Lediga jobb som Platschef, anläggning i Solna

Se lediga jobb som Platschef, anläggning i Solna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Solna som finns hos arbetsgivaren.

Produktionschef Anläggning Civil Stockholm

Ansök    Nov 3    NCC AB    Platschef, anläggning
Vill du vara en del av vår framtid? Nya spännande uppdrag väntar på oss i Storstockholm då marknaden växer och vi med den. Nu söker vi en produktionschef till vårt komplexa anläggningsprojekt Käppala på Lidingö, där vi på NCC ska bygga om Käppalaförbundets avloppsreningsverk, Käppalaverket. Det för att möta skärpta reningskrav och öka kapaciteten med cirka 30 procent. Vill du bli en del av vårt team som arbetar för att utveckla ett hållbart samhälle med re... Visa mer
Vill du vara en del av vår framtid? Nya spännande uppdrag väntar på oss i Storstockholm då marknaden växer och vi med den. Nu söker vi en produktionschef till vårt komplexa anläggningsprojekt Käppala på Lidingö, där vi på NCC ska bygga om Käppalaförbundets avloppsreningsverk, Käppalaverket. Det för att möta skärpta reningskrav och öka kapaciteten med cirka 30 procent. Vill du bli en del av vårt team som arbetar för att utveckla ett hållbart samhälle med renare vatten, bättre miljö och modern infrastruktur?

Avdelning Civil Stockholm bygger och renoverar infrastruktur och har ca 265 anställda. Vi är uppdelade i tre produktionsenheter där du kommer tillhöra produktionsenhet Anläggning.   Avdelning Civil Stockholm verkar från Norrtälje i norr till Jordbro i söder och vi arbetar inom hela kedjan, från design och konstruktion till produktion inom mark- och anläggningsprojekt.

Rollen som produktionschef
Du kommer att arbeta på en avdelning med förutsättningar och intresse av att utveckla morgondagens arbetssätt för anläggningsarbete. I projekten har du en ledande roll från att beställningen undertecknas till att skapa och driva det bästa teamet genom byggprocessen. 

Som produktionschef på Käppala har du huvudansvar för att leda och följa upp produktionen i projektet, säkerställa att projektet håller tids-, kvalitets- och kostnadsmål, välja lämpliga produktionsmetoder och logistiklösningar, ansvara för personalen och resurserna inom produktionen och vara en del av projektets ledningsgrupp. Du stödjer också de andra cheferna i arbetet med ekonomi, styrning, kontroll och projektering. Du deltar i byggmöten och planerar bemanning och nedbemanning. Du har även arbetsmiljösamordningen i projektet.

Som en del av vårt team får du också möjlighet att nätverka med våra kunder och bidra till deras framgång. I ditt arbete har du stöd av erfarna blockchefer, arbetsledare, yrkesmedarbetare, entreprenadingenjörer och KMA från NCC. I projektet ingår även en stor mängd professionella underentreprenörer som vi arbetar tillsammans med. Du rapporterar till vår projektchef som leder projektet. Utmärkande för NCC:s byggarbetsplatser är att en god arbetsmiljö alltid är högst på agendan och vi fokuserar på struktur samt ordning och reda. Inom NCC finns ett starkt stöd från kunniga specialister och engagerade kollegor med gedigen erfarenhet, liksom andra som nyligen var i din situation som ny på arbetet.

Din profil
Du har arbetat i flera år med stora och komplexa anläggningsprojekt som kräver olika tekniska kompetenser inom byggproduktion eller haft en liknande roll hos beställaren. Du är van att samarbeta med blockchefer inom olika områden och leda andra i ditt team. Om du dessutom har god kunskap inom husbyggnad ser vi det som en stor merit. Du har en byggteknisk utbildning i grunden och goda kunskaper i entreprenadjuridik och ekonomi.

Du har strategisk kompetens och förståelse för anläggningsprojekt och vad som gör dem lönsamma. Du är en skicklig produktionsledare som kan se helheten och sambanden mellan olika delar av projektet, från kalkyl till produktion. Du kan kommunicera väl med olika intressenter och leda ditt team mot gemensamma mål. Du har också en god balans mellan detaljförståelse och affärsmannaskap, samt förståelse för entreprenadjuridik och dess påverkan på produktionen. Du är digitalt mogen och van att arbeta i den tekniska miljö som krävs

Din kompetens inbegriper en bred förståelse för projektstyrning. Utöver detta besitter du en stark ledarskapsförmåga och har förmågan att inspirera och driva utvecklingen av ditt team. Du trivs i rollen som ledare och har förmågan att skapa och upprätthålla bra relationer till dina medarbetare och att skapa team som fungerar tillsammans.

Du drivs även av att göra bra affärer och förstår därför betydelsen av att bygga nära kundrelationer så att ni tillsammans skapar bra projekt. För att bli en del av oss kräver vi att du kan ställa upp på våra värderingar: Ärlighet, Tillit och Respekt och förstår vikten av att arbeta med inkludering och mångfald i organisationen. Du behärskar svenska i tal och skrift. 

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på projektet. Körkort är ett krav för tjänsten. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. 

NCC erbjuder
Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Läs mer om NCCs förmåner: Förmåner | NCC Länk till Karriär och utveckling: Karriär och utveckling | NCC . 

Kontakt och ansökan
Kontakta gärna ansvarig för produktionsenhet anläggning Mirnes Islamovic, 076-723 40 61 eller HR Rekryteringsspecialist Karin Österman de Wall, 079-078 72 10, för ytterligare information.  Urval kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag är den 26:e november.

Välkommen med din ansökan! 

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor  
På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder.

Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för att vi ska kunna forma en allt bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.

NCC - ett av de ledande företagen i Norden.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar. Visa mindre

Platschef inom Anläggningsproduktion Stockholm

Vill du vara med och forma framtidens anläggningsproduktion? För vår kunds räkning söker vi nu en dedikerad Platschef som vill driva och utveckla spännande projekt hos JM Entreprenad. Om du har en gedigen erfarenhet och kompetens inom arbetsmiljö, kvalitet och ekonomi, samt trivs med god kommunikation och organisering, då kan du vara den Platschef vi söker! Huvudsakliga arbetsuppgifter: Som Platschef hos JM entreprenad kommer du att vara ansvarig för at... Visa mer
Vill du vara med och forma framtidens anläggningsproduktion?
För vår kunds räkning söker vi nu en dedikerad Platschef som vill driva och utveckla spännande projekt hos JM Entreprenad.
Om du har en gedigen erfarenhet och kompetens inom arbetsmiljö, kvalitet och ekonomi, samt trivs med god kommunikation och organisering, då kan du vara den Platschef vi söker!


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som Platschef hos JM entreprenad kommer du att vara ansvarig för att planera, leda och följa upp anläggningsproduktionen i tilldelade projekt. Detta inkluderar att säkerställa hög standard inom områden som arbetsmiljö, kvalitet, tidplan och ekonomi. Du kommer även att ha personalansvar för 3-5 yrkesarbetare, där din förmåga att inspirera och utveckla teamet kommer vara av stor betydelse.


Bakgrund och Profil:
Vi söker dig med en ingenjörs- eller högskoleutbildning alternativt tillgodosett kunskap inom produktion. Du bör ha minst 5 års erfarenhet som Platschef inom anläggning och en djup förståelse för branschen. Vi värdesätter tidigare framgångsrikt ledarskap i projekt med budget på omkring 15-50 miljoner SEK. Du bör även vara vass inom Entreprenadjuridiken.


Krav och Kompetenser: Erfarenhet inom anläggningsteknik inklusive markarbete, grundläggning, vägarbete, VA och finplanering.
Kunskap inom arbetsmiljö och entreprenadjuridik (AMA/MER)
Kompetens inom ledarskap
Kompetens inom kostnadsuppföljning och kostnadsstyrning.
Allround erfarenhet inom mark och anläggning och bred kompetens.
Administrativ förmåga i JME:s verksamhetssystem.



Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är relationsorienterad, lyhörd, driven och lojal. Du har en förmåga att lösa utmaningar och problem på ett smidigt och bra sätt och ser långsiktigt på din roll hos JM Entreprenad. Struktur och ordning är viktiga principer för dig och du är skicklig med att förmedla klara och tydliga budskap.
Ytterligare krav:
B körkort
Svenska i tal och skrift


Några av förmånerna på JM Entreprenad:Trygghet i att vara en del av ett familjärt bolag med pålitliga beställare och en stark ägare i ryggen.
Givande samarbeten med pålitliga beställare såsom kommuner och privata aktörer.
Tjänstebil
Fin orderstock med projekt i både södra och norra sidan samt centralt i Stockholm.
Friskvårdsbidrag
Förstärkt föräldralön i 12 månader
Försäkringspaket och möjlighet till förhöjd pension.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som Platschef och vill vara en del av JM Entreprenad, så ser vi fram emot att höra från dig. Ansök nu och bli en nyckelperson i vårt framgångsrika team! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så sök redan idag. Alla frågor rörande tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare Viktoria Janmicks på telefon: 073 506 72 31 eller mail: [email protected]
JM Entreprenad är en del av JM-koncernen och erbjuder en trygg och utvecklande arbetsmiljö med fokus på långsiktiga relationer och hög kvalitet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till JM Entreprenad familjen! Visa mindre

Platschef inom Anläggningsproduktion

Vill du vara med och forma framtidens anläggningsproduktion? För vår kunds räkning söker vi nu en dedikerad Platschef som vill driva och utveckla spännande projekt hos JM Entreprenad. Om du har en gedigen erfarenhet och kompetens inom arbetsmiljö, kvalitet och ekonomi, samt trivs med god kommunikation och organisering, då kan du vara den Platschef vi söker! Huvudsakliga arbetsuppgifter: Som Platschef hos JM entreprenad kommer du att vara ansvarig för att p... Visa mer
Vill du vara med och forma framtidens anläggningsproduktion?
För vår kunds räkning söker vi nu en dedikerad Platschef som vill driva och utveckla spännande projekt hos JM Entreprenad.
Om du har en gedigen erfarenhet och kompetens inom arbetsmiljö, kvalitet och ekonomi, samt trivs med god kommunikation och organisering, då kan du vara den Platschef vi söker!
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som Platschef hos JM entreprenad kommer du att vara ansvarig för att planera, leda och följa upp anläggningsproduktionen i tilldelade projekt. Detta inkluderar att säkerställa hög standard inom områden som arbetsmiljö, kvalitet, tidplan och ekonomi. Du kommer även att ha personalansvar för 3-5 yrkesarbetare, där din förmåga att inspirera och utveckla teamet kommer vara av stor betydelse.
Bakgrund och Profil:
Vi söker dig med en ingenjörs- eller högskoleutbildning alternativt tillgodosett kunskap inom produktion. Du bör ha minst 5 års erfarenhet som Platschef och en djup förståelse för branschen. Vi värdesätter tidigare framgångsrikt ledarskap i projekt med budget på omkring 15-50 miljoner SEK.
Krav och Kompetenser:Erfarenhet inom anläggningsteknik inklusive markarbete, grundläggning, vägarbete, VA och finplanering.
Kunskap inom arbetsmiljö och entreprenadjuridik (AMA/MER)
Kompetens inom ledarskap samt kostnadsuppföljning och kostnadsstyrning.
Allround erfarenhet inom mark och anläggning och bred kompetens.
Administrativ förmåga i JME:s verksamhetssystem.

