Lediga jobb som Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl. i Solna

Se lediga jobb som Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl. i Solna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Solna som finns hos arbetsgivaren.

Placeringshandläggare till SiS, vikariat

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. På huvudkontoret i So... Visa mer
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.


På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 270 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare.


Arbetsbeskrivning
Placeringsenheten vid SiS huvudkontor ansvarar för platsanvisningar och rådgivning till kommunernas socialtjänst, vid placering på särskilt ungdomshem och LVM-hem. Enheten ansvarar också för hantering av sluten ungdomsvård gällande verkställande av placering och permissionsfrågor. Enheten bidrar till myndighetens bevakning och uppföljning av förändringar i socialtjänstens efterfrågan.

I rollen som placeringshandläggare ansvarar du för att utifrån socialtjänstens uppdrag anvisa plats och ge rådgivning i samband med att de ungdomar och klienter, som är i behov av våra insatser, får bästa möjliga placering. Anvisning av placering sker med stöd av LVU, LVM, SoL och LSU.

I ditt arbete har du fortlöpande kontakter med övriga delar av SiS verksamhet och deltar i olika former av samverkan såväl internt som externt. Rollen innefattar även att du representerar placeringsenheten i olika arbetsgrupper, till exempel vid framtagande av riktlinjer och rutiner, processutveckling och förändringsarbete.

Placeringsenheten har beredskap för placeringar dygnet runt. Det innebär att du som placeringshandläggare arbetar dagtid och har beredskap ca var 8-9 vecka.
Arbetsgruppen är hbtq-certifierade.

Kvalifikationer
Du ska ha:


• examen som socionom, jurist, beteendevetare eller ha annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• erfarenhet av arbete med ärenden med stöd av adekvat lagstiftning såsom SoL, LVU, LVM eller LSU.
• dokumenterad förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet av arbete med placeringsfrågor inom kommunal socialtjänst eller inom SiS verksamhet.

Som person har du god samarbetsförmåga både gentemot dina kollegor inom arbetsgruppen och andra kontaktytor både inom och utanför organisationen. Vidare är du noggrann och har lätt för att strukturera komplexa problem. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Vikariat 6 månader med ev möjlighet till förlängning

Omfattning: Heltid

Tillträde: snarast, enligt överenskommelse.

Arbetstid: Dagtid, beredskap var 8-9 vecka

Ansökan
Ansök senast: 2023-02-19

Referensnummer: 2.9.1-954-2023

Välkommen med din ansökan!

 

Fackliga företrädare
Jenny Kingstedt ST/OFR 010-453 40 77

Lena Henriksson Saco 010-453 41 95

Peter Kvist Seko 010-453 41 09

 

SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/ Visa mindre

Anhörigkonsulent till anhörig- och demensteamet, Solna stad

Ansök    Apr 26    Solna kommun    Anhörigkonsulent
Om oss Omvårdnadsförvaltningens anhörigstöd består av en anhörigkonsulent, en demenssjuksköterska och en arbetsterapeut som tillsammans utgör anhörig- och demensteamet. Teamet ger stöd till anhöriga till personer över 65 år och anhöriga till personer med funktionsnedsättning inom LSS-området.  Vad innebär arbetet? Som anhörigkonsulent kommer du att arbeta såväl strategiskt som operativt. Strategiskt med att planera, omvärldsbevaka och utveckla anhöri... Visa mer
Om oss
Omvårdnadsförvaltningens anhörigstöd består av en anhörigkonsulent, en demenssjuksköterska och en arbetsterapeut som tillsammans utgör anhörig- och demensteamet.

Teamet ger stöd till anhöriga till personer över 65 år och anhöriga till personer med funktionsnedsättning inom LSS-området. 



Vad innebär arbetet?
Som anhörigkonsulent kommer du att arbeta såväl strategiskt som operativt. Strategiskt med att planera, omvärldsbevaka och utveckla anhörigstödets sätt att arbeta. Operativt med att tydliggöra anhörigperspektivet i våra verksamheter, ge stöd till anhöriga genom samtal, information och rådgivning enskilt eller i grupp. Du kommer också att anordna aktiviteter inom anhörigområdet såsom föreläsningar och utbildningar.   



Vem söker vi?
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du ser ett stort värde i relationsskapande, framför allt med anhöriga men också med kollegor och intresseorganisationer. Att skapa nya samverkansformer är en stor del av det arbetet.

Som person besitter du god pedagogisk insikt, du är medveten om olika människors förutsättningar och anpassar din kommunikation därefter.

Du behöver vara trygg, stabil och ha god självinsikt. Du räds inte för att ta initiativ i arbetet, vara kreativ och komma med nya idéer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vidare ser vi även att du har:

- Adekvat högskoleutbildning så som socionom, beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Erfarenhet av att arbeta med människor som befinner sig i en påfrestande situation
- Erfarenhet av att föra stödjande och reflekterande samtal
- Erfarenhet av att vara samtalsledare i grupp
- Handledarutbildning och erfarenhet av att arbeta med anhörigstöd är meriterande



Vårt erbjudande
Vi erbjuder en tjänst med varierade arbetsuppgifter där du får möjlighet att utvecklas. Du kommer att ha möjlighet att påverka och forma ditt arbete.

Du kommer att vara del av en stabil arbetsgrupp med god sammanhållning och erfarna och kunniga kollegor.

Det finns möjlighet till distansarbete och flexibla arbetstider i den mån verksamheten tillåter.



Mer information och ansökan
Tjänsten är ett vikariat med möjlighet till förlängning och tillträde 1/9 eller enligt överenskommelse. Vi ser fram emot att läsa din ansökan, dock senast den 10/5. 

Vid frågor är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef Maria Kittel på telefon 08-746 31 04 eller mejl [email protected].

Facklig kontaktperson på Vision är Marika Lindhagen, telefon 08-746 15 48. 

Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar, så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster. 

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.



Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.



Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit. Visa mindre

SiS söker placeringshandläggare för timanställning

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. På huvudkontoret i So... Visa mer
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.


På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 300 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare.


Arbetsuppgifter
Placeringsenheten ansvarar för platsanvisningar och rådgivning till kommunernas socialtjänst vid placering på särskilt ungdomshem och LVM-hem. Enheten ansvarar också för hantering av sluten ungdomsvård gällande verkställighet av placering och permissionsfrågor. Enheten bidrar till myndighetens bevakning och uppföljning av förändringar i socialtjänstens efterfrågan.

Dina arbetsuppgifter som placeringshandläggare är att utifrån socialtjänstens uppdrag anvisa plats och ge rådgivning så att de ungdomar och klienter som är i behov av våra insatser får bästa möjliga placering. Anvisning av placering sker med stöd av LVU, LVM, SoL och LSU. Du har fortlöpande kontakter med övriga delar av SiS verksamhet och deltar i olika former av samverkan såväl internt som externt. Placeringsenheten har beredskap för placeringar dygnet runt.

