Lediga jobb Perido AB i Solna

Se alla lediga jobb från Perido AB i Solna. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Solna som finns inom det yrket.

Jr Planner sökes för kort uppdrag!

Ansök    Mar 26    Perido AB    Orderadministratör
Är du en nyexaminerad ekonom som har goda administrativa färdigheter? Låter det spännande att få in foten på ett stort internationellt bolag inom modebranschen i en roll som Jr Planner? Ansvaret kommer att ligga på de administrativa uppgifterna, men du kommer vara delaktig i hela den lärorika processen. Låter det som något du gärna vill berika ditt CV med? Läs vidare och skicka in din ansökan snarast möjligt, tjänsten är attraktiv och vi kommer att tillsät... Visa mer
Är du en nyexaminerad ekonom som har goda administrativa färdigheter? Låter det spännande att få in foten på ett stort internationellt bolag inom modebranschen i en roll som Jr Planner? Ansvaret kommer att ligga på de administrativa uppgifterna, men du kommer vara delaktig i hela den lärorika processen. Låter det som något du gärna vill berika ditt CV med? Läs vidare och skicka in din ansökan snarast möjligt, tjänsten är attraktiv och vi kommer att tillsätta löpande.
Om tjänsten
Vi är stolta över att kunna erbjuda ett kort men meriterande uppdrag som Jr Planner hos vår kund, en eftertraktad arbetsgivare med kontor i hjärtat av Stockholm. Här finns en inkluderande arbetskultur där alla medarbetare får komma till tals och behandlar varandra med integritet, respekt, ödmjukhet och värdighet. Arbetet sker i samarbete med produktteamet.
Dina arbetsuppgifter
I rollen stöttar du försäljnings- och logistikteamet genom att säkerställa en smidig orderhantering och leveransprocess. Du hanterar inkommande och utgående orders, uppdaterar lagerstatus i systemet och koordinerar leveranser för att säkerställa att de når kunder i tid. Rollen innebär även att optimera orderflöden, analysera försäljningsdata och säkerställa att tidsplanering och leveranser följer uppsatta mål.
Exempel på arbetsuppgifter:
Hantera och administrera orders
Säkerställa korrekt lagerstatus och uppdateringar i systemet
Koordinera och följa upp leveranser
Justera efterfrågeuppdelningar per marknad
Skapa ordrar baserat på analyser
Hantera datauppsättningar och skapa incidenter
Utföra övriga administrativa uppgifter i efterfråge- och utbudssystem

Dina egenskaper
Den vi söker är en klipsk, snabblärd, ödmjuk och härlig doer, som snabbt kan sätta sig in i nya system. Du kan arbeta i ett högt tempo utan att tumma på kvalité och du har ett öga för siffror som snabbt upptäcker eventuella fel. Som person är du social, utåtriktad och positiv vilket gör att du har lätt för att arbeta med andra och du tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är såklart en stor fördel om du har intresse för kläder och mode!
Ta chansen att bli del av ett härligt gäng, i en dynamisk arbetsmiljö, där dina handlingar verkligen gör skillnad! Varmt välkommen med din ansökan på engelska redan idag!
Kvalifikationer:
En högre examen inom företagsekonomi, inköp eller annat relevant område
Någon administrativ arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Stark analytisk förmåga
Mycket goda kunskaper i MS Office (särskilt Excel) och har systemvana
Har mycket lätt att uttrycka sig i såväl svenska som engelska då både dessa språk används i det dagliga arbetet

Meriterande:
Passion för mode & damkläder

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 1,5 månad. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35189 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

Avdelningsadministratör sökes!

Ansök    Okt 23    Perido AB    Backofficepersonal
Har du minst ett års erfarenhet som administratör och har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt? Är du noggrann, flexibel och har en god kommunikativ förmåga? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en ansvarsfull och driven avdelningsadministratör till en av våra kunder, en myndighet. I rollen kommer du att vara med och stötta teamet som består av fyra andra administratörer. Tjänsten är placerad på myndighetens lokal... Visa mer
Har du minst ett års erfarenhet som administratör och har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt? Är du noggrann, flexibel och har en god kommunikativ förmåga? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en ansvarsfull och driven avdelningsadministratör till en av våra kunder, en myndighet. I rollen kommer du att vara med och stötta teamet som består av fyra andra administratörer. Tjänsten är placerad på myndighetens lokaler i Solna och arbetstiderna är 8-16:30.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som avdelningsadministratör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara ett administrativt stöd till enheten samt enhets- och sektionscheferna. Däri ingår exempelvis kopiering, sortering och posthantering. I arbetet ingår även administrativa uppgifter kring hanteringen av ärenden, såsom registrering i myndighetens diarium samt expediering av beslut och andra handlingar. Kontakt med allmänheten är även en vanligt förekommande del i arbetsuppgifterna. Andra vanligt förekommande uppgifter är fakturahantering och enklare inköp, kalenderhantering, lokalbokning, resebokning och anteckningsstöd vid möten.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har en god organisatorisk förmåga och kam hantera flera uppgifter samtidigt. Noggrannhet och ett öga för detaljer är viktigt, liksom förmågan att hålla deadlines och arbeta strukturerat. Kommunikation är en central del av rollen, både skriftligt och muntligt, vilket innebär att god samarbetsförmåga och serviceinriktning är avgörande. Du är även flexibel och kan anpassa dig till förändringar samt besitter teknisk kompetens för att kunna hantera administrativa system och verktyg.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasieexamen eller likvärdig utbildning
Minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 4 månader. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Jennifer Berglund som kan nås på mejl [email protected] De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34853 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

Kommunikatör sökes!