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är relationsorienterad, lyhörd och lojal. Du har en förmåga att lösa utmaningar och problem på ett smidigt och bra sätt och ser långsiktigt på din roll hos JM Entreprenad. Struktur och ordning är viktiga principer för dig och du är skicklig med att förmedla klara och tydliga budskap.
Ytterligare krav:
B körkort
Svenska i tal och skrift
Några av förmånerna på JM Entreprenad:
Trygghet i att vara en del av ett familjärt bolag med pålitliga beställare och en stark ägare i ryggen.
Givande samarbeten med pålitliga beställare såsom kommuner och privata aktörer.
Tjänstebil
Fin orderstock med projekt i både södra och norra sidan samt centralt i Stockholm.
Förstärkt föräldralön i 12 månader
Försäkringspaket och möjlighet till förhöjd pension.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär som Platschef och vill vara en del av JM Entreprenad, så ser vi fram emot att höra från dig. Ansök nu och bli en nyckelperson i vårt framgångsrika team!
JM Entreprenad är en del av JM-koncernen och erbjuder en trygg och utvecklande arbetsmiljö med fokus på långsiktiga relationer och hög kvalitet. Vi ser fram emot att välkomna dig till JME familjen!
Kontakta Viktoria Janmicks vid frågor: [email protected], 073 506 72 31
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Platschef till Hercules Region Stockholm

Ansök    Okt 3    NCC AB    Platschef, anläggning
Låt oss lägga grunden till ditt nästa jobb! Med hjälp av metoder som pålning, stödkonstruktioner och grundförstärkning hjälper vi våra kunder att lägga grunden till framtidens byggnader och anläggningar. Hercules är en del av NCC Infrastructure och är ett av Nordens ledande grundläggningsföretag. Varje dag ställs vi inför vitt skilda utmaningar, vilket gör jobbet som Platschef oerhört omväxlande och spännande. Tack vare effektiva och väl beprövade metoder ... Visa mer
Låt oss lägga grunden till ditt nästa jobb!
Med hjälp av metoder som pålning, stödkonstruktioner och grundförstärkning hjälper vi våra kunder att lägga grunden till framtidens byggnader och anläggningar. Hercules är en del av NCC Infrastructure och är ett av Nordens ledande grundläggningsföretag. Varje dag ställs vi inför vitt skilda utmaningar, vilket gör jobbet som Platschef oerhört omväxlande och spännande. Tack vare effektiva och väl beprövade metoder kan vi utföra grundläggning i de mest komplexa markförhållanden.

Vi söker nu en Platschef med placering i Region Stockholm.

Om Hercules
Hercules kärnverksamhet är pålning, stödkonstruktioner och grundförstärkning och våra kunder finns såväl inom den privata sektorn som i de kommunala och offentliga förvaltningarna. I Sverige omsätter vi ca 1 miljard och är ca 220 anställda.

Rollen som Platschef
Som platschef arbetar har du 2–3 parallella projekt eller ett större projekt, som du driver och leder utifrån tid, ekonomi och kvalitetsmål på olika bygg- och anläggningsprojekt inom Region Stockholm.

I det dagliga driver och leder du produktionsprocessen från planering till genomförande och uppföljning där du ser till att produktionen genomförs utifrån våra värderingar och mål samt lagar och regler. Som platschef finns tyngdvikten på det ekonomiska ansvaret vad gäller exempelvis prognosarbete och kostnadsmedvetenhet. Det ingår att hantera tidsplanering av projekt, budget, logistik, inköp och löpande kundkontakt. Arbetsmiljö är det högt prioriterad fråga inom Hercules och du förväntas att aktivt arbeta med arbetsmiljörelaterade arbetsuppgifter så som arbetsberedningar, skyddsronder, dagliga säkerhetsgenomgång och synergirapportering.

Projekten varierar i storlek och oftast hanterar du mer än ett projekt samtidigt på olika platser men likväl kan du ha ett stort projekt. På projekten har du en kärna av egen personal. Till ditt stöd har du nära dialog med geokonstruktörer inom Hercules, kalkyl samt övriga arbetsledare, platschefskollegor och projektchefen som också är din närmaste chef. Övriga resurser finns inom till exempel Maskinavdelning, Arbetsmiljö, Inköp och HR. Du kommer till en platt organisation som gör det möjligt för dig att få och ta ett stort ansvar och lära dig det mesta som finns att lära sig inom grundläggning.

Din profil
Vi tror du har minst 7 års erfarenhet av en projektledande befattning, som platschef eller arbetsledare som vill ta nästa steg i din karriär inom bygg- och anläggningsbranschen. Du har en gymnasieutbildning inom exempelvis bygg eller teknik. Eftergymnasial utbildning så som byggingenjör/högskoleingenjör eller yrkesförberedande utbildning är meriterande. Du behöver ha en hög social kompetens och att lätt för att samarbeta då det dagliga arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer.

Du behöver vana vid att arbeta strukturerat och med framförhållning. Vi tror på rätt person på rätt plats och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt mindset.

Du känner dig bekväm med administrativa rutiner och anser att en god och säker arbetsmiljö är det viktigaste du kan erbjuda våra medarbetare, kunder och dig själv. Vi söker dig som trivs ute på fältet och med att leda, entusiasmera och skapa resultat tillsammans med medarbetare och kunder. Planering och deadlines är viktigt och samtidigt trivs du med att inte alltid veta vad dagen har att erbjuda. För att lyckas med detta behöver du vara en problemlösare och nyfiken på att utvecklas och lära nytt. Du ska behärska det svenska språket i både tal och skrift samt kunna göra dig förstådd på engelska. Meriterande med BAS-U. Du har vana av ekonomisystem och ekonomisk förståelse.

Ytterligare information
Tjänsten är på heltid, tills vidare. Arbete sker främst från projektens platskontor, din placering blir i Region Stockholm. Körkort är krav för att kunna ta dig i projekt som Platschef. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.

Vi erbjuder
Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.

Kontakt och ansökan 
Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Fredrik Kristofferson, på telefonnummer 0790–787469 eller HR Specialist Victoria Reeve, på telefonnummer 0790–787939. Urval och tillsättning sker löpande så skicka in din ansökan så snart du kan, dock senast den 5 november 2023.

Varmt välkommen med din ansökan!

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor
På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder.

Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för att vi ska kunna forma en allt bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.

NCC - ett av de ledande företagen i Norden.

Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag. Visa mindre

Site manager Civil works to a rapidly growing, international company

Site manager civil works Itinera is one of the main global players in the construction of large infrastructural projects, and civil and industrial buildings and operates in approximately 15 countries. We are currently expanding our activities in Sweden by starting up two new projects building the new Stockholm metro. Are you a Site manager and ready for a new challenge? Then this may be the next step in your career and a great opportunity to develop furth... Visa mer
Site manager civil works
Itinera is one of the main global players in the construction of large infrastructural projects, and civil and industrial buildings and operates in approximately 15 countries. We are currently expanding our activities in Sweden by starting up two new projects building the new Stockholm metro.
Are you a Site manager and ready for a new challenge? Then this may be the next step in your career and a great opportunity to develop further. Do not hesitate to apply for this position.
As a Site manager for civil works, you are responsible for ensuring the construction stages related to the activities above ground are completed on time and within budget.
Tasks including:
- Supervise and oversee the operational part ensuring that the client’s specifications and requirements are met.
- Review progress and liaising with quantity surveyors to monitor costs.
- Coordinate and supervise construction workers.
- Support the project manager in selecting tools, equipment, and materials.
- Conduct safety inspections, ensuring construction and site safety.
- Make long-term planning of activities into the baseline.
- Check and prepare site reports, designs, and drawings.
- Maintain quality control procedures.
- Assess and minimize risks.
- Produce reports and keep track of paperwork.
- Negotiate contracts and secure permits and licenses.
- Liase with the client, other construction professionals and members of the public.

Requirements and skills
- Knowledge and experience of civil works
- Relevant degree.
- Fluent in both English and Swedish, both written and verbal.

Please, submit your application and CV in English. As we review applications on an ongoing basis, the position may be filled before the last date of application. Visa mindre

Anbudsingenjör till växande bolag inom anläggning

Nu söker vi en Anbudsingenjör till mark- och anläggningsbolag i Stockholm! Företaget är etablerat i Stockholm / Södra sidan och driver mark och anläggningsentreprenader i egen regi samt utförande- och totalentreprenader mot kommuner, föreningar och andra företag. Som anbudsingenjör driver du hela anbudsprocessen och kalkylarbetet från förfrågningsunderlag till färdigt anbud. Tjänsten innebär ett nära samarbete med både kalkylchef och platschef för framtaga... Visa mer
Nu söker vi en Anbudsingenjör till mark- och anläggningsbolag i Stockholm!
Företaget är etablerat i Stockholm / Södra sidan och driver mark och anläggningsentreprenader i egen regi samt utförande- och totalentreprenader mot kommuner, föreningar och andra företag.
Som anbudsingenjör driver du hela anbudsprocessen och kalkylarbetet från förfrågningsunderlag till färdigt anbud. Tjänsten innebär ett nära samarbete med både kalkylchef och platschef för framtagande av kvalitativa anbud. Du blir erbjuden en stimulerande tjänst och får möjligheten att kalkylera i en stor variation av projekt som vägar, torg, parker, va-anläggningar etc. I ditt arbete ingår att läsa juridiska dokument, ta fram offerter, upprätta riskanalyser och kvalitativa kalkyler.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som anbudsingenjör men vi är även öppna om du idag jobbar som arbetsledare / platschef och vill satsa på ny inriktning!
Som person är du noggrann och drivs av eget ansvar. Många bollar i luften och bra framförhållning är du van vid. Trots din strukturerade sida är det viktigt att du kan anpassa dig till förändringar i arbetet och i vardagen. Du behärskar svenska i tal och skrift samt kan upprätta olika avtalsdokument.
Har du ett professionellt och trevligt bemötande gentemot andra och vill vara med att driva Proworks kunds kalkylarbete framåt? Då ser vi fram emot din ansökan.
Skicka din ansökan till [email protected] eller ring 0709838465 om du har funderingar. Visa mindre

Platschef: anläggning / infrastruktur

Vi söker en platschef inom mark och anläggning med erfarenhet av järnvägsprojekt / infrastruktur. Tilltänkt område: Stockholm. Som platschef hos vår kund är du ansvarig för att driva projekten med huvudansvar för: · Ekonomi · Resurshantering vad gäller material / personal · Planering · Tidplan · Kvalité Vår kund är en entreprenörsdriven bolagsgrupp med stark tillväxt, lönsamhet med en tydlig framåtlutad målsättning. De erbjuder helhetslösningar inom järn... Visa mer
Vi söker en platschef inom mark och anläggning med erfarenhet av järnvägsprojekt / infrastruktur.
Tilltänkt område: Stockholm.
Som platschef hos vår kund är du ansvarig för att driva projekten med huvudansvar för:
· Ekonomi
· Resurshantering vad gäller material / personal
· Planering
· Tidplan
· Kvalité
Vår kund är en entreprenörsdriven bolagsgrupp med stark tillväxt, lönsamhet med en tydlig framåtlutad målsättning. De erbjuder helhetslösningar inom järnväg och anläggning i stora som små entreprenader, i egen regi eller i samarbete med kunder.
Företaget jobbar med större infrastrukturprojekt, markarbeten och järnvägsprojekt!
Svenska är krav i tal och skrift!
Vill du veta mer om projektet och kunden? Kontakta Cecilia Grönlund på 0709838465 eller skicka din ansökan till [email protected].
Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se Visa mindre

BSH Home Appliances AB söker en driven Nordic Facility Manager!