Kvalifikationer
Du ska ha:


• Erfarenhet av arbete med ärenden med stöd av adekvat lagstiftning såsom Sol, LVU, LVM eller LSU
• Pågående högskoleutbildning inom relevant område, eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Du bör ha:


• Erfarenhet från SiS, kommunen, kriminalvården, eller liknande verksamhet.

Som person tycker du om att bygga och upprätthålla goda relationer. Du är saklig, effektiv och noggrann med en god administrativ förmåga. Du har även en god förmåga att hantera en hög arbetsbelastning med bibehållen struktur. För att trivas i tjänsten behöver du vara kontaktskapande och trivas med ett tätt och prestigelöst samarbete med dina kollegor.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Omfattning: Tjänsten avser timanställning vid behov.

Tillträde: så snart som möjligt, enligt överenskommelse.

Ansökan
Ansök senast: 2023-02-19

Referensnummer: 2.9.1-955-2023

Välkommen med din ansökan!

 

Fackliga företrädare
Jenny Kingstedt ST/OFR 010-453 40 77

Lena Henriksson Saco 010-453 41 95

Peter Kvist Seko 010-453 41 09

 

SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/ Visa mindre

Utbildare och handledare till SiS huvudkontor

Arbetsbeskrivning SiS FoU-enhet söker en utbildare och handledare för arbetet med särskilda vårdbehov och myndighetens särskilt förstärkta avdelningar (SFA). Verksamheten på SFA rör sig i gränslandet mellan socialtjänst, psykiatri och habilitering där utbildaren och handlarens uppgift blir att stötta de ingående avdelningarna i arbetet och kvalitetssäkra avdelningarnas insatser. I arbetet ingår även att planera, genomföra och följa upp utbildningsinnehåll... Visa mer
Arbetsbeskrivning
SiS FoU-enhet söker en utbildare och handledare för arbetet med särskilda vårdbehov och myndighetens särskilt förstärkta avdelningar (SFA). Verksamheten på SFA rör sig i gränslandet mellan socialtjänst, psykiatri och habilitering där utbildaren och handlarens uppgift blir att stötta de ingående avdelningarna i arbetet och kvalitetssäkra avdelningarnas insatser.

I arbetet ingår även att planera, genomföra och följa upp utbildningsinnehåll för bemötande och förhållningssätt vid neuropsykiatriska funktionsnedsättningar för SiS ordinarie avdelningar samt nom ramen för SiS nya grundutbildning. I tjänsten kan även ingå att delta i olika projekt, både som sakkunnig och som projektmedarbetare.

Tjänsten passar dig som tycker om att utbilda och god har förmåga att anpassa utbildningsinnehåll och bemötande utifrån deltagares kunskapsnivå och uppdrag samt god förmåga till att samarbeta med olika professioner.

Vi söker dig som har:


• Erfarenhet av att planera, genomföra och följa upp utbildningsinnehåll i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av arbete med metodimplementering i offentlig verksamhet
• Handledningserfarenehet av socialt behandlingsarbete inom tvångsvård
• Erfarenhet från att utbilda och handleda i behandlingsarbete med fokus på neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
• Metodutveckling inom KBT-baserade behandlingsinsatser för SiS målgrupper

 Det är meriterande om du också har:


• Klinisk erfarenhet gällande SiS målgrupper
• Erfarenhet av arbete i låsta miljöer, HVB eller motsvarande

Stor vikt kommer att läggas vid din samarbetsförmåga och personliga lämplighet. Resor i tjänsten kommer att förekomma. SiS arbetar aktivt mot alla former av diskriminering och välkomnar alla sökande.

SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete i klientnära verksamhet gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/ Visa mindre

Placeringshandläggare som vill bidra till livsviktig förändring inom SiS

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. På huvudkontoret i So... Visa mer
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.


På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 270 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare.


Arbetsbeskrivning
Placeringsenheten vid SiS huvudkontor ansvarar för platsanvisningar och rådgivning till kommunernas socialtjänst, vid placering på särskilt ungdomshem och LVM-hem. Enheten ansvarar också för hantering av sluten ungdomsvård gällande verkställande av placering och permissionsfrågor. Enheten bidrar till myndighetens bevakning och uppföljning av förändringar i socialtjänstens efterfrågan.

I rollen som placeringshandläggare ansvarar du för att utifrån socialtjänstens uppdrag anvisa plats och ge rådgivning i samband med att de ungdomar och klienter, som är i behov av våra insatser, får bästa möjliga placering. Anvisning av placering sker med stöd av LVU, LVM, SoL och LSU.

I ditt arbete har du fortlöpande kontakter med övriga delar av SiS verksamhet och deltar i olika former av samverkan såväl internt som externt. Rollen innefattar även att du representerar placeringsenheten i olika arbetsgrupper, till exempel vid framtagande av riktlinjer och rutiner, processutveckling och förändringsarbete.

Placeringsenheten har beredskap för placeringar dygnet runt. Det innebär att du som placeringshandläggare arbetar dagtid och har beredskap ca var 8-9 vecka.
Arbetsgruppen är hbtq-certifierade.

Kvalifikationer
Du ska ha:


• examen som socionom, jurist, beteendevetare eller ha annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• erfarenhet av arbete med ärenden med stöd av adekvat lagstiftning såsom SoL, LVU, LVM eller LSU.
• dokumenterad förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet av arbete med placeringsfrågor inom kommunal socialtjänst eller inom SiS verksamhet.

Som person har du god samarbetsförmåga både gentemot dina kollegor inom arbetsgruppen och andra kontaktytor både inom och utanför organisationen. Vidare är du noggrann och har lätt för att strukturera komplexa problem. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas

Omfattning: Heltid

Tillträde: snarast, enligt överenskommelse.

Arbetstid: Dagtid, beredskap var 8-9 vecka

Ansökan
Ansök senast: 2023-02-19

Referensnummer: 2.9.1-952-2023

Välkommen med din ansökan!

Fackliga företrädare
Jenny Kingstedt ST/OFR 010-453 40 77

Lena Henriksson Saco 010-453 41 95

Peter Kvist Seko 010-453 41 09

SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/ Visa mindre

Rehabinstruktör till Aleris Rehab Station Frösundavik

På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Vi söker en rehabinstruktör till Dagrehab på Aleris Rehab Station i Frösundavi... Visa mer
På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt.

Vi söker en rehabinstruktör till Dagrehab på Aleris Rehab Station i Frösundavik. Vi erbjuder planerad specialiserad neurologisk rehabilitering i öppenvård för patienter med neurologisk sjukdom eller skada. Här tränar våra patienter tillsammans med ett helt team bestående av fysioterapeut, arbetsterapeut, rehabinstruktör/rehabassistent, logoped och kurator där varje profession bidrar med sin unika kompetens. På Aleris Rehab Station arbetar sammanlagt ca 13 rehabinstruktörer i våra olika team så du kommer ha många kompetenta och erfarna kollegor.