Ansök    Okt 3    Perido AB    Informatör/Kommunikatör
Är du en skicklig kommunikatör som arbetar med stor noggrannhet? Har du goda kunskaper inom redigeringsverktyg samt webbpubliceringsverktyg? Läs gärna vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker en kommunikatör till en statlig myndighet, vars uppdrag är att säkerställa att lagar kring arbetsmiljö och arbetstider följs av företag och organisationer i Sverige. Myndigheten arbetar för att alla anställda ska ha rätt till en säker och hälsosam arbetsmiljö, med målet... Visa mer
Är du en skicklig kommunikatör som arbetar med stor noggrannhet? Har du goda kunskaper inom redigeringsverktyg samt webbpubliceringsverktyg? Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker en kommunikatör till en statlig myndighet, vars uppdrag är att säkerställa att lagar kring arbetsmiljö och arbetstider följs av företag och organisationer i Sverige. Myndigheten arbetar för att alla anställda ska ha rätt till en säker och hälsosam arbetsmiljö, med målet att minska risker för ohälsa och olyckor i arbetslivet. Du utgår från huvudkontoret beläget i Solna.
Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör kommer du att producera, paketera och publicera innehåll på webbplattformen. Det är en del av arbetet med anpassning till de nya regler som träder i kraft vid årsskiftet 2024–2025. Arbetsuppgifterna innefattar att operativt utveckla och målgruppsanpassa innehåll, strukturera och bearbeta texter, samt hantera bilder och publicera material i Episerver. Därtill ingår enklare uppgifter som att göra webbuppdateringar i samarbete med berörda verksamheter via en funktionsbrevlåda, enligt ett veckoschema.
Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som kommunikatör är det viktigt att vara strukturerad, noggrann och ha god förmåga att hantera detaljer. Du bör vara kommunikativ och ha lätt för att samarbeta med olika intressenter, samt kunna anpassa budskap till olika målgrupper. Flexibilitet och problemlösningsförmåga är också avgörande, då arbetsuppgifterna kan variera. Eftersom myndigheten ofta hanterar komplex information är det också viktigt att kunna förmedla tydliga och lättbegripliga texter.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Minst tre års yrkesmässig erfarenhet av digital produktion och webbpublicering
Mycket god förmåga att skriva intresseväckande och begripligt utifrån klarspråk samt webbanpassa text
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Meriterande:
Kunskap inom sökoptimering
Kunskap inom Episerver, Adobe Premiere Pro och Photoshop
Kunskap inom tillgänglighetsanpassning
Erfarenhet av att ha arbetat med komplext och omfattande innehåll på webb i en större organisation (+500 anställda)

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-12-31. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34836 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

Administratör inom backoffice till välkänt kreditupplysningsföretag!

Ansök    Okt 2    Perido AB    Administratör
Vi söker efter en administratör med erfarenhet av backoffice, för ett uppdrag inom kredithandläggning. Är du en prestigelös och driven person som trivs i kontakten med andra och är på jakt efter nya utmaningar? Om det stämmer in på dig så kan detta vara något för dig! Om tjänsten Perido hjälper vår kund att hitta en administratör som kan komplettera deras härliga team inom Entitlement Management. Teamet består av 12 personer där styrkan är sammanhållningen... Visa mer
Vi söker efter en administratör med erfarenhet av backoffice, för ett uppdrag inom kredithandläggning. Är du en prestigelös och driven person som trivs i kontakten med andra och är på jakt efter nya utmaningar? Om det stämmer in på dig så kan detta vara något för dig!
Om tjänsten
Perido hjälper vår kund att hitta en administratör som kan komplettera deras härliga team inom Entitlement Management. Teamet består av 12 personer där styrkan är sammanhållningen och blandningen av åldrar. Vår kund är ett välkänt globalt företag med verksamhet inom affärs-, marknads- och kreditinformation. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Solna, där företaget praktiserar hybridarbete med valfrihet att arbeta halva tiden hemifrån.
Dina arbetsuppgifter
Arbetet består främst av att hantera faktureringsförberedelser, krediteringar och behörighetsuppsättning vid ny leverans av kredittjänster, men också att besvara supportfrågor. Som ny medarbetare sätts en plan upp tillsammans med teamet för att stötta och stärka din roll i teamet och du utför ditt arbete efter kundens ledord - kundfokus och lagarbete.
Dina egenskaper
För att lyckas i det här uppdraget bör du trivas i en servicefunktion med kundkontakt och att arbeta nära dina kollegor. Du är prestigelös och servicemedveten ut i fingerspetsarna samt noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du gillar att ta ansvar och du har en god förståelse för kundernas behov, vad utmärkt support innebär och affärsvärde. Vidare har du förmåga till helikopterperspektiv för att förstå helheten och du strävar efter att effektivisera processer med kundperspektivet i fokus.
Låter det här intressant? I så fall vill vi gärna veta mer om dig! Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning
Erfarenhet av att arbeta i CRM system eller backoffice-system
Goda språkkunskaper på svenska och engelska, i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-05-30. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Hon heter Fredrika Lundmark och nås via [email protected]. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Om du har några övriga frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 34737 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

Avdelningsdministratör sökes!

Ansök    Okt 11    Perido AB    Backofficepersonal
Har du minst ett års erfarenhet som administratör och har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt? Är du noggrann, flexibel och har en god kommunikativ förmåga? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en ansvarsfull och driven avdelningsadministratör till en av våra kunder, en myndighet. I rollen kommer du att vara med och stötta teamet som består av fyra andra administratörer. Tjänsten är placerad på myndighetens lokal... Visa mer
Har du minst ett års erfarenhet som administratör och har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt? Är du noggrann, flexibel och har en god kommunikativ förmåga? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en ansvarsfull och driven avdelningsadministratör till en av våra kunder, en myndighet. I rollen kommer du att vara med och stötta teamet som består av fyra andra administratörer. Tjänsten är placerad på myndighetens lokaler i Solna och arbetstiderna är 8-16:30.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som avdelningsadministratör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara ett administrativt stöd till enheten samt enhets- och sektionscheferna. Däri ingår exempelvis kopiering, sortering och posthantering. I arbetet ingår även administrativa uppgifter kring hanteringen av ärenden, såsom registrering i myndighetens diarium samt expediering av beslut och andra handlingar. Kontakt med allmänheten är även en vanligt förekommande del i arbetsuppgifterna. Andra vanligt förekommande uppgifter är fakturahantering och enklare inköp, kalenderhantering, lokalbokning, resebokning och anteckningsstöd vid möten.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har en god organisatorisk förmåga och kam hantera flera uppgifter samtidigt. Noggrannhet och ett öga för detaljer är viktigt, liksom förmågan att hålla deadlines och arbeta strukturerat. Kommunikation är en central del av rollen, både skriftligt och muntligt, vilket innebär att god samarbetsförmåga och serviceinriktning är avgörande. Du är även flexibel och kan anpassa dig till förändringar samt besitter teknisk kompetens för att kunna hantera administrativa system och verktyg.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasieexamen eller likvärdig utbildning
Minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 4 månader. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Jennifer Berglund som kan nås på mejl [email protected] De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34853 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

Bedrägerispecialist till svensk bank!

