företagsbeskrivning:
Svensk Kärnbränslehantering AB, SKB, arbetar med ett av Sveriges största miljöskyddsprojekt. SKB:s uppdrag är att ta hand om allt radioaktivt avfall från de svenska kärnkraftverken. Det ska göras på ett säkert sätt för både människor och miljö.
I dag är cirka 600 personer anställda på SKB. Vi har ett omfattande samarbete med experter och uppdragstagare utanför företaget.


Jobbeskrivning
Här kommer du att arbeta
Enhet Verksamhetsstöd består av cirka 30 medarbetare och konsulter och har till uppdrag att tillhandahålla ett ändamålsenligt och effektivt administrativt stöd samt annat verksamhetstödjande arbete till hela SKB:s verksamhet. Enheten består i dag av tre grupper: Forsmark och Östhammar, Solna samt Oskarshamn.
Enhet Verksamhetsstöd är i sin roll resursägare gentemot övrig verksamhet och ska i den rollen tillhandahålla kompetenser, resurser och arbetssätt. Detta stöd benämns som verksamhetsnära och innebär att enheten bistår SKB:s övriga verksamheter med personal som arbetsleds från den verksamhet som erhåller stödet.
Verksamhetsstöd stödjer även övrig verksamhet genom att tillhandahålla ett företagsgemensamt funktionsindelat stöd. Enheten stödjer verksamheten inom följande företagsgemensamma områden:
Ekonomistöd
Rapportproduktion
Beställningshantering
Webbredigering
Tillträde och registerkontroll
Projektadministration
Dokumenthantering
Arkiv och Registratur
Chefsstöd
On/offboarding

Vad du kommer att göra
Uppdraget som administratör innebär att stödja SKB:s verksamhet med administrativa uppgifter i linjeorganisationen och projekt i utvalda delar av ovanstående funktioner. Detta innebär bland annat att stötta i det dagliga arbetet med:
projektadministration – stötta projektledare med administrativa uppgifter, följa upp projekt, ta hand om dokumentleveranser, administrera och samordna.
dokumenthantering – hantera dokument i SKB:s system enligt instruktioner, administrera och samordna granskningar, språk- och layoutkontroll
granskningar både på svenska och engelska.
möteshantering – kalla till möten, sammanställa underlag, föra protokoll



Kravspecifikation
Vem är du?
Uppdraget kräver som lägst gymnasial utbildning. Erfarenhet inom administration och projekt är meriterande. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper då vi sätter stort värde på att vara ett väl fungerande team.
Som person är du driven och initiativtagande. Du bör även vara noggrann, kvalitetsmedveten och ha lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du är med och bidrar med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor och har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat.
Du är duktig på att arbeta proaktivt för att ligga steget före och har en god social förmåga tillsammans med hög integritet. Rollen kräver att du är prestigelös i att arbeta utifrån behov, förändrade förhållanden och kan stötta upp där det behövs. Slutligen är du en person som ser lösningar i stället för problem och kan agera snabbt och professionellt i olika sammanhang och situationer.
Körkort B är ett krav.
Varför ska du arbeta hos oss?
Du kommer att arbeta med ett av Sveriges viktigaste miljöskyddsprojekt. SKB:s uppdrag är ett pionjärarbete och en stor och viktig investering för framtiden. Tillsammans ska vi bygga ett av världens första slutförvarssystem för använt kärnbränsle och vi har många komplexa utmaningar framför oss.
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en spännande organisation med många nationella och internationella sakkunniga experter som gärna delar med sig av kunskaper och erfarenheter.
Eftersom SKB ingår i Vattenfallkoncernen finns goda karriärmöjligheter inom en stor dynamisk organisation.
Våra medarbetare är avgörande för vår framgång. Det är viktigt att hela livet fungerar. Därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. SKB erbjuder till exempel friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning samt föräldraledighetstillägg.
Det här är vi, dina framtida arbetskamrater
På SKB träffar du människor med olika utbildning, olika förmågor och olika bakgrunder. Alla är olika, och det tycker vi är bra. Vi på SKB är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer öppet och framgångsrikt företag. Och genom att var och en har möjlighet att utveckla sig själv, utvecklas även vår verksamhet.
Men på ett väsentligt sätt är vi alla lika. Det som enar oss, är att vi siktar mot ett tydligt mål: det att skapa trygghet för kommande generationer.
På vår webbplats, skb.se, finns mer information om SKB och hur det är att arbeta hos oss. Vi ser fram emot att lära känna dig.


Ytterligare information
Ytterligare information
För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Frida Wänéus, 073-744 23 82
För mer information om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Anders Nielsen 070-078 68 40


Fackliga företrädare är för Saco-SKB Marika Westman, 070-638 34 36, för Unionen Roger Ingvarsson, 070-61 88 345 och för Ledarna Per Carlsson, 070-325 09 15.
Placeringsort: Solna eller Östhammar.
Vattenfall och SKB är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. Därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV senast den 2 maj 2023.
Urval sker efter sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot din ansökan!
SKB:s huvudkontor är placerat i Arenastaden i Solna. Vi har även kontor i Oskarshamn och Forsmark/Östhammar, där vi har anläggningar och bedriver olika verksamheter inför byggandet av ett slutförvar för använt kärnbränsle. Visa mindre

Studiekoordinator till forskargruppen EPICSS

Ansök    Apr 6    Karolinska Inst    Studieadministratör
Vill du bidra till en bättre hälsa för alla? Forskargrupp Epidemiology of Psychiatric Conditions, Substance use and Social Environment (EPiCSS) vid Institutionen för Global Folkhälsa leds av professor Christina Dalman. I forskargruppen finns en unik möjlighet att arbeta tillsammans med duktiga forskare i skärningsfältet mellan psykosociala och biologiska vetenskaper. Vi erbjuder en stimulerande och internationell forskningsmiljö där du kan bidra till hö... Visa mer
Vill du bidra till en bättre hälsa för alla?
Forskargrupp Epidemiology of Psychiatric Conditions, Substance use and Social Environment (EPiCSS) vid Institutionen för Global Folkhälsa leds av professor Christina Dalman.

I forskargruppen finns en unik möjlighet att arbeta tillsammans med duktiga forskare i skärningsfältet mellan psykosociala och biologiska vetenskaper. Vi erbjuder en stimulerande och internationell forskningsmiljö där du kan bidra till högkvalitativ forskning på en internationellt konkurrenskraftig nivå.

Din roll
Vi söker en erfaren och motiverad studiekoordinator för en ny randomiserad kontrollstudie (RCT). Studien kommer att undersöka effekterna av yogabaserad träning på hälsa och välbefinnande bland medelålders och äldre som diagnostiserats med postcovid (långvariga symptom efter Covid-19). Vi siktar på att rekrytera cirka 100 deltagare under 18 månader.