Arbetsuppgifter

Som rehabinstruktör är en viktig uppgift att fungera som förebild för patienterna utifrån sin egen erfarenhet av rehabilitering. Du kommer du att arbeta med patienter både individuellt och i grupp. Du kommer till exempel utforma individuella träningsprogram samt leda olika träningsgrupper såsom kondition, idrott och cirkelträning. Det ingår även administrativa uppgifter såsom att dokumentera i journalsystem samt att göra scheman för patienterna.

Kvalifikationer

Egen erfarenhet av rehabilitering samt träning/idrott. Vana att leda grupper är meriterande. Vi arbetar utifrån ett hälsobefrämjande perspektiv och ser gärna att du har någon form av utbildning avseende träning, hälsa och/eller livsstilsfrågor.
Vi söker Dig som är:

• Självständig och trygg
• Ser möjligheter istället för svårigheter
• Nyfiken på att lära dig nya saker
• Tar ansvar för din uppgift
• Tycker om att arbeta i team
• Egen erfarenhet av rehabilitering

För oss är det viktigt att ha en positiv inställning och ett prestigelöst arbetssätt. Att vara flexibel och arbeta med patienter med blandade diagnoser ser vi som omväxlande och roligt. Vi lägger stor vikt vid ett professionellt bemötande och personlig lämplighet.

Övrigt

• Anställningsform: Tillsvidare deltid 60%, 6 månaders provanställning
• Tillträde: 2022-09-01 eller enligt överenskommelse
• Individuell lönesättning
• Kollektivavtal finns
• Flextid
• Friskvårdsbidrag
• Subventionerad lunch

Ansökan och kontakt

Vi hoppas att du tycker att tjänsten låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansök genom att fylla i formuläret nedan. Sista ansökningsdag är 2022-07-01 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lena Salomonsson på tel. 08-555 44 125 eller Annika Törnsten på tel. 08-555 44 172.

Välkommen med din ansökan!

–--------------------------------------------------------

Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater med hjälp av extern samarbetspartner. I bakgrundskontrollen ingår legitimationskontroll hos Socialstyrelsen och tillsynsärenden hos IVO i de fall det är legitimerade yrken, i övrigt ingår även brottmåls-, folkbokförings-, och ekonomisk historik.

---------------------------------------------------------

I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag. Visa mindre

Rehabassistent till öppenvården på Aleris Rehab Station

Om Aleris Sjukvård Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård. Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjä... Visa mer
Om Aleris Sjukvård

Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård.

Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet.

Efter sammanslagningen med Proliva har Aleriskoncernen i Skandinavien 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK.
Aleris ägs av Triton.

På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också?

Välkommen till Aleris Rehab Station Stockholm. Vi bedriver kvalificerad neurologisk rehabilitering och personlig assistans i en vacker miljö i fina och moderna lokaler i Hagaparken med omedelbar närhet till Brunnsviken. Vår verksamhet bygger på den kunskap och erfarenhet som Rehab Station fått efter att ha arbetat med neurologisk rehabilitering sedan 1987. Den grundas på engagemang, kompetens, nytänkande och gott bemötande. Vår vision är att vara förebild för framtidens rehabilitering.

Vi söker en rehabassistent till vår rehabiliteringsverksamhet i öppenvården.

Hos oss kommer du att möta patienter med olika neurologiska skador eller sjukdomar i behov av specialiserad rehabilitering. Vi arbetar i team i nära samarbete kring varje enskild patient. I teamet ingår förutom rehabassistent/rehabinstruktör: fysioterapeut, arbetsterapeut, kurator, logoped, läkare och psykolog. På Aleris Rehab Station arbetar 3 rehabassistenter i våra olika team.

Arbetsuppgifter

Som rehabassistent kommer du att arbeta med patienter både individuellt och i grupp. Till exempel utformning av individuella träningsprogram, mobilisering, gångträning eller leda olika träningsgrupper såsom kondition, idrott och bassängträning. Det ingår även administrativa uppgifter såsom att dokumentera i journalsystem samt att göra scheman för patienterna.

Kvalifikationer

Egen erfarenhet av träning/idrott samt vana att leda grupper. Vi arbetar utifrån ett hälsobefrämjande perspektiv och ser gärna att du har någon form av utbildning avseende träning, hälsa och/eller livsstilsfrågor.
Vi söker Dig som är:
- Självständig och trygg
- Ser möjligheter istället för svårigheter
- Nyfiken på att lära dig nya saker
- Tar ansvar för din uppgift
- Tycker om att arbeta i team

För oss är det viktigt att ha en positiv inställning och ett prestigelöst arbetssätt. Att vara flexibel och arbeta med patienter med blandade diagnoser ser vi som omväxlande och roligt. Vi lägger stor vikt vid ett professionellt bemötande och personlig lämplighet.

Övrigt

• Anställningsform: Tillsvidare heltid, 6 månaders provanställning
• Tillträde: 2022-01-03 eller enligt överenskommelse
• Individuell lönesättning
• Kollektivavtal finns
• Flextid
• Friskvårdsbidrag
• Subventionerad lunch

Ansökan och kontakt
Vi hoppas att du tycker att tjänsten låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansök genom att fylla i formuläret nedan. Sista ansökningsdag är 2021-10-18 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Törnsten på tel. 08-555 44 172.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Rehabiliteringsspecialist med särskilt intresse för IT-system

Ansök    Jan 28    Vattenfall AB    Rehabiliteringsassistent
Health and Safety-teamet för Vattenfall Sverige söker en rehabiliteringsspecialist med särskilt intresse för IT-system. Rollen kräver någon med passion för både rehabilitering och de IT-system som stödjer processen. Vi söker dig som är en teamspelare, men också driven, initiativrik och självgående. Du rapporterar till Health and Safety Director Sweden. Health and Safety-teamet stödjer Vattenfall i att ständigt förbättra arbetsmiljö och hälsa genom såväl st... Visa mer
Health and Safety-teamet för Vattenfall Sverige söker en rehabiliteringsspecialist med särskilt intresse för IT-system. Rollen kräver någon med passion för både rehabilitering och de IT-system som stödjer processen. Vi söker dig som är en teamspelare, men också driven, initiativrik och självgående. Du rapporterar till Health and Safety Director Sweden.
Health and Safety-teamet stödjer Vattenfall i att ständigt förbättra arbetsmiljö och hälsa genom såväl strategiskt arbete med policys, processer och utbildningsmaterial, som stödjande av chefer och medarbetare i det dagliga arbetet samt bidra med resurser i globala projekt.


