Lediga jobb Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB i Solna

Se alla lediga jobb från Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB i Solna. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Solna som finns inom det yrket.

Administratör till Inköpsavdelningen

Om oss Toyota Material Handling Sweden är Sveriges ledande leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Våra lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering kompletteras med autotruckar, Toyota I Site fleet management samt analys och rådgivning. Vi har sälj- och serviceverksamhet över hela Sverige med huvudkontor i Stockholm och logistikcenter i Mjölby... Visa mer
Om oss

Toyota Material Handling Sweden är Sveriges ledande leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Våra lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering kompletteras med autotruckar, Toyota I Site fleet management samt analys och rådgivning.

Vi har sälj- och serviceverksamhet över hela Sverige med huvudkontor i Stockholm och logistikcenter i Mjölby. Även tillverkning och utveckling sker i Mjölby där också huvudkontoret för Europaverksamheten finns. Antalet medarbetare är cirka 450, varav 250 ingår i den rikstäckande serviceorganisationen. I vår strävan efter överlägsen kvalitet genomsyrar The Toyota Way vår företagskultur, våra ideal och vårt sätt att arbeta.

Vi utökar nu vår inköpsavdelning med en administratör med placering i Solna.
Organisatoriskt tillhör du en liten grupp, men du har kontaktytor över hela företaget. Detta innebär att du får insyn i hela vår verksamhet och kommer samarbeta med kollegor från många olika avdelningar.

Ditt uppdrag
En stor del av tjänsten består av att sätta upp processen för och effektivisera hanteringen av våra servicebilar och tjänstebilar. I detta ingår att självständigt administrera vårt fordonsregister, vara kontaktytan mot olika leverantörer, orderlägga bilar, kontrollera leveranstider, hantera administrationen av våra gps:er och vara viss support för våra förare. Du kommer medverka i att öka kontrollen av och sänka kostnaderna för företagets fordonsflotta. Samt att effektivisera och förenkla inköpsprocessen.
I rollen kommer du ha många kontakter internt, både muntligen och skriftligen, samt med koncernens inköpsfunktioner och våra leverantörer.

I rollen ingår även följande arbetsområden:

* Administrera användarkonton och produktinnehåll i externa webbkataloger
* Skapa inköpsorder till externa leverantörer
* Kontrollera leverantörsuppgifter
* Medverka i uppbyggnad av intern produktkatalog av verktyg och innehåll
* Ta fram statistik

Din profil
Du trivs med att arbeta strukturerat och har en god förmåga att kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Du är duktig på administration, självgående, tar initiativ och är bra på att samarbeta.

Som person är du utåtriktad, drivande, disciplinerad och förändringsbenägen.
Du har gymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper och god datorvana. Ett par års erfarenhet av liknande arbete är önskvärt. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Bilintresse och B-körkort är meriterande men inget krav.

Du erbjuds
Vi erbjuder dig en intressant tjänst hos ett stabilt bolag som ser till medarbetarnas utveckling framåt. Vi är en arbetsplats i ständigt förbättringsarbete, där dina idéer och åsikter räknas!

Kontoret är beläget i trevliga lokaler i Solna Gate - med tillgängligt gym, gruppträning och simbassäng i samma byggnad. Solna Gate är beläget i Solna Strand, med bra kommunikationer med såväl tunnelbana, buss, tvärbana och pendeltåg.

Vi ser gärna att både kvinnor och män söker tjänsten och vi strävar efter kulturell mångfald.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande inköpschef Joakim Gamdal på tel. 070-248 79 18 eller på mejl -industries.eu.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Systemansvarig

