Lediga jobb som Studiotekniker i Solna

Se lediga jobb som Studiotekniker i Solna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Solna som finns hos arbetsgivaren.

Studiotekniker

Ansök    Mar 6    Arbetsförmedlingen    Studiotekniker
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Vårt uppdrag
Avdelningen Digitala tjänster ansvarar för kundmöten i Arbetsförmedlingens digitala självservice.

Avdelningen är drivande i att utveckla och genomföra kundstrategin ”digitalt först” där vi effektiviserar våra utvecklingsprocesser samt inför datadrivna arbetssätt.

Vi söker dig som vill vara med på vår resa. Du kommer att ingå i ett professionellt team som värdesätter kreativitet och gemenskap.

Beskrivning av tjänsten:
- Hantera kamera, ljus och ljud vid inspelningar i studio samt ute på fältet som inslagsproducent.
- Vara sändningstekniker för våra livesändningar i studion, vi arbetar i TriCaster.
- Film- och ljudredigering i Premiere Pro och Audition.
- Spela in poddar.
- Bidra till att utveckla format för olika produktioner.

Grundläggande kvalifikationer:
- Högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig inom filmproduktion eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt (Intyg/ betyg ska bifogas i ansökan).
- Minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att producera filmmaterial från manus till färdig produkt (Arbetsgivarintyg ska bifogas i ansökan). 
- Arbetslivserfarenhet av flerkameraproduktioner (Arbetsgivarintyg ska bifogas i ansökan).
- God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Övriga meriter för tjänsten:
- Dokumenterad erfarenhet av att producera livesändningar.
- Erfarenhet av Premiere Pro.
- Erfarenhet av After Effects

Personliga egenskaper

Du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Du är idérik och vill ge våra kunder service via rörliga medier. Du delar aktivt med dig av ny kunskap så att verksamheten utvecklas. Du är leveranssäker och noga med deadlines. Du arbetar effektivt i grupp såväl som individuellt. Du har en positiv grundinställning, är lösningsinriktad och målmedveten.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring 

Vårt erbjudande
Din placering blir i Arbetsförmedlingens nya aktivitetsbaserade lokaler i Solna. Tjänsten är en visstidsanställning med start i maj 2024 enligt överenskommelse och fram till och med 31 mars 2025.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2024-03-19.

Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer och se en film om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Intervjuer planeras i slutet av vecka 14 samt under vecka 15. Audition planeras in preliminärt under vecka 15-16.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Studioproducent till Office Management

Ansök    Nov 15    Wise Professionals AB    Studiotekniker
Om uppdraget Det här är ett konsultuppdrag på 25% via KiMM/Wise Professionals under 3 månader till att börja med. Möjlighet till förlängning och ökad omfattning finns beroende på hur mycket studion bokas. Vi ser helst att du kan börja från mitten av januari. Om rollen Rollen har stor variation i arbetsuppgifterna och innefattar både tekniskt arbete och bemötande av kunder. Du kommer vara delaktig i arbetet innan sändning, under sändning och efter sändn... Visa mer
Om uppdraget

Det här är ett konsultuppdrag på 25% via KiMM/Wise Professionals under 3 månader till att börja med. Möjlighet till förlängning och ökad omfattning finns beroende på hur mycket studion bokas. Vi ser helst att du kan börja från mitten av januari.

Om rollen

Rollen har stor variation i arbetsuppgifterna och innefattar både tekniskt arbete och bemötande av kunder. Du kommer vara delaktig i arbetet innan sändning, under sändning och efter sändning vilket innefattar att ta emot bokningar och boka brief-möten med kunder, förbereda studion inför sändningen, producera sändningen, klippa och lägga på ljud på inspelningen, samt återställa studion efter avslutad sändning. Rollen är operativ och passar dig som har ett tekniskt intresse, ett genuint service-tänk och som gilla att möta olika människor.

Exempel på arbetsuppgifter

Ta emot bokningar, boka brief-möten, boka sändningen i streaming-verktyget
Förbereda greenscreen och kundpresentationen
Prepp-möte med kund några dagar innan live-sändningen
Förbereda studion och ta emot kunden
Produktion av sändning enligt detaljerat schema; byta kameravinklar, slå på/av mikrofoner etc.
Klippa inspelningen enligt kundens önskemål, kunna lägga på ljud, text etc. samt återställa studion


Om dig

Till det här uppdraget söker vi dig som har ett kreativt sinne och intresse för studioteknik och att jobba med produktion och live-sändningar. Det är inget krav, men vi ser det som positivt om du tycker att sälj är roligt då rollen framåt kan utvecklas till att marknadsföra och sälja in studion till potentiella kunder i närområdet. Då du kommer arbeta med kundbemötande är det viktigt att du har en naturlig känsla för service i allt du gör samt en god förmåga att bygga och bibehålla relationer.

Önskad bakgrund

Teknisk förståelse och kunskap
Erfarenhet av att göra livesändningar
Tidigare erfarenhet av att jobba i en studio alternativt inom videoproduktion
Kunskap i Premiere Pro, QuickChannel/liknande webinarverktyg och Cisco/liknande videosystem
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift


Om Office Management

Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom IT, kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 450 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8000 kunder i Norden. Office Management ägs av Nalka Invest AB, omsatte 1.100 MSEK år 2021 och har kontor i Stockholm, Oslo, Helsingborg, Göteborg, Malmö, Linköping, Tammerfors, Luleå, Uppsala och Kramfors.

Intresserad?

Känner du att detta är rätt för dig? Skicka då in ditt CV samt ett par exempel från din portfölj via ansökningsknappen nedan. Önskar du mer information eller har frågor om uppdraget, kontakta rekryteringsassistent Jennelie Hedman [email protected] eller ansvarig konsultchef Eva Erlandsson på [email protected]. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om KiMM och Wise Professionals

Vi på KIMM är specialister på rekrytering och attraktion inom kommunikation och marknadsföring. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Öresund och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar. Exempel på organisationer som vi samarbetar med hittar du här.

Är du nyfiken på att arbeta som konsult genom oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KIMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären. Det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om Visa mindre