Lediga jobb Skill Rekrytering & Bemanning AB i Solna

Se alla lediga jobb från Skill Rekrytering & Bemanning AB i Solna. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Solna som finns inom det yrket.

Backoffice/projektstöd mot Fälttekniker - Sommarjobb

Vi söker flera engagerade personer för backoffice/projektstöd för fälttekniker under sommaren för vår kund i Stockholm. Projektet pågår med omgående start fram till mitten på augusti. Dina arbetsuppgifter Under en intensiv period på 10-12 veckor kommer du att ha en central roll som backoffice-stöd för våra fälttekniker som arbetar med installationer och underhåll på plats. Arbetsuppgifter: - Ge teknisk rådgivning och stöd till fälttekniker under deras up... Visa mer
Vi söker flera engagerade personer för backoffice/projektstöd för fälttekniker under sommaren för vår kund i Stockholm. Projektet pågår med omgående start fram till mitten på augusti.

Dina arbetsuppgifter
Under en intensiv period på 10-12 veckor kommer du att ha en central roll som backoffice-stöd för våra fälttekniker som arbetar med installationer och underhåll på plats.

Arbetsuppgifter:
- Ge teknisk rådgivning och stöd till fälttekniker under deras uppdrag
- Granska och verifiera inskickad dokumentation från fälttekniker, såsom installationsrapporter
- Säkerställa att installationer och underhåll uppfyller höga kvalitetsstandarder och följer projektets tidsramar och tekniska specifikationer

Start: omgående
Möjlighet till arbete remote eller på plats hos vår kunds kontor finns.

Din profil
Vi söker dig med högt driv och förmåga att arbeta under tighta deadlines. Noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer är extra viktiga egenskaper, särskilt vid granskning av teknisk dokumentation. Du bör ha stark analytisk förmåga och problemlösningsförmåga, samt kunna arbeta både självständigt och som en del av ett team.

Vi ser gärna att du har kunskaper inom:
- Grundläggande kunskaper inom elektronik och lågspänningssystem
- Grundläggande förståelse för nätverksteknik och felsökning av nätverksutrustning
- Kompetens i att använda och tolka teknisk dokumentation och scheman
- Förmåga att hantera tekniska verktyg och programvaror

Krav - Erfarenhet och Utbildning:
- Hög nivå av teknisk svenska krävs för kommunikation och dokumentation
- Relevant teknisk utbildning inom telekommunikation, elektroteknik, eller motsvarande alternativt erfarenhet som fälttekniker

Meriterande:
- Erfarenhet som elektriker, servicetekniker eller i servicedesk
- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom telekombranschen

Ansökningsförfarande
Vi erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till teknisk utveckling samt värdefull erfarenhet inom telekomsektorn och nätverksinstallationer.

Tjänsten innebär en visstidsanställning hos oss på Skill, med arbete ute hos vår kund i telekombranschen. Möjligheter till fortsatt arbete i höst finns.

Vi arbetar med löpande urval, skicka därför in din ansökan redan idag!
Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Wallin på tel: 013- 495 88 17.

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything. Visa mindre

Administratör till Siemens Gamesa

Vill du jobba som administratör på Siemens Gamesa i Solna? Skicka in din ansökan redan idag! Om företaget Siemens Gamesa Renewable Energy är en ledande aktör inom förnybar energiindustri och arbetar för att erbjuda världens bästa offshore- och onshore-vindturbiner och -tjänster. Teamet består av 27 000 personer från över 100 nationaliteter, alla motiverade att skapa den bästa arbetsplatsen och att driva övergången mot en hållbar värld. Teamet delar ett ge... Visa mer
Vill du jobba som administratör på Siemens Gamesa i Solna? Skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget
Siemens Gamesa Renewable Energy är en ledande aktör inom förnybar energiindustri och arbetar för att erbjuda världens bästa offshore- och onshore-vindturbiner och -tjänster. Teamet består av 27 000 personer från över 100 nationaliteter, alla motiverade att skapa den bästa arbetsplatsen och att driva övergången mot en hållbar värld. Teamet delar ett gemensamt mål att göra det som betyder något verkligt, och det är ren energi för kommande generationer. Siemens Gamesa Renewable Energy söker nu administratörer som vill ansluta till deras serviceteam på kontoret i Solna.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som administratör på Siemens Gamesa innebär att säkerställa att följande arbetsuppgifter utförs i enlighet med de organisatoriska krav som gäller för tillfället:

• Registrera inköpsanmodan i SAP och Ariba Guided Buying samt tillhörande administration
• Orderrelaterad support
• Order-/leveransbevakning
• Administrativa uppgifter
• Arbete i funktionsbrevlåda
• Skapa och underhålla kund- respektive leverantörsdata
• Utreda fakturor kan förekomma, detsamma gäller godsmottag (ej fysiska)

Arbetet sker i SAP, Ariba Guided Buying, Webmethods, Teams, Outlook, Word och vi ser gärna att du även är bekväm med grunderna i Excel.

Tjänsten innebär även många interna kontakter, via telefon, Teams och mejlkontakt främst på engelska. Kontakt med externa parter förekommer också.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av SAP, administration samt förståelse för vad en leverantör respektive kund har för roll. Vi vill även att du har en utbildning från högskola/universitet eller likvärdigt, gärna inom ekonomi.

Som person är du strukturerad, noggrann och har mycket god förmåga att se till att administrationen fungerar på ett sätt som skapar ordning och trygghet. Du behöver även vara prestigelös och tycka om att ge människor runt omkring dig god service. Att kunna arbeta med parallella administrativa uppgifter bör heller inte vara något problem för dig. Vi ser gärna att du även är driven och har en vilja att lära dig nytt samt utvecklas inom ditt område. Du har även förmågan att arbeta självständigt och i grupp på ett målinriktat och resultatinriktat sätt.

• Mycket god kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska.
• Språkkunskaper i finska och/eller litauiska är meriterande, men inget krav.
• Du ska inte vara främmande för att hantera kontakter i en global miljö.

Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag på Siemens Gamesa, vilket innebär att du får din anställning hos Skill och blir uthyrd till Siemens Gamesa.
Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything. Visa mindre

Strategisk inköpare till teknikföretag i Solna

Om företaget Har du flera års erfarenhet av strategiskt inköp? Trivs du inom en stor internationell organisation? Håller du ögonen öppna för ett nytt och utvecklande uppdrag? Läs då gärna vidare i annonsen här nedanför! Dina arbetsuppgifter Till vår kund i Solna, ett stort och internationellt teknikbolag, söker vi nu en konsult för ett spännande uppdrag. Tjänsten är flexibel mellan 50–100% beroende på överenskommelse. Du erbjuds en strategisk roll inom i... Visa mer
Om företaget
Har du flera års erfarenhet av strategiskt inköp? Trivs du inom en stor internationell organisation? Håller du ögonen öppna för ett nytt och utvecklande uppdrag? Läs då gärna vidare i annonsen här nedanför!

Dina arbetsuppgifter
Till vår kund i Solna, ett stort och internationellt teknikbolag, söker vi nu en konsult för ett spännande uppdrag. Tjänsten är flexibel mellan 50–100% beroende på överenskommelse.

Du erbjuds en strategisk roll inom inköp med uppdrag att analysera planerad försäljning, materialkostnader etcetera i uppstarten av nya projekt. Du ansvarar för att ta fram rekommendationer och mätetal inför förhandling och omförhandling av avtal, samt att strategiskt planera och genomföra kontraktsförhandlingar. Under projektets gång är du behjälplig med inköpsaktiviteter för att optimera kostnader och hitta möjligheter. Tjänsten innefattar uppföljning och förbättring av interna riktlinjer för inköp både lokalt och globalt.