Under handledning av projektansvarig kommer du att ansvara för: att sätta upp och genomföra studien, inklusive screening och bedömning av nya deltagare; upprätta och hantera en projektdatabas (inklusive datainmatning); kontakt med de fitnesscenter som ansvarar för interventionen; registrera studien och publicera studieprotokollet; etikansökan; se till att rekryteringsmålen uppnås och att studien löper smidigt (övervaka efterlevnaden och arrangera uppföljningsbedömningar). Efter avslutat försök kan det finnas möjligheter att leda dataanalyser och skriva vetenskapliga manuskript för publicering.

Vem är du?
- Masterexamen i folkhälsa, medicin/omvårdnad, träningsvetenskap eller relaterad disciplin.
- Dokumenterade erfarenheter (från de senaste 3 åren) av att koordinera randomiserade kontrollerade studier
- Goda teoretiska kunskaper om studiedesign och randomiserade kontrollerade studier
- Utmärkta administrativa och organisatoriska förmågor
- Flexibel och stresstålig
- God kommunikations- och samarbetsförmåga
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Postdoktorala forskare med intresse för en projektkoordineringsroll uppmuntras att ansöka.

Meriterande

Läkare och sjuksköterskor med erfarenhet av interventionsstudier om fysisk aktivitet, patienter med Covid-19, och/eller äldre, är särskilt välkomna att ansöka.

Vad erbjuder vi?
En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats.  

Placering: Solna

https://ki.se/en/gph/epidemiology-of-psychiatric-conditions-substance-use-and-social-environment-epicss-0

https://staff.ki.se/people/mats-hallgren



 

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 230421.

Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet. 

Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.

Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss Visa mindre

Studiekoordinator till forskargruppen EPICSS

Ansök    Apr 11    Karolinska Inst    Studieadministratör
Vill du bidra till en bättre hälsa för alla? Forskargrupp Epidemiology of Psychiatric Conditions, Substance use and Social Environment (EPiCSS) vid Institutionen för Global Folkhälsa leds av professor Christina Dalman. I forskargruppen finns en unik möjlighet att arbeta tillsammans med duktiga forskare i skärningsfältet mellan psykosociala och biologiska vetenskaper. Vi erbjuder en stimulerande och internationell forskningsmiljö där du kan bidra till hö... Visa mer
Vill du bidra till en bättre hälsa för alla?
Forskargrupp Epidemiology of Psychiatric Conditions, Substance use and Social Environment (EPiCSS) vid Institutionen för Global Folkhälsa leds av professor Christina Dalman.

I forskargruppen finns en unik möjlighet att arbeta tillsammans med duktiga forskare i skärningsfältet mellan psykosociala och biologiska vetenskaper. Vi erbjuder en stimulerande och internationell forskningsmiljö där du kan bidra till högkvalitativ forskning på en internationellt konkurrenskraftig nivå.

Din roll
Vi söker en erfaren och motiverad studiekoordinator för en ny randomiserad kontrollstudie (RCT). Studien kommer att undersöka effekterna av yogabaserad träning på hälsa och välbefinnande bland medelålders och äldre som diagnostiserats med postcovid (långvariga symptom efter Covid-19). Vi siktar på att rekrytera cirka 100 deltagare under 18 månader.

Under handledning av projektansvarig kommer du att ansvara för: att sätta upp och genomföra studien, inklusive screening och bedömning av nya deltagare; upprätta och hantera en projektdatabas (inklusive datainmatning); kontakt med de fitnesscenter som ansvarar för interventionen; registrera studien och publicera studieprotokollet; etikansökan; se till att rekryteringsmålen uppnås och att studien löper smidigt (övervaka efterlevnaden och arrangera uppföljningsbedömningar). Efter avslutat försök kan det finnas möjligheter att leda dataanalyser och skriva vetenskapliga manuskript för publicering.

Vem är du?
- Masterexamen i folkhälsa, medicin/omvårdnad, träningsvetenskap eller relaterad disciplin.
- Dokumenterade erfarenheter (från de senaste 3 åren) av att koordinera randomiserade kontrollerade studier
- Goda teoretiska kunskaper om studiedesign och randomiserade kontrollerade studier
- Utmärkta administrativa och organisatoriska förmågor
- Flexibel och stresstålig
- God kommunikations- och samarbetsförmåga
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Postdoktorala forskare med intresse för en projektkoordineringsroll uppmuntras att ansöka.

Meriterande

Läkare och sjuksköterskor med erfarenhet av interventionsstudier om fysisk aktivitet, patienter med Covid-19, och/eller äldre, är särskilt välkomna att ansöka.

Vad erbjuder vi?
En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats.  

Placering: Solna

https://ki.se/en/gph/epidemiology-of-psychiatric-conditions-substance-use-and-social-environment-epicss-0

https://staff.ki.se/people/mats-hallgren



 

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 230425.

Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet. 

Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.

Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss Visa mindre

Nackademin söker Rekryteringsadministratör

Ansök    Okt 10    Nackademin AB    Studieadministratör
Vi erbjuder ett varierande arbete på studentrekryteringen där huvuduppgifterna innebär att ta emot och hantera inkommande ansökningar samt att ha daglig kontakt med de sökande. Detta innebär att du blir ett viktigt ansikte utåt för Nackademin. Exempel på förekommande arbetsuppgifter kan vara: Hantera ansökningar i vårt antagningssystem Daglig kontakt via mejl, telefon och chatt med personer som söker till våra utbildningar Grundläggande yrkesrådgivning ... Visa mer
Vi erbjuder ett varierande arbete på studentrekryteringen där huvuduppgifterna innebär att ta emot och hantera inkommande ansökningar samt att ha daglig kontakt med de sökande. Detta innebär att du blir ett viktigt ansikte utåt för Nackademin. Exempel på förekommande arbetsuppgifter kan vara:
Hantera ansökningar i vårt antagningssystem
Daglig kontakt via mejl, telefon och chatt med personer som söker till våra utbildningar
Grundläggande yrkesrådgivning



Personliga egenskaper
Den person vi söker är serviceinriktad och har inställningen att service är en viktig del i den relation vi bygger med våra blivande studenter. För att passa i vårt team behöver du vara framåt, initiativrik och ha en positiv attityd. Då arbetet periodvis kan vara stressigt är det av största vikt att du känner dig bekväm med att behålla lugnet även i dessa situationer.
Arbetet innebär en hel del administrativa uppgifter vilket kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett bra sinne för ordning. Tjänsten innebär många kontakter, både interna och externa och därför ser vi som en förutsättning att du är social och duktig på att samarbeta. Du behöver kunna arbeta både i grupp och självständigt.