Du kommer huvudsakligen att arbeta med följande:
FAM (Functional Application Manager) och ansvarig för implementering av IT-verktyget Xpert Suite
FAM-rollen (löpande roll)
Stödja Superusers med frågor från verksamheten
Mindre ändringar av systemet vid behov (tillsammans med FAM hos leverantören)
Kontrollera datavarningar i logfiler och agera på dessa
Koordinera med leverantören och Vattenfall IT för att lösa problem som uppstår
Förbättringar av systemet under implementeringsfasen (projektuppdrag under 2022)
Implementering inom SKB (projektuppdrag under 2022)


Rehabiliteringsspecialist
Stödja och coacha linjechefer, HRBP och medarbetare inom Vattenfall Sverige i rehabiliteringsprocessen och bidra med din specialistkunskap
Ta fram och uppdatera processer och rutiner kopplade till rehabilitering tillsammans med dina kollegor
Ta fram statistik, informationsmaterial och hålla utbildningar inom området arbetsanpassning och rehabilitering
Delta i arbetsmiljökommittéer och vid behov ledningsgruppsmöten


Din profil och personliga egenskaper
Relevant högskole-/universitetsutbildning
Erfarenhet som rehabspecialist eller motsvarande
Erfarenhet som projektledare
Kunnig och intresserad av implementering och förbättring av IT-verktyg
God förmåga att kommunicera
Strukturerad och systematisk
Serviceinriktad och stödjande gentemot verksamheten
Goda kunskaper och erfarenheter att samarbeta med komplexa organisationer och dess chefer på alla nivåer
Goda kunskaper i svenska och engelska


Placering: Arenastaden, Solna i första hand men kan diskuteras.


Sista ansökningsdag: 20 feb 2022


Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. Med vår karriär- och utvecklingsmodell vill vi skapa tydlighet i vilka möjligheter du har att utvecklas i den inriktning du vill. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid.


Övrig information
Har du frågor rörande tjänsten, välkommen att kontakta rekryterande chef: Åsa Sundberg, +46 73 802 86 92 Har du frågor gällande rekryteringsprocessen tveka inte att kontakta vår rekryterare Cecilia Wijkman, [email protected]
Fackliga representanter för denna tjänst är Michelle von Gyllenpalm (Akademikerna), Inger Strandberg (Unionen), Christer Gustafsson (Ledarna), Lennart Bengtsson (SEKO).
Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Travel Manager, Inköpsavdelningen, Enheten Affärsområde IT och Förvaltning

Ansök    Mar 2    Arbetsförmedlingen    Resebyråchef
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Vilka är vi
Inköpsavdelningen består av två affärsområden och en gemensam enhet Affärsstöd med avdelningsövergripande roller.

Affärsområde IT och Förvaltning ansvarar för inköp av varor och tjänster som myndigheten behöver för att bedriva verksamhet. Enheten jobbar enligt det kategoristyrda arbetssättet där alla externa inköp och kostnader är strukturerade under inköpskategorier. Totalt består Inköpsavdelningen av ca 90 medarbetare. Den totala omsättningen på anskaffningar av varor och tjänster uppgår i dagsläget årligen till ca 7 miljarder kronor och med en förändrad verksamhet förväntas detta öka kraftigt.

Enhetens uppdrag
Förutom inköp och upphandling så har enheten funktionsansvaret för Arbetsförmedlingens tjänsteresor och bokning av resor för arbetssökande. Enheten ansvarar också för att förvalta interna instruktioner/policy inom tjänsteresor och tjänstebilar.

På enheten jobbar vi med Arbetsförmedlingens affärsstrategier inom åtta kategorier som täcker myndighetens behov av varor och tjänster för myndighetens förvaltning inkl. kategorin Resor, Logi och Bilar. Vår uppgift är att förvalta affärens hela värdekedja. Från att vi genom kategoristyrning identifierar värdet i affären till att öka värdet genom affärsutveckling, samt skapa nytt värde i affären genom att etablera partnerskap inom leverantörsmarknader.

Beskrivning av tjänsten
Just nu söker vi en Travel Manager tillika Kategoriledare med huvudansvar för kategorierna inom Resor och Bilar. Som Travel Manager får du en central roll kring utvecklingen av myndighetens reseverksamhet.

Du ansvarar även för statistik, uppföljning av resmönster och CO2 rapportering av myndighetens reseverksamhet och du jobbar tätt tillsammans med myndighetens hållbarhets- och miljöstrateger.

Du arbetar självständigt med frågor som styr myndighetens reseverksamhet, du ingår i nätverk med andra statliga myndigheter runt reserelaterade frågor och du jobbar tätt tillsammans med våra egna resesäljare och tjänstebilsförvaltare. Du är kontaktperson till den upphandlade resebyrån och driver frågor som utveckling av självbokningssystem och ”rent a plate”-lösningen som våra egna resesäljare använder för att boka resor i bland annat Amadeus och Linkon, samt arbetar för att förnya och förbättra systemen kring resor och effektiva betalningsflöden.

Du kommer även få huvudansvar som Kategoriledare för Intern och Extern Kommunikation (utifrån koppling till Konferenser och Event som har beroenden till resor).

Som Kategoriledare leder du arbetet utifrån ett strukturerat arbetssätt baserat utifrån modellen för kategoristyrning. Certifiering hos Silf competence ingår i din introduktion, om du inte redan är certifierad. Till din hjälp har du olika kategoriteam som är tvärfunktionellt sammansatta med kollegor från alla delar av Arbetsförmedlingens organisation. Du har förmågor som krävs för förändringsledning och kan navigera i en miljö där alla svaren inte är givna från början.

Grundläggande kvalifikationer
- Relevant högskoleexamen om minst 120 p eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt de senaste 5 åren.
- 5 års erfarenhet av resebyråverksamhet med fokus på strategiska frågor.
- God förmåga att arbeta med och analysera statistikunderlag.
- Mycket goda kunskaper i skriftlig och muntlig kommunikation på svenska.

Övriga meriter för tjänsten
- Du har erfarenhet av ledande roll inom resebyråverksamhet.
- Du har tidigare erfarenhet av strategiskt inköpsarbete och/eller ekonomi som är applicerbart inom upphandling och inköp.
- Erfarenhet av/arbete inom digitalisering och/eller tjänsteutveckling inom resebyråbranschen.
- Erfarenhet av system för online-bokning av resor.

Vem är du
För att trivas i rollen ska du ha en vilja och förmåga att driva förändringar, moderniseringar och effektivisering. Du ska vara nyfiken som person och ha en positiv inställning. Den vi söker ska vara ordningsam, strukturerad och samarbetsinriktad för att bli framgångsrik i rollen. Du behöver också ha ett brinnande intresse för att analysera på bredden och på djupet med siffror och stora datamängder.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, förmågor, lämplighet och ditt förhållningssätt. 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning.