Ansök    Aug 12    Perido AB    Backofficepersonal
Har du 3-4 års erfarenhet av att arbeta med bedrägerier? Vill du bidra med den erfarenheten för att göra skillnad i kampen mot ekonomisk brottslighet? Då har vi den perfekta tjänsten för dig! Läs gärna vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en bedrägerispecialist till vår kund, en svensk bank som genom personlig service erbjuder effektiva och anpassade lösningar inom finansiering, inkasso, reskontra-hantering och betallösningar. Du kommer att arbeta såv... Visa mer
Har du 3-4 års erfarenhet av att arbeta med bedrägerier? Vill du bidra med den erfarenheten för att göra skillnad i kampen mot ekonomisk brottslighet? Då har vi den perfekta tjänsten för dig! Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en bedrägerispecialist till vår kund, en svensk bank som genom personlig service erbjuder effektiva och anpassade lösningar inom finansiering, inkasso, reskontra-hantering och betallösningar. Du kommer att arbeta såväl självständigt som i ett team med engagerade och trevliga kollegor i en arbetsmiljö där du kan utvecklas. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som bedrägerispecialist kommer du att utföra bedrägeriutredningar samt hantera bedrägeriförfrågningar till och från andra banker och myndigheter. Du blir en nyckelperson i utvecklingen av våra bedrägeriprocesser och i kravställningen mot system för att förhindra bedrägerier på ett effektivare sätt. Tillsammans med övrig personal förväntas du ha ett brett perspektiv för att på bästa sätt hantera olika typer av bedrägerier.
Exempel på arbetsuppgifter:
Utveckla och genomföra bedrägeriförebyggande åtgärder för att förhindra framtida bedrägerier
Utveckla och genomföra bedrägeriförebyggande utbildningsinsatser för anställda
Samarbeta med interna och externa intressenter för att förhindra och bekämpa bedrägeri
Kontinuerligt förbättra och effektivisera arbetssättet inom bedrägeri
Delta vid riskanalyser och ta fram underlag/statistik inför den allmänna riskbedömningen
Delta i omvärldsbevakning och ta del av relevant information inom området
Agera stöd vid kundklagomål och hjälpa till med svikliga förfaranden
Hjälpa till med KPI-rapporteringen inom organisationen

Dina egenskaper
Vi söker nu dig som har hög integritet och pålitlighet, goda kommunikationsfärdigheter, tålamod och samarbetsfärdigheter. Du är engagerad och vill bidra till en utvecklande arbetsmiljö där du kan känna stolthet över din yrkeskompetens. Vidare söker vi dig som inte bara arbetat med kortbedrägerier utan har en bredare erfarenhet av olika typer av bedrägerier som påverkar företag. Du arbetar utifrån ett brett perspektiv för att på bästa sätt kunna hantera olika typer av bedrägerier.
Kvalifikationer:
Flera års erfarenhet av bedrägeriutredningar, inklusive att ha utvecklat rutiner och ställt krav på system för förbättrad hantering av bedrägerier
God samarbetsförmåga och en vilja att arbeta både självständigt och i team
Förmåga att analysera och identifiera förbättringsområden
En stark känsla för integritet och noggrannhet
En vilja att bidra till att bekämpa ekonomisk brottslighet

Omfattning och tillträde
Uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start: omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl [email protected] . De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34722 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

Handläggare till svensk banks Payments och likviditetsavdelning!

Ansök    Jul 18    Perido AB    Backofficepersonal
Är du en sann lagspelare som tänker på laget före jaget? Har du 2 års erfarenhet av att jobba på bank? Trivs du med att jobba i en omväxlande och utvecklande arbetsmiljö? Då kan detta vara tjänsten du söker! Läs gärna vidare! Om tjänsten Perido söker nu en handläggare inom till vår kund, en svensk bank som genom personlig service erbjuder effektiva och anpassade lösningar inom finansiering, inkasso, reskontra­hantering och betallösningar. Tjänsten är place... Visa mer
Är du en sann lagspelare som tänker på laget före jaget? Har du 2 års erfarenhet av att jobba på bank? Trivs du med att jobba i en omväxlande och utvecklande arbetsmiljö? Då kan detta vara tjänsten du söker! Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en handläggare inom till vår kund, en svensk bank som genom personlig service erbjuder effektiva och anpassade lösningar inom finansiering, inkasso, reskontra­hantering och betallösningar. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Arenastaden, Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som handläggare kommer du, tillsammans med 5 medarbetare, vara en del av Payments och likviditetsteamet. Banken befinner sig nu i en tillväxtfas där de behöver en person som trivs med att jobba i en omväxlande och utvecklande miljö.
Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Administration av utlandstjänster som innebär hantering av insättningar och betalningar till och från utlandet via DNB och Swift, likviditetsplanering av DNB kontot samt kravställning av IT-utvecklingar kopplad med utlandstjänsten
Hantering av clearing och avveckling, vilket inkluderar RIX-bemanning, likvidflytt vid behov och säkerställa daglig finansiering av LOM, likviditetshantering hos Riksbanken samt ansvar för inkommande betalningar och övningar från Riksbanken
Avslut av konton och bokföring av kunders ersättningar
Hantering av olika typer av inrikes överföringar
Rutinbeskrivningar samt utveckling av interna rutiner och processer

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som handläggare är det av stor vikt att du kan samarbeta och tänker på laget före jaget. Du trivs med att jobba på en utvecklande arbetsplats där du får vara med i en utvecklingsfas och själv får vara med och bidra på resan. Vidare har du hög arbetsmoral och inte rädd att jobba över om det så krävs.
Kvalifikationer:
Minst 2 års erfarenhet inom bank
Kunskap inom: SWIFT: MT103, RIX ONLINE, Alliance Cloud, DataClearing, BG (Svenskbetalningsinfrastruktur)
Självgående och erfarenhet av att vara konsult sedan tidigare

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Diana Åström som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34729 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

Bedrägerispecialist till svensk bank!

Ansök    Jul 10    Perido AB    Backofficepersonal
Har du 3-4 års erfarenhet av att arbeta med bedrägerier? Vill du bidra med den erfarenheten för att göra skillnad i kampen mot ekonomisk brottslighet? Då har vi den perfekta tjänsten för dig! Läs gärna vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en bedrägerispecialist till vår kund, en svensk bank som genom personlig service erbjuder effektiva och anpassade lösningar inom finansiering, inkasso, reskontra-hantering och betallösningar. Du kommer att arbeta såv... Visa mer
Har du 3-4 års erfarenhet av att arbeta med bedrägerier? Vill du bidra med den erfarenheten för att göra skillnad i kampen mot ekonomisk brottslighet? Då har vi den perfekta tjänsten för dig! Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en bedrägerispecialist till vår kund, en svensk bank som genom personlig service erbjuder effektiva och anpassade lösningar inom finansiering, inkasso, reskontra-hantering och betallösningar. Du kommer att arbeta såväl självständigt som i ett team med engagerade och trevliga kollegor i en arbetsmiljö där du kan utvecklas. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som bedrägerispecialist kommer du att utföra bedrägeriutredningar samt hantera bedrägeriförfrågningar till och från andra banker och myndigheter. Du blir en nyckelperson i utvecklingen av våra bedrägeriprocesser och i kravställningen mot system för att förhindra bedrägerier på ett effektivare sätt. Tillsammans med övrig personal förväntas du ha ett brett perspektiv för att på bästa sätt hantera olika typer av bedrägerier.
Exempel på arbetsuppgifter:
Utveckla och genomföra bedrägeriförebyggande åtgärder för att förhindra framtida bedrägerier
Utveckla och genomföra bedrägeriförebyggande utbildningsinsatser för anställda
Samarbeta med interna och externa intressenter för att förhindra och bekämpa bedrägeri
Kontinuerligt förbättra och effektivisera arbetssättet inom bedrägeri
Delta vid riskanalyser och ta fram underlag/statistik inför den allmänna riskbedömningen
Delta i omvärldsbevakning och ta del av relevant information inom området
Agera stöd vid kundklagomål och hjälpa till med svikliga förfaranden
Hjälpa till med KPI-rapporteringen inom organisationen