Kvalifikationer
Gymnasieexamen och mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift
God datorvana
Erfarenhet från service och/eller kundkontakt
Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem är meriterande men inget krav


Om Nackademin
Nackademin är ett utbildningsföretag med fler än 35 yrkeshögskoleutbildningar inom områden som hälsa, design, kommunikation, bygg och IT. Vi vill genom vår verksamhet vara en aktiv samhällsaktör och jobbar därför kontinuerligt för att kompetensförsörja Sverige genom att tillgodose näringslivets och arbetsmarknadens nuvarande och framtida behov. Nackademin startades för 20 år sedan och utbildar idag ca 2500 studenter årligen och har ett 1000-tal nätverkande företag.


Varaktighet och omfattning
Tjänsten är en timanställning på behovsbasis, vanligtvis 40 timmar i veckan med tillträde i januari 2023 och avslutas i september 2023. Löneform: Timlön Visa mindre

Studentadministratör till Nackademin

Ansök    Apr 20    Performiq AB    Studieadministratör
Tjänstebeskrivning & erbjudande Vill du bli en del av ett team med stor gemenskap? Vill du arbeta i en fartfylld organisation med varierande arbetsuppgifter? Sök då tjänsten som studentadministratör till Nackademin i Solna! I rollen som studentadministratör kommer du att vara en viktig del i vår organisation. Du blir en del av vår firstline vilket innebär att du kommer att arbeta med verksamhetsnära frågor. Tillsammans med teamet kommer du att ingå i ett... Visa mer
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du bli en del av ett team med stor gemenskap? Vill du arbeta i en fartfylld organisation med varierande arbetsuppgifter? Sök då tjänsten som studentadministratör till Nackademin i Solna!

I rollen som studentadministratör kommer du att vara en viktig del i vår organisation.
Du blir en del av vår firstline vilket innebär att du kommer att arbeta med verksamhetsnära frågor. Tillsammans med teamet kommer du att ingå i ett rullande schema med att bemanna receptionen på Nackademin.

Arbetsuppgifterna i gruppen består bland annat av:

• Administrera våra studenter
• Kontinuerliga inköp av förbrukningsmaterial
• Avlasta våra utbildningsledare
• Ta emot och distribuera ärenden via telefon och mejl
• Bidra till förbättringar av arbetssätt


Personprofil
För att lyckas i rollen som studentadministratör är du serviceinriktad och social. Du kommer att vara ansiktet utåt mot våra studenter och den de vänder sig till när de behöver hjälp. Som person är du organiserad, strukturerad och gillar att arbeta metodiskt.

För att passa in i rollen vi söker bör du känna igen dig i detta:

• Ansvarsfull
• Strukturerad
• Noggrann
• Ett stort engagemang
• Flytande svenska i tal och skrift

Vidare för att passa in i tjänsten behöver du behärska Word, Powerpoint och grunderna i Excel. Vi arbetar med fyra egna interna system som du kommer att bli utbildad i.
Vi vill att du som söker är snabblärd, systemintresserad, analytisk och gillar att vara ”spindeln i nätet”.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som studentadministratör.


Övrigt
Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8–17 med möjlighet till flextid
Ort: Solna


Företagspresentation
Nackademin, det ligger väl i Nacka? tänker du och säkert många med dig. Och du har rätt – historien om Nackademin börjar i Nacka, där två lärare från Nacka kommun bestämde sig för att starta vuxenutbildningar som skulle leda till jobb. Året var 1994 och man hade en idé om att driva utbildning med tät samverkan mellan näringsliv och skola. Och varför inte kombinera utbildning med Göteborgshumor, tänkte de, och namnet Nackademin kom till.

Yrkeshögskolan är Sveriges mest pricksäkra utbildningsform som svarar mot många av de utmaningar och behov som finns inom matchning och kompetensförsörjning i Sverige idag. Nackademin är experter på Yh-utbildningar och framtagande av proaktiva yrkesroller som uppfyller aktuella och framtida kompetensbehov. Som utbildningsaktör inom yrkeshögskolan så driver och delar vi våra branschers utmaningar genom att vara en strategisk partner kopplat till en effektiv rekrytering av kompetens. Visa mindre

Medarbetare till KI:s centrala tentamensservice

Ansök    Jan 27    Karolinska Inst    Studieadministratör
Vill du bidra till att förbättra människors hälsa? Karolinska Institutet söker en medarbetare för tentamensservice organiserad under avdelningen för utbildnings- och forskarutbildningsstöd. Fån den 1 april 2023 har Karolinska Institutet en central tentamensservice med uppdrag att samordna flera examinationer i salarna och bemanna med tentamensvakter.   Tentamensservicen leds av en samordnare och vi söker nu ytterligare en medarbetare som ska arbeta i te... Visa mer
Vill du bidra till att förbättra människors hälsa?
Karolinska Institutet söker en medarbetare för tentamensservice organiserad under avdelningen för utbildnings- och forskarutbildningsstöd.

Fån den 1 april 2023 har Karolinska Institutet en central tentamensservice med uppdrag att samordna flera examinationer i salarna och bemanna med tentamensvakter.   Tentamensservicen leds av en samordnare och vi söker nu ytterligare en medarbetare som ska arbeta i team med samordnaren. På avdelningen arbetar vi i nära dialog med institutionerna på universitetet för att ge ett bra administrativt stöd till studenter och lärare.

Din roll
Att arbeta med tentamensservice för examinationer är en viktig uppgift och att verksamheten fungerar har stor betydelse för de studenter och examinatorer. Din roll är att koordinera arbetet med examinationer i samarbete med samordnaren för tentamensservice. Verksamheten omfattar bl.a. att:

- inför varje examination ha kontakt med utbildningsadministratörer kring bokning av tid och sal för examination
- schemaläggning
- placera studenterna i examinationssalen
- boka tentavakter
- administration i systemen som används
- ansvara för uppstarten och avslutande av examinationer tillsammans med tentamensvakterna.

Arbetet ställer höga krav på självständighet i:

- att få examinationerna att fungera smidigt genom kontakt med examinatorer, utbildningsadministratörer och tentavakter
- att organisera och administrera uppgifter
- att kommunicera tydligt med olika verktyg t.ex. Teams, webbpublicering, mail m.m.
- att medverka till utvecklingen av verksamheten tillsammans med samordnaren för tentamensservice.

Arbetsuppgifterna omfattar att skapa goda förutsättningar för samarbete och dialog med annan stödverksamhet och lärare.

Vem är du?
Vi söker en person som tycker det är stimulerande att arbeta med olika arbetsuppgifter och att lösa frågor som uppkommer i arbetet.  Du behöver kommunicera på ett öppet och tydligt sätt med organisationen, samt lösa olika problem och utmaningar på ett strukturerat sätt. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav är att du:

- har gymnasieutbildning, gärna högskoleutbildning eller erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter
- har tidigare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant, exempelvis inom administration och service 
- har god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska
- kan arbeta självständigt vilket innebär ett stort ansvarstagande, planering och struktur
- är lösningsfokuserad
- tycker om att samarbeta med många olika enheter och personer

Vi ser gärna att du:

- tidigare har arbetat inom utbildningsverksamhet på högskola eller universitet
- har erfarenhet av administration och verktyg för webbpublicering

Tidvis kommer flera arbetsuppgifter att behöva lösas parallellt, särskilt vid examinationsperioder. Arbetet kan delvis komma att förläggs till kvällar och helger, dvs. när vissa examinationer genomförs.