Vi söker en kollega som kommer att ta ansvar för våra systemstöd där affärssystemet M3 är kärnan idag och kommer bytas ut mot SAP under de kommande åren. En viktig del i ditt uppdrag är att få ut maximal kraft tillsammans med de olika aktörerna i nätverket av koncernens resurser, lokala key users och externa leverantörer. Målet är att tillhandahålla ett väl fungerande systemstöd och ett proaktivt stöd till verksamheten genom ständiga förbättringar. En mix ... Visa mer
Vi söker en kollega som kommer att ta ansvar för våra systemstöd där affärssystemet M3 är kärnan idag och kommer bytas ut mot SAP under de kommande åren. En viktig del i ditt uppdrag är att få ut maximal kraft tillsammans med de olika aktörerna i nätverket av koncernens resurser, lokala key users och externa leverantörer. Målet är att tillhandahålla ett väl fungerande systemstöd och ett proaktivt stöd till verksamheten genom ständiga förbättringar. En mix av utveckling, förvaltning och ärendehantering.
Om oss
Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av manuella truckar och autotruckar, tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning, rådgivning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och en dedikerad personal på cirka 600 medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering. Toyota Material Handling Sweden AB (TMHSE) är ett sälj- och servicebolag i TMH Europa koncernen. TMHSE är i sin tur en grupp bestående av ett moder- och 5 dotterbolag.
Toyota Material Handling är en dynamisk arbetsplats där vi kontinuerligt strävar efter förbättring. Vi har en företagskultur som sätter människan i fokus, där varje individ är värdefull och där vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Här välkomnas dina idéer och åsikter.
Ditt uppdrag

I ditt uppdrag ingår bland annat:

* Ansvar för att TMHSE gruppen adopterar koncerngemensamma centrala system och lösningar. Fokus idag ligger på affärssystemsbyte från M3 till SAP, vilket även innebär en stor förändring i arbetssätt. I rollen arbetar du nära vår projektledare för byte av affärssystem.
* Att vara ambassadör för Microsoft365 med alla verktyg som förbättrar säkerhet, effektivitet och hållbarhet i våra processer. Att informera och utbilda medarbetare utifrån deras behov och uppmana till kritisk tänkande och Kaizen (ständiga förbättringar) i processer.
* Ansvar för lokal utveckling av lösningar som överbryggar gap i centrala system och optimerar och effektiviserar operativa och administrativa processer. Ansvar för att egen, lokal utveckling sker i linje med policys och krav för utveckling.
* Ansvar för dokumentation och förvaltning av lokala system och lösningar.
* Ansvar för avtal kring systemlösningar med tredje part och att dessa lever upp till våra policys.
* Ansvar för att datahantering i lokala systemlösningar och tredjepartslösningar sker enligt GDPR och med hög datakvalitet.
* Delaktig i förändringar av systemstöd i våra fem dotterbolag.

Din profil
Vi söker dig som:

* Har akademisk examen inom data, ekonomi och administration, teknik eller liknande.
* Har kunskap i/förståelse av system- och dataarkitektur.
* Har kunskap och erfarenhet av M3 och SAP.
* Är expertanvändare och utvecklare av lösningar med hjälp av M365 inklusive Power tools
* Har kunskap och erfarenhet av RPA lösningar
* Behärskar engelska och svenska i tal och skrift
* Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor! Därför ser vi en person som är:
* Har en god förmåga att skapa kontakter och bygga relationer
* Är analytisk och strukturerad
* Är serviceorienterad
* Är flexibel
* Kan hantera höga krav och korta deadlines
* Kreativ, ifrågasättande och lösningsorienterad

Vårt erbjudande
Arbeta för ett världsledande företag inom materialhantering och få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär.
Vi är ett team på åtta trevliga kollegor som samarbetar och utvecklar varandra
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete för att stödja balans mellan arbete och privatliv.
Friskvårdsbidrag om 5 000 kr/år och andra erbjudanden i vår förmånsportal för att främja hälsa och välbefinnande.
Förskottssemester och möjlighet att använda en tidbank för flexibel ledighet och återhämtning.
Arbeta i en stimulerande miljö där du kan dra nytta av stödet och expertisen hos dina kollegor inte bara i Sverige utan även i övriga Europa.

Placering och start
Startdatum enligt överenskommelse. Lämplig bostad är i närheten av Solna, Malmö/Arlöv, Göteborg eller Mjölby, där vi har större kontor. Möjlighet till visst distansarbete finns.