Din profil
För den här rollen söker vi dig som har:
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med strategiskt inköp, gärna inom en projektverksamhet och entreprenad.
• God vana av att förhandla med såväl interna som externa parter.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligen som skriftligen.
• Förmåga att nätverka och samarbeta med människor i en komplex organisation.
• Erfarenhet av att arbeta i en matrisorganisation ses som meriterande.

Vidare ser vi även att du är en initiativtagande person som trivs i att vara i en roll där du förväntas bidra med tankar och idéer kring utveckling av processer.


Ansökningsförfarande
Detta är ett konsultuppdrag där vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att söka! Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Tilde Olsson, [email protected]

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt. Visa mindre

Strategisk inköpare till teknikföretag i Solna

Har du några års erfarenhet av en roll inom strategiskt inköp? Trivs du inom en stor internationell organisation? Håller du ögonen öppna för ett nytt och utvecklande uppdrag? Läs då gärna vidare i annonsen här nere! Dina arbetsuppgifter Till vår kund i Solna, ett stort och internationellt teknikbolag, söker vi nu en konsult för ett spännande uppdrag. Uppdraget är på 50% och förväntas pågå till och med oktober 2021. Rollen är en strategisk roll inom inkö... Visa mer
Har du några års erfarenhet av en roll inom strategiskt inköp? Trivs du inom en stor internationell organisation? Håller du ögonen öppna för ett nytt och utvecklande uppdrag? Läs då gärna vidare i annonsen här nere!

Dina arbetsuppgifter
Till vår kund i Solna, ett stort och internationellt teknikbolag, söker vi nu en konsult för ett spännande uppdrag. Uppdraget är på 50% och förväntas pågå till och med oktober 2021.

Rollen är en strategisk roll inom inköp med ett uppdrag att identifiera och analysera behov från interna kunder. Tillsammans med säljansvarig och/eller teknisk projektledare genomför du analyser kring tekniska specifikationer. Du arbetar med att strategiskt planera samt genomföra kontraktsförhandlingar. Du har även ett ansvar att följa upp och säkerställa att kontrakt efterlevs under projektens gång. Du kommer att arbeta med problemlösning och förbättra befintliga processer.


Din profil
För den här rollen söker vi dig som har:
- Flera års arbetslivserfarenhet av liknande arbete
- Kunskap inom strategiskt inköp av tekniska komponenter
- Goda kunskaper i både svenska och engelska

Vidare ser vi även att du är en person som trivs i att vara i en roll där du förväntas bidra med tankar och idéer kring utveckling av processer.


Ansökningsförfarande
Detta är ett konsultuppdrag där vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att söka! Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Ellinor Sundin, [email protected]

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens
arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt. Visa mindre

Projektcontroller till stort företag i Solna

Vi söker nu en projektcontroller till vår kund, ett stort internationellt bolag i teknikbranschen. Om företaget Vår kund är en internationell leverantör av integrerade mobilitetslösningar som låter olika system samverka, så att kunderna mer effektivt kan transportera människor och gods. Här kombineras hela kunnandet när det gäller mobilitet i och mellan städer och gör det möjligt att utveckla intermodala och skräddarsydda tekniklösningar för järnvägs- och... Visa mer
Vi söker nu en projektcontroller till vår kund, ett stort internationellt bolag i teknikbranschen.

Om företaget
Vår kund är en internationell leverantör av integrerade mobilitetslösningar som låter olika system samverka, så att kunderna mer effektivt kan transportera människor och gods. Här kombineras hela kunnandet när det gäller mobilitet i och mellan städer och gör det möjligt att utveckla intermodala och skräddarsydda tekniklösningar för järnvägs- och vägtrafik.