Arbetsintensiva perioder förekommer.

Då våra examinationer genomförs både på campus Solna och campus Flemingsberg kommer din arbetsplats att vara på båda campusområdena. 

Vad erbjuder vi?
En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats.  

Placering: Solna och Flemingsberg

https://ki.se/om-ki/tio-skal-att-valja-karolinska-institutet



Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet. 

Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.

Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss Visa mindre

Nackademin söker Rekryteringsadministratörer

Ansök    Nov 8    Nackademin AB    Studieadministratör
Vi erbjuder ett varierande arbete på studentrekryteringen, där huvuduppgifterna innebär att ta emot och hantera inkommande ansökningar samt att ha daglig kontakt med de sökande. Detta gör att du blir ett viktigt ansikte utåt för Nackademin. Exempel på förekommande arbetsuppgifter kan vara: Arbete med registrering i vårt antagningssystem Daglig kontakt via mail, telefon och chatt med personer som söker till våra utbildningar Grundläggande yrkesrådg... Visa mer
Vi erbjuder ett varierande arbete på studentrekryteringen, där huvuduppgifterna innebär att ta emot och hantera inkommande ansökningar samt att ha daglig kontakt med de sökande. Detta gör att du blir ett viktigt ansikte utåt för Nackademin. Exempel på förekommande arbetsuppgifter kan vara:


Arbete med registrering i vårt antagningssystem



Daglig kontakt via mail, telefon och chatt med personer som söker till våra utbildningar



Grundläggande yrkesrådgivning



Delta i och hjälpa till med t.ex. öppet hus och upprop



Tjänsten passar dig som
Är serviceinriktade och har inställningen att service är en viktig del i den relation vi bygger med våra blivande studenter. För att passa i vårt team tror vi att du är framåt, initiativrik och har en positiv attityd. Då arbetet periodvis kan vara stressigt, är det av största vikt att du känner dig bekväm med att behålla lugnet även i dessa situationer.
Arbetet innebär en hel del administrativa uppgifter, vilket kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett bra sinne för ordning. Vi vill att du känner dig trygg med att inom givna ramar självständigt bedöma hur arbetsuppgifter ska utföras samt utföra dessa på utsatt tid. Tjänsten innebär många kontakter, både interna och externa, därför ser vi som en förutsättning att du är social och duktig på att samarbeta.


Kvalifikationer
Gymnasieexamen
Mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift
God datorvana
Erfarenhet från service och/eller kundkontakt
Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem är meriterande men inget krav



Om Nackademin
Nackademin är ett utbildningsföretag med fler än 30 yrkeshögskoleutbildningar inom bland annat områden som hälsa, design, kommunikation, bygg och IT. Vi vill genom vår verksamhet vara en aktiv samhällsaktör och jobbar därför kontinuerligt för att kompetensförsörja Sverige genom att tillgodose näringslivets och arbetsmarknadens nuvarande och framtida behov. Nackademin startades för 20 år sedan och utbildar idag ca 1 800 studenter årligen och har ett 1000-tal nätverkande företag. Våra utbildningar sker i nära samarbete med arbetslivet både när det gäller yrkeshögskoleutbildning, diplomutbildning eller skräddarsydd företagsutbildning.


Arbetstid och varaktighet
Tjänsten är en timanställning på behovsbasis, företrädesvis 30-40 timmar i veckan. Mestadels 40 timmar i veckan. Tillträde i januari/februari 2022 och avslutas i september 2022.


Så söker du
Maila CV och personligt brev till [email protected]


Intervjuer sker löpande. Tjänsten planeras tillsättas under november månad med start i januari/februari. Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Research Administrator

Ansök    Aug 19    Karolinska Inst    Studieadministratör
Do you want to contribute to top quality medical research? The Strategic Research Programme in Cancer at KI, Cancer Research KI constitutes an overall umbrella organization with the task of representing cancer research at KI, which is a broad and geographically dispersed research area with research groups at most KI institutions. Your mission Your role in the Cancer Research KI organisation is to aid in the missions of the programme by helping with a ... Visa mer
Do you want to contribute to top quality medical research?
The Strategic Research Programme in Cancer at KI, Cancer Research KI constitutes an overall umbrella organization with the task of representing cancer research at KI, which is a broad and geographically dispersed research area with research groups at most KI institutions.

Your mission

Your role in the Cancer Research KI organisation is to aid in the missions of the programme by helping with a variety of tasks of the administration with a focus on communication, working closely with the research coordinator of Cancer Research KI.

The position offers a varied spectrum of tasks, including communication (web page, newsletters, social media, etc.), organizing and conducting events (meetings, workshops, conferences), assisting with administrative tasks as needed. You will be based at BioClinicum, but attend meetings at several sites around KI if needed.


Your profile

We are looking for an early career stage researcher at KI, perhaps in your first years after Ph.D., who would like to gain some valuable administrative and communication experience by working part-time 50%, (i.e., two and a half-day/ week at the office) for Cancer Research KI. You will work closely with the Cancer Research KI research coordinator, taking part in running the daily operations of the organisation.

The research administrator would preferably have a Ph.D. in the biomedical field. It is also an advantage if he/she has work experience from academia and/or industry with similar tasks. Organizational and communication skills are highly important as well as an active attitude with an interest to engage in work to develop the communication for the program. Great emphasis will be placed on personal qualities such as communication and social skills and the ability to cooperate. Good written English skills are required and knowledge of Swedish (spoken/written) is needed.


What do we offer?

A creative and inspiring environment full of expertise and curiosity. Karolinska Institutet is one of the world's leading medical universities. Our vision is to pursue the development of knowledge about life and to promote a better health for all. At Karolinska Institutet, we conduct successful medical research and hold the largest range of medical education in Sweden. Karolinska Institutet is a state university, which entitles to several benefits such as extended holiday and generous occupational pension. Employees also have access to our modern gym for free and receive reimbursements for medical care.

 The Strategic Research Programme in Cancer at KI, Cancer Research KI (https://ki.se/en/stratcan/cancer-research-ki ), active at the Department of Oncology and Pathology, constitutes an overall umbrella organization with the task of representing cancer research at KI, which is a broad and geographically dispersed research area with research groups at most KI institutions. Cancer Research KI is an initiative funded by the Swedish Research Council to strengthen and expand the already strong cancer research at Karolinska Institutet. Cancer Research KI works to increase contacts between cancer researchers from different disciplines, from basic tumour biology to clinical oncology. In addition, to increase cooperation with external actors such as other Universities (nationally and internationally), health care and industrial collaborators.