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team! BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla... Visa mer
Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team!
BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group.
Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö.
Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss.



BSH Home Appliances AB söker en Nordic Facility Manager som ska leda och utveckla kontor- och servicefunktioner på 7 kontor och ett lager i Norden. I rollen arbetar du både operativt och strategiskt. Du är placerad på kontoret i Solna och tillhör den nordiska organisationen för Inköp, Fleet och Facility Management.

Arbetsuppgifter och tjänsten
I dina arbetsuppgifter ingår det att förvalta hyrda fastigheter inom Norden. I rollen ansvarar du för att organisationen möter lokala arbetsmiljökrav, koncernens säkerhetskrav och att det finns dokumenterade processer för detta. I din roll kommer du att ha många kontaktytor med kollegor från Norden och Europa, myndigheter, hyresvärdar och leverantörer. Om behov av större ombyggnadsprojekt och omlokaliseringar uppstår kommer du att ansvara för att säkerställa budgetering, planering och samarbete med externa parter såsom arkitekter och externa projektledare. Du kommer ha personalansvar för 2 anställda i Sverige och 4 anställda i Danmark som bland annat jobbar inom reception, post- och godsmottagning, vaktmästeri och systematisk uppföljning.

Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet inom Facility Management varav minst 3 år i en nordisk verksamhet med flertalet siter. Du skall ha minst 2 års erfarenhet av personalansvar.   

Du har relevant eftergymnasial utbildning, gärna högskoleexamen.

I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är analytisk och systematisk i ditt arbetssätt. Som person är du strukturerad och noggrann och du trivs med ett arbete där det förutsätts att du är självgående. Du är kommunikativ och trivs med att nätverka. Vidare ser vi också att du har fallenhet för att coacha samt leda andra.

För att trivas hos oss söker vi en person som är innovativ i sitt arbete och har en vilja att utvecklas och att utveckla. Då du arbetar i ett nordiskt team behöver du ha väldigt goda kunskaper i både svenska och engelska som är koncernspråk. Du har även goda kunskaper i Office-paketet, speciellt i Excel och Powerpoint. Du skall ha B-körkort.

Låter det intressant? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor gällande tjänsten kan du kontakta den rekryterande chefen Alexander Kolosov via e-post: [email protected] Visa mindre

Arbetsledare idag? Nästa steg som platschef!

Jobbar du som arbetsledare idag och söker nya utmaningar som platschef? Vi söker dig med minst två års erfarenhet i rollen som arbetsledare till ett expansivt anläggningsföretag. Bolaget utför alla sorters entreprenadarbeten från större projekt med stat och kommun som beställare till mindre arbeten hos privatpersoner. Företaget finns geografiskt utspritt i Sverige men du kommer bli stationerad i Stockholm. Kontoret finns idag i Täby men söker efter ytterli... Visa mer
Jobbar du som arbetsledare idag och söker nya utmaningar som platschef?
Vi söker dig med minst två års erfarenhet i rollen som arbetsledare till ett expansivt anläggningsföretag. Bolaget utför alla sorters entreprenadarbeten från större projekt med stat och kommun som beställare till mindre arbeten hos privatpersoner.
Företaget finns geografiskt utspritt i Sverige men du kommer bli stationerad i Stockholm. Kontoret finns idag i Täby men söker efter ytterligare lokal på södra sidan till 2023.
Ansvarsområden
Du ansvarar för att driva produktionen framåt och ser till att projektet går enligt tidsplan och kalkyl.
· Planering
· Daglig dialog med beställare, personal, underentreprenörer
· Upprätta: arbetsmiljöplaner, tidplan, betalplan, arbetsberedningar och egenkontroller.
I arbetsuppgifterna kräver det att du har god insikt i ekonomi och ett sinne för effektivisering och planering. Du rapporterar till arbetschef.
För att fortsätta ha god sammanhållning i bolaget så hittar dem på saker ihop – kick off varje kvartal och en utlandsresa per år för att motivera och peppa varandra.
Utöver det roliga med dina kollegor så erbjuds du karriärmöjligheter och eget ansvar – ingen klockar dig så länge du levererar det som förväntas.
Skicka din ansökan till [email protected] eller ring 0709838365 om du undrar vilket företag som söker dig! Visa mindre

BSH Home Appliances AB söker en driven Nordic Facility Manager!

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team! BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla... Visa mer
Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team!
BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group.
Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö.
Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss.



BSH Home Appliances AB söker en Nordic Facility Manager som ska leda och utveckla kontor- och servicefunktioner på 7 kontor och ett lager i Norden. I rollen arbetar du både operativt och strategiskt. Du är placerad på kontoret i Solna och tillhör den nordiska organisationen för Inköp, Fleet och Facility Management.

Arbetsuppgifter och tjänsten
I dina arbetsuppgifter ingår det att förvalta hyrda fastigheter inom Norden. I rollen ansvarar du för att organisationen möter lokala arbetsmiljökrav, koncernens säkerhetskrav och att det finns dokumenterade processer för detta. I din roll kommer du att ha många kontaktytor med kollegor från Norden och Europa, myndigheter, hyresvärdar och leverantörer. Om behov av större ombyggnadsprojekt och omlokaliseringar uppstår kommer du att ansvara för att säkerställa budgetering, planering och samarbete med externa parter såsom arkitekter och externa projektledare. Du kommer ha personalansvar för 2 anställda i Sverige och 4 anställda i Danmark som bland annat jobbar inom reception, post- och godsmottagning, vaktmästeri och systematisk uppföljning.

Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet inom Facility Management varav minst 3 år i en nordisk verksamhet med flertalet siter. Du skall ha minst 2 års erfarenhet av personalansvar.   

Du har relevant eftergymnasial utbildning, gärna högskoleexamen.

I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är analytisk och systematisk i ditt arbetssätt. Som person är du strukturerad och noggrann och du trivs med ett arbete där det förutsätts att du är självgående. Du är kommunikativ och trivs med att nätverka. Vidare ser vi också att du har fallenhet för att coacha samt leda andra.

För att trivas hos oss söker vi en person som är innovativ i sitt arbete och har en vilja att utvecklas och att utveckla. Då du arbetar i ett nordiskt team behöver du ha väldigt goda kunskaper i både svenska och engelska som är koncernspråk. Du har även goda kunskaper i Office-paketet, speciellt i Excel och Powerpoint. Du skall ha B-körkort.

Låter det intressant? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor gällande tjänsten kan du kontakta den rekryterande chefen Alexander Kolosov via e-post: [email protected] Visa mindre

Platschef Anläggning/Järnväg

Ansök    Jun 2    NVBS Infra AB    Platschef, anläggning
Platschef inom järnväg eller anläggning Vi söker erfarna och engagerade platschefer till våra projekt runt om i Sverige, både med erfarenhet järnväg eller anläggning. Du kommer ha en nyckelroll i ett av våra entreprenader. Vi söker dig som vill vara med och utveckla nordisk infrastruktur i ett tillväxtföretag med stark lönsamhet. Drivs du av att arbeta i ett entreprenörsdrivet?företag med stark tillväxt?och lönsamhet?och?korta beslutsvägar??Vill du arbeta ... Visa mer
Platschef inom järnväg eller anläggning
Vi söker erfarna och engagerade platschefer till våra projekt runt om i Sverige, både med erfarenhet järnväg eller anläggning. Du kommer ha en nyckelroll i ett av våra entreprenader. Vi söker dig som vill vara med och utveckla nordisk infrastruktur i ett tillväxtföretag med stark lönsamhet.
Drivs du av att arbeta i ett entreprenörsdrivet?företag med stark tillväxt?och lönsamhet?och?korta beslutsvägar??Vill du arbeta med?dessa frågor tjänsten?idag!


Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom en familjär arbetsmiljö med högt i tak och korta beslutsvägar, erbjuder vi även ett förmånspaket med tjänstepension, sjukvårdsförsäkring, företagshälsovård, friskvårdsbidrag, förmånsbil och utvecklande karriärmöjligheter.


Här är dina nya utmaningar
Som platschef har du en central roll i projekten och är den som leder, planerar samt delegerar det dagliga arbetet. Du ansvarar för projektplanering, ekonomi/budget, kontroll, kvalitetssäkring samt att driva projekten framåt mot utsatta mål. Arbetsuppgifter som ingår är projektekonomi, kontakt med beställare och underentreprenörer, styrning, ledning, större kontraktsfrågor, kundrelationer, tekniska frågor, arbetsmiljö, kvalité och miljö. Du jobbar tillsammans med en projektgrupp och leder projektens tjänstemän, yrkesarbetare och inhyrd personal.

Rollen innebär också
Den här rollen innebär heltid med placering ute i projekt. Rollen är bred och ger dig möjlighet att arbeta självständigt med eget ansvar. Du rapporterar till Affärsområdeschef och du arbetar mot NVBS ledord: Säkerhet, kundnöjdhet och lönsamhet.


Vem är du?
För platschef järnväg:
Vi söker dig med mångårig erfarenhet av arbete som platschef inom järnvägsentreprenader med kompetens inom något eller flera av områdena bana, el eller signal.


För platschef anläggning:
Vi söker dig med mångårig erfarenhet av arbete som platschef inom mark- och anläggningsentreprenader med kompetens inom mark/anläggning. Det är meriterande om du har betong och grundläggningskompetens.

För samtliga platschefer:
Du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik och i budget-och prognosarbete. Du besitter god vana av projektadministration, behärskar svenska i tal och skrift samt innehar B körkort. Det är meriterande om du har relevant teknisk högskoleutbildning, är utbildad byggarbetsmiljösamordnare (BAS-P och BAS-U) och har erfarenhet av Trafikverket som beställare.

Som person är du trygg i din yrkesroll, lösningsorienterad, affärsinriktad och en van ledare. Du är en lagspelare som drivs av att arbeta tillsammans. I rollen ingår det att du har kontakt med kunder, kollegor, underentreprenörer och övriga aktörer. Det är därför viktigt att du har hög social kompetens och tycker om samarbetet med andra människor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i våra rekryteringar.


