Lediga jobb som Sekreterare i Solna

Se lediga jobb som Sekreterare i Solna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Solna som finns hos arbetsgivaren.

GD-sekreterare till Folkhälsomyndigheten

Ansök    Dec 17    Folkhälsomyndigheten    Sekreterare
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Har du flera års aktuell erfarenhet av att arbeta med chefsstöd? Vill du ge service och stöd till generaldirektören? Då har du chansen att använda och utveckla din kompetens ho... Visa mer
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.

Har du flera års aktuell erfarenhet av att arbeta med chefsstöd? Vill du ge service och stöd till generaldirektören? Då har du chansen att använda och utveckla din kompetens hos oss!

Vad ska du jobba med?
Vi söker dig som kan arbeta med att ge service och stöd till generaldirektören (gd). Som gd-sekreterare kommer du att:


• Ansvara för gd:s kalender och planering på både kort och lång sikt, samt ha en överblick som säkerställer framförhållning och genomförbarhet.
• Planera, administrera och samordna bokningar av möten och resor.
• Hantera e-post och annan korrespondens.
• Säkerställa att gd har nödvändiga underlag, såsom presentationer och talepunkter med mera, inför både interna och externa möten.
• Ansvara för diarieföring och fakturahantering.
• Stötta i övriga arbetsuppgifter som förekommer på GD-kansliet.
• Samarbeta med övriga medarbetare på GD-kansliet för att tillsammans stötta gd och säkerställa att GD-kansliets uppdrag fullföljs.

Vem söker vi?
Krav för anställningen:


• Flerårig aktuell erfarenhet av att arbeta i en liknande roll som chefsstöd.
• Minst gymnasieutbildning.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss:

Mycket stor vikt läggs vid:


• Personliga egenskaper som en god samarbetsförmåga och är ansvarstagande. Du har ett helhetsperspektiv och har ett gott bemötande samt är lösningsorienterad.
• Erfarenhet av att arbeta på en statlig myndighet.

Stor vikt läggs vid:


• Annan relevant vidareutbildning, till exempel inom offentlig förvaltning eller administration.
• Erfarenhet av diarieföring.
• Erfarenhet av fakturahantering.

Vikt läggs vid:


• Kunskap om det svenska hälsosystemet.
• Kunskap om folkhälsofrågor.
• Kunskap om samhällsfrågor.

Vad gör GD-kansliet?
GD-kansliet ansvarar för myndighetens övergripande ledningsstruktur, bland annat ledningsgruppsmöten, beslutsföredragningar för GD och insynsrådets möten. Vidare ansvarar kansliet för kontakterna med Regeringskansliet samt fördelning av inkomna regeringsuppdrag och remisser. Kansliet ansvarar även för övergripande samordning av EU och internationellt arbete.

Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten?
Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund.

Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten

Om anställningen
Du kommer att anställas som administratör med placering på vårt kontor i Solna. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.

Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585).

På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Ellen Jones, telefon 010- 205 25 10.

Fackliga företrädare är för SACO Sandra Wåger, telefon 010-205 25 41, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22.

Vi vill uppmärksamma dig på att urval- och rekryteringsprocessen kan komma att förlängas under jul- och nyårsperioden på grund av helgdagar.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan till befattningen som gd-sekreterare hos oss!

Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen.

Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan.

Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter.

Ansök senast 2025-01-07 via myndighetens webbplats.
Arbetsgivarens diarienummer: 05002-2024-2.1.1 Visa mindre

Sekreterare till Karolinska Institutets ledning

Ansök    Dec 10    Karolinska Inst    Sekreterare
Vill du bidra till en bättre hälsa för alla? Karolinska Institutet (KI) är ett av världens ledande medicinska universitet med vision att driva utveckling av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Nu söker vi en sekreterare till Karolinska Institutets ledning med placering vid enheten Organisation och ledning. Tjänsten är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning. Enheten Organisation och ledning är en del av Strategiskt led... Visa mer
Vill du bidra till en bättre hälsa för alla?
Karolinska Institutet (KI) är ett av världens ledande medicinska universitet med vision att driva utveckling av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla.