Location: in Solna

Application

Welcome to apply at the latest 8 of September 2021. The application is to be submitted through the Varbi recruitment system.  



Want to make a difference? Join us and contribute to better health for all. Visa mindre

Handläggare till Polisprogrammet med placering i Sörentorp, Solna

Ansök    Mar 2    Polismyndigheten    Studieadministratör
Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och vara en viktig del i polisens grundutbildning. Ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långsiktiga mål. Ansvaret omfattar följande områden: arbetsgivar... Visa mer
Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och vara en viktig del i polisens grundutbildning. Ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långsiktiga mål. Ansvaret omfattar följande områden: arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetarorganisationerna och myndighetens personalansvarsnämnd.

Sektionen Grundutbildning ansvarar för att leda, samordna och följa upp arbetet med polisutbildningen och är myndighetens kontaktpunkt till lärosätena och totalförsvarets rekryteringsmyndighet. Polisutbildningen är en uppdragsutbildning som bedrivs på Umeå universitet, Högskolan i Borås, Malmö universitet, Södertörns högskola och Linnéuniversitet. Sektionen består av totalt 14 grupper och vi söker nu en handläggare med placering i gruppen för Polisprogrammet.

Vi söker en handläggare till Grundutbildningen. Du kommer att arbeta som ett administrativt stöd i sektionens alla frågor. Vi söker dig som drivs av att arbeta med ett starkt engagemang och har en personlig integritet.



ARBETSUPPGIFTER
Ditt ansvar är att svara och/eller koordinera, dokumentera samt följa upp svar på förfrågningar som inkommer via polisutbildningens funktionsbrevlåda. Du kommer att arbeta självständigt i projektform samt vara behjälplig vid beredning av beslut. Du har en daglig kontakt med våra samarbetspartners. Vidare kommer du att bevaka, följa upp fattade beslut och diarieföra ärenden. Du kommer fortlöpande arbeta med uppföljning samt sammanställning av statistik. Resor förekommer i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Relevant högskoleutbildning, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Några års erfarenhet av att arbeta med likvärdiga arbetsuppgifter i närtid
• Några års erfarenhet av att arbeta med skriftlig dokumentation och kommunikation
• Mycket god erfarenhet av arbete i Excel

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Arbetat inom offentlig verksamhet
• Arbetat med diariesystemet PÄR
• Arbetat i UBW

Då rollen innebär många kontaktytor är det av vikt att du är serviceinriktad och professionell. God kommunikation i både tal och skrift är en förutsättning för att lyckas. Vi ser att du är initiativrik, självgående och flexibel då det är en stor variation på de ärenden som sektionen hanterar. Då flertalet av ärendena skall hanteras skyndsamt är det viktigt att du även under hög arbetsbelastning är strukturerar och noggrann. Vi förutsätter en hög sekretessmedvetenhet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Sörentorp, Solna

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 18/3 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Visa mindre

Nackademin söker Rekryteringsadministratörer

Ansök    Okt 30    Nackademin AB    Studieadministratör
Vi erbjuder ett varierande arbete på studentrekryteringen, där huvuduppgifterna innebär att ta emot och hantera inkommande ansökningar samt att ha daglig kontakt med de sökande. Detta gör att du blir ett viktigt ansikte utåt för Nackademin. Exempel på förekommande arbetsuppgifter kan vara: Arbete med registrering i vårt antagningssystem Daglig kontakt via mail, telefon och chatt med personer som söker till våra utbildningar Grundläggande yrkesrådg... Visa mer
Vi erbjuder ett varierande arbete på studentrekryteringen, där huvuduppgifterna innebär att ta emot och hantera inkommande ansökningar samt att ha daglig kontakt med de sökande. Detta gör att du blir ett viktigt ansikte utåt för Nackademin. Exempel på förekommande arbetsuppgifter kan vara:


Arbete med registrering i vårt antagningssystem



Daglig kontakt via mail, telefon och chatt med personer som söker till våra utbildningar


Grundläggande yrkesrådgivning


Delta i och hjälpa till med t.ex. öppet hus och upprop


Tjänsten passar dig som
Är serviceinriktade och har inställningen att service är en viktig del i den relation vi bygger med våra blivande studenter. För att passa i vårt team tror vi att du är framåt, initiativrik och har en positiv attityd. Då arbetet periodvis kan vara stressigt, är det av största vikt att du känner dig bekväm med att behålla lugnet även i dessa situationer.
Arbetet innebär en hel del administrativa uppgifter, vilket kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett bra sinne för ordning. Vi vill att du känner dig trygg med att inom givna ramar självständigt bedöma hur arbetsuppgifter ska utföras samt utföra dessa på utsatt tid. Tjänsten innebär många kontakter, både interna och externa, därför ser vi som en förutsättning att du är social och duktig på att samarbeta.


kvalifikationer
Gymnasieexamen
Mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift
God datorvana
Erfarenhet från service och/eller kundkontakt
Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem är meriterande men inget krav


Om Nackademin
Nackademin är ett utbildningsföretag med fler än 30 yrkeshögskoleutbildningar inom bland annat områden som hälsa, design, kommunikation, bygg och IT. Vi vill genom vår verksamhet vara en aktiv samhällsaktör och jobbar därför kontinuerligt för att kompetensförsörja Sverige genom att tillgodose näringslivets och arbetsmarknadens nuvarande och framtida behov. Nackademin startades för 20 år sedan och utbildar idag ca 1 800 studenter årligen och har ett 1000-tal nätverkande företag. Våra utbildningar sker i nära samarbete med arbetslivet både när det gäller yrkeshögskoleutbildning, diplomutbildning eller skräddarsydd företagsutbildning.

Arbetstid och varaktighet
Tjänsten är en timanställning på behovsbasis, företrädesvis 30-40 timmar i veckan. Mestadels 40 timmar i veckan. Tillträde i januari/februari 2021 och avslutas i september 2021.


Så söker du
Maila CV och personligt brev till [email protected]


Intervjuer sker löpande. Tjänsten planeras tillsättas under november/december månad med start i januari/februari. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Projektsamordnare

Ansök    Mar 1    Karolinska Inst    Studieadministratör
Vill du bidra till medicinsk forskning av toppkvalitet? Inom vår forskargrupp, som leds av professor Fredrik Piehl, får du en unik möjlighet att arbeta med banbrytande forskning i skärningspunkten mellan immunologi, epidemiologi och klinisk neurologi. I projektet CombatMS utvärderas olika medicinska behandlingar av patienter med MS med syfte att förbättra och förstå konsekvenserna av de olika behandlingsalternativ som finns idag för patienter med MS.  V... Visa mer
Vill du bidra till medicinsk forskning av toppkvalitet?
Inom vår forskargrupp, som leds av professor Fredrik Piehl, får du en unik möjlighet att arbeta med banbrytande forskning i skärningspunkten mellan immunologi, epidemiologi och klinisk neurologi.