NVBS
NVBS är en bolagsgrupp som grundades 2012 med målet att identifiera, utveckla och investera i nordisk infrastruktur. NVBS tillhandahåller specialister inom järnväg, mark och anläggning, både i egna entreprenader men även i partnersamarbeten. Våra medarbetare har gedigen erfarenhet och kompetens av att driva, tillsätta, arbetsleda och verkställa stora som små projekt. Vi är idag omkring 110 medarbetare runt om i Sverige och Norge med huvudkontor i Sundbyberg, Stockholm.
För att ligga i framkant för att utveckla nordisk infrastruktur arbetar vi inom gruppen mot värdegrunden "Tillsammans I SPÅR"; Informativt, Säkert, Professionellt, Åskådligt och Rättvist.


Ansökan
Läs?mer på?www.nvbs.se och?skicka in din?ansö[email protected]?snart som möjligt då urval sker löpande. Märk din ansökan med Platschef Järnväg.
Vid frågor och funderingar, kontakta Izabelle Erixon, HR Generalist på NVBS på [email protected] eller telefon 070-265 60 48.


Anställningsform:?Tillsvidareanställning med?initial provanställning på 6 månader.?Start?enligt överenskommelse?
Omfattning:?Heltid, 40 timmars arbetsvecka?
Placeringsort: Varierande placeringsorter i Sverige
Sista ansökningsdag: Löpande Visa mindre

Arbetsledare idag? Platschef nu!

Jobbar du som arbetsledare idag och söker nya utmaningar som platschef? Vi söker dig med minst två års erfarenhet i rollen som arbetsledare inom betong till ett expansivt anläggningsföretag. Bolaget utför alla sorters entreprenadarbeten från större projekt med stat och kommun som beställare till mindre arbeten hos privatpersoner. Företaget finns geografiskt utspritt i Sverige men du kommer bli stationerad i Stockholm. Kontoret finns idag i Täby men söker... Visa mer
Jobbar du som arbetsledare idag och söker nya utmaningar som platschef?
Vi söker dig med minst två års erfarenhet i rollen som arbetsledare inom betong till ett expansivt anläggningsföretag. Bolaget utför alla sorters entreprenadarbeten från större projekt med stat och kommun som beställare till mindre arbeten hos privatpersoner.
Företaget finns geografiskt utspritt i Sverige men du kommer bli stationerad i Stockholm. Kontoret finns idag i Täby men söker efter ytterligare lokal på södra sidan till 2023.
Ansvarsområden
Du ansvarar för att driva produktionen framåt och ser till att projektet går enligt tidsplan och kalkyl.
· Planering
· Daglig dialog med beställare, personal, underentreprenörer
· Upprätta: arbetsmiljöplaner, tidplan, betalplan, arbetsberedningar och egenkontroller.
I arbetsuppgifterna kräver det att du har god insikt i ekonomi och ett sinne för effektivisering och planering. Du rapporterar till arbetschef.
För att fortsätta ha god sammanhållning i bolaget så hittar dem på saker ihop – kick off varje kvartal och en utlandsresa per år för att motivera och peppa varandra.
Utöver det roliga med dina kollegor så erbjuds du karriärmöjligheter och eget ansvar – ingen klockar dig så länge du levererar det som förväntas.
Skicka din ansökan till [email protected] eller ring 0709838365 om du undrar vilket företag som söker dig! Visa mindre

Platschef till Marina/Hamn, Solna

Ansök    Apr 7    Logent AB    Platschef, anläggning
Vi söker en engagerad och affärsdriven platschef till vår kunds Marina/Hamn. Gillar du att jobba i ett högt tempo och ha varierande arbetsuppgifter i en underbar miljö? Då kan detta jobb vara något för dig! Om tjänsten Som platschef kommer du att ansvara för den dagliga driften i hamnen som idag har ca 300 båtplatser i sjön och 300 vinterplatser på land inomhus. I hamnen finns även permanentboende familjer i egna flytande villor/bobåtar. Du kommer att v... Visa mer
Vi söker en engagerad och affärsdriven platschef till vår kunds Marina/Hamn. Gillar du att jobba i ett högt tempo och ha varierande arbetsuppgifter i en underbar miljö? Då kan detta jobb vara något för dig!


Om tjänsten
Som platschef kommer du att ansvara för den dagliga driften i hamnen som idag har ca 300 båtplatser i sjön och 300 vinterplatser på land inomhus. I hamnen finns även permanentboende familjer i egna flytande villor/bobåtar. Du kommer att vara en viktig del i bolagets utveckling och bära ansvaret för två medarbetare, den dagliga planeringen, schemaläggning, marknadsföring, webbsidor etc. Vidare kommer du att ha tät kontakt med kunder och vara ansiktet utåt för verksamheten.

Arbetsuppgifter:
• Administrera felanmälningar, offertförfrågningar & övriga kundärenden (felanmälan - arbetsorder - delegering - uppföljning)
• Ansvara för alla avtal (boende, vinter- och sommarkunder), tecknande, uppdatering, fakturering, betalningsuppföljning, indexreglering av avtal
• Ansvara för marknadsföringsbiten i bolaget (Websidor, kundutskick, marknadsbevakning)
• Ansvara för planering av upptagningar & sjösättningar (kontakta och hålla kontakt med kunder), koordinera service av kundbåtar
• Arbetsleda 2 personer på hamnområdet
• Ansvara för ”anläggningen” (ordning på bryggor, lokaler, tillse att regler och bestämmelser följs, boka service/kontrollera att tvättstuga, renhållning mm fungerar)
• Ansvara för nyckelhanteringen i bolaget
• Sälja båtplatser (marknadsföra i olika kanaler, lämna offerter, diskutera med kunder)
• Delta i ledningsmöten och avrapportera ärenden rörande ansvarsområdet
• Kassahantering (Betalkortterminal, handkassa)

Tjänsten skall tillsättas omgående och varar i ca 12 till 15 månader.
Kontorsarbetstider mån – tors kl 8 – 17, fre 8 – 16.


Om kunden
Informationen ges vid intervjutillfälle.

Din profil
Vi söker dig som har:
• Kontorsvana
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet m fl program (Excel, Access, Word)
• Mycket goda språkkunskaper (svenska, engelska)
• Gott ordningssinne
• Stresstålig
• Van att hålla många bollar i luften
• Tidigare erfarenhet av att arbetsleda
• Kunskaper motsvarande ekonomiassistent (kundreskontra, leverantörsreskontra, redovisning)

Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Läs mer på www.logent.se

Om ansökan
Ta chansen att hoppa på en spännande förändringsresa i ett växande bolag. Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som Platschef. Vid frågor gällande tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Love De Val på [email protected] Visa mindre

Driven Operations Manager

Vi söker en Operations Manager som vill säkerställa en framgångsrik nyöppning av ett living & coworking verksamhet. Med 140 designade studio apartments och 150 co-working och kontorsplatser i Hammarby Sjöstad är detta den nya moderna platsen att bo och arbeta. Planerad öppning i mitten av augusti 2021. Konceptet erbjuder en bredd av tjänster, bland annat reception, restaurang & bar, lokalvård, vaktmästeri och teknisk förvaltning. Du ansvarar för samarbetet... Visa mer
Vi söker en Operations Manager som vill säkerställa en framgångsrik nyöppning av ett living & coworking verksamhet. Med 140 designade studio apartments och 150 co-working och kontorsplatser i Hammarby Sjöstad är detta den nya moderna platsen att bo och arbeta. Planerad öppning i mitten av augusti 2021.
Konceptet erbjuder en bredd av tjänster, bland annat reception, restaurang & bar, lokalvård, vaktmästeri och teknisk förvaltning. Du ansvarar för samarbetet med kunden, vidareutveckling av verksamheten och att driva en lönsam affär.
Du är hands-on och hugger in där det behövs samtidigt som du håller ett helikopterperspektiv på hela verksamheten. Vi ser att du har drivet och passionen för att vara med och bygga upp ett nytt starkt varumärke. Det är meriterande om du gjort en nyöppning tidigare.
I din roll som Operations Manager består dina arbetsuppgifter av, men är inte begränsade till;
· Organisera och leda arbetet
· Rekrytering och utbildning av receptionspersonal i samråd med HR
· Schemaläggning och administrativt arbete kring receptionspersonal
· Arbeta proaktivt för att förbättra upplevelsen för medarbetare, kunder och gäster
· Kostnads- och resultatansvar för lägenheter och F&B
· Eventplanering i samråd med Community Manager
· Ansvarig för att säkerhetsställa kvalité av underleverantörer som t.ex. mat & dryck, sophantering, fönsterputs, m.m.
· Arbeta i den dagliga driften


Vi söker dig som:
· Har erfarenhet av chefsroll inom hotell/restaurang/reception/FM-service
· Är en stark ledare som motiverar anställda att leverera en 5-stjärning servicenivå
· Vet att det är genom teamet som vi kan leverera bästa möjliga resultat
· Kan skapa och upprätthålla en träffsäker kommunikation mellan alla berörda intressenter (kunden, Sodexo, leverantörer m.m.)
· Har en god ekonomisk förståelse; resultat, budget, nyckeltal samt uppföljning av dessa
· Arbetar proaktivt med att utveckla siten och affären
· Är utåtriktad, förtroendeingivande och har en förmåga att kunna anpassa dig efter kundens behov och önskemål
Det är ett extra plus i kanten och meriterande om du har systemvana och kan Hotsoft bokningssystem, POS och har goda kunskaper i Officepaketet.
Arbetsplats: Hammarby Sjöstad, Stockholm
Arbetsgivare: Circles Sweden AB (helägt dotterbolag till Sodexo).
Rappporterar till: Circles Sweden Account Manager
Arbetstider: Gästen står i centrum och det styr dina arbetstider och uppgifter. Du är flexibel och jobbar kvällar och helger när det behövs.
Startdatum: Juni 2021

Om oss
Circles är en ledande leverantör av personliga tjänster till fastigheter, företag och deras anställda. Vi har en spetskompetens inom service, och några av de mest välkända och krävande företagen är kunder till oss idag. Vi levererar framtidens besöksupplevelse och skapar engagemang och gemenskap hos våra kunder. Vi har idag en internationell närvaro med nästan 300 anställda i Frankrike, Sverige, USA, UK och Nederländerna. Bolaget är en del av Sodexo-koncernen med huvudkontor i Frankrike. Sodexo är den 19e största arbetsgivaren i världen och en global ledare inom serviceindustrin.
Som Sodexos dotterbolag är vi en del av en koncern som sätter sina medarbetare, kunder, miljö och hållbarhet i fokus. Vi kan stoltsera med en rad utmärkelser, bland annat:
· Årets Employer Brandning Företag 2019 - Arbetsmiljö Undersökningsföretaget Universum Communication har utsett Sodexo, Unionen och Volvo Cars till ”Årets Employer Branding-företag 2019”. Utmärkelsen tilldelas företag som aktivt involverar hela organisationen i employer branding-frågor och som erbjuder bra karriär- och utvecklingsmöjligheter
· Karriärföretag 2019 - Karriärföretagen Sverige ger årligen utmärkelsen till 100 arbetsgivare som har den högsta kvaliteten i sitt employer branding-arbete och som erbjuder karriär- och utvecklingsmöjligheter för sina medarbetare
· Sustainability Award, Gold Class 2019 – för tolfte året i rad får Sodexo toppoäng i sin bransch för sin utmärkta hållbarhetsprestanda, med 75% jämfört med ett branschmedelvärde på 16%
· Top Company for Diversity by Diversity Inc – för elfte året i rad har Sodexo listats av Diversity Inc som ett toppföretag för mångfald


Låter detta intressant och passar det in på dig?
Skicka in din ansökan redan nu! Visa mindre

Platschef till Marina/Hamn, Solna

Ansök    Apr 1    Logent AB    Platschef, anläggning
Vi söker en engagerad och affärsdriven platschef till vår kunds Marina/Hamn. Gillar du att jobba i ett högt tempo och ha varierande arbetsuppgifter i en underbar miljö? Då kan detta jobb vara något för dig! Om tjänsten Som platschef kommer du att ansvara för den dagliga driften i hamnen som idag har ca 300 båtplatser i sjön och 300 vinterplatser på land inomhus. I hamnen finns även permanentboende familjer i egna flytande villor/bobåtar. Du kommer att v... Visa mer
Vi söker en engagerad och affärsdriven platschef till vår kunds Marina/Hamn. Gillar du att jobba i ett högt tempo och ha varierande arbetsuppgifter i en underbar miljö? Då kan detta jobb vara något för dig!