Placeringsort är Solna eller Östersund.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-03-16.

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Kontakt: 

Hans Nolander, rekryterande chef, 010- 486 77 26

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Alkoholhandläggare Socialförvaltningen

Ansök    Aug 16    Solna kommun    Alkohol- och drogterapeut
Har du tidigare erfarenhet som alkoholhandläggare och söker ett arbete där du har ett stort eget ansvar och där du får god användning av ditt goda bemötande? Läs i så fall mer och sök tjänsten för att bli vår nya alkoholhandläggare på socialförvaltningen i Solna stad! Om oss På tillstånds- och tillsynsverksamheten handlägger vi permanenta och tillfälliga serveringstillstånd samt har ansvar för yttre och inre tillsyn på restauranger. På verksamheten ansv... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet som alkoholhandläggare och söker ett arbete där du har ett stort eget ansvar och där du får god användning av ditt goda bemötande? Läs i så fall mer och sök tjänsten för att bli vår nya alkoholhandläggare på socialförvaltningen i Solna stad!



Om oss
På tillstånds- och tillsynsverksamheten handlägger vi permanenta och tillfälliga serveringstillstånd samt har ansvar för yttre och inre tillsyn på restauranger. På verksamheten ansvarar vi även för tillstånd och tillsyn enligt lagen om tobak och liknande produkter.

Din närmaste kollega kommer att vara den andra alkoholhandläggaren på verksamheten och ni rapporterar förvaltningschef på socialförvaltningen.

Om tjänsten
Som alkoholhandläggare svarar du för handläggning av ansökningar om serveringstillstånd, samt har tillsyn över att serveringen sker enligt rådande lagstiftning. I tjänsten ingår även tillstånd och tillsyn enligt lagen om tobak och likande produkter. Vissa arbetsuppgifter kommer att behöva utföras utanför normal kontorstid. Arbetet kräver nära samarbete med andra myndigheter som miljö- och hälsoskyddsförvaltningen, polismyndigheten, skatteverket, räddningstjänsten mfl.

Om dig
Vi söker dig med lämplig utbildning såsom juristutbildning, ekonomutbildning eller annan likvärdig utbildning samt erfarenhet av alkoholhandläggning. Det krävs att du har lätt för att uttrycka dig tydligt i tal och skrift, har lätt för att samarbeta och arbetar självgående, strukturerat och serviceinriktat. Ett gott bemötande, initiativkraft och flexibilitet är andra viktiga egenskaper. Arbetet ställer också höga krav på integritet och social säkerhet. Vidare har du körkort och god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast, enligt överenskommelse. Arbetet utförs under dagtid, med enstaka kvälls- och helgspass.

Varmt välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast den 29 augusti. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ann-Charlotte Fager, förvaltningschef, på [email protected]


I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för stöd till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit. Visa mindre

Rehabassistent till öppenvården på Aleris Rehab Station

På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också? Välkommen till Aleris Rehab Station Stockholm. Vi bedriver kvalifice... Visa mer
På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också?

Välkommen till Aleris Rehab Station Stockholm. Vi bedriver kvalificerad neurologisk rehabilitering och personlig assistans i en vacker miljö i fina och moderna lokaler i Hagaparken med omedelbar närhet till Brunnsviken. Vår verksamhet bygger på den kunskap och erfarenhet som Rehab Station fått efter att ha arbetat med neurologisk rehabilitering sedan 1987. Den grundas på engagemang, kompetens, nytänkande och gott bemötande. Vår vision är att vara förebild för framtidens rehabilitering.

Vi söker en rehabassistent till vår verksamhet Aktiv i öppenvården.

Aktiv erbjuder Intensivträning för personer med medfödda eller tidigt förvärvade rörelsehinder. Här arbetar du i ett team bestående av två fysioterapeuter och en arbetsterapeut.

Arbetsuppgifter

Som rehabassistent kommer du att arbeta med patienter både individuellt och i grupp. Tex utformning av individuella träningsprogram, mobilisering eller gångträning eller leda olika träningsgrupper såsom kondition, idrott och bassängträning. Det ingår även administrativa uppgifter såsom att dokumentera i journalsystem samt att göra scheman för patienterna. På Rehab Station arbetar sammanlagt 3 rehabassistenter i våra olika team.

Kvalifikationer

Egen erfarenhet av träning/idrott samt vana att leda grupper. Vi arbetar utifrån ett hälsobefrämjande perspektiv och ser gärna att du har någon form av utbildning avseende träning, hälsa och/eller livsstilsfrågor.
Vi söker Dig som är:
- Självständig och trygg
- Ser möjligheter istället för svårigheter
- Nyfiken på att lära dig nya saker
- Tar ansvar för din uppgift
- Tycker om att arbeta i team

För oss är det viktigt att ha en positiv inställning och ett prestigelöst arbetssätt. Att vara flexibel och arbeta med patienter med blandade diagnoser ser vi som omväxlande och roligt. Vi lägger stor vikt vid ett professionellt bemötande och personlig lämplighet.

Övrigt

• Anställningsform: Tillsvidare heltid, 6 månaders provanställning
• Tillträde: 2021-09-01 eller enligt överenskommelse
• Individuell lönesättning
• Kollektivavtal finns
• Flextid
• Friskvårdsbidrag
• Subventionerad lunch

Ansökan och kontakt
Vi hoppas att du tycker att tjänsten låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansök genom att fylla i formuläret nedan. Sista ansökningsdag är 2021-07-18 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Bond på tel. 08-555 44 125 eller Annika Törnsten på tel. 08-555 44 172.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Omsorgsmedarbetare till vuxenboende i Solna/Sundbyberg