Dina egenskaper
Vi söker nu dig som har hög integritet och pålitlighet, goda kommunikationsfärdigheter, tålamod och samarbetsfärdigheter. Du är engagerad och vill bidra till en utvecklande arbetsmiljö där du kan känna stolthet över din yrkeskompetens. Vidare söker vi dig som inte bara arbetat med kortbedrägerier utan har en bredare erfarenhet av olika typer av bedrägerier som påverkar företag. Du arbetar utifrån ett brett perspektiv för att på bästa sätt kunna hantera olika typer av bedrägerier.
Kvalifikationer:
Flera års erfarenhet av bedrägeriutredningar, inklusive att ha utvecklat rutiner och ställt krav på system för förbättrad hantering av bedrägerier
God samarbetsförmåga och en vilja att arbeta både självständigt och i team
Förmåga att analysera och identifiera förbättringsområden
En stark känsla för integritet och noggrannhet
En vilja att bidra till att bekämpa ekonomisk brottslighet

Omfattning och tillträde
Uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start: omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl [email protected] . De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34722 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

Norsktalande Credit Officer till SEB Kort

Ansök    Jun 9    Perido AB    Kreditrådgivare
Vill du ta dig an möjligheten att kliva in i en spännande och utvecklande tjänst och är nyfiken på att lära dig mer om kreditbedömning? Är du flytande i norska, svenska och engelska så pass att du kan hjälpa kunder via telefon och mail? Då har vi det perfekta uppdraget för dig! Om tjänsten Betalbranschen och kortverksamheten förändras snabb i takt med nya konsumentbeteenden, utveckling av ny teknik, nya snabbrörliga konkurrenter och nya regler. SEB Kort är... Visa mer
Vill du ta dig an möjligheten att kliva in i en spännande och utvecklande tjänst och är nyfiken på att lära dig mer om kreditbedömning? Är du flytande i norska, svenska och engelska så pass att du kan hjälpa kunder via telefon och mail? Då har vi det perfekta uppdraget för dig!
Om tjänsten
Betalbranschen och kortverksamheten förändras snabb i takt med nya konsumentbeteenden, utveckling av ny teknik, nya snabbrörliga konkurrenter och nya regler. SEB Kort är marknadsledare i Norden, både vad gäller teknik och marknadsandelar och har satt en ambitiös strategisk agenda för att anpassa sig till den föränderliga branschen och möta sina kunders förväntningar.
Perido hjälper nu SEB Kort att stärka upp sitt team inom Consumer Credits. Teamet består av svensktalande, dansktalande och norsktalande supportmedarbetare och söker nu en norsktalande stjärna! Tjänsten är placerad i fina lokaler i Solna, med smidiga pendlingsmöjligheter.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Credit Officer ingår du i ett nordiskt team och ansvarar för uppgifter som kreditbedömning, kundkontakter, utveckla och harmonisera processer samt KYC-relaterade uppgifter. Du är behjälplig via mail och telefon och lägger upp betalplaner till kunder för att se till att de inte ska hamna hos inkasso.
Typiska arbetsuppgifter:
Kreditbedömning, hantera ansökningar
Upprätta betalplaner
Utveckla och harmonisera processer

Dina egenskaper
Vi söker någon som är driven i sitt arbete och engagerad i att e?ektivisera processer, du räds alltså inte förändring! För att lyckas i rollen har du förståelse för kreditområdet och är en lagspelare ut i fingertopparna. Vidare är du social, samarbetsvillig och kan ta eget ansvar för din leverans. Som person är du kommunikativ och trivs i ett arbete med många kontaktytor med såväl interna intressenter som externa kunder. Är det dig vi beskriver?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasial utbildning
Flytande i norska, engelska och svenska
Har du erfarenhet av att arbeta med kreditbedömning?
Microsoft O?ice - Excel och PowerPoint

Meriterande
Akademisk utbildning
Erfarenhet av att arbeta med kreditbedömning/kredithandläggning
Kunskaper i andra nordiska språk

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start enligt överenskommelse.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgi er samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34008 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1200 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre

Administratör med eventerfarenhet sökes till WWF!

Ansök    Sep 22    Perido AB    Administrativ assistent
Vill du arbeta för en organisation som vill påverka utvecklingen av miljön både på lokal och global nivå? Är du en driven och serviceinriktad person som söker ett varierat arbete? Här väntar ett uppdrag för dig som vill att ditt dagliga arbete ska bidra till något viktigt och värdefullt! Om tjänsten Vi på Perido är stolta när vi kommunicerar att vi söker en administratör till Världsnaturfonden WWF, en oberoende organisation som arbetar för en bättre miljö ... Visa mer
Vill du arbeta för en organisation som vill påverka utvecklingen av miljön både på lokal och global nivå? Är du en driven och serviceinriktad person som söker ett varierat arbete? Här väntar ett uppdrag för dig som vill att ditt dagliga arbete ska bidra till något viktigt och värdefullt!
Om tjänsten
Vi på Perido är stolta när vi kommunicerar att vi söker en administratör till Världsnaturfonden WWF, en oberoende organisation som arbetar för en bättre miljö runt om i världen, med olika projekt i mer än 100 länder. De behöver nu förstärkning på kontoret som har sin placering i fantastiska miljöer vid Ulriksdals slott i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I denna kombinerade roll kommer du att agera assistent åt GS-sekretariatet (generalsekreteraren) samt för chefen för verksamhetsstöd. Dina arbetsuppgifter inom administration kommer att innefatta följande:
Sammanställning av rapporter och dokument
Kalenderbokningar, inbjudningar till möten
Hantering av känslig information
Ta protokoll eller föra minnesanteckningar
Diverse administrativa adhoc-uppgifter

Dina arbetsuppgifter inom eventplanering kommer att innefatta följande:
Arrangera och ansvara för interna och externa evenemang
Ta in offerter, jämföra priser och hantera bokningar av lokaler, catering etc.
Skicka ut inbjudningar, administrera deltagarlistor, allergilistor
Praktisk hjälp under event
Publicering av texter på intranät

Dina egenskaper
WWF är en av världens största naturvårdsorganisationer, och varje medarbetare har därmed en viktig roll i arbetet för att uppnå företagets vision. För att trivas och lyckas i rollen ser vi därför att du besitter följande egenskaper:
Vi tror att du är en serviceinriktad och social person. Du värdesätter att känna att ditt arbete är värdefullt, och du har en stor integritet. Vi ser även att du är flexibel, påhittig och har lätt för att ta initiativ.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Tidigare erfarenhet från serviceyrken och/eller administration
Goda kunskaper i MS Office
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till WWF. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33430 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/. Visa mindre

Ekonom sökes till Karolinska Institutet!