Om tjänsten
Som platschef kommer du att ansvara för den dagliga driften i hamnen som idag har ca 300 båtplatser i sjön och 300 vinterplatser på land inomhus. I hamnen finns även permanentboende familjer i egna flytande villor/bobåtar. Du kommer att vara en viktig del i bolagets utveckling och bära ansvaret för två medarbetare, den dagliga planeringen, schemaläggning, marknadsföring, webbsidor etc. Vidare kommer du att ha tät kontakt med kunder och vara ansiktet utåt för verksamheten.

Arbetsuppgifter:
• Administrera felanmälningar, offertförfrågningar & övriga kundärenden (felanmälan - arbetsorder - delegering - uppföljning)
• Ansvara för alla avtal (boende, vinter- och sommarkunder), tecknande, uppdatering, fakturering, betalningsuppföljning, indexreglering av avtal
• Ansvara för marknadsföringsbiten i bolaget (Websidor, kundutskick, marknadsbevakning)
• Ansvara för planering av upptagningar & sjösättningar (kontakta och hålla kontakt med kunder), koordinera service av kundbåtar
• Arbetsleda 2 personer på hamnområdet
• Ansvara för ”anläggningen” (ordning på bryggor, lokaler, tillse att regler och bestämmelser följs, boka service/kontrollera att tvättstuga, renhållning mm fungerar)
• Ansvara för nyckelhanteringen i bolaget
• Sälja båtplatser (marknadsföra i olika kanaler, lämna offerter, diskutera med kunder)
• Delta i ledningsmöten och avrapportera ärenden rörande ansvarsområdet
• Kassahantering (Betalkortterminal, handkassa)

Tjänsten skall tillsättas omgående och varar i ca 12 till 15 månader.
Kontorsarbetstider mån – tors kl 8 – 17, fre 8 – 16.


Om kunden
Informationen ges vid intervjutillfälle.

Din profil
Vi söker dig som har:
• Kontorsvana
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet m fl program (Excel, Access, Word)
• Mycket goda språkkunskaper (svenska, engelska)
• Gott ordningssinne
• Stresstålig
• Van att hålla många bollar i luften
• Tidigare erfarenhet av att arbetsleda
• Kunskaper motsvarande ekonomiassistent (kundreskontra, leverantörsreskontra, redovisning)

Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Läs mer på www.logent.se

Om ansökan
Ta chansen att hoppa på en spännande förändringsresa i ett växande bolag. Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som Platschef. Vid frågor gällande tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Love De Val på [email protected] Visa mindre

Engagerad platschef/produktionschef till kommande infrastrukturprojekt

Engagerad platschef/produktionschef till kommande infrastrukturprojekt i Stockholm Vill du vara med och utveckla affärsområdet Infrastruktur och skapa framgångsrika team? Vill du vara med och lägga grunden till kommande projekt i Stockholm? Vill du vara en del av en internationell koncern? Är det viktigt för dig med hög teamkänsla och sammanhållning på jobbet? Då har vi jobbet för dig! Züblin breddar sin produktportfölj inom grundläggning samt mark och a... Visa mer
Engagerad platschef/produktionschef till kommande infrastrukturprojekt i Stockholm


Vill du vara med och utveckla affärsområdet Infrastruktur och skapa framgångsrika team? Vill du vara med och lägga grunden till kommande projekt i Stockholm? Vill du vara en del av en internationell koncern? Är det viktigt för dig med hög teamkänsla och sammanhållning på jobbet? Då har vi jobbet för dig! Züblin breddar sin produktportfölj inom grundläggning samt mark och anläggning. Vi söker därför en erfaren platschef/produktionschef som har stor erfarenhet av mark och anläggning till våra kommande infrastrukturprojekt i Stockholm.


Som platschef på Züblin har du ett varierande jobb med stort eget ansvar. Du ansvarar för egna projekt där du leder arbetet från kontrakt till överlämnande. Du leder samarbetet med kunden, det egna projektteamet och med underentreprenörer. Du säkerställer att produktionen genomförs med högsta möjliga kvalitet, nöjdhet och lönsamhet.


Platschefen ser till att teamet i projektet arbetar mot gemensamma mål och följer upp den dagliga produktionen avseende tid, ekonomi, resurser och arbetsmiljö. Du ansvarar för att styra den dagliga produktionen där du leder och fördelar arbetet. Platschefen sätter samman projektteamet av yrkesarbetare, arbetsledare, och andra kompetenser såsom entreprenadingenjörer, inköpare och underentreprenörer. Du är också ansvarig för utveckling av dina medarbetare.


Kort om dig


Du har en högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande teoretiska kunskaper. Därtill har du minst 5 års branscherfarenhet varav flerårig erfarenhet från att leda produktion inom mark och anläggning. Du har goda kunskaper i entreprenadjuridik, inköp, KMA, produktionsstyrning och ledarskap. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, eftersom språken används dagligen. Du har även goda kunskaper i Office 365.


Som person är du lyhörd, kvalitetsmedveten och analytisk med ett högt säkerhetstänk. Du har ett såväl tekniskt som ekonomiskt synsätt på att produktionen genomförs med högsta möjliga produktivitet och lönsamhet. Du har en god kommunikativ förmåga och hittar lösningar där du stöter på hinder. Du trivs med att skapa och utveckla goda relationer då en stor del av arbetet innebär kontakt med underentreprenörer, kunder och kollegor.


Meriterande


Heta arbeten
Fallskyddsarbete
Ställningsutbildning
Säkra lyft


Vad vi kan erbjuda


Spännande projekt, både små som stora – vi har bland annat byggt Söderströmstunneln – Citybanan i Stockholm och koncernen har i dagsläget tre pågående projekt på Förbifart Stockholm
Mångfald – vi jobbar ofta i samarbete med människor och företag från hela världen
Friskvårdssatsande – vi erbjuder bland annat ett generöst friskvårdsbidrag
Interna och externa utbildningar och utvecklingsmöjligheter inom koncernen


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm, arbetsområdet kommer att vara Stockholm med omnejd. Eftersom tjänsten kräver en del resor är B-körkort ett krav.


Har du frågor kring tjänsten kontakta Tobias Wilén, på +46 72 573 45 08. Vi arbetar med löpande urval, varav tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt dock senast den 2020-10-30.


Vi ser fram emot din ansökan!


Kort om oss


Züblin Scandinavia är ett helägt svenskt dotterbolag till tyska Ed. Züblin AG och en del av STRABAG, en av Europas ledande byggkoncerner med över 74 000 medarbetare världen över. Vi har funnits på den svenska marknaden sedan 2005. Vi utför arbeten inom grundläggning, djupgrundläggning, anläggning och infrastrukturprojekt. Vi tror att vägen till framgång handlar om samarbete. Därför är vårt motto "TEAMS WORK". Visa mindre

Enhetsledare El

Vi på Dryft tänker förändra branchen, ett steg i taget - och söker nu dig som vill vara en del av vår resa. Vi söker dig som vill starta upp vår nya enhet El. Du erbjuds en unik möjligheten att tillsammans med oss bygga upp vår verksamhet till Sveriges i särklass bästa. Tjänsten innefattar omväxlande arbetsuppgifter där du får utvecklas i din roll som ledare och bidra till att skapa framtidens hantverksbolag. Vi erbjuder dig en inspirerande, innovativ och ... Visa mer
Vi på Dryft tänker förändra branchen, ett steg i taget - och söker nu dig som vill vara en del av vår resa. Vi söker dig som vill starta upp vår nya enhet El. Du erbjuds en unik möjligheten att tillsammans med oss bygga upp vår verksamhet till Sveriges i särklass bästa. Tjänsten innefattar omväxlande arbetsuppgifter där du får utvecklas i din roll som ledare och bidra till att skapa framtidens hantverksbolag. Vi erbjuder dig en inspirerande, innovativ och utvecklande miljö att växa i med tydligt fokus på resultat av högsta kvalitet.
Kvalifikationer:
Du är utlärd Elektriker eller motsvarande och har flera års erfarenhet av yrket
Du brinner för en kundupplevelse av högsta kvalitet och sätter kunden i fokus med ett varmt och professionellt bemötande
Har flera års erfarenhet av ledarskap
Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Har erfarenhet av att räkna på jobb på privatsidan
Har du erfarenhet från att driva eget företag är det meriterande

Vi erbjuder:
Chansen att tillsammans med ett nytänkande och innovativt team bygga upp och utveckla Dryft i Sverige
En arbetsplats präglad av engagemang och delaktighet
En möjlighet att vara med och förändra byggbranschen på ett innovativt och teknikdrivet företag
En arbetsmiljö där vi välkomnar, inspirerar och hjälper varandra att uppnå gemensamma som individuella mål, vi är glada för varandras framgång

Varje medarbetare som börjar på Dryft genomgår en omfattande introduktion över hur vi arbetar och vilka principer vi utgår ifrån.
Start: Så snart som möjligt
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan här. Vid frågor vänligen kontakta Linn Byström på [email protected] eller klicka här för att läsa mer om hur det är att arbeta hos oss!
Om Dryft:
Vi skapar framtidens hantverksbolag som kontinuerligt utvecklas och skapar positiv förändring inom kund- och medarbetar-upplevelse, miljöpåverkan och samhälls-utveckling. Vi är långsiktiga och tar hjälp av modern teknik, innovation och inspiration från andra branscher.
Sökord: affärsutvecklingschef, enhetschef, enhetsledare, byggledare, affärsområdeschef, avdelningschef. Visa mindre

Engagerad platschef/produktionschef till kommande infrastrukturprojekt

Engagerad platschef/produktionschef till kommande infrastrukturprojekt i Stockholm Vill du vara med och utveckla affärsområdet Infrastruktur och skapa framgångsrika team? Vill du vara med och lägga grunden till kommande projekt i Stockholm? Vill du vara en del av en internationell koncern? Är det viktigt för dig med hög teamkänsla och sammanhållning på jobbet? Då har vi jobbet för dig! Züblin breddar sin produktportfölj inom grundläggning samt mark och a... Visa mer
Engagerad platschef/produktionschef till kommande infrastrukturprojekt i Stockholm


Vill du vara med och utveckla affärsområdet Infrastruktur och skapa framgångsrika team? Vill du vara med och lägga grunden till kommande projekt i Stockholm? Vill du vara en del av en internationell koncern? Är det viktigt för dig med hög teamkänsla och sammanhållning på jobbet? Då har vi jobbet för dig! Züblin breddar sin produktportfölj inom grundläggning samt mark och anläggning. Vi söker därför en erfaren platschef/produktionschef som har stor erfarenhet av mark och anläggning till våra kommande infrastrukturprojekt i Stockholm.