Mer information
Vi värdesätter mångfald och rekryterar baserat på kompetens för att främja inkludering. Vi ser fram emot att lära känna dig och välkomnar din ansökan! Sammanfatta din ansökan inklusive CV på en sida, lägg länk till din Linkedin profil om informationen redan finns där.
Vi avstår från kontakt med rekryteringssajter. Vi använder bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen.
Vill du veta mer? Kontakta Alena Koren, Chef för Business Control och IS/IT. Tel. 072-736 30 46.
Välkommen med din ansökan och en uppdaterad CV senast den 23 juni.

Intervjuer hålls löpande. Visa mindre

Systemansvarig

Om oss Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av manuella truckar och autotruckar, tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning, rådgivning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och en dedikerad personal på cirka 600 medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering. Toyota Material Handling Sweden AB (TMHSE) är et... Visa mer
Om oss
Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av manuella truckar och autotruckar, tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning, rådgivning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och en dedikerad personal på cirka 600 medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering. Toyota Material Handling Sweden AB (TMHSE) är ett sälj- och servicebolag i TMH Europa koncernen. TMHSE är i sin tur en grupp bestående av ett moder- och 5 dotterbolag.
Toyota Material Handling är en dynamisk arbetsplats där vi kontinuerligt strävar efter förbättring. Vi har en företagskultur som sätter människan i fokus, där varje individ är värdefull och där vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Här välkomnas dina idéer och åsikter.

Vi söker en kollega som kommer att ta ansvar för våra systemstöd där affärssystemet M3 är kärnan idag och kommer bytas ut mot SAP under de kommande åren. En viktig del i ditt uppdrag är att få ut maximal kraft tillsammans med de olika aktörerna i nätverket av koncernens resurser, lokala key users och externa leverantörer. Målet är att tillhandahålla ett väl fungerande systemstöd och ett proaktivt stöd till verksamheten genom ständiga förbättringar. En mix av utveckling, förvaltning och ärendehantering.

Ditt uppdrag

I ditt uppdrag ingår bland annat:

* Ansvar för att TMHSE gruppen adopterar koncerngemensamma centrala system och lösningar. Fokus idag ligger på affärssystemsbyte från M3 till SAP, vilket även innebär en stor förändring i arbetssätt. I rollen arbetar du nära vår projektledare för byte av affärssystem.
* Att vara ambassadör för Microsoft365 med alla verktyg som förbättrar säkerhet, effektivitet och hållbarhet i våra processer. Att informera och utbilda medarbetare utifrån deras behov och uppmana till kritisk tänkande och Kaizen (ständiga förbättringar) i processer.
* Ansvar för lokal utveckling av lösningar som överbryggar gap i centrala system och optimerar och effektiviserar operativa och administrativa processer. Ansvar för att egen, lokal utveckling sker i linje med policys och krav för utveckling.
* Ansvar för dokumentation och förvaltning av lokala system och lösningar.
* Ansvar för avtal kring systemlösningar med tredje part och att dessa lever upp till våra policys.
* Ansvar för att datahantering i lokala systemlösningar och tredjepartslösningar sker enligt GDPR och med hög datakvalitet.
* Delaktig i förändringar av systemstöd i våra fem dotterbolag.

Din profil
Vi söker dig som:

* Har akademisk examen inom data, ekonomi och administration, teknik eller liknande.
* Har kunskap i/förståelse av system- och dataarkitektur.
* Har kunskap och erfarenhet av M3 och SAP.
* Är expertanvändare och utvecklare av lösningar med hjälp av M365 inklusive Power tools
* Har kunskap och erfarenhet av RPA lösningar
* Behärskar engelska och svenska i tal och skrift

Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor! Därför ser vi en person som är:

* Har en god förmåga att skapa kontakter och bygga relationer
* Är analytisk och strukturerad
* Är serviceorienterad
* Är flexibel
* Kan hantera höga krav och korta deadlines
* Kreativ, ifrågasättande och lösningsorienterad

Vårt erbjudande
Arbeta för ett världsledande företag inom materialhantering och få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär.
Vi är ett team på åtta trevliga kollegor som samarbetar och utvecklar varandra
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete för att stödja balans mellan arbete och privatliv.
Friskvårdsbidrag om 5 000 kr/år och andra erbjudanden i vår förmånsportal för att främja hälsa och välbefinnande.
Förskottssemester och möjlighet att använda en tidbank för flexibel ledighet och återhämtning.
Arbeta i en stimulerande miljö där du kan dra nytta av stödet och expertisen hos dina kollegor inte bara i Sverige utan även i övriga Europa.