I projektet CombatMS utvärderas olika medicinska behandlingar av patienter med MS med syfte att förbättra och förstå konsekvenserna av de olika behandlingsalternativ som finns idag för patienter med MS.  Vi erbjuder en engagerande och internationell forskningsmiljö där du kan bidra till forskning av hög kvalitet på en internationellt konkurrenskraftig nivå.

Din roll
Eftersom den nuvarande projektsamordnaren kommer att gå på föräldraledighet söker vi nu en ersättare under cirka ett år till projektet CombatMS. Arbetsuppgifterna består främst av att koordinera och administrera projektets datainsamling, datahantering, stöd och återkoppling till den kliniska personalen, hantering av biverkningsrapporter och klinisk data, administrativa uppgifter samt administrering av blodprover till biobank. Arbetet innefattar dessutom dagliga kontakter med läkare/vårdpersonal på de neurologiska enheterna ute i landet samt en del resor inom Sverige. Dessutom ingår det roll som monitor av två kliniska prövningar. Du kommer att arbeta i nära anslutning till andra projektsamordnare i läkemedelsuppföljningsprojektet IMSE. Gruppen består idag av tre projektsamordnare och en forskningsassistent. I uppdraget kan det komma att ingå även genomförande av enklare sammanställning av data.

Vem är du?
Du kan exempelvis ha bakgrund som forskningssjuksköterska, projektsamordnare eller forskningshandläggare. Du har högskoleutbildning inom ett relevant område, t.ex. epidemiologi, folkhälsovetenskap, biomedicin, medicin eller omvårdnad, med minst ett års arbetslivserfarenhet av klinisk eller epidemiologisk forskning, alternativt erfarenhet i hälsovårdsverksamheten. Tidigare erfarenhet av att administrera forskningsstudier är ett krav. Goda kunskaper i GCP är meriterande. Vidare är erfarenhet av arbete i nationella patientregister meriterande. Dessutom är det meriterande med kunskap om multipel skleros.

Du behöver ha goda kunskaper i Microsoft Officepaketet och viss erfarenhet av databashantering. Du måste behärska både engelska och svenska väl i både tal och skrift, men svenska är det huvudsakliga arbetsspråket.

Vidare bör du ha en mycket god administrativ förmåga, vara självständig, noggrann och strukturerad med hög ansvarskänsla, ha initiativkraft samt vara en god kommunikatör. Vi ser gärna att du är en social person som har förmåga att förmedla information i tal och skrift, främst i kontakt med personal på neurologiska kliniker.

Vad erbjuder vi?
En kreativ och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet även en statlig myndighet. Det innebär att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal, generös semester och en bra tjänstepension. Du får träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar och får ersättning för läkarvård.

Placering: Solna

https://ki.se/cns/combat-ms
https://ki.se/cns/fredrik-piehls-forskargrupp

 



 

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 14 mars 2021.

Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. 

Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss! Visa mindre

Administratör till förskoleområde 2, Solna stad

Ansök    Feb 10    Solna kommun    Studieadministratör
Om arbetsplatsen Som administratör hos oss kommer du att vara placerad i förskoleområde 2 som har 8 förskolor i sitt område: Thor, Fjorden, Rudviken, Lyckoklövern, Udden, Juvelen, Kullen och Borgen samt stadens tre öppna förskolor som är placerade i Huvudsta, Bergshamra och Hagalund. Förskolorna ligger relativt centralt placerade i Solna och det är lätt att ta sig dit med tunnelbana, tvärbana, pendeltåg eller buss. Vad innebär arbetet? Som administratör ... Visa mer
Om arbetsplatsen

Som administratör hos oss kommer du att vara placerad i förskoleområde 2 som har 8 förskolor i sitt område: Thor, Fjorden, Rudviken, Lyckoklövern, Udden, Juvelen, Kullen och Borgen samt stadens tre öppna förskolor som är placerade i Huvudsta, Bergshamra och Hagalund. Förskolorna ligger relativt centralt placerade i Solna och det är lätt att ta sig dit med tunnelbana, tvärbana, pendeltåg eller buss.

Vad innebär arbetet?
Som administratör hos oss kommer du bland annat att sköta de löpande administrativa sysslorna på förskolorna såsom: 


• Schemaläggning
• Vikariehantering
• Löneadministration
• Diarieföring & beställningar
• Skriva protokoll och hantera felanmälningar
• Sköta ronder och kontroller av olika slag ex barnplaceringar samt ta fram olika underlag för beslut

Då vi efter en större omorganisation fortfarande är i utvecklingsfasen kan andra arbetsuppgifter förekomma utifrån beslut av rektor.

Vem söker vi?
Vi söker dig som:


• Du har goda kunskaper i Officepaketet och är väl förtrogen med att arbeta i administrativa datasystem.
• Gymnasialutbildning
• Erfarenhet av arbetet som administratör med ovan arbetsuppgifter
• Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska
• Om du arbetat som administratör inom förskola ser vi det som meriterande

Vi söker dig som kan hantera flera bollar samtidigt och vill ha ett omväxlande arbete. Du har goda erfarenheter av att ha arbetat självständigt och kan snabbt prioritera mellan uppgifter. Vidare trivs du med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Du är noggrann, strukturerad och kan ta egna initiativ. 

Vi är noggranna med att du har rätt kompetens och vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder en arbetsplats där du får möjlighet att utöva din kompetens och ett omväxlande arbete. Som administratör kommer du ha en central roll på förskolorna med nära samarbete med förskolans ledning och medarbetare. Du har en betydelsefull roll när det gäller att skapa goda förutsättningar för ledning och medarbetare.

Mer information och ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 24 feb vi tar löpande emot ansökningar så tveka inte att skicka in. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Om du har några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till rektor Åsa Graveleij [email protected]
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 75-100% med tillträde enligt överenskommelse, provanställning kan komma att tillämpas. Visa mindre