Som platschef på Züblin har du ett varierande jobb med stort eget ansvar. Du ansvarar för egna projekt där du leder arbetet från kontrakt till överlämnande. Du leder samarbetet med kunden, det egna projektteamet och med underentreprenörer. Du säkerställer att produktionen genomförs med högsta möjliga kvalitet, nöjdhet och lönsamhet.


Platschefen ser till att teamet i projektet arbetar mot gemensamma mål och följer upp den dagliga produktionen avseende tid, ekonomi, resurser och arbetsmiljö. Du ansvarar för att styra den dagliga produktionen där du leder och fördelar arbetet. Platschefen sätter samman projektteamet av yrkesarbetare, arbetsledare, och andra kompetenser såsom entreprenadingenjörer, inköpare och underentreprenörer. Du är också ansvarig för utveckling av dina medarbetare.


Kort om dig


Du har en högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande teoretiska kunskaper. Därtill har du minst 5 års branscherfarenhet varav flerårig erfarenhet från att leda produktion inom mark och anläggning. Du har goda kunskaper i entreprenadjuridik, inköp, KMA, produktionsstyrning och ledarskap. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, eftersom språken används dagligen. Du har även goda kunskaper i Office 365.


Som person är du lyhörd, kvalitetsmedveten och analytisk med ett högt säkerhetstänk. Du har ett såväl tekniskt som ekonomiskt synsätt på att produktionen genomförs med högsta möjliga produktivitet och lönsamhet. Du har en god kommunikativ förmåga och hittar lösningar där du stöter på hinder. Du trivs med att skapa och utveckla goda relationer då en stor del av arbetet innebär kontakt med underentreprenörer, kunder och kollegor.


Meriterande


Heta arbeten
Fallskyddsarbete
Ställningsutbildning
Säkra lyft


Vad vi kan erbjuda


Spännande projekt, både små som stora – vi har bland annat byggt Söderströmstunneln – Citybanan i Stockholm och koncernen har i dagsläget tre pågående projekt på Förbifart Stockholm
Mångfald – vi jobbar ofta i samarbete med människor och företag från hela världen
Friskvårdssatsande – vi erbjuder bland annat ett generöst friskvårdsbidrag
Interna och externa utbildningar och utvecklingsmöjligheter inom koncernen


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm, arbetsområdet kommer att vara Stockholm med omnejd. Eftersom tjänsten kräver en del resor är B-körkort ett krav.


Har du frågor kring tjänsten kontakta Tobias Wilén, på +46 72 573 45 08. Vi arbetar med löpande urval, varav tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt dock senast den 2020-12-15.


Vi ser fram emot din ansökan!


Kort om oss


Züblin Scandinavia är ett helägt svenskt dotterbolag till tyska Ed. Züblin AG och en del av STRABAG, en av Europas ledande byggkoncerner med över 74 000 medarbetare världen över. Vi har funnits på den svenska marknaden sedan 2005. Vi utför arbeten inom grundläggning, djupgrundläggning, anläggning och infrastrukturprojekt. Vi tror att vägen till framgång handlar om samarbete. Därför är vårt motto "TEAMS WORK". Visa mindre

Söker erfaren Platschef för kunds räkning

Om tjänsten För kunds räkning söker vi dig som är erfaren Platschef. Du blir direkt anställd hos kunden. För att lyckas i rollen bör du vara självgående, ansvarstagande och engagerad. Du ser att det ligger i dina arbetsuppgifter utveckla och driva bolaget mot uppsatta budget och resultatmål.. Vidare ser vi dig som affärsmässig, driven och duktig på att arbeta strukturerat. Du behöver ha en hög ambitionsnivå och ett genuint intresse av att arbeta i en fö... Visa mer
Om tjänsten
För kunds räkning söker vi dig som är erfaren Platschef. Du blir direkt anställd hos kunden. För att lyckas i rollen bör du vara självgående, ansvarstagande och engagerad. Du ser att det ligger i dina arbetsuppgifter utveckla och driva bolaget mot uppsatta budget och resultatmål.. Vidare ser vi dig som affärsmässig, driven och duktig på att arbeta strukturerat.

Du behöver ha en hög ambitionsnivå och ett genuint intresse av att arbeta i en föränderlig miljö där prioriteringar snabbt kan ändras. Att vara flexibel, ha en hög servicenivå och vara lösningsfokuserad, ser vi som en självklarhet.


Arbetsuppgifter
I rollen som Platschef har du det fulla resultat och personal ansvaret för bolaget. Du ansvarar även för att aktuella arbetssätt följer bolagets framtagna riktlinjer.

Din profil
Utbildning/Erfarenhet
För att lyckas som Platschef krävs:
? Ett gott affärsmannaskap
? Branscherfarenhet
? Att du har minst ett B-kort
? Talar och skriver det Svenska språket flytande

Som person trivs du i en jordnära miljö, är flexibel och prestigelös.

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället. Visa mindre

Platschef

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm. Är du en erfaren arbetsledare redo att ta nästa kliv och bli platschef? Peab är en av de största anläggningsaktörerna i Sverige. Vi arbetar inom mark... Visa mer
Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på 52 miljarder kronor.
Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.


Är du en erfaren arbetsledare redo att ta nästa kliv och bli platschef?

Peab är en av de största anläggningsaktörerna i Sverige. Vi arbetar inom mark och infrastruktur innebärande allt ifrån grundläggningar av byggnader och exploateringsområden till broar, vägar och järnvägar. Peab Anläggning befinner sig i en expansiv fas och vi söker nu dig som är en erfaren arbetsledare och söker utvecklingsmöjligheter som platschef.

Om tjänsten

Som platschef på Peab Anläggning i Stockholm arbetar du självständigt med att driva anläggningsprojekt inom mark, anläggning och betong i storleksordningen 5-80 mkr. Platschefen har ansvaret för den dagliga planeringen, produktionen, ekonomisk uppföljning samt kund- och medarbetarkontakter där du har stor påverkan i hur du driver ditt projekt. För att trivas i rollen och i vår organisation har du ett professionellt och trevligt bemötande gentemot andra och tycker om att ta ett stort eget ansvar. Du är trygg i dig själv och stimuleras av samarbete med duktiga och drivna kollegor. Vi värdesätter ett strukturerat arbetssätt samtidigt som det är viktigt att du kan anpassa dig till förändringar i arbetet när sådana situationer uppstår. Produktionen kommer att vara i Stockholm med omnejd och till ditt stöd finns arbetschef, stab, kalkyl mm stationerade i Solna. Vi på Peab är stolta över den individanpassade utveckling som vi kan erbjuda våra medarbetare och du har goda möjligheter att göra karriär hos oss.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har bygg/anläggningsteknisk utbildning och relevant arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av att ha arbetat på ett anläggnings- och entreprenadföretag och har minst 5 års erfarenhet som arbetsledare. Som person har du goda ledaregenskaper, är driven och tycker om problemlösning. Du har en stark entreprenörsanda samtidigt som du är strukturerad i ditt arbetssätt och tycker om att arbeta mot högt uppsatta mål. Vidare besitter du goda ekonomiska kunskaper och behärskar svenska i tal och skrift obehindrat. För tjänsten krävs B-körkort. Urval sker löpande och tillträde är så snart som möjligt, självklart med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Vi erbjuder Visa mindre

Site Manager

Ansök    Okt 10    NCC    Platschef, anläggning
Affärsområde NCC Industry är en nordisk organisation specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt, stenmaterial, grundläggning och vägbeläggning. Genom kundanpassade koncept och moderna arbetsmetoder kan vi erbjuda dig ett spännande arbete i en utvecklande miljö. Just nu växer NCC Industrys Beläggningsverksamhet i Norra Stockholm med flera intressanta projekt. Vi behöver därför förstärka vårt team med en erfaren och driven Site Manager/Entreprenadchef... Visa mer
Affärsområde NCC Industry är en nordisk organisation specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt, stenmaterial, grundläggning och vägbeläggning. Genom kundanpassade koncept och moderna arbetsmetoder kan vi erbjuda dig ett spännande arbete i en utvecklande miljö.

Just nu växer NCC Industrys Beläggningsverksamhet i Norra Stockholm med flera intressanta projekt. Vi behöver därför förstärka vårt team med en erfaren och driven Site Manager/Entreprenadchef.

Din roll

Som Site Manager har du det övergripande ansvaret för verksamheten och har ansvar för produktion, ekonomi och personal. Du bedriver projekten enligt tidplan och budget samt ansvarar för att kvalitets, miljö- och arbetsmiljöplaner följs. Därutöver kommer du vara delaktig i kalkylarbetet samt arbeta med att sätta mål för den långsiktiga planeringen av verksamheten.

Erfarenhet

Vi ser gärna att du har byggteknisk utbildning med erfarenhet av liknande position inom byggbranschen där du med fördel har erfarenhet inom området för beläggningsverksamhet. För att lyckas i rollen ser vi också att du har mångårig erfarenhet av att självständigt driva mindre och större arbeten samt att du har tidigare erfarenhet av personalansvar. Rollen kräver också mycket goda administrativa och ekonomiska kunskaper samt att du behärskar svenska i tal och skrift.

Egenskaper

Som person är du noggrann, drivande och har förmåga att se affärsmöjligheter och lönsamhet i den verksamhet du bedriver. Det är av stor vikt att du har förmågan att överblicka helheten och är duktig på att planera, organisera och prioritera projekt. Vidare ser vi att du är lyhörd, förtroendeingivande och har förmåga att skapa goda relationer både internt och externt.

Ytterligare information

Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med placering på något av våra Site-Manager kontor i Norra Stockholm. B-körkort är ett krav.

Kom och väx!

Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar. Hos oss är det du som påverkar din utveckling.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Specialist Kompetensförsörjning, Susanna Moen på 0765-21 60 21 eller Daniel Gustafsson, 070 – 579 60 02. Registrera din ansökan och ditt CV nedan, gärna så snart som möjligt eftersom urvalet görs löpande, dock senast 2019-11-09. Visa mindre

Omexom söker Platschef till Järnväg

Ansök    Jun 3    Omexom Sweden    Platschef, anläggning
Vi på Omexom bidrar till en modern och hållbar järnväg. Arbetet hos oss präglas av en stark laganda, en säker arbetsmiljö och lönsamma affärer. Det ger trygga medarbetare och nöjda kunder. Är du en målinriktad och driven ledare som vill utveckla våra affärer och vår verksamhet? Då kanske rollen som Platschef i Stockholm är något för dig! Vad innebär rollen som Platschef?Vår verksamhet inom Järnväg växer stadigt med sunda tillväxtmål och goda marginaler. S... Visa mer
Vi på Omexom bidrar till en modern och hållbar järnväg. Arbetet hos oss präglas av en stark laganda, en säker arbetsmiljö och lönsamma affärer. Det ger trygga medarbetare och nöjda kunder. Är du en målinriktad och driven ledare som vill utveckla våra affärer och vår verksamhet? Då kanske rollen som Platschef i Stockholm är något för dig!

Vad innebär rollen som Platschef?Vår verksamhet inom Järnväg växer stadigt med sunda tillväxtmål och goda marginaler. Som Platschef spelar du en viktig roll på avdelningen Projekt på Affärsområde Järnväg. Du bidrar till affärsenhetens resultat och utveckling genom att på ett effektivt sätt genomföra små och stora projekt från start till mål. Du leder din projektorganisation och tilldelade tekniska resurser. Du ansvarar för ekonomiskt genomförande enligt budget och prognoser och säkerställer att administrativa rutiner följs. Du utvecklar affärsrelationer och bidrar till vårt anbudsarbete så att vi kan vara flexibla gentemot våra kunder och möta deras behov, samtidigt som vi jobbar säkert och med kvalitet. Du utvecklar fortlöpande din kunskap och delar med dig av din kunskap och idéer i din projektorganisation och affärsenhet. Tjänsten är placerad i Hagalund, Solna. Vi har goda kommunikationer, bra parkeringsmöjligheter och nära till trevliga lunchrestauranger, naturen i Hagaparken och Mall of Scandinavia. Vem är du?Vi söker dig med erfarenhet av att framgångsrikt leda andra i projekt. Du strävar efter att etablera trovärdighet och nå inflytande hos kunder, kollegor och samarbetspartners och arbetar aktivt för att bygga relationer och skapa samarbete på olika nivåer. Du har erfarenhet av entreprenadjuridik och behärskar konsten att genomföra riskinventeringar och möjlighetsbedömningar. Du skapar förtroende genom att hantera frågor och oklarheter direkt och öppet och delar med dig av information och expertis. För att lyckas i rollen är du målinriktad och driven samtidigt som du är flexibel och prestigelös i ditt arbetssätt.
- Du har minst tre års erfarenhet i rollen som platschef eller motsvarande från bygg-, entreprenad- eller järnvägsbranschen
- Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift
- Du har en avslutad gymnasieutbildning inom teknik, meriterande är utbildning inom bana, el eller signal
- Körkort

Vad erbjuder vi?Vi är hjälpsamma, yrkesskickliga och leveransfokuserade. På Omexom är en kollega alltid nära och vi har roligt tillsammans. Medarbetarna har förtroende för den egna och kollegornas kompetens. Det är en förutsättning för den frihet och det ansvar som medarbetarna har och förväntas ta. Det skapar bra team och glädje i arbetet. Ingen dag är den andra lik och variationen i arbetet gör att individen behöver och får utveckling för att möta framtiden.
- Vi erbjuder marknadsmässiga löner och förmånsbil, andra konkurrenskraftiga förmåner och kollektivavtal.
- Vi tror på en balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi flexibla arbetstider, arbetstidsförkortning och möjlighet att arbeta hemma ibland.
- Hos oss har du kollegor och ledare som ger dig feedback och stöttar dig i din utveckling. Vi erbjuder ett stort kursutbud för att ytterligare stärka din kompetensutveckling och mycket goda möjligheter att gå vidare till andra roller inom Omexom och Vinci-koncernen inom och utanför Sverige.
- Vi har en stark och kunnig ägare som satsar på oss och vår verksamhet. Det ger oss möjligheter att utveckla verksamheten och förverkliga våra drömmar.

Hur ansöker du?Vi välkomnar din ansökan senast den 23 juni. Vi går löpande igenom samtliga ansökningar. De som bäst matchar rollen telefonintervjuar vi löpande, därefter följer tester och sist intervju hos oss. Vi tar referenser på slutkandidat. Uppfyller du kravprofilen och vill veta mer om tjänsten? Då kontaktar du rekryterande chef Tobias Lindblad på 070-692 04 01 alt [email protected] eller Eva Bergquist på [email protected]. Vill du veta mer om oss?Gör energiskiftet möjligt! Omexom är VINCI Energies varumärke för tjänster genom hela värdekedjan inom energidistribution. 200 av VINCI Energies företag använder i dag Omexom som varumärke. Merparten av dessa bolag finns i Europa, men även i Nya Zeeland, Mocambique och i Brasilien. Omexom finns representerat i 32 länder och växer stadigt. Total omsättning för Omexom är över 30 miljarder SEK (2018). Den 21 januari 2019 blev Infratek i Sverige, Norge och Finland samt Eitech Engineering Omexom. ( http://www.omexom.se/ ) Visa mindre

Platschef

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm. Peab är en av de största anläggningsaktörerna i Sverige. Vi arbetar inom mark och infrastruktur innebärande allt ifrån grundläggningar av byggnader oc... Visa mer
Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på 52 miljarder kronor.
Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.


Peab är en av de största anläggningsaktörerna i Sverige. Vi arbetar inom mark och infrastruktur innebärande allt ifrån grundläggningar av byggnader och exploateringsområden till broar, vägar och järnvägar. Peab Anläggning befinner sig i en expansiv fas och vi söker nu fler platschefer.

Om tjänsten

Som platschef på Peab Anläggning i Stockholm arbetar du självständigt med att driva anläggningsprojekt inom mark, anläggning och betong i storleksordningen 5-80 mkr. Platschefen har ansvaret för den dagliga planeringen, produktionen, ekonomisk uppföljning samt kund- och medarbetarkontakter där du har stor påverkan i hur du driver ditt projekt.

För att trivas i rollen och i vår organisation har du ett professionellt och trevligt bemötande gentemot andra och tycker om att ta ett stort eget ansvar. Du är trygg i dig själv och stimuleras av samarbete med duktiga och drivna kollegor. Vi värdesätter ett strukturerat arbetssätt samtidigt som det är viktigt att du kan anpassa dig till förändringar i arbetet när sådana situationer uppstår. Produktionen kommer att vara i Stockholm med omnejd och till ditt stöd finns arbetschef, stab, kalkyl mm stationerade i Solna. Vi på Peab är stolta över den individanpassade utveckling som vi kan erbjuda våra medarbetare och du har goda möjligheter att göra karriär hos oss.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har bygg/anläggningsteknisk utbildning och erfarenhet av att ha arbetat på ett anläggnings- och entreprenadföretag som platschef i 3 år eller mer. Som person har du goda ledaregenskaper, är driven och tycker om problemlösning. Du har en stark entreprenörsanda samtidigt som du är strukturerad i ditt arbetssätt och tycker om att arbeta mot högt uppsatta mål. Vidare besitter du goda ekonomiska kunskaper och behärskar svenska i tal och skrift obehindrat. För tjänsten krävs B-körkort. Urval sker löpande och tillträde är så snart som möjligt, självklart med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Vi erbjuder Visa mindre

Omexom söker Platschef till Järnväg

Ansök    Maj 31    Omexom Sweden    Platschef, anläggning
Vi på Omexom bidrar till en modern och hållbar järnväg. Arbetet hos oss präglas av en stark laganda, en säker arbetsmiljö och lönsamma affärer. Det ger trygga medarbetare och nöjda kunder. Är du en målinriktad och driven ledare som vill utveckla våra affärer och vår verksamhet? Då kanske rollen som Platschef i Stockholm är något för dig! Vad innebär rollen som Platschef?Vår verksamhet inom Järnväg växer stadigt med sunda tillväxtmål och goda marginaler. S... Visa mer
Vi på Omexom bidrar till en modern och hållbar järnväg. Arbetet hos oss präglas av en stark laganda, en säker arbetsmiljö och lönsamma affärer. Det ger trygga medarbetare och nöjda kunder. Är du en målinriktad och driven ledare som vill utveckla våra affärer och vår verksamhet? Då kanske rollen som Platschef i Stockholm är något för dig!

Vad innebär rollen som Platschef?Vår verksamhet inom Järnväg växer stadigt med sunda tillväxtmål och goda marginaler. Som Platschef spelar du en viktig roll på avdelningen Projekt på Affärsområde Järnväg. Du bidrar till affärsenhetens resultat och utveckling genom att på ett effektivt sätt genomföra små och stora projekt från start till mål. Du leder din projektorganisation och tilldelade tekniska resurser. Du ansvarar för ekonomiskt genomförande enligt budget och prognoser och säkerställer att administrativa rutiner följs. Du utvecklar affärsrelationer och bidrar till vårt anbudsarbete så att vi kan vara flexibla gentemot våra kunder och möta deras behov, samtidigt som vi jobbar säkert och med kvalitet. Du utvecklar fortlöpande din kunskap och delar med dig av din kunskap och idéer i din projektorganisation och affärsenhet. Tjänsten är placerad i Hagalund, Solna. Vi har goda kommunikationer, bra parkeringsmöjligheter och nära till trevliga lunchrestauranger, naturen i Hagaparken och Mall of Scandinavia. Vem är du?Vi söker dig med erfarenhet av att framgångsrikt leda andra i projekt. Du strävar efter att etablera trovärdighet och nå inflytande hos kunder, kollegor och samarbetspartners och arbetar aktivt för att bygga relationer och skapa samarbete på olika nivåer. Du har erfarenhet av entreprenadjuridik och behärskar konsten att genomföra riskinventeringar och möjlighetsbedömningar. Du skapar förtroende genom att hantera frågor och oklarheter direkt och öppet och delar med dig av information och expertis. För att lyckas i rollen är du målinriktad och driven samtidigt som du är flexibel och prestigelös i ditt arbetssätt.
- Du har minst tre års erfarenhet i rollen som platschef eller motsvarande från bygg-, entreprenad- eller järnvägsbranschen
- Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift
- Du har en avslutad gymnasieutbildning inom teknik, meriterande är utbildning inom bana, el eller signal
- Körkort

Vad erbjuder vi?Vi är hjälpsamma, yrkesskickliga och leveransfokuserade. På Omexom är en kollega alltid nära och vi har roligt tillsammans. Medarbetarna har förtroende för den egna och kollegornas kompetens. Det är en förutsättning för den frihet och det ansvar som medarbetarna har och förväntas ta. Det skapar bra team och glädje i arbetet. Ingen dag är den andra lik och variationen i arbetet gör att individen behöver och får utveckling för att möta framtiden.
- Vi erbjuder marknadsmässiga löner och förmånsbil, andra konkurrenskraftiga förmåner och kollektivavtal.
- Vi tror på en balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi flexibla arbetstider, arbetstidsförkortning och möjlighet att arbeta hemma ibland.
- Hos oss har du kollegor och ledare som ger dig feedback och stöttar dig i din utveckling. Vi erbjuder ett stort kursutbud för att ytterligare stärka din kompetensutveckling och mycket goda möjligheter att gå vidare till andra roller inom Omexom och Vinci-koncernen inom och utanför Sverige.
- Vi har en stark och kunnig ägare som satsar på oss och vår verksamhet. Det ger oss möjligheter att utveckla verksamheten och förverkliga våra drömmar.