Nu söker vi en sekreterare till Karolinska Institutets ledning med placering vid enheten Organisation och ledning. Tjänsten är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning. Enheten Organisation och ledning är en del av Strategiskt ledningsstöd som stödjer KI:s ledning i verksamhetsövergripande frågor och bistår med underlag för styrning och utveckling av Karolinska Institutets verksamhet.

Enheten utgörs av ca 15 anställda och tjänsten är placerad i Solna. Fr.o.m. årsskiftet kommer enheten att vara en del av en ny avdelning – Avdelningen för juridik, planering och ekonomi. 

Din roll
Som sekreterare till Karolinska Institutets ledning kommer du huvudsakligen att stödja prorektor med administrativ service såsom möteskoordinering och kalenderhantering, ärendebevakning, fakturahantering, telefon-, brev- och e-posthantering samt bokning av resor. I rollen ingår förberedelser och uppföljning av interna och externa möten, att på svenska och engelska självständigt formulera korrespondens samt övriga sedvanliga sekreteraruppgifter. I arbetsuppgifterna kan även komma att ingå viss annan administration samt övriga på enheten förekommande arbetsuppgifter.

Karolinska Institutets universitetsledning består av rektor, prorektor och universitetsdirektör. Prorektor är rektors ställföreträdare och har därutöver vissa särskilda ansvarsområden.

Vem är du?
Vi söker Dig som

- har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom offentlig verksamhet,
- har en utbildning som är relevant för arbetsuppgifterna. Eftergymnasial utbildning är meriterande,
- obehindrat kan uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift,
- är en kvalificerad och avancerad användare av Officepaketet och kommunikationsplattformar, såsom Teams och Zoom,
- har dokumenterad förmåga att arbeta strukturerat och proaktivt,
- har dokumenterat god förmåga att arbeta självständigt, samarbeta i team och ge service med hög kvalitet.

 Du ska:

- ha god samarbetsförmåga och förmåga att skapa goda relationer,
- vara serviceinriktad och ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränga dig för att leverera lösningar,
- vara strukturerad, systematisk och noggrann med god prioriteringsförmåga samt kunna göra självständiga bedömningar i komplexa frågor,
- vara flexibel och stabil i stressade situationer och trivas med ett tidvis mycket högt arbetstempo,
- vara orädd och ha hög integritet.

Vi lägger betydande vikt vid de personliga egenskaperna.

Vad erbjuder vi?
En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats.  

Placering: Solna, men också möjlighet att delvis arbeta på distans.

https://ki.se/om-ki/tio-skal-att-valja-karolinska-institutet



Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet. 

Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.

Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss Visa mindre

Vänsterpartiet Solna söker en politisk sekreterare

Ansök    Jun 4    Vänsterpartiet Solna    Sekreterare
Vänsterpartiet är det tredje största partiet i Solna och är en del av majoriteten Solnakoalitionen (V, S, C och MP) som styr Solna sedan 2022. Nu söker vi en politisk sekreterare som kan vara med och utveckla vårt arbete och jobba med oss mot målet att styra ännu en mandatperiod. Din roll I rollen som politisk sekreterare är du ett stort stöd för våra kommunalråd och övriga förtroendevalda i Vänsterpartiet Solna. Som politisk sekreterare jobbar du tillsamm... Visa mer
Vänsterpartiet är det tredje största partiet i Solna och är en del av majoriteten Solnakoalitionen (V, S, C och MP) som styr Solna sedan 2022. Nu söker vi en politisk sekreterare som kan vara med och utveckla vårt arbete och jobba med oss mot målet att styra ännu en mandatperiod.
Din roll
I rollen som politisk sekreterare är du ett stort stöd för våra kommunalråd och övriga förtroendevalda i Vänsterpartiet Solna. Som politisk sekreterare jobbar du tillsammans med både politiker och medlemmar i partiföreningen. Du samverkar även med företrädare för de andra koalitionspartierna. Du arbetsleds av gruppledaren och har din arbetsplats i Solna stadshus.
Arbetet består av en blandning av strategiska och operativa arbetsuppgifter inom politik, kommunikation, och administration. Arbetet innebär att arbeta med interna och externa kommunikationsinsatser, utveckla vår politik samt ta fram underlag och politiska strategier i det egna partiarbetet men även gemensamt i majoriteten. Därutöver förekommer administrativa arbetsuppgifter såsom att förbereda underlag inför möten och samverka med politiska sekreterare i majoriteten genom samordningskansliet.
Arbetet som politisk sekreterare är omväxlande och ställer höga krav på självständighet, problemlösning och samarbetsförmåga. Du ska ha god initiativförmåga och ett stort intresse för politik och kommunikation. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Arbetsuppgifter
Kommunikation
Bistå ansvariga politiker med texter och underlag, exempelvis svar på motioner och interpellationer, debattartiklar, insändare och pressmeddelanden.
Delta i framtagande av majoritetsstyrets olika underlag som ska kommuniceras.
Sköta partiföreningens externa kommunikation genom att producera text, bild, och rörligt material till sociala medier och hemsida.
Formge enklare trycksaker att använda i lokalt kampanjande, till exempel flygblad.
Sköta partiets interna kommunikation i form av nyhetsbrev, postutskick och SMS till partiföreningens medlemmar.

Organisation och administration
Stötta kommungruppen med praktiska och administrativa frågor.
Bidra till att förbättra våra rutiner och utveckla vår interna organisation.
Bidra till att utveckla Vänsterpartiets och majoritetsstyrets politik.
Planera, organisera och genomföra möten, utbildningar, studiebesök och kampanjer.
Föra protokoll, uppdatera register samt genomföra utskick och bokningar.

Kvalifikationer
Du har:
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
God förmåga att hålla deadline, även vid mycket kort varsel.
God samarbetsförmåga.
God förmåga att arbeta självständigt och att organisera ditt eget arbete.
God kunskap om Vänsterpartiets politik, och delar våra värderingar.
Relevant universitets- eller högskoleutbildning, inom exempelvis statsvetenskap, kommunikation, journalistik eller juridik.

Det är meriterande om du har:
Kunskaper och erfarenhet av arbete med digital kommunikation.
Erfarenhet av politiskt arbete i Vänsterpartiet och/eller i annan värderingsdriven verksamhet.
Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning eller ideell sektor.

Upplysningar
Omfattning: Anställningen är på heltid. Arbetstiden är oreglerad och innefattar ibland kvälls- och helgarbete, men är främst förlagd på ordinarie arbetstid.
Varaktighet: Tillträde 12 augusti eller enligt överenskommelse. Tjänsten sträcker sig fram till 31/12 2026, med möjlighet till förlängning. Uppdraget som politisk sekreterare är reglerat i Kommunallagen 4 kap § 32 vilket ger dig rätt till tjänstledighet från din nuvarande tjänst.
Lön: Lön för den politiska sekreteraren är individuell och reglerad i överenskommelse mellan partiföreningen i det anställningsavtal som upprättats mellan Solna stad och politiska sekreteraren. Du kommer formellt vara anställd av Solna stad och erhåller stadens löneförmåner.
Ansökan: Skicka din ansökan med CV och personligt brev samt eventuella frågor till [email protected] senast 9 juni 2024. Ange ”Politisk sekreterare” i ämnesraden. Intervjuer kan komma att ske löpande. Visa mindre

Administratör till SiS forskningsverksamhet

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig ... Visa mer
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.


På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 350 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare.