Utbildningsadministratör

KTC, Prehospitalt kunskap- och kliniskt träningscenter,utbildar ambulanssjukvårdare, specialistsjuksköterskor och sjuksköterskor för att säkra en hög kvalitet inom ambulanssjukvårdi hela Region Stockholm.Centret innefattar såväl medicinska och kliniska, som katastrofmedicinska utbildningar och övningar.Målet är att utveckla förutsättningarna för att personalen inom den prehospitala vården ska få tillgång till en väl planerad, samordnad, modern och kvalitet... Visa mer
KTC, Prehospitalt kunskap- och kliniskt träningscenter,utbildar ambulanssjukvårdare, specialistsjuksköterskor och sjuksköterskor för att säkra en hög kvalitet inom ambulanssjukvårdi hela Region Stockholm.Centret innefattar såväl medicinska och kliniska, som katastrofmedicinska utbildningar och övningar.Målet är att utveckla förutsättningarna för att personalen inom den prehospitala vården ska få tillgång till en väl planerad, samordnad, modern och kvalitetssäkrad utbildning. I din roll som utbildningsadministratör arbetar du som spindeln i nätet och med omväxlande arbetsuppgifter.
Dina närmsta kollegor är utbildningsadministratör, utbildningsledare, vårdutvecklare och du rapporterar till chefen för KTC. Vi erbjuder ett varierande arbete i en positiv och kreativ miljö med högt driv. Just nu arbetar vi bland annat med en digitalisering av vårt bokningssystem
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
Planera, organisera och samordna utbildningar, möten och studiebesök
Stötta våra utbildningsledare i förberedande arbete och schemaläggning
Ansvara för att uppdatera utbildningsportalen
Administrativt arbete i personalsystemet Heroma
Bokningsadministration av utbildningar och kursdeltagande
Förberedelser inför utbildningar och iordningsställande av lokaler
Stödja och besvara frågor från kursdeltagare

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har: 
Minst gymnasial utbildning
Dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativt arbete
Mycket god system- och datavana
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office paketet. 
God förmåga att utrycka dig i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet:  
Av Heroma PA-system 
Av arbete i utbildningsverksamhet
Har kompletterande utbildning inom administrativt arbete
Personliga egenskaper
Du har mycket god datorvana, är lättlärd och sätter dig snabbt in i nya system och verktyg. Har god samarbetsförmåga, samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt och med stort eget ansvar. Du är en god organisatör, har god struktur och vill tillsammans med kollegor arbeta för ständiga förbättringar av verksamheten. Givetvis har du även stort intresse för att ge bra service och är prestigelös i ditt sätt att arbeta. På KTC är tempot högt och ofta med fler pågående utbildningar samtidigt. Därför är det viktigt att du har ett högt mått av flexibilitet och kan prioritera om vid behov.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.
Tillträde och lön enligt överenskommelse.
Har du frågor?
Hör av dig till Anna Lundström på [email protected] Carolina Fors på [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan!
Sista ansökningsdag 2 mars. Visa mindre

Projektsamordnare

Ansök    Okt 9    Karolinska Inst    Studieadministratör
Vill du bidra till medicinsk forskning av toppkvalitet? Inom vår forskargrupp, som leds av professor Fredrik Piehl, får du en unik möjlighet att arbeta med banbrytande forskning i skärningspunkten mellan immunologi, epidemiologi och klinisk neurologi. I projektet CombatMS utvärderas olika medicinska behandlingar av patienter med MS med syfte att förbättra och förstå konsekvenserna av de olika behandlingsalternativ som finns idag för patienter med MS.  V... Visa mer
Vill du bidra till medicinsk forskning av toppkvalitet?
Inom vår forskargrupp, som leds av professor Fredrik Piehl, får du en unik möjlighet att arbeta med banbrytande forskning i skärningspunkten mellan immunologi, epidemiologi och klinisk neurologi.

I projektet CombatMS utvärderas olika medicinska behandlingar av patienter med MS med syfte att förbättra och förstå konsekvenserna av de olika behandlingsalternativ som finns idag för patienter med MS.  Vi erbjuder en engagerande och internationell forskningsmiljö där du kan bidra till forskning av hög kvalitet på en internationellt konkurrenskraftig nivå.

Din roll
Eftersom den nuvarande projektsamordnaren kommer att gå på föräldraledighet söker vi nu en ersättare under cirka ett år till projektet CombatMS. Arbetsuppgifterna består främst av att koordinera och administrera projektets datainsamling, datahantering, stöd och återkoppling till den kliniska personalen, hantering av biverkningsrapporter och klinisk data, administrativa uppgifter samt administrering av blodprover till biobank. Arbetet innefattar dessutom dagliga kontakter med läkare/vårdpersonal på de neurologiska enheterna ute i landet samt en del resor inom Sverige. Dessutom ingår det roll som monitor av två kliniska prövningar. Du kommer att arbeta i nära anslutning till andra projektsamordnare i läkemedelsuppföljningsprojektet IMSE. Gruppen består idag av tre projektsamordnare och en forskningsassistent. I uppdraget kan det komma att ingå även genomförande av enklare sammanställning av data.

Vem är du?
Du kan exempelvis ha bakgrund som forskningssjuksköterska, projektsamordnare eller forskningshandläggare. Du har högskoleutbildning inom ett relevant område, t.ex. epidemiologi, folkhälsovetenskap, biomedicin, medicin eller omvårdnad, med minst ett års arbetslivserfarenhet av klinisk eller epidemiologisk forskning, alternativt erfarenhet i hälsovårdsverksamheten. Tidigare erfarenhet av att administrera forskningsstudier är ett krav. Goda kunskaper i GCP är meriterande. Vidare är erfarenhet av arbete i nationella patientregister meriterande. Dessutom är det meriterande med kunskap om multipel skleros.

Du behöver ha goda kunskaper i Microsoft Officepaketet och viss erfarenhet av databashantering. Du måste behärska både engelska och svenska väl i både tal och skrift, men svenska är det huvudsakliga arbetsspråket.

Vidare bör du ha en mycket god administrativ förmåga, vara självständig, noggrann och strukturerad med hög ansvarskänsla, ha initiativkraft samt vara en god kommunikatör. Vi ser gärna att du är en social person som har förmåga att förmedla information i tal och skrift, främst i kontakt med personal på neurologiska kliniker.

Vad erbjuder vi?
En kreativ och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet även en statlig myndighet. Det innebär att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal, generös semester och en bra tjänstepension. Du får träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar och får ersättning för läkarvård.

Placering: Solna

https://ki.se/cns/combat-ms
https://ki.se/cns/fredrik-piehls-forskargrupp

 



 

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 23 oktober 2020.

Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. 

Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss! Visa mindre

Studiekoordinator sökes till Karolinska Universitetslaboratoriet

Ansök    Okt 6    REGION STOCKHOLM    Studieadministratör
Vi erbjuder   Studiecenter på Karolinska Universitetslaboratoriet är en funktionsgemensam verksamhet med uppdrag att ge optimal laboratoriemedicinsk service till lokala och globala forskningskunder.  Verksamheten har kontakt med många olika aktörer inom forskarsamhället vilka arbetar med allt i från grundforskning till kliniska studier. Detta gör Studiecenter till en dynamisk arbetsplats där hög kvalitet och professionellt utfört arbete alltid förväntas.  ... Visa mer
Vi erbjuder  
Studiecenter på Karolinska Universitetslaboratoriet är en funktionsgemensam verksamhet med uppdrag att ge optimal laboratoriemedicinsk service till lokala och globala forskningskunder. 
Verksamheten har kontakt med många olika aktörer inom forskarsamhället vilka arbetar med allt i från grundforskning till kliniska studier. Detta gör Studiecenter till en dynamisk arbetsplats där hög kvalitet och professionellt utfört arbete alltid förväntas. 
På Studiecenter är flödes- och förbättringsarbeten en integrerad del i vårt dagliga arbete som är en viktig framgångsfaktor för vår verksamhet.