Placering och start
Startdatum enligt överenskommelse. Lämplig bostad är i närheten av Solna, Malmö/Arlöv, Göteborg eller Mjölby, där vi har större kontor. Möjlighet till visst distansarbete finns.

Mer information
Vi värdesätter mångfald och rekryterar baserat på kompetens för att främja inkludering. Vi ser fram emot att lära känna dig och välkomnar din ansökan! Sammanfatta din ansökan inklusive CV på en sida, lägg länk till din Linkedin profil om informationen redan finns där.

Vi avstår från kontakt med rekryteringssajter. Vi använder bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen.

Vill du veta mer? Kontakta Alena Koren, Chef för Business Control och IS/IT. Tel. 072-736 30 46.
Välkommen med din ansökan och en uppdaterad CV senast den 23 juni.

Intervjuer hålls löpande.

#SWEDEN
#LI-HYBRID Visa mindre

LIA - Praktik Marknadskoordinator

Toyota Material Handling Sweden är Sveriges ledande leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Våra lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering kompletteras med autotruckar, Toyota I Site fleet management samt analys och rådgivning. Vi marknadsför ett heltäckande sortiment av truckar, där BT och Toyota kompletteras med Kalmar. Företaget utför också... Visa mer
Toyota Material Handling Sweden är Sveriges ledande leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Våra lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering kompletteras med autotruckar, Toyota I Site fleet management samt analys och rådgivning. Vi marknadsför ett heltäckande sortiment av truckar, där BT och Toyota kompletteras med Kalmar. Företaget utför också service på marknadens samtliga märken. Antalet medarbetare är cirka 450, varav drygt 250 ingår i den rikstäckande serviceorganisationen. I vår strävan efter överlägsen kvalitet genomsyrar The Toyota Way vår företagskultur, våra ideal och vårt sätt att arbeta. Vårt svenska huvudkontor ligger i Solna.

Om tjänsten

Vi söker en engagerad YH-student (yrkeshögskola) som studerar marknadsföring och ska ut på LIA/ praktik under våren 2024. Du kommer att bli tilldelad en handledare och blir en del av vårt marknadsteam som idag består av 4 personer. Du kommer att få arbeta med en mängd olika uppgifter inom marknadsföring, med fokus på text och innehåll. Därför ser vi att du bör tycka om att skriva engagerade texter och ha ett grafiskt öga/ fallenhet för grafiskt skapande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Skapa och redigera engagerande texter, bilder, film och grafik för våra digitala kanaler
Utveckla och implementera vår digitala kommunikationsstrategi
Planera och projektleda marknadsaktiviteter, så att en idé blir till verklighet

Kvalifikationer

Du är en god skribent med en stark känsla för språk och ton
Du är kreativ och har en förmåga att tänka utanför boxen
Du är nyfiken och ansvarstagande
Du är en YH- student som ska ut på LIA/praktik under våren 2024
Flytande svenska i tal och skrift
Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Vi erbjuder

En möjlighet att arbeta i ett litet och sammansvetsat team i ett av världens största företag
En inblick i hur en marknadsavdelning fungerar
En möjlighet att utveckla dina kunskaper och färdigheter inom marknadsföring

Placering

Stockholm, Solna. Hybridarbete

Ansökan

Vänta inte med att skicka in din ansökan - intervjuer sker löpande!
Välkommen att ansöka med CV och personligt brev snarast dock senast 30/11-2023 Visa mindre

Teknisk support och utbildning

Toyota Material Handling är Sveriges ledande tillverkare och leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi utvecklar och förmedlar avancerade lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering t.ex; autotruckar och fleet managementsystemet Toyota I_Site. Vi strävar efter att finnas nära våra kunder. Vi erbjuder omfattande kundsupport med kundanpassade t... Visa mer
Toyota Material Handling är Sveriges ledande tillverkare och leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi utvecklar och förmedlar avancerade lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering t.ex; autotruckar och fleet managementsystemet Toyota I_Site.