Dina arbetsuppgifter
Som projektcontroller för förbifart Stockholm kommer du att arbeta med ett stort och komplext styr- och regelprojekt för trafiklösningar i tunneln. Projektet löper över lång tid, upp till 6 - 7 år, och drivs i samarbete med ett stort projektteam som består av både svenska och internationella projektmedlemmar.
I rollen som projektcontroller är du ansvarig för den ekonomiska hanteringen och lönsamheten i projektet. Du har ett tätt samarbete med projektledaren och är ansvarig för alla de finansiella frågorna inom projektet. Förutom att vara projektcontroller för detta projekt kommer det även att finnas andra ansvarsområden, bland annat:

· Driva kontraktsrelaterade frågor tillsammans med projektledare
· Säkerställa att projektverksamheten bedrivs i enlighet med kunds projektinterna riktlinjer
· Uppsättning av projekt i SAP/R3 samt löpande projektredovisning


Din profil
För att passa för rollen som projektcontroller ser vi att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet, gärna inom liknande roller samt relevant utbildning inom ekonomi. Du tycker om att arbeta tillsammans i team och har en god samarbetsförmåga samtidigt som du är van att själv kunna driva arbetet framåt och ta egna initiativ.

Vi ser även att du har:

- God erfarenhet av arbete i Excel samt övrig program i Officepaktet
- Goda kunskaper i svenska samt engelska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i affärssystemet SAP.

Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Ellinor Sundin, [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt. Visa mindre

Projekledare inom transmissionsanläggningar

Vi söker nu en projektledare till vår kund, ett stort internationellt teknikföretag i energibranschen. Som projektledare kommer du arbeta inom en affärsenhet som fokuserar på transformatorstationer inom spänningsområdet 50 – 420kV där de levererar transformatorstationer och ställverk med totalentreprenad. De har en heltäckande produktportfölj som erbjuds till kunderna där de får hjälp att bygga och utveckla sina stationer. Dina arbetsuppgifter I rollen ... Visa mer
Vi söker nu en projektledare till vår kund, ett stort internationellt teknikföretag i energibranschen.
Som projektledare kommer du arbeta inom en affärsenhet som fokuserar på transformatorstationer inom spänningsområdet 50 – 420kV där de levererar transformatorstationer och ställverk med totalentreprenad. De har en heltäckande produktportfölj som erbjuds till kunderna där de får hjälp att bygga och utveckla sina stationer.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som projektledare har du totalansvar för flera anläggningsprojekt för transmissionsanläggningar. Flera projekt innebär mark- och byggansvar.
Du har huvudansvaret både kommersiellt och tekniskt för projektet där fokus ligger på att hålla rätt kvalité i leveransen, följa tidplanen och att möta eller förbättra projektets ekonomiska kalkyl.
Som projektledare har du en nära dialog med kunden och jobbar aktivt med "risks and opportunities" och "claim and change management". Du kommer även leda ett projektteam, både av medarbetare internt men också inhyrda konsulter och entreprenörer. Projekten sträcker sig över hela Sverige vilket kommer innebära en del resor under veckorna.

Du blir en del av ett tajt gäng som genomsyras av öppenhet, flexibilitet och ansvarstagande där alla hjälper och stöttar varandra både i motgång och framgång.

Din profil
För den är rollen söker vi dig som har en teknisk utbildning på högskolenivå inom elkraft samt gedigen erfarenhet av projektledning av komplexa transmissionsanläggningar.
Du har erfarenhet av regelbunden nära dialog och uppföljning av tekniska frågor både med kunden, ditt projektteam samt underentreprenörer.

Som person är du öppen och anpassningsbar till olika kulturer och människor. Du är kommunikativ och hanterar kontakter med kunder och kollegor på ett professionellt sätt.
Du är strukturerad och trivs med att arbeta i, och själv leda team.
Tjänsten kräver att du kan svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Då kund har kontor i både Västerås och Solna ser vi därför att du bor och kan vara placerad i någon av orterna.