Ansök    Jul 5    Perido AB    Redovisningsekonom
Har du högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande och minst två års erfarenhet av självständigt arbete med kvalificerad redovisning? Trivs du med att arbeta i ett högt tempo och ta egna initiativ? Då kan det vara just dig vi söker! Om tjänsten Perido söker nu en redovisningsekonom som är redo att ta sig an varierade arbetsuppgifter i en öppen och stimulerande arbetsmiljö hos Karolinska Institutet. Tjänsten är belägen i Solna och erbjuder goda förmåner g... Visa mer
Har du högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande och minst två års erfarenhet av självständigt arbete med kvalificerad redovisning? Trivs du med att arbeta i ett högt tempo och ta egna initiativ? Då kan det vara just dig vi söker!
Om tjänsten
Perido söker nu en redovisningsekonom som är redo att ta sig an varierade arbetsuppgifter i en öppen och stimulerande arbetsmiljö hos Karolinska Institutet. Tjänsten är belägen i Solna och erbjuder goda förmåner genom kollektivavtal.
Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med dina kollegor har du en viktig roll i arbetet med institutionens samtliga ekonomiska processer. Du kommer ha goda möjligheter att vara delaktig i att utveckla formerna för det egna uppdraget så att arbetet både bedrivs mer effektivt och strukturerat utan att tumma på kvaliteten. Dina ansvarsområden inkluderar:
Stödja forskare i budgetarbetet, framför allt inför ansökningar om forskningsmedel
Samordning och uppföljning av forskargruppernas /avdelningars /utbildningens ekonomi
Projektekonomi, t.ex. rekvirering av medel, kontakt med externa bidragsgivare och återrapportering av projekt till finansiär
EU-projekt där arbetsuppgifterna består av att vara behjälplig vid projektansökan, uttolkning av regelverk samt framtagande av projektbudget, avtal, uppföljning och redovisning
Ekonomisk rådgivning till institutionens ledning, chefer och medarbetare
Löpande redovisning i form av bokföring, omföringar och interndebitering
Bokslut, budget och uppföljning
Löpande utvecklingsarbete av processer inom ekonomifunktionen
Att säkerställa att gällande regelverk efterlevs

Dina egenskaper
Vi söker nu dig som är prestigelös, noggrann och lösningsorienterad och som vill vara med på institutionens utvecklingsresa. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och ta egna initiativ. Du kan prioritera, arbeta självständigt och har en god analytisk förmåga. Vidare har du ett serviceinriktat och professionellt bemötande vid personlig kontakt. Du är också en lagspelare som bidrar till en god stämning på arbetsplatsen.
Tycker du att detta låter intressant och vill vara med och utveckla institutionen? Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Minst två års erfarenhet av självständigt arbete med kvalificerad redovisning
Goda kunskaper i Excel
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter och projektredovisning från en annan högskola/universitet eller statlig myndighet
Arbete i ekonomisystemet UBW (Agresso)
Erfarenhet av självständig granskning och rapportering av EU-projekt

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med årsskiftet, med chans till förlängning. Start: Augusti/september.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Anna Hommerberg som kan nås på mejl [email protected] . De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34708 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

DevOps- utvecklare sökes till Axians, internationell aktör inom ICT

Har du en bred teknisk förståelse och minst 3 års erfarenhet av drift, utveckling och förvaltning av system? Vill du arbeta i en internationell arbetsmiljö med hög grad av ansvar och möjlighet att forma ditt arbete? Bra! Vi har något intressant att erbjuda, fortsätt gärna läsa! Om tjänsten Perido söker en DevOps- utvecklare till vår kund Axians, ett stort internationellt företag som har specialiserat sig inom ICT (Information and Communication Technology)... Visa mer
Har du en bred teknisk förståelse och minst 3 års erfarenhet av drift, utveckling och förvaltning av system? Vill du arbeta i en internationell arbetsmiljö med hög grad av ansvar och möjlighet att forma ditt arbete? Bra! Vi har något intressant att erbjuda, fortsätt gärna läsa!
Om tjänsten
Perido söker en DevOps- utvecklare till vår kund Axians, ett stort internationellt företag som har specialiserat sig inom ICT (Information and Communication Technology). Företaget strävar efter att förenkla och effektivisera IT och kommunikation för sina kunder som består av både privat och offentlig sektor. Tjänsten är belägen i Solna, strax norr om Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Som DevOps-utvecklare arbetar du med utveckling, drift och förvaltning av system och automationer. Här kommer du att arbeta med att automatisera IT-processer tillsammans med team gällande infrastruktur och molndrift. Tillsammans hittar ni en fungerande och framgångsrik lösning för såväl större som mindre problem. Rollen kretsar kring att:
Utveckla automationer av infrastruktur
Daglig drift av automationer
Förvaltning av automationer och system

Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlighet och ditt engagemang i att utveckla och utvecklas. Vi tror att du motiveras av stort ansvar och att du är en problemlösare, både självständigt och i team. Du bör besitta god teknisk kompetens och ha erfarenhet av att granska koder och omvandla dom på bästa möjliga sätt. I mötet med kollegor och externa parter är du alltid positiv, social och professionell och du vet hur man kommunicerar på ett lärorikt och enkelt sätt.
Låter det här som en tjänst för dig? Tveka inte, skicka gärna in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Minst 3 års erfarenhet av utveckling, drift och förvaltning av Linux-system
Hög kompetens inom automatisering av infrastruktur
Erfarenhet av container-tekniker så som Kubernetes, docker, open shift
Lätt för att uttrycka dig väl på svenska och engelska, tal och skrift

Meriterande:
Det är värdefullt om du har erfarenhet av att jobba med infrastruktur, servrar, nätverk och övervakning
Erfarenhet i My
Tidigare har arbetat i en multitennant miljö
Erfarenhet av komplexa IT-miljöer
Utveckling av automationer i andra plattformar eller molnet
Erfarenhet av Service NoW
DevOps erfarenhet
Kunskap i Powershell är starkt meriterande

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare. Initialt 6 månaders provanställning via Perido. Därefter överrekrytering till Axians. Start efter överenskommelse.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/lediga-jobb/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Josefin Söderquist som kan nås på mejl [email protected] och telefon 072-301 40 33. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33355 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och idag är vi fler än 50 medarbetare internt, med över 800 konsulter på uppdrag runt om i Sverige. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se. Visa mindre

Är du driven, social och tekniskt kunnig? BESTSELLER söker dig!