Vi strävar efter att finnas nära våra kunder.

Vi erbjuder omfattande kundsupport med kundanpassade tjänster och 24/7 servicetillgänglighet genom avtal. Vi har sälj- och serviceverksamhet över hela Sverige med huvudkontor i Stockholm och logistikcenter i Mjölby. Även tillverkning och utveckling sker i Mjölby där också huvudkontoret för Europaverksamheten finns.

Vi söker nu en hungrig, driven och strukturerad kollega för rollen som Teknisk Support och Utbildning med fokus på vårt Motviktsegment. Du kommer att vara en viktig supportfunktion för vårt företag, samt vara vår kontaktväg in mot fabrik.

Rollen innebär 2:a linjens support till vår fältservice inom eget specialistområde, samt generell systemsupport. Du utvecklar och stöttar Supporttekniker samt utvecklar och tar fram utbildningsmaterial. Vidare genomför du utbildningar centralt och regionalt på egen hand och tillsammans med Supporttekniker.

Placeringsort är Solna eller Mjölby.

Rollen innebär vidare:

* Supportera serviceorganisationen inom teknik och service.
* Teknisk utbildning inom främst Motvikt men även på generella servicerelaterade system och funktioner.
* Utveckla och förbättra vårt utbildningskoncept, samt hålla egna utbildningar.
* Kommunikation med fabriker och centrala delar kring förbättringar och försöksverksamhet.
* Stötta och utveckla Supportteknikerrollen för att supportera service på fältet.
* Kommunicera och agera på kompetens- och förbättringsbehov.
* Hantera och kommunicera tekniska bulletiner till berörda parter i organisationen.
* Administrera och hantera vår utbildningsportal.
* Dokumentera frågor och förbättringsförslag från serviceorganisationen.
* Sammanställning av information kring utbildnings- och kompetensbehov och kommunikation av dessa vidare i organisationen.
* Uppföljning av kvaliteten i utförd teknisk service.

Vi förväntar oss att du har:

* Utbildning på minst gymnasial nivå.
* Minst 5 års erfarenhet av liknande verksamhet.
* Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
* Goda kunskaper inom grundläggande ellära, hydraulik, fordonsteknik och automationskunskaper är meriterande.
* Goda IT-kunskaper, databas, fordonsanalyssystem, pedagogisk förmåga för teoretiska såväl som praktiska utbildningar.
* Tidigare erfarenhet av att hålla utbildning.

Vi ser gärna att både kvinnor och män söker tjänsten och vi strävar efter kulturell mångfald.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du ansvarig chef Stefan Uvalic, 070-311 24 47. Visa mindre

Reservdelskoordinator

Toyota Material Handling är Sveriges ledande tillverkare och leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi utvecklar och förmedlar avancerade lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering t.ex; autotruckar och fleet managementsystemet Toyota I_Site. Vi strävar efter att finnas nära våra kunder. Vi erbjuder omfattande kundsupport med kundanpassade t... Visa mer
Toyota Material Handling är Sveriges ledande tillverkare och leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi utvecklar och förmedlar avancerade lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering t.ex; autotruckar och fleet managementsystemet Toyota I_Site.

Vi strävar efter att finnas nära våra kunder.

Vi erbjuder omfattande kundsupport med kundanpassade tjänster och 24/7 servicetillgänglighet genom avtal. Vi har sälj- och serviceverksamhet över hela Sverige med huvudkontor i Stockholm och logistikcenter i Mjölby. Även tillverkning och utveckling sker i Mjölby där också huvudkontoret för Europaverksamheten finns.

I denna roll ingår att ge reservdelssupport till våra externa kunder och till våra egna servicetekniker. Du bidrar i rollen till ökad kundnytta, engagemang och lönsamhet.

Placeringsort kan vara Solna eller Mjölby.