Vi söker just nu omsorgsmedarbetare till vårt vuxenboende i Solna samt till Sundbyberg som är en ny enhet som öppnar under hösten. Om Främja Främja erbjuder boenden och daglig verksamhet inom ramen för LSS och SoL. Vi är ett värderingsstyrt företag och drivs enligt vår vision och starka värdegrund, att främja individens mål och drömmar och att röja de hinder som står i vägen. Om tjänsten För att arbeta hos oss behöver du ha ett genuint intresse för perso... Visa mer
Vi söker just nu omsorgsmedarbetare till vårt vuxenboende i Solna samt till Sundbyberg som är en ny enhet som öppnar under hösten.
Om Främja
Främja erbjuder boenden och daglig verksamhet inom ramen för LSS och SoL. Vi är ett värderingsstyrt företag och drivs enligt vår vision och starka värdegrund, att främja individens mål och drömmar och att röja de hinder som står i vägen.
Om tjänsten
För att arbeta hos oss behöver du ha ett genuint intresse för personer med neuropsykiatriska diagnoser samt tilläggsproblematik.
I omsorgen ingår ordinarie vardagssysslor som städning, matlagning osv. Det är viktigt att du är duktig på att motivera, och framförallt inspirera våra boende.
Arbetet kräver att du är trygg i dig själv, samt att du kan hantera och har erfarenhet av utmanande beteende. Vi lägger även stor vikt vid att man som medarbetare är aktivt deltagande i arbetsteamet och att man följer gemensamma riktlinjer och handlingsplaner. Du förväntas kunna arbeta både självständigt och i grupp.
OMFATTNING: Deltid 70-90% och timvikarier
PROVANSTÄLLNING: 6 månader
ARBETSTID: Rullande schema där jour, helg och kvällspass ingår.
TILLTRÄDE: Enligt överenskommelse.
Kvalifikationer
* Tidigare erfarenhet av omsorgsarbete och lågaffektivt bemötande är ett krav.
* Adekvat utbildning för arbetet, tex behandlingsassistent, stöd/socialpedagog, eller likvärdig utbildning/erfarenhet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Du är ansvarstagande, flexibel och har ett genuint intresse för människor. Vi förväntar oss att du är bra på att bygga relationer, skapa kontakt och föra en nära dialog med övriga kollegor i organisationen.
Om du blir kallad till intervju ber vi dig att samtidigt visa utdrag från belastningsregistret. Utdraget kan du beställa här:
https://polisen.se/tjanster-ti... Visa mindre

Student Care Coordinator

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 39 schools and around 28,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. More about the compan... Visa mer
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 39 schools and around 28,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993.


More about the company and its schools can be found at www.engelska.se


About the vacancy

The Student Care Coordinator supports the Assistant Principal in focused student care support across the school and in liaison with external student care based agencies. The Student Care Coordinator will lead the Student Care Team and work closely with the Assistant Principal to establish and develop a strong team to support students' specific needs.

SUMMARY

The Student Care Coordinator supports the Assistant Principal in leading student care work across the school.

- To take a lead role in the coordination of student care at a whole school level for students with specific difficulties from a social and emotional perspective.
- Involvement in the development of the school’s anti-bullying measures through the Equal Treatment Plan.
- Assist the planning, preparation and delivery of Induction, In-Service Days and Continued Professional Development sessions with a focus on student care Swedish Educational norms.
- To line manage the counsellor team.
- To take responsibility for monitoring student attendance and compiling reports to external agencies as required.
- To support with  developing programmes and offering support for mentors and year teams with regard to the social and emotional well-being of students.
- To liaise with and meet with outside agencies as appropriate and as directed by AP pastoral.
- To take a proactive role in supporting students in particularly challenging circumstances through a child centred approach.
- To take a lead role in the coordination of the ‘class mixing process’ taking particular care of the social and emotional needs of students.

REQUIRED SKILLS, COMPETENCIES AND EXPERIENCE

- Experience as working in a counselling role
- Outstanding administrative skills.
- Outstanding conflict management and de-escalation skills when dealing with both students and parents.
- Strong IT skills, including good working knowledge of Prorenata, Schoolsoft and/or other data management systems.
- Outstanding interpersonal skills and demonstrable middle leadership experience.
- Excellent time management skills.
- Swedish language is not essential but valued.Enquiries can be made directly with the Principal Suzanne Gavin ([email protected])Applications must include a CV and personal letter. Interviews are ongoing therefore early applications are encouraged. Visa mindre

Projektassistent inom möten och tjänsteresor

Ansök    Okt 2    Skatteverket    Resebyråchef
Är du mål och resultatinriktad där du har fokus på att få uppgiften gjord med god kvalité? Är du en doer och vill du vara med i uppbyggnaden av Skatteverkets och Kronofogdens interna resetjänst? Vi söker en driven projektassistent som har erfarenhet av operationellt arbete på affärsresebyrå med placering i Solna. Om jobbet Som projektassistent arbetar du med uppbyggnaden av den interna resetjänsten där vi kommer att hantera möten och tjänsteresor för S... Visa mer
Är du mål och resultatinriktad där du har fokus på att få uppgiften gjord med god kvalité? Är du en doer och vill du vara med i uppbyggnaden av Skatteverkets och Kronofogdens interna resetjänst? Vi söker en driven projektassistent som har erfarenhet av operationellt arbete på affärsresebyrå med placering i Solna.

Om jobbet
Som projektassistent arbetar du med uppbyggnaden av den interna resetjänsten där vi kommer att hantera möten och tjänsteresor för Skatteverket och Kronofogden. Du arbetar med funktionalitet och processer där du behöver erfarenhet från arbete med kunduppsättningar och implementeringar. I ditt uppdrag har du kontakt med interna och externa leverantörer samt vara med i uppsättningen för att säkerställa flöden och funktionalitet.

Hos oss får du vara med i uppbyggnaden av resetjänsten och bidra till att få verksamheten till en välfungerande tjänst för Skatteverket och Kronofogden. Du arbetar med ett gäng trevliga kollegor som arbetar gränsöverskridande med att kontinuerligt utveckla de interna processerna och servicen.

Din roll är att stödja och assistera skatteverkets travelmanager och tillhör kontorsserviceenheten med placering i Solna. På sektionen arbetar 30 medarbetare.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- vara strukturerad och ha god samarbetsförmåga
- förmåga att arbeta självständigt och kunna prioritera
- vara flexibel och noggrann
- vara mål och resultatinriktad samt kommunikativ.

Du ska även ha:

- minst 3 års aktuell erfarenhet av operationellt arbete på affärsresebyrå och kunskap i amadeus, leverantörsavtal samt statliga ramavtal
- arbetat övergripande med operationellt arbete med system, resepolicys och andra förekommande arbetsuppgifter på en affärsresebyrå
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är önskvärt att du har erfarenhet av implementerings- och förändringsarbete samt kunskap om resekontouppsättningar.

Bra att veta

Anställningen är tidsbegränsad i 3 månader.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Tvåpunktnoll söker Färdighetstränare till Stockholmsområdet

Att vara färdighetstränare hos oss innebär att du arbetar med de uppdrag som Tvåpunktnoll får inom socialtjänstområdet från Sveriges kommuner. Du arbetar med barn/unga som riskerar att hamna i exempelvis missbruk, kriminalitet eller socialt nedbrytande beteende. Som färdighetstränare ska du ge stöd och vägledning för att minimera dessa risker. Du ska också följa och motivera barnet/ungdomen till exempelvis skolarbete eller lämpliga fritidsaktiviteter, samt... Visa mer
Att vara färdighetstränare hos oss innebär att du arbetar med de uppdrag som Tvåpunktnoll får inom socialtjänstområdet från Sveriges kommuner. Du arbetar med barn/unga som riskerar att hamna i exempelvis missbruk, kriminalitet eller socialt nedbrytande beteende. Som färdighetstränare ska du ge stöd och vägledning för att minimera dessa risker. Du ska också följa och motivera barnet/ungdomen till exempelvis skolarbete eller lämpliga fritidsaktiviteter, samt ingripa i svåra situationer som kan uppstå. Du behöver dessutom ha kontakt med exempelvis barnets/ungdomens skola och hjälpa i andra myndighetskontakter.