Har du ett stort intresse för teknik och support och vill arbeta inom en säljorganisation där service är en stor del av kulturen? Sök teknisk support hos BESTSELLER! Beskrivning  BESTSELLER är ett internationellt modeföretag med varumärken såsom JACK and JONES, VERO MODA, ONLY och VILA. BESTSELLER driver både egna kedjor/butiker likväl som man har ett stort antal återförsäljare på marknaden. Det svenska huvudkontoret ligger i Solna där de sitter i en vacke... Visa mer
Har du ett stort intresse för teknik och support och vill arbeta inom en säljorganisation där service är en stor del av kulturen? Sök teknisk support hos BESTSELLER!
Beskrivning 
BESTSELLER är ett internationellt modeföretag med varumärken såsom JACK and JONES, VERO MODA, ONLY och VILA. BESTSELLER driver både egna kedjor/butiker likväl som man har ett stort antal återförsäljare på marknaden. Det svenska huvudkontoret ligger i Solna där de sitter i en vacker herrgård belägen precis vid vattnet i Frösundavik med närhet till Hagaparken.
Vad innebär rollen? I rollen som teknisk support på BESTSELLER hjälper du och ger service till företagets anställda samt är support ut till BESTSELLER´s butiker kring kassasystem och annan teknisk utrustning. Du fungerar även som företagets kontaktperson och länk gentemot hela moderbolagets IT organisation. Andra arbetsuppgifter kommer även att vara:
Onsite support på vårt huvudkontor
Beställa och administrera datorer och telefoner samt tillbehör
Administrera mobil- och bredbandsabonnemang
Ansvara för företagets skrivare och serviceavtal
Hantera larm och fiber till BESTSELLER´s alla kontor
Ansvara för all teknik vid mässor och större möten
Delta och vara support vid nyöppningar av butiker

Vem söker vi? För att passa i rollen tror vi att du har en naturlig fallenhet för teknisk problemlösning och ett genuint IT-intresse, men det allra viktigaste är att du har en positiv inställning till att lära dig. För att lyckas i rollen är du en initiativtagande och lösningsorienterad person som besitter det där självständiga drivet och viljan att lyckas! Vidare är du serviceminded och har med fördel arbetat inom service tidigare, kanske till och med i butik! BESTSELLER söker en lagspelare som alltid utför uppgifterna med ett leende.
Är detta ett uppdrag för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! 
Vi tror att du har:
Teknisk utbildning (exempelvis läst IT-program på gymnasiet)
Goda kunskaper om användarsupport i Windowsbaserad miljö
Mycket goda kunskaper inom felsökning av bärbara datorer, skrivare, smartphones
Goda kunskaper om MS Office-paketet
Kunskap om applikationssupport och fjärrstyrning (exempelvis Team Viewer)
Tidigare erfarenhet inom service (förslagsvis inom butik)
Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Har B- körkort

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare hos kund med 6 månaders provanställning. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. 
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31447 i ämnesraden.
Frågor: [email protected]
Hemsida: www.perido.se Visa mindre

Är du driven, social och tekniskt kunnig? BESTSELLER söker dig!

Har du ett stort intresse för teknik och support och vill arbeta inom en säljorganisation där service är en stor del av kulturen? Sök teknisk support hos BESTSELLER! Beskrivning  BESTSELLER är ett internationellt modeföretag med varumärken såsom JACK and JONES, VERO MODA, ONLY och VILA. BESTSELLER driver både egna kedjor/butiker likväl som man har ett stort antal återförsäljare på marknaden. Det svenska huvudkontoret ligger i Solna där de sitter i en vacke... Visa mer
Har du ett stort intresse för teknik och support och vill arbeta inom en säljorganisation där service är en stor del av kulturen? Sök teknisk support hos BESTSELLER!
Beskrivning 
BESTSELLER är ett internationellt modeföretag med varumärken såsom JACK and JONES, VERO MODA, ONLY och VILA. BESTSELLER driver både egna kedjor/butiker likväl som man har ett stort antal återförsäljare på marknaden. Det svenska huvudkontoret ligger i Solna där de sitter i en vacker herrgård belägen precis vid vattnet i Frösundavik med närhet till Hagaparken.
Vad innebär rollen? I rollen som teknisk support på BESTSELLER hjälper du och ger service till företagets anställda samt är support ut till BESTSELLER´s butiker kring kassasystem och annan teknisk utrustning. Du fungerar även som företagets kontaktperson och länk gentemot hela moderbolagets IT organisation. Andra arbetsuppgifter kommer även att vara:
Onsite support på vårt huvudkontor
Beställa och administrera datorer och telefoner samt tillbehör
Administrera mobil- och bredbandsabonnemang
Ansvara för företagets skrivare och serviceavtal
Hantera larm och fiber till BESTSELLER´s alla kontor
Ansvara för all teknik vid mässor och större möten
Delta och vara support vid nyöppningar av butiker

Vem söker vi? För att passa i rollen tror vi att du har en naturlig fallenhet för teknisk problemlösning och ett genuint IT-intresse, men det allra viktigaste är att du har en positiv inställning till att lära dig. För att lyckas i rollen är du en initiativtagande och lösningsorienterad person som besitter det där självständiga drivet och viljan att lyckas! Vidare är du serviceminded och har med fördel arbetat inom service tidigare, kanske till och med i butik! BESTSELLER söker en lagspelare som alltid utför uppgifterna med ett leende.
Är detta ett uppdrag för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! 
Vi tror att du har:
Teknisk utbildning (exempelvis läst IT-program på gymnasiet)
Goda kunskaper om användarsupport i Windowsbaserad miljö
Mycket goda kunskaper inom felsökning av bärbara datorer, skrivare, smartphones
Goda kunskaper om MS Office-paketet
Kunskap om applikationssupport och fjärrstyrning (exempelvis Team Viewer)
Tidigare erfarenhet inom service (förslagsvis inom butik)
Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Har B- körkort

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare hos kund med 6 månaders provanställning. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. 
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31447 i ämnesraden.
Frågor: [email protected]
Hemsida: www.perido.se Visa mindre

Verksamhetscontroller med intresse för infrastruktur

Ansök    Nov 4    Perido AB    Controller
Har du tidigare erfarenhet av arbetet som controller? Söker du ett spännande uppdrag där du får analysera, utveckla och utbilda? Är du dessutom strukturerad, noggrann och drivs av en stark motivation att bli bättre? Då kan du vara exakt den vi söker! Beskrivning Perido söker en Verksamhetscontroller för vår kunds räkning, en statlig förvaltningsmyndighet inom infrastruktur. Deras uppgift är att se till så Sveriges befolkning kan ta sig från punkt A till pu... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet av arbetet som controller? Söker du ett spännande uppdrag där du får analysera, utveckla och utbilda? Är du dessutom strukturerad, noggrann och drivs av en stark motivation att bli bättre? Då kan du vara exakt den vi söker!
Beskrivning
Perido söker en Verksamhetscontroller för vår kunds räkning, en statlig förvaltningsmyndighet inom infrastruktur. Deras uppgift är att se till så Sveriges befolkning kan ta sig från punkt A till punkt B på ett enkelt, tryggt och effektivt sätt. Tjänsten är placerad i Solna, strax norr om Stockholm.
I rollen som Verksamhetscontroller kommer dina arbetsuppgifter på ett generellt plan handla om att aktivt delta och fungera som ett stöd till verksamheten i frågor som berör budget, uppföljning och prognos. Du arbetar självständigt med återkommande rutiner, uppföljningar, analyser och deltar i enhetens projekt och utredningar. Du bidrar också i nyttokalkylering och riskhantering. På ett mer specifikt plan kommer du att få arbeta med budget- och uppföljningsarbete i nära samarbete med verksamhetens företrädare och genomföra analys av ekonomi, verksamhetsresultat och utveckling av verksamheternas processer. Du bistår med ditt stöd till olika enheter i viktiga frågor som berör ekonomi och strategiska ställningstaganden inför framtiden, där du jobbar nära såväl olika enheter som verksamhetschefer. Vidare kommer du även att ta fram rapporter, arbeta med olika analysverktyg och utveckla nyckeltal för uppföljning av verksamheten i framtiden. Att bevaka efterlevnad av administrativa rutiner inom projektet ingår också i dina arbetsuppgifter.
För att lyckas i rollen söker vid dig som arbetar med en god struktur och noggrannhet och som med ett gott ordningssinne besitter en stark motivation att prestera. Du är engagerad, ansvarsfull och stresstålig och trivs lika bra med att jobba nära andra människor som att arbeta självständigt. Då stor del av arbetstiden innebär att sitta i möte så är det viktigt att du är kommunikativ och med god social förmåga. Med ett intresse för infrastruktur och ett sug efter en roll där du gör stor nytta med dina kreativa sida så kommer du passa perfekt i den här tjänsten!
Om du känner att detta verkar vara något för dig tycker vi att du ska söka direkt, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
?       Högskole-/universitetsutbildning inom aktuellt område
?       Minst 5 års erfarenhet av verksamhetscontrolling
?       Minst 1 års erfarenhet av controllning inom statlig myndighet
?       Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView m.fl.)
?       Goda kunskaper i MS Office
?       Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-01-01, med chans till förlängning på ett ytterligare år. Tillträde 2020-01-02.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. 
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31357 i ämnesraden.
Frågor: [email protected]
Hemsida: www.perido.se Visa mindre

Är du driven, social och tekniskt kunnig? BESTSELLER söker dig!

Har du ett stort intresse för teknik och support och vill arbeta inom en säljorganisation där service är en stor del av kulturen? Sök teknisk support hos BESTSELLER! Beskrivning  BESTSELLER är ett internationellt modeföretag med varumärken såsom JACK and JONES, VERO MODA, ONLY och VILA. BESTSELLER driver både egna kedjor/butiker likväl som man har ett stort antal återförsäljare på marknaden. Det svenska huvudkontoret ligger i Solna där de sitter i en vacke... Visa mer
Har du ett stort intresse för teknik och support och vill arbeta inom en säljorganisation där service är en stor del av kulturen? Sök teknisk support hos BESTSELLER!
Beskrivning 
BESTSELLER är ett internationellt modeföretag med varumärken såsom JACK and JONES, VERO MODA, ONLY och VILA. BESTSELLER driver både egna kedjor/butiker likväl som man har ett stort antal återförsäljare på marknaden. Det svenska huvudkontoret ligger i Solna där de sitter i en vacker herrgård belägen precis vid vattnet i Frösundavik med närhet till Hagaparken.
Vad innebär rollen? I rollen som teknisk support på BESTSELLER hjälper du och ger service till företagets anställda samt är support ut till BESTSELLER´s butiker kring kassasystem och annan teknisk utrustning. Du fungerar även som företagets kontaktperson och länk gentemot hela moderbolagets IT organisation. Andra arbetsuppgifter kommer även att vara:
Onsite support på vårt huvudkontor
Beställa och administrera datorer och telefoner samt tillbehör
Administrera mobil- och bredbandsabonnemang
Ansvara för företagets skrivare och serviceavtal
Hantera larm och fiber till BESTSELLER´s alla kontor
Ansvara för all teknik vid mässor och större möten
Delta och vara support vid nyöppningar av butiker

Vem söker vi? För att passa i rollen tror vi att du har en naturlig fallenhet för teknisk problemlösning och ett genuint IT-intresse, men det allra viktigaste är att du har en positiv inställning till att lära dig. För att lyckas i rollen är du en initiativtagande och lösningsorienterad person som besitter det där självständiga drivet och viljan att lyckas! Vidare är du serviceminded och har med fördel arbetat inom service tidigare, kanske till och med i butik! BESTSELLER söker en lagspelare som alltid utför uppgifterna med ett leende.
Är detta ett uppdrag för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! 
Vi tror att du har:
Teknisk utbildning (exempelvis läst IT-program på gymnasiet)
Goda kunskaper om användarsupport i Windowsbaserad miljö
Mycket goda kunskaper inom felsökning av bärbara datorer, skrivare, smartphones
Goda kunskaper om MS Office-paketet
Kunskap om applikationssupport och fjärrstyrning (exempelvis Team Viewer)
Tidigare erfarenhet inom service (förslagsvis inom butik)
Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Har B- körkort

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare hos kund med 6 månaders provanställning. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. 
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31447 i ämnesraden.
Frågor: [email protected]
Hemsida: www.perido.se Visa mindre

Är du driven, social och tekniskt kunnig? BESTSELLER söker dig!