Arbetsbeskrivning
SiS söker en forskningsadministratör till sektionen för forskning och utvärdering på myndighetens forsknings- och utvecklingsavdelning. Arbetet som forskningsadministratör erbjuder omväxlande arbetsuppgifter i en stimulerande miljö i en trevlig arbetsgrupp. Du kommer att arbeta tätt ihop med sektionens chef, forskare och utredare och utgöra en central och självgående del i sektionens forskningsadministrativa aktiviteter.

Arbetsuppgifterna innefattar administrativa processer som rör utlysning av forskningsmedel, diarieföring, administration med anknytning till SiS vetenskapliga råd, samt ekonomisk uppföljning och dokumentation i de forskningsprojekt som bedrivs vid sektionen. I arbetsuppgifterna ingår att samordna konferenser och möten och hantera lokal- och resebokningar, fikabeställningar samt vara behjälplig i andra praktiska frågor. Du kommer arbeta i systemen Primula, Proceedo och Diabas/Ciceron och det är en fördel om du har erfarenhet av dessa eller liknande system sedan tidigare.  

Sektionen arbetar med in- och omvärldsbevakning avseende evidensläge och verksamhetens kunskapsbehov samt med kunskapsframställning genom utlysning av forskningsmedel, utvärdering med vetenskapliga metoder och forskning genom samarbete med universitet och högskolor. Sektionen ansvarar även för att ge råd och stöd i vetenskapliga frågor och i övrigt utvärderingsarbete som genomförs i myndigheten. 

Kvalifikationer
Krav


• fullgången gymnasieutbildning/gymnasieexamen
• aktuell och flerårig erfarenhet av arbete i en administrativ och koordinerande arbetsroll 
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift 

Meriterande


• erfarenhet av arbete i ekonomi-, personalhanterings- och diarieföringssystem
• erfarenhet av att planera och samordna interna och externa konferenser och sammankomster
• erfarenhet av att hantera möteskallelser och skriva protokoll 
• tidigare arbete som administratör i offentlig verksamhet 

På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap.

För att lyckas och trivs med uppdraget som forskningsadministratör behöver du vara noggrann, serviceinriktad och tycka om att arbeta under eget ansvar. Du behöver även vara initiativrik, kommunikativ och eftersträva smidigt samarbete. 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  

Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. 

Tjänsten har placeringsort i Solna. Resor förekommer normalt sett inte inom ramen av tjänsten. SiS erbjuder en hybrid arbetsmiljö fördelat mellan kontor och distansarbete.

Ansökan
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast 25 augusti 2024.

Referensnummer: 2.9.1-5168-2024

Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. 

SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/ Visa mindre

Stadssekreterare, Solna stad

Ansök    Nov 14    Solna kommun    Sekreterare
Drivs du av att bidra till samhällsnyttan i en roll där du får dra nytta av din förmåga att strukturera, organisera och ta initiativ? Är du en person som trivs med många kontaktytor och har en vana att jobba nära politiken? Då har vi en roll för dig! Om oss Stadskansliet är en central funktion i staden som stödjer samtliga nämnder och styrelser med administrativa arbetsuppgifter. I stadskansliet ingår nämndsekretariat, stadsarkivet, registratur och int... Visa mer
Drivs du av att bidra till samhällsnyttan i en roll där du får dra nytta av din förmåga att strukturera, organisera och ta initiativ? Är du en person som trivs med många kontaktytor och har en vana att jobba nära politiken? Då har vi en roll för dig!

Om oss
Stadskansliet är en central funktion i staden som stödjer samtliga nämnder och styrelser med administrativa arbetsuppgifter.

I stadskansliet ingår nämndsekretariat, stadsarkivet, registratur och internservice. Kansliet tillhör organisatoriskt administrativa avdelningen på stadsledningsförvaltningen som består av två enheter; stadskansliet och överförmyndarkansliet. På administrativa avdelningen finns också centrala funktioner för ärendeberedning till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen, juridiskt stöd till stadens förvaltningar och samordning av stadens dataskyddsarbete som rapporterar direkt till avdelningschefen. Kansliet är dessutom valkansli under val till Europaparlamentet och till riksdag, kommun och regioner.