I arbetet behöver du ha god samarbetsförmåga och god relationsskapande förmåga, liksom god förmåga till muntlig kommunikation med god pedagogisk insikt.


I arbetet ingår uppgifter såsom:
Regelbundna träffar med barnet/ungdomen
Arbeta utifrån uppsatta mål i aktuella genomförandeplaner
Delta i samverkansmöten
Social dokumentation
Beredskap kan förekomma



Kvalifikationer
Du har minst 1,5 års erfarenhet av liknande arbete, med bred och djup kunskap inom socialt arbete
Socionom/socialpedagog utbildning, annan relevant utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig
Du kan kommunicera flytande på svenska i tal och skrift
Du har B-körkort



Meriterande
Utbildning inom BBiC
Utbildning inom MI och KBT
Erfarenhet av att arbeta med skriftlig dokumentation och löpande journalföring



Vi söker dig som är:
Ansvarstagande
Professionell
Engagerad
Flexibel
Självständig
Kommunikativ
Initiativtagande



Övrigt
Vi kommer att begära ett utdrag ur Polisens belastningsregister för HVB-hem (familjehem) innan eventuell anställning
Tjänsten är stationerad i Stockholmsområdet men resor i arbetet förekommer
Arbetet anpassas efter ungdomens behov vilket innebär tjänstgöring efter kontorstid och på helger
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdatum



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Behandlingsfamilj/ Förstärkt familjehem

VerksamhetenInom Stordala Stöd & familj fokuserar vi på individen genom att hitta lösningar för vuxna, ungdomar och barn som har behov av ett alternativ till kommunens egna jour- och familjehem, HVB eller SiS. Beroende på uppdrag från Socialtjänst kopplas utredning, provtagning, insatser för biologisk familj, terapi och/eller ungdomscoach in. Vi erbjuder även utsluss genom träningslägenheter där klienten får stöd av ungdomscoach eller kontaktperson i k... Visa mer
VerksamhetenInom Stordala Stöd & familj fokuserar vi på individen genom att hitta lösningar för vuxna, ungdomar och barn som har behov av ett alternativ till kommunens egna jour- och familjehem, HVB eller SiS. Beroende på uppdrag från Socialtjänst kopplas utredning, provtagning, insatser för biologisk familj, terapi och/eller ungdomscoach in. Vi erbjuder även utsluss genom träningslägenheter där klienten får stöd av ungdomscoach eller kontaktperson i kombination med lämpliga insatser. Majoriteten av placeringar som sker i verksamheten är ungdomar i åldrarna 11-18 år (även yngre och äldre barn och vuxna placeras samt syskon) med problematik i form av neuropsykiatriska diagnoser, psykisk ohälsa, missbruk, kriminalitet, självskadebeteende, PTSD, utagerande beteende, hedersrelaterat etc. Varje månad håller vi i grupphandledning tillsammans med våra familjehem/behandlingsfamiljer som ofta integreras med utbildning.Kravbild och UppdragUnder 2016 gick vi in för att kvalitetssäkra vår verksamhet genom RFF, Riksförbundet för förstärkt familjehemsvård. Vi tycker att det är viktigt att erbjuda en kontrollerad verksamhet när det handlar om att ta hand om barn och unga i utsatta situationer och innehar tillstånd att bedriva konsulentstödd familjehemsverksamhet från IVO. Som behandlingsfamilj vill vi att någon i familjen har erfarenhet av behandlingsarbete riktat mot barn och/eller vuxna. Som förstärkt familjehem räcker det med att ni har erfarenhet av arbete/uppdrag med barn/egna barn. Det är även ett krav att ni som familj är stabila och trygga i er egen situation och utifrån detta begär vi alltid under utredningsfasen in registerutdrag från polisen, kronofogden, försäkringskassan och socialnämnden. Beroende på uppdrag ser vi att det inte bör finnas barn under 3 år i hemmet och i många fall ej under 10 år, men detta beror på matchning av specifik placering och kan variera. Ni måste kunna erbjuda den placerade ett eget och färdigmöblerat rum. Ni ska ha fyllt 25 år för att kunna söka tjänsten. Som behandlingsfamilj eller förstärkt familjehem tar du emot barn eller vuxna i ditt hem för vård och boende. Vården sker genom externa utförare enligt en behandlingsplan och du arvoderas för uppdraget i ditt hem för att kunna finnas där när du behövs i olika omfattning beroende på uppdrag, vilket kan betyda att vissa placeringar går att kombinera med ett deltidsarbete men vi ser helst inte att alla vuxna i familjen arbetar heltid under en placering. Tillsammans med klient, familjehemskonsulent och andra inblandade i behandlingsteamet arbetar vi gemensamt för att skapa förutsättningar för en positiv förändring. Visa mindre

Rehabassistent till Rehab Station Stockholm

Rehab Station Stockholm erbjuder rehabilitering av hög kvalité i en stimulerande och kreativ miljö. Vår verksamhet bygger på den kunskap och erfarenhet som Rehab Station fått efter att ha arbetat med neurologisk rehabilitering sedan 1987. Den grundas på engagemang, kompetens, nytänkande och gott bemötande. Vår vision är att vara förebild för framtidens rehabilitering. Vill du vara med och hjälpa oss att komma dit? . Rehab Station Stockholm söker Dig ... Visa mer
Rehab Station Stockholm erbjuder rehabilitering av hög kvalité i en stimulerande och kreativ miljö. Vår verksamhet bygger på den kunskap och erfarenhet som Rehab Station fått efter att ha arbetat med neurologisk rehabilitering sedan 1987. Den grundas på engagemang, kompetens, nytänkande och gott bemötande. Vår vision är att vara förebild för framtidens rehabilitering. Vill du vara med och hjälpa oss att komma dit?

.

Rehab Station Stockholm söker Dig som vill arbeta hos oss som Rehabassistent 
inom neurorehabilitering i en aktiv och levande miljö. Du kommer att möta vuxna med främst neurologiska sjukdomar och skador men även personer med ortopediska skador. Verksamheten bedrivs i både öppen- och slutenvård. 

Arbetsuppgifter
Som rehabassistent kommer du att arbeta med patienter både individuellt och i grupp. Tex utformning av individuella träningsprogram, mobilisering eller gångträning eller leda olika träningsgrupper såsom kondition och idrott. Det ingår även administrativa uppgifter såsom att dokumentera i journalsystem samt att göra scheman för patienterna. Du kommer att arbeta i team i nära samarbete med fysioterapeut, arbetsterapeut, kurator, logoped, rehabinstruktör, läkare samt omvårdnadspersonal. 