Om tjänsten
Som koordinator ansvarar du för att planera, leda och genomföra de olika arbetsuppgifterna utifrån det protokoll som gäller för respektive läkemedels-studie/forskningsprojekt. Du samordnar de olika processerna som tillhör projektets laborativa delar och är den direkta länken mellan kund och laboratoriet. I planering ingår att beskriva de olika delmomenten, när de ska genomföras och vem som är ansvarig.

Koordinatorn organiserar och leder arbetet och ansvarar för att laboratoriet levererar det kunderna förväntar sig. En av många roller som koordinatorn har är att skapa ett kreativt arbetsklimat i teamet och stimulera till samarbete, ansvarstagande och nytänkande. Koordinatorn säkerställer att alla som är involverade i projekten har klart för sig vad som ska göras och vilka tidsramar som gäller.

Vi söker 
Vi söker dig som vill arbeta i dialog med kunder, både internt och externt, ska du vara serviceinriktad och ha en utpräglad samarbetsförmåga, samtidigt som du ska kunna arbeta självständigt samt projektorienterat. Vi vill att du är lyhörd och motiveras av ett skapa ett positivt arbetsklimat. Vidare ser vi att du vill bygga förtroendefulla relationer där kvalitetsmedvetenhet och det goda arbetsresultatet är målet.

Då tjänsten kännetecknas av många personkontakter kommer dina personliga egenskaper att ha avgörande betydelse för anställningen.
Kvalifikationer 
Krav: Legitimerad biomedicinsk analytiker eller liknande universitetsutbildning arbetsgivaren finner lämplig. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en laboratorieverksamhet. Vi ser att du har goda kunskaper att utrycka dig tal o skrift på svenska, såväl som på engelska. 
Meriterande: Tidigare erfarenhet av arbete på kliniskt laboratorium, eller arbete med kliniska studier. 
För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla:
1. Personligt brev  
2. CV
3. Övriga bilagor (bifogas i förekommande fall)  
- Yrkeslegitimation  
Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering. Medarbetare som ska arbeta vårdtagarnära på Karolinska Universitetssjukhuset behöver fylla i en hälsodeklaration samt genomgå en enklare hälsoundersökning innan nyanställning. Vid tjänst som innefattar vård av barn och ungdom kommer Karolinska Universitetssjukhuset att kontrollera den som erbjuds tjänsten mot belastningsregistret.  
Karolinska Universitetslaboratoriet har en nationellt ledande roll inom laboratoriemedicin. Vår kompetens finns inom alla laboratoriemedicinska discipliner. Vi bedriver forskning och utveckling i framkant tillsammans med Karolinska Institutet och med närmare 20 miljoner kliniska analyser årligen utgör vi en central del av sjukvården.  Vi är cirka 2300 medarbetare vid Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge och Solna, Blodcentralerna i Stockholm, Danderyds sjukhus, Norrtälje sjukhus, Södersjukhuset och Södertälje sjukhus samt på närmare 70 provtagningsenheter i öppenvården. 
Karolinska Universitetssjukhuset är ett rökfritt sjukhus.
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör och studiecoach till LBS Stockholm Norra

LBS – Kreativa gymnasiet är en stabil verksamhet som funnits i drygt 20 år och som kännetecknas av hög kvalité, medarbetar- och elevnöjdhet, stolthet och trygghet. Vi arbetar målmedvetet för att ligga i framkant i att utveckla våra skolor och vår pedagogik. LBS – Kreativa gymnasiet är en del av AcadeMediakoncernen. Med över 12 000 medarbetare är AcadeMedia en av Nordens största privata utbildningssamordnare. Läs gärna mer på www.lbs.se eller www.academedia... Visa mer
LBS – Kreativa gymnasiet är en stabil verksamhet som funnits i drygt 20 år och som kännetecknas av hög kvalité, medarbetar- och elevnöjdhet, stolthet och trygghet. Vi arbetar målmedvetet för att ligga i framkant i att utveckla våra skolor och vår pedagogik. LBS – Kreativa gymnasiet är en del av AcadeMediakoncernen. Med över 12 000 medarbetare är AcadeMedia en av Nordens största privata utbildningssamordnare. Läs gärna mer på www.lbs.se eller www.academedia.se.

LBS Kreativa gymnasiet Stockholm Norra ligger på Tomtebodavägen i Solna. Hos oss läser våra nuvarande 115 elever e-sport, spelgrafik, systemutveckling eller spelutveckling på högskoleförberedande estetiskt eller tekniskt program. Såhär beskriver våra elever skolan:
Välkomna till coolaste skolan med fräscha miljöer och bra lärare. På LBS Stockholm Norra har vi alla nånting gemensamt: spel, teknik, bild och populärkultur och det märks på både lektionerna och på rasterna. Här kommer du att trivas och tillsammans så kommer vi inspirera varandra och vara kreativa! 
Vi växer så det knakar, och söker därför en administratör och studiecoach/speciallärare inför höstterminen 2019!
Om tjänsten och din profil
Tjänsten är en kombination av rollerna som administratör och studiecoach/speciallärare. Vi söker dig som vill vara med och bygga upp en gymnasieskola som genomsyras av e-sport och spel där både elever och personaö är medarbetare. Du tycker det är roligt att coacha elever och hjälpa dom med deras studier i mindre grupper eller en till en. Utöver det trivs du även med mer administrativa uppdrag så som beställningar och vikarietillsättning.
Som person vill du bidra med engagemang, humor och prestigelöshet till vår skola. Du deltar tillsammans med dina kollegor i skolans systematiska kvalitetsarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Tjänsten är deltid 90%, tillsvidare. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning. Start är i samband med terminsstart höstterminen 2019. I takt med att skolan växer kommer även tjänsten att växa.
Vi erbjuder
LBS – Kreativa gymnasiet är en stabil verksamhet som funnits i drygt 20 år och som kännetecknas av hög kvalitet, medarbetar- och elevnöjdhet, stolthet och trygghet. Vi arbetar målmedvetet för att ligga i framkant i att utveckla våra skolor och vår pedagogik. Därför har vi också som målsättning att alla våra lärare regelbundet genomgår professionsutveckling på vetenskaplig grund. Självklart omfattas din anställning på LBS – Kreativa gymnasiet av kollektivavtal. Vi erbjuder även ett generöst friskvårdsbidrag (5000 kronor per år) och ytterligare förmåner via vår förmånswebb. 
Ansökan och kontakt
Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan via ansökningslänken. Sök gärna omgående, för tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor kontakta Rektor Gustaf Stokat på tel 08-440 47 41 eller via mail [email protected].
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre