Är du vår nästa Kundansvarig till ICA Butikskonsult & Verksamhetsstöd?
Välkommen att jobba med entreprenörer av världsklass, mitt i en dagligvaruhandels- transformation, för ett av Sveriges starkaste varumärken - ICA!
Beskrivning av verksamheten
Butikskonsult & Verksamhetsstöd tillhör den del inom ICA Sverige AB som heter Butik & Försäljning. Funktionen ansvarar även för profilerna Maxi, Kvantum, Supermarket, Nära samt E-handel. Butikskonsult & Verksa... Visa mer
Är du vår nästa Kundansvarig till ICA Butikskonsult & Verksamhetsstöd?
Välkommen att jobba med entreprenörer av världsklass, mitt i en dagligvaruhandels- transformation, för ett av Sveriges starkaste varumärken - ICA!
Beskrivning av verksamheten
Butikskonsult & Verksamhetsstöd tillhör den del inom ICA Sverige AB som heter Butik & Försäljning. Funktionen ansvarar även för profilerna Maxi, Kvantum, Supermarket, Nära samt E-handel. Butikskonsult & Verksamhetsstöds uppdrag är att utveckla och leverera produkter och tjänster till ICA butikerna och butiksnära roller med fokus på kundernas behov och butikslönsamhet. Vi gör detta genom att kombinera kompetens från erfarna butiksmedarbetare med analytiska förmågor & ny teknik.
Det här är ditt blivande jobb
Din vardag som Kundansvarig innebär att du kommer ingå i det tvärkompetent teamet Sälj & Insiktsstöd där sälj & marknadsföring är ett av tre områden teamet ansvarar för. Du har tillsammans med teamet ansvar för att öka förståelsen, kunskapen och insikten kring ICAs tjänsteerbjudande bland butik och butiksnära roller inom ICA.
Ansvarsområden
* Agera talesperson för ICA Butikskonsult mot butik & profil
* I dialog med butik rekommendera tjänster utifrån butikens individuella behov med målet att öka butikens försäljning och lönsamhet
* Säkra fysisk närvaro där handlare och butik befinner sig för att stärka ICA Butikskonsults varumärke, resor inom landet kommer således vara en naturlig del av arbetet för att kunna delta på nätverksträffar, mässor och andra events
* Bidra i arbetet med att digitalisera vår kundrelation med målet att förenkla och förbättra kundvård
* Stötta med planering, organisering, ledning samt utveckling av arbetet med att marknadsföra och sälja tjänster till de butiker som har behov
Utöver ovan kommer även dina kompetenser stärka och stötta teamets andra ansvarsområden som rör säljplanering och utveckling av tjänsteportföljen samt verktyg. För att bli så snabbrörliga som möjligt och maximera värdet till butik applicerar teamet agila principer och ramverk.
Din målsättning kommer vara att öka antalet kunder, antalet tjänster per befintlig kund, butiksnöjdhet samt medarbetarnöjdhet i teamet.
Vem är du?
Du förstår butik! Du har mycket god förståelse för butiksdrift och vet vilka faktorer som behövs för att en butik både ska gå hem hos kunderna och vara en bra arbetsgivare åt sina anställda.
Du är lyhörd! Du har en förmåga att identifiera behov och på så sätt bidra till att våra ICA-handlare får rätt stöd, du kommer få träffa handlare och butikschefer från en mängd olika typer av butiker som alla har sina unika utmaningar och möjligheter.
Du är resultatinriktad med sinne för affären! Du har erfarenhet av att driva butikslönsamhet. Du får med dig andra i att förverkliga idéer till konkreta handlingar.
Du har hög social förmåga! Du har lätt för att skapa och utveckla goda relationer och förutsättningar, du känner dig trygg framför både en stor och liten publik.
Du är nyfiken, innovativ och modig! Denna roll kräver att du är intresserad av att ligga i framkant inom sälj & marknadsföring. Du är orädd och har en drivkraft att ständigt utveckla dig själv och andra utifrån verksamhetens behov.
Du är professionell! Du har god kännedom om ICA och vår affärsmodell. Du uppskattar att arbeta och driva affär i handlargränssnittet och uppskattar handlardialogen, om du redan har ett brett kontaktnät inom ICA kommer du få chansen att nyttja det varje dag.
Du är analytisk och strukturerad! Du har förmåga att snabbt kunna förstå och bryta ner affärsproblem.
Formella krav och erfarenheter
* Examen från utbildning med inriktning mot detaljhandel, eller motsvarande kunskap förvärvad genom erfarenhet
* God butikskännedom, erfarenhet från ledande befattning i butik är meriterande
* Säljutbildning eller tidigare erfarenhet som KAM är meriterade
* B-körkort
* God datorvana, erfarenhet av att paketera tjänster/lösningar till kund är meriterande
* Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Känner du igen dig? Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev! Beskriv gärna i din ansökan varför tjänsten fångade ditt intresse och på vilket sätt du kan bidra i rollen som Kundansvarig.
Kontaktinformation
Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Jonathan Eklund, 072 220 02 79,
[email protected]
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 9 augusti 2019. Urvalet kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag har passerats.
Placeringsort
Solna
Visa mindre