Har du ett stort intresse för teknik och support och vill arbeta inom en säljorganisation där service är en stor del av kulturen? Sök teknisk support hos BESTSELLER! Beskrivning  BESTSELLER är ett internationellt modeföretag med varumärken såsom JACK and JONES, VERO MODA, ONLY och VILA. BESTSELLER driver både egna kedjor/butiker likväl som man har ett stort antal återförsäljare på marknaden. Det svenska huvudkontoret ligger i Solna där de sitter i en vacke... Visa mer
Har du ett stort intresse för teknik och support och vill arbeta inom en säljorganisation där service är en stor del av kulturen? Sök teknisk support hos BESTSELLER!
Beskrivning 
BESTSELLER är ett internationellt modeföretag med varumärken såsom JACK and JONES, VERO MODA, ONLY och VILA. BESTSELLER driver både egna kedjor/butiker likväl som man har ett stort antal återförsäljare på marknaden. Det svenska huvudkontoret ligger i Solna där de sitter i en vacker herrgård belägen precis vid vattnet i Frösundavik med närhet till Hagaparken.
Vad innebär rollen? I rollen som teknisk support på BESTSELLER hjälper du och ger service till företagets anställda samt är support ut till BESTSELLER´s butiker kring kassasystem och annan teknisk utrustning. Du fungerar även som företagets kontaktperson och länk gentemot hela moderbolagets IT organisation. Andra arbetsuppgifter kommer även att vara:
Onsite support på vårt huvudkontor
Beställa och administrera datorer och telefoner samt tillbehör
Administrera mobil- och bredbandsabonnemang
Ansvara för företagets skrivare och serviceavtal
Hantera larm och fiber till BESTSELLER´s alla kontor
Ansvara för all teknik vid mässor och större möten
Delta och vara support vid nyöppningar av butiker

Vem söker vi? För att passa i rollen tror vi att du har en naturlig fallenhet för teknisk problemlösning och ett genuint IT-intresse, men det allra viktigaste är att du har en positiv inställning till att lära dig. För att lyckas i rollen är du en initiativtagande och lösningsorienterad person som besitter det där självständiga drivet och viljan att lyckas! Vidare är du serviceminded och har med fördel arbetat inom service tidigare, kanske till och med i butik! BESTSELLER söker en lagspelare som alltid utför uppgifterna med ett leende.
Är detta ett uppdrag för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! 
Vi tror att du har:
Teknisk utbildning (exempelvis läst IT-program på gymnasiet)
Goda kunskaper om användarsupport i Windowsbaserad miljö
Mycket goda kunskaper inom felsökning av bärbara datorer, skrivare, smartphones
Goda kunskaper om MS Office-paketet
Kunskap om applikationssupport och fjärrstyrning (exempelvis Team Viewer)
Tidigare erfarenhet inom service (förslagsvis inom butik)
Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Har B- körkort

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare hos kund med 6 månaders provanställning. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. 
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31447 i ämnesraden.
Frågor: [email protected]
Hemsida: www.perido.se Visa mindre

ERFAREN IT-TEKNIKER TILL VÄRLDSNATURFONDEN WWF

Ansök    Okt 25    Perido AB    IT-tekniker/Datatekniker
Är du en supporttekniker som är redo för nya utmaningar? Vad sägs då om en arbetsgivare som bokstavligen räddar världen? Och som dessutom gör allt för att man mår bra på jobbet? Ansök redan idag! Beskrivning­ Perido söker nu en erfaren och serviceinriktad supporttekniker till vår kund, Världsnaturfonden WWF. Detta är en oberoende och partipolitiskt obunden miljö- och naturvårdsorganisation som med fler än fem miljoner supportrar är en av världens ledande i... Visa mer
Är du en supporttekniker som är redo för nya utmaningar? Vad sägs då om en arbetsgivare som bokstavligen räddar världen? Och som dessutom gör allt för att man mår bra på jobbet? Ansök redan idag!
Beskrivning­
Perido söker nu en erfaren och serviceinriktad supporttekniker till vår kund, Världsnaturfonden WWF. Detta är en oberoende och partipolitiskt obunden miljö- och naturvårdsorganisation som med fler än fem miljoner supportrar är en av världens ledande ideella naturvårdsorganisationer, med projekt i fler än 100 länder. Det är för Världsnaturfonden WWF av yttersta vikt med jämlikhet och mångfald, därför strävar man efter att alla ska kunna trivas på arbetsplatsen, oavsett kön eller etnisk bakgrund. Tjänsten är belägen i det vackra Ulriksdals Slott, med vattnet alldeles utanför fönstren.
I rollen som IT-tekniker kommer du få vara delaktig i många olika områden, där projekt inom Microsofts molntjänster så som Azure kommer vara centralt, men också konfigurering inom Active Directory, Microsoft Dynamics och Sharepoint. I rollen ingår också ett huvudansvar för supporten för de anställda på kontoret, så det krävs en stor flexibilitet och vilja att vara behjälplig både till kollegor i IT-teamet och till övriga anställda.
Några av de mest centrala arbetsuppgifterna kan vara:
·      Lägga upp konton till användare i WWFs system
·      Installera datorer / imagehantering
·      Delta i WWFs IT-utvecklingsprojekt
Inom ramen för support så kan arbetsuppgifter så som nedan räknas in:
·      Ge teknisk support till Världsnaturfondens användare av datorer samt mobila enheter.
·      Kunna göra felsökning på arbetsstationer och mobila enheter
·      Hantera säkerhetsinställningar på klienter
·      Hantera telefonabonnemang
·      Jobba med ärendehantering och att dokumentera lösningar
·      Hjälpa till med utbildningar inom IT och introduktioner av nyanställda
·      Hjälpa till med presentationsteknik vid externa möten och viss fotografering
Till denna IT-funktion söker vi dig som är lugn, stresstålig och strukturerad. Du har också en stor servicekänsla samt en utmärkt förmåga av att samarbeta i grupper och nätverk. Utöver det är det tydligt att du har ett intresse för teknik och en vilja och förmåga att lära och utvecklas på egen hand.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
·      IT-utbildning på gymnasienivå eller motsvarande kunskaper
·      Flera års erfarenhet som IT-tekniker, gärna inom både support och drift
·      Goda kunskaper i Microsoft Office, Windows och Sharepoint
·      Gedigen erfarenhet av Microsofts molnplattformar och/eller djupare kunskaper i Active Directory, Microsoft Dynamics, Skype for business, Teams, Intune och/eller Azure
·      Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande:
·      Adobes produktportfölj samt Google Docs och Google Sites och kunskaper i mötes- och presentationsteknik
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning hos WWF, 6 månaders provanställning tillämpas. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. 
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31232 i ämnesraden.
Frågor: [email protected]
Hemsida: www.perido.se Visa mindre