Ansökningsförfarande
Låter det här som en roll för dig? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Skill. Initialt är det ett uppdrag på 6 månader.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Ellinor Sundin på [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan!



Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub. Visa mindre

Kommersiell projektledare

För kunds räkning söker vi nu en Kommersiell Projektledare. Dina arbetsuppgifter Du kommer att vara den kommersiella kontakten mot kunder, leverantörer, partners och andra interna och externa intressenter som banker och försäkringsbolag. Du kommer att ha ansvaret för de ekonomiska resultaten inom projektet, t.ex. hantering av projektens risker och möjligheter i samarbete med den tekniska projektledaren. Du kommer att vara ansvarig för att uppfylla de ... Visa mer
För kunds räkning söker vi nu en Kommersiell Projektledare.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara den kommersiella kontakten mot kunder, leverantörer, partners och andra interna och externa intressenter som banker och försäkringsbolag.
Du kommer att ha ansvaret för de ekonomiska resultaten inom projektet, t.ex. hantering av projektens risker och möjligheter i samarbete med den tekniska projektledaren.
Du kommer att vara ansvarig för att uppfylla de kommersiella kontraktskraven så som fakturering, betalningar, finansiella garantier, skatter, försäkringar, samt budgetering, uppföljning och rapportering.


Din profil
Vi söker dig som har akademisk examen, gärna inom affärer och ekonomi. Vi tror att du är kommersiellt erfaren och har förmåga att hantera kommersiella problem på ett professionellt sätt. Du sätter kunden i fokus och har erfarenhet av samarbete människor från olika kulturer. Som person är du utåtriktad, ambitiös och är bra på att samarbeta. Du tar ansvar, är detaljerad och ser till att leverera i tid och med rätt kvalitet. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Excel och med fördel har du kunskaper i SAP. Du kan kommunicera på engelska, både i tal och skrift, andra språk är meriterande.

Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag!

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Östlund, [email protected]

Väl mött med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt. Visa mindre

Teknikföretag söker Junior Business Controller!

Har du erfarenhet av redovisning och är intresserad av att arbeta och utvecklas i rollen som Junior Business Controller? Vill du arbeta på ett internationellt och innovativt teknikföretag? Då kan det vara dig vi söker! Om företaget Vår kund är ett internationellt teknikföretag med kontor i nya fina lokaler i Solna. I den här rollen blir du en del av ett team om ca 30 personer. Teamet utgår från Solna, Göteborg, Malmö och Växjö och supportar tillsammans en... Visa mer
Har du erfarenhet av redovisning och är intresserad av att arbeta och utvecklas i rollen som Junior Business Controller? Vill du arbeta på ett internationellt och innovativt teknikföretag? Då kan det vara dig vi söker!

Om företaget
Vår kund är ett internationellt teknikföretag med kontor i nya fina lokaler i Solna. I den här rollen blir du en del av ett team om ca 30 personer. Teamet utgår från Solna, Göteborg, Malmö och Växjö och supportar tillsammans en verksamhet inom fastighetsautomation samt brand- och säkerhetslösningar. Verksamheten säljer, genomför projekt, utför serviceavtal och löpande service.


Dina arbetsuppgifter
I den här rollen arbetar du främst med:
- Projekthantering
- Bokföring
- Fakturering
- Uppdatering av rapporter
- Interna kontroller
- Processer inom Controlling, som budget och forecast

Din profil
För den här rollen söker vi dig som har:
- Kunskap inom redovisning
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- Kunskap och erfarenhet av att arbeta i excel

Har du tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP så är det meriterande.

Vidare ser vi att du är en person som är nogrann, strukturerad och målorienterad. Du är prestigelös och tycker att det är roligt att arbeta i team.


Ansökningsförfarande
Låter det här som en roll för dig? Skicka då in din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Skill. Initialt är det ett uppdrag på 6 månader, med möjlighet till förlängning.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Kajsa Jonsson på [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt. Visa mindre