Hur ansöker du?Vi välkomnar din ansökan senast den 27 maj. Vi går löpande igenom samtliga ansökningar. De som bäst matchar rollen telefonintervjuar vi löpande, därefter följer tester och sist intervju hos oss. Vi tar referenser på slutkandidat. Uppfyller du kravprofilen och vill veta mer om tjänsten? Då kontaktar du rekryterande chef Tobias Lindblad på 070-692 04 01 alt [email protected] eller Eva Bergquist på [email protected]. Vill du veta mer om oss?Gör energiskiftet möjligt! Omexom är VINCI Energies varumärke för tjänster genom hela värdekedjan inom energidistribution. 200 av VINCI Energies företag använder i dag Omexom som varumärke. Merparten av dessa bolag finns i Europa, men även i Nya Zeeland, Mocambique och i Brasilien. Omexom finns representerat i 32 länder och växer stadigt. Total omsättning för Omexom är över 30 miljarder SEK (2018). Den 21 januari 2019 blev Infratek i Sverige, Norge och Finland samt Eitech Engineering Omexom. ( http://www.omexom.se/ ) Visa mindre

Platschef

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm. Peab är en av de största anläggningsaktörerna i Sverige. Vi arbetar inom mark och infrastruktur innebärande allt ifrån grundläggningar av byggnader oc... Visa mer
Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på 52 miljarder kronor.
Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.


Peab är en av de största anläggningsaktörerna i Sverige. Vi arbetar inom mark och infrastruktur innebärande allt ifrån grundläggningar av byggnader och exploateringsområden till broar, vägar och järnvägar. Peab Anläggning befinner sig i en expansiv fas och vi söker nu fler platschefer.

Om tjänsten

Som platschef på Peab Anläggning i Stockholm arbetar du självständigt med att driva anläggningsprojekt inom mark, anläggning och betong i storleksordningen 5-80 mkr. Platschefen har ansvaret för den dagliga planeringen, produktionen, ekonomisk uppföljning samt kund- och medarbetarkontakter där du har stor påverkan i hur du driver ditt projekt.

För att trivas i rollen och i vår organisation har du ett professionellt och trevligt bemötande gentemot andra och tycker om att ta ett stort eget ansvar. Du är trygg i dig själv och stimuleras av samarbete med duktiga och drivna kollegor. Vi värdesätter ett strukturerat arbetssätt samtidigt som det är viktigt att du kan anpassa dig till förändringar i arbetet när sådana situationer uppstår. Produktionen kommer att vara i Stockholm med omnejd och till ditt stöd finns arbetschef, stab, kalkyl mm stationerade i Solna.

Vi på Peab är stolta över den individanpassade utveckling som vi kan erbjuda våra medarbetare och du har goda möjligheter att göra karriär hos oss.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har bygg/anläggningsteknisk utbildning och relevant arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av att ha arbetat på ett anläggnings- och entreprenadföretag allra helst som platschef ett par år eller som arbetsledare med ett större ansvar.

Som person har du goda ledaregenskaper, är driven och tycker om problemlösning. Du har en stark entreprenörsanda samtidigt som du är strukturerad i ditt arbetssätt och tycker om att arbeta mot högt uppsatta mål. Vidare besitter du goda ekonomiska kunskaper och behärskar svenska i tal och skrift obehindrat. För tjänsten krävs B-körkort.

Urval sker löpande och tillträde är så snart som möjligt, självklart med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Vi erbjuder Visa mindre

Platschef Järnväg

Ansök    Maj 9    Omexom Sweden    Platschef, anläggning
Vi på Omexom bidrar till en modern och hållbar järnväg. Arbetet hos oss präglas av en stark laganda, en säker arbetsmiljö och lönsamma affärer. Det ger trygga medarbetare och nöjda kunder. Är du en målinriktad och driven ledare som vill utveckla våra affärer och vår verksamhet? Då kanske rollen som Platschef i Stockholm är något för dig! Vad innebär rollen som Platschef?Vår verksamhet inom Järnväg växer stadigt med sunda tillväxtmål och goda marginaler. S... Visa mer
Vi på Omexom bidrar till en modern och hållbar järnväg. Arbetet hos oss präglas av en stark laganda, en säker arbetsmiljö och lönsamma affärer. Det ger trygga medarbetare och nöjda kunder. Är du en målinriktad och driven ledare som vill utveckla våra affärer och vår verksamhet? Då kanske rollen som Platschef i Stockholm är något för dig!

Vad innebär rollen som Platschef?Vår verksamhet inom Järnväg växer stadigt med sunda tillväxtmål och goda marginaler. Som Platschef spelar du en viktig roll på avdelningen Projekt på Affärsområde Järnväg. Du bidrar till affärsenhetens resultat och utveckling genom att på ett effektivt sätt genomföra små och stora projekt från start till mål. Du leder din projektorganisation och tilldelade tekniska resurser. Du ansvarar för ekonomiskt genomförande enligt budget och prognoser och säkerställer att administrativa rutiner följs. Du utvecklar affärsrelationer och bidrar till vårt anbudsarbete så att vi kan vara flexibla gentemot våra kunder och möta deras behov, samtidigt som vi jobbar säkert och med kvalitet. Du utvecklar fortlöpande din kunskap och delar med dig av din kunskap och idéer i din projektorganisation och affärsenhet. Tjänsten är placerad i Hagalund, Solna. Vi har goda kommunikationer, bra parkeringsmöjligheter och nära till trevliga lunchrestauranger, naturen i Hagaparken och Mall of Scandinavia. Vem är du?Vi söker dig med erfarenhet av att framgångsrikt leda andra i projekt. Du strävar efter att etablera trovärdighet och nå inflytande hos kunder, kollegor och samarbetspartners och arbetar aktivt för att bygga relationer och skapa samarbete på olika nivåer. Du har erfarenhet av entreprenadjuridik och behärskar konsten att genomföra riskinventeringar och möjlighetsbedömningar. Du skapar förtroende genom att hantera frågor och oklarheter direkt och öppet och delar med dig av information och expertis. För att lyckas i rollen är du målinriktad och driven samtidigt som du är flexibel och prestigelös i ditt arbetssätt.
- Du har minst tre års erfarenhet i rollen som platschef eller motsvarande från bygg-, entreprenad- eller järnvägsbranschen
- Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift
- Du har en avslutad gymnasieutbildning inom teknik, meriterande är utbildning inom bana, el eller signal
- Körkort

Vad erbjuder vi?Vi är hjälpsamma, yrkesskickliga och leveransfokuserade. På Omexom är en kollega alltid nära och vi har roligt tillsammans. Medarbetarna har förtroende för den egna och kollegornas kompetens. Det är en förutsättning för den frihet och det ansvar som medarbetarna har och förväntas ta. Det skapar bra team och glädje i arbetet. Ingen dag är den andra lik och variationen i arbetet gör att individen behöver och får utveckling för att möta framtiden.
- Vi erbjuder marknadsmässiga löner och förmånsbil, andra konkurrenskraftiga förmåner och kollektivavtal.
- Vi tror på en balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi flexibla arbetstider, arbetstidsförkortning och möjlighet att arbeta hemma ibland.
- Hos oss har du kollegor och ledare som ger dig feedback och stöttar dig i din utveckling. Vi erbjuder ett stort kursutbud för att ytterligare stärka din kompetensutveckling och mycket goda möjligheter att gå vidare till andra roller inom Omexom och Vinci-koncernen inom och utanför Sverige.
- Vi har en stark och kunnig ägare som satsar på oss och vår verksamhet. Det ger oss möjligheter att utveckla verksamheten och förverkliga våra drömmar.

Hur ansöker du?Vi välkomnar din ansökan senast den 27 maj. Vi går löpande igenom samtliga ansökningar. De som bäst matchar rollen telefonintervjuar vi löpande, därefter följer tester och sist intervju hos oss. Vi tar referenser på slutkandidat. Uppfyller du kravprofilen och vill veta mer om tjänsten? Då kontaktar du rekryterande chef Tobias Lindblad på 070-692 04 01 alt [email protected] eller Eva Bergquist på [email protected]. Vill du veta mer om oss?Gör energiskiftet möjligt! Omexom är VINCI Energies varumärke för tjänster genom hela värdekedjan inom energidistribution. 200 av VINCI Energies företag använder i dag Omexom som varumärke. Merparten av dessa bolag finns i Europa, men även i Nya Zeeland, Mocambique och i Brasilien. Omexom finns representerat i 32 länder och växer stadigt. Total omsättning för Omexom är över 30 miljarder SEK (2018). Den 21 januari 2019 blev Infratek i Sverige, Norge och Finland samt Eitech Engineering Omexom. ( http://www.omexom.se/ ) Visa mindre

Platschef

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm. Är du en erfaren arbetsledare redo att ta nästa kliv och bli platschef? Peab är en av de största anläggningsaktörerna i Sverige. Vi arbetar inom mark... Visa mer
Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på 52 miljarder kronor.
Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.


Är du en erfaren arbetsledare redo att ta nästa kliv och bli platschef?

Peab är en av de största anläggningsaktörerna i Sverige. Vi arbetar inom mark och infrastruktur innebärande allt ifrån grundläggningar av byggnader och exploateringsområden till broar, vägar och järnvägar. Peab Anläggning befinner sig i en expansiv fas och vi söker nu dig som är en erfaren arbetsledare och söker utvecklingsmöjligheter som platschef.

Om tjänsten

Som platschef på Peab Anläggning i Stockholm arbetar du självständigt med att driva anläggningsprojekt inom mark, anläggning och betong i storleksordningen 5-80 mkr. Platschefen har ansvaret för den dagliga planeringen, produktionen, ekonomisk uppföljning samt kund- och medarbetarkontakter där du har stor påverkan i hur du driver ditt projekt. För att trivas i rollen och i vår organisation har du ett professionellt och trevligt bemötande gentemot andra och tycker om att ta ett stort eget ansvar. Du är trygg i dig själv och stimuleras av samarbete med duktiga och drivna kollegor. Vi värdesätter ett strukturerat arbetssätt samtidigt som det är viktigt att du kan anpassa dig till förändringar i arbetet när sådana situationer uppstår. Produktionen kommer att vara i Stockholm med omnejd och till ditt stöd finns arbetschef, stab, kalkyl mm stationerade i Solna.
Vi på Peab är stolta över den individanpassade utveckling som vi kan erbjuda våra medarbetare och du har goda möjligheter att göra karriär hos oss.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har bygg/anläggningsteknisk utbildning och relevant arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av att ha arbetat på ett anläggnings- och entreprenadföretag och har minst 5 års erfarenhet som arbetsledare. Som person har du goda ledaregenskaper, är driven och tycker om problemlösning. Du har en stark entreprenörsanda samtidigt som du är strukturerad i ditt arbetssätt och tycker om att arbeta mot högt uppsatta mål. Vidare besitter du goda ekonomiska kunskaper och behärskar svenska i tal och skrift obehindrat. För tjänsten krävs B-körkort. Urval sker löpande och tillträde är så snart som möjligt, självklart med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Vi erbjuder Visa mindre