Kvalifikationer
Egen erfarenhet av träning/idrott samt vana att leda grupper. Vi arbetar utifrån ett hälsobefrämjande perspektiv och ser gärna att du har någon form av utbildning avseende träning, hälsa och/eller livsstilsfrågor. 
Vi söker Dig som är:
- Självständig och trygg 
- Ser möjligheter istället för svårigheter 
- Nyfiken på att lära dig nya saker 
- Tar ansvar för din uppgift 

För oss är det viktigt att ha en positiv inställning och ett prestigelöst arbetssätt. Att vara flexibel och arbeta med patienter med blandade diagnoser ser vi som omväxlande och roligt. Vi lägger stor vikt vid ett professionellt bemötande och personlig lämplighet.

Tjänstgöringsgrad: 100 %

Anställningsform: Tillsvidare anställning. 6 månaders provanställning.

Tillträde: 2020-09-01 eller enligt överenskommelse.  
 
Förmåner
Individuell lönesättning
Kollektivavtal
Subventionerad lunch
Friskvård 

Ansökningarna kommer att behandlas löpande.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Jourkvinna timanställning

Ansök    Feb 19    Agera Kvinnojour    Kvinnojoursarbetare
Agera Kvinnojour är en ideell förening som bildades 2014 och är medlem i riksorganisationen Unizon. Vi arbetar för ett samhälle fritt från våld. Hos oss står kvinnorna och barnen i fokus och vi arbetar utifrån en respekt för alla människors lika värde. Vårt skyddat boende har plats för 9 kvinnor med medföljande barn. Vi erbjuder också stödsamtal till stödsökande personer via vår samtalsmottagning. Kvinnojouren har i dagsläget 4 anställda och cirka 35 volon... Visa mer
Agera Kvinnojour är en ideell förening som bildades 2014 och är medlem i riksorganisationen Unizon. Vi arbetar för ett samhälle fritt från våld. Hos oss står kvinnorna och barnen i fokus och vi arbetar utifrån en respekt för alla människors lika värde. Vårt skyddat boende har plats för 9 kvinnor med medföljande barn. Vi erbjuder också stödsamtal till stödsökande personer via vår samtalsmottagning. Kvinnojouren har i dagsläget 4 anställda och cirka 35 volontärer knutna till verksamheten. 
Vi söker nu en timanställd med erfarenhet av att arbeta på en kvinnojour och som inte är rädd att rycka in där det behövs. Som viktig komplement i verksamheten behöver du ha god initiativ- och samarbetsförmåga, vara lyhörd och ha lätt att anpassa dig till olika människor och situationer. Du behöver också vara beredd på att ta eget ansvar för arbetsuppgifter då arbetsplatsen är liten och utgörs av dig och kollegor. 
Arbetsuppgifter 
Praktiskt stöd till kvinnor 
Överlämning till och kommunikation med kollegor
Den dagliga driften i boendet såsom skötsel, inventering, inköp  etc.
Administrativa arbetsuppgifter såsom posthantering, kvittohantering, hantering av bokningar, sammanställning av statistik, vara behjälplig med eventplanering etc
Pedagogisk barnverksamhet/barnpassning kan förekomma vid behov
Utflykter med boende kvinnor och barn kan förekomma vid behov

Kvalifikationer 
Erfarenhet av arbete på kvinnojour eller annan social verksamhet 
Adekvat utbildning för arbetsuppgifterna
Du ska ha erfarenhet av praktiskt stöd
Du ska ha goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift  
Du ska ha god datorvana

Meriterande  
Språkkunskaper utöver svenska 
Vi värdesätter förmåga till självständigt arbete och samarbetsförmåga högt 



Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.  
Dina uppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR.  
Innan anställning kommer utdrag ur Polisens belastningsregister att begäras. Vi är anslutna till Arbetsgivarförbundet IDEA. Visa mindre

Rehabassistent till Rehab Station Stockholm

Rehab Station Stockholm erbjuder rehabilitering av hög kvalité i en stimulerande och kreativ miljö. Vår verksamhet bygger på den kunskap och erfarenhet som Rehab Station fått efter att ha arbetat med neurologisk rehabilitering sedan 1987. Den grundas på engagemang, kompetens, nytänkande och gott bemötande. Vår vision är att vara förebild för framtidens rehabilitering. Vill du vara med och hjälpa oss att komma dit? Rehab Station Stockholm söker Dig som v... Visa mer
Rehab Station Stockholm erbjuder rehabilitering av hög kvalité i en stimulerande och kreativ miljö. Vår verksamhet bygger på den kunskap och erfarenhet som Rehab Station fått efter att ha arbetat med neurologisk rehabilitering sedan 1987. Den grundas på engagemang, kompetens, nytänkande och gott bemötande. Vår vision är att vara förebild för framtidens rehabilitering. Vill du vara med och hjälpa oss att komma dit?

Rehab Station Stockholm söker Dig som vill arbeta hos oss som Rehabassistent 
inom neurorehabilitering i en aktiv och levande miljö. Du kommer att möta vuxna med främst neurologiska sjukdomar och skador men även personer med ortopediska skador. Verksamheten bedrivs i både öppen- och slutenvård.

Arbetsuppgifter
Som rehabassistent kommer du att arbeta med patienter både individuellt och i grupp. Tex utformning av individuella träningsprogram, mobilisering eller gångträning eller leda olika träningsgrupper såsom kondition och idrott. Det ingår även administrativa uppgifter såsom att dokumentera i journalsystem samt att göra scheman för patienterna. Du kommer att arbeta i team i nära samarbete med fysioterapeut, arbetsterapeut, kurator, logoped, rehabinstruktör, läkare samt omvårdnadspersonal.

Kvalifikationer
Egen erfarenhet av träning/idrott samt vana att leda grupper. Vi arbetar utifrån ett hälsobefrämjande perspektiv och ser gärna att du har någon form av utbildning avseende träning, hälsa och/eller livsstilsfrågor.
Vi söker Dig som är:
- Självständig och trygg
- Ser möjligheter istället för svårigheter
- Nyfiken på att lära dig nya saker
- Tar ansvar för din uppgift

För oss är det viktigt att ha en positiv inställning och ett prestigelöst arbetssätt. Att vara flexibel och arbeta med patienter med blandade diagnoser ser vi som omväxlande och roligt. Vi lägger stor vikt vid ett professionellt bemötande och personlig lämplighet.

Tjänstgöringsgrad: 50 %

Anställningsform: Vikariat tom 2019-09-13 med möjlighet till förlängning

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. 
 
Förmåner
Individuell lönesättning
Kollektivavtal
Subventionerad lunch
Friskvård

Ansökningarna kommer att behandlas löpande.

Välkommen med din ansökan!





. Visa mindre