Administrativa avdelningen arbetar tillsammans för att ge kvalificerat stöd till stadens förtroendevalda, tjänstepersoner och medborgare samt eftersträvar hög kvalitet och effektivitet i vårt arbete.

Vårt erbjudande
- En spännande och meningsfull roll.
- Kompetenta kollegor och nära ledarskap.
- En hybrid arbetsplats med årsarbetstid.
- Pensionsavsättning samt tillgång till bland annat semesterväxling och friskvårdsbidrag.
- Goda kommunikationsmöjligheter med närhet till tunnelbana, tvärbana, pendeltåg och bussar.

Vad innebär arbetet?
I rollen som stadssekreterare är du spindeln i nätet i administrationen av kommunfullmäktiges och kommunstyrelsens sammanträden. Du leder och tar ansvar för hela den administrativa beredningsprocessen före utskick och deltar och administrerar på sammanträdena och skriver protokoll. Du är även sekreterare vid kommunstyrelsens arbetsskott och dess olika beredningsorgan.

Vid genomförande av val, närmast är valet 2026, bereder du ärenden till valnämnden och är dess sekreterare.

Andra viktiga arbetsuppgifter som ingår är att ansvara för administration och handläggning av arvodes- och ersättning avseende förtroendevalda och politiska sekreterare.

I tjänsten ingår ansvar för samordning och utveckling av nämndprocessen tillsammans med nämndsekreterare och berörda aktörer i staden. Stadssekreteraren har även det övergripande administrativa ansvaret för och dialogen med stadens förtroendevalda och politiska sekreterare. Rollen innebär nära kontakt med politisk ledning samt chefer och handläggare som deltar i nämndprocessen.

Vem söker vi?
För att lyckas i jobbet har du

- högskoleexamen inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- erfarenhet av sekreterarskap i kommunfullmäktige, kommunstyrelse eller nämnd
- förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av samordningsansvar för utvecklingsfrågor och/eller arbetsgrupp från tidigare uppdrag.

Som person är du strukturerad, initiativtagande och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tar ansvar för din uppgift, visar gott omdöme och arbetar bra med andra människor. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du drivs av att utveckla och förbättra och har förmåga att leda andra i detta arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information om ansökan
Varmt välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast den 15 december. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till kanslichef Johanna Hultgren, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan.

Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar, så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.



Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor.



Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit. Visa mindre

Administratör

Ansök    Jul 29    STS Asfalt AB    Sekreterare
Vi söker en noggrann och strukurerad administratör som kan behålla lugnet även när tempot är högt. Arbetsuppgifter: Varierande kontorsuppgifter, exempelvis att svara i telefon, hantera bokningar och möten. Du ska vara behjälplig vid fakturering och prissättningar. Krav på tjänsten: Är att du är trygg med Officepaketet och behärskar svenska både i tal och skrift. Körkort B. Meriterande är om du har några års erfarenhet av administrativt arbete. Du behöv... Visa mer
Vi söker en noggrann och strukurerad administratör som kan behålla lugnet även när tempot är högt.

Arbetsuppgifter: Varierande kontorsuppgifter, exempelvis att svara i telefon, hantera bokningar och möten. Du ska vara behjälplig vid fakturering och prissättningar.

Krav på tjänsten: Är att du är trygg med Officepaketet och behärskar svenska både i tal och skrift. Körkort B.
Meriterande är om du har några års erfarenhet av administrativt arbete. Du behöver vara ordningssam och ha bra förmåga att organisera ditt arbete.

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta: Kim Henriksen, telefon; 072-360 94 91

Ansökan skickas via mail till: [email protected] Visa mindre