Fokus i rollen är följande:

* Hantera inkommande förfrågningar på telefon och mejl från externa & interna kunder.
* Leta upp efterfrågade artiklar med hjälp av olika stödsystem.
* Leveransbevakning av reservdelar.
* Stötta service- & säljorganisationen med reservdelsrelaterade frågor.
* Hantera krediteringsunderlag.
* Handlägga garantiärenden.
* Lämna prisuppgifter.
* Merförsäljning av reservdelar.
* Ordermottagning.
* Medverka till att utveckla reservdelsprocessen.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du ansvarig chef Joakim Gamdal på 070-248 79 18.

Du har utbildning på minst gymnasienivå och vi vill att du är tekniskt intresserad. Du behöver också ha god datavana.
Det är meriterande om du har teknisk erfarenhet och erfarenhet kring fältserviceprocesser. Det är vidare meriterande om du har erfarenhet av att jobba i CRM-system.

Viss kommunikation sker på engelska så du behöver kunna hantera det i denna roll.

För den här rollen söker vi någon som är kundorienterad och är en lagspelare. Du behöver vara initiativtagande och ha fokus på kvalitet i arbetet. Du behöver ha ett visst mått av flexibilitet och en förmåga att lyssna på andra samt inte vara rädd för att fatta beslut.

Vi ser gärna att både kvinnor och män söker tjänsten och vi strävar efter kulturell mångfald.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Business Controller

Toyota Material Handling är Sveriges ledande tillverkare och leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi utvecklar och förmedlar avancerade lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering t.ex; autotruckar och fleet managementsystemet Toyota I_Site. Vi strävar efter att finnas nära våra kunder. Vi erbjuder omfattande kundsupport med kundanpassade t... Visa mer
Toyota Material Handling är Sveriges ledande tillverkare och leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi utvecklar och förmedlar avancerade lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering t.ex; autotruckar och fleet managementsystemet Toyota I_Site.

Vi strävar efter att finnas nära våra kunder.

Vi erbjuder omfattande kundsupport med kundanpassade tjänster och 24/7 servicetillgänglighet genom avtal. Vi har sälj- och serviceverksamhet över hela Sverige med huvudkontor i Stockholm och logistikcenter i Mjölby. Även tillverkning och utveckling sker i Mjölby där också huvudkontoret för Europaverksamheten finns.

Är du en teknisk och systemintresserad ekonom som vill vara med i en stor process- och systemförändring i den spännande Toyota-koncernen? Rollen kommer att påverkas av ett systembyte där SAP ska implementeras. Den innebär att du ska både vara traditionell business controller och bidra till förnyelse.

Du kommer att tillhöra gruppen Business Control & ISIT som idag består av 7 medarbetare med unika roller. Det är en öppen atmosfär i gruppen och mycket frihet under ansvar. Alla i gruppen jobbar med kontinuerliga förbättringar, drivs av att underlätta för andra och effektivisera administrativa processer och rutiner.

Hos oss på Toyota handlar allting om kvalitet och människor. Den rätta talangen för ett jobb eller en funktion kommer att garantera bästa möjliga kvalitet, och vi är övertygade om att lagarbete till och med ökar kvaliteten till en ännu högre nivå. Djup respekt för varje individ och en passion för planering och kommunikation bygger en plattform på vilken varje person kan uppnå toppresultat att vara stolt över. Tillsammans får vi detta att hända.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Business controller

* Kvalitetssäkra finansiella resultat i boksluten.
* Analys av finansiella resultat och presentation av insikter och förbättringsförslag till Sales-ledningen.
* Egendriven affärsanalys utifrån affärsområdets marknad, avtalskontroll, prissättning, volymkontroll, kostnadskontroll, lönsamhetskontroll, processeffektivitet.
* Stöd till Sales director och ledningsgruppen med löpande affärsanalyser.
* Strukturunderhåll inom produktområde med fokus på datapaketering utifrån informationsbehov.
* Helhetsansvar för uppföljning av vissa kunder, inkl leverans av information till kunder.
* Stöd till Sales-organisationen vid planering, upphandlingar och simulering av business case.
* Affärsutvecklingsfrågor, stöd i uppföljning av affärsbeslut.
* Stöd i budgetprocesser och prognoser.
* Helhetsansvar för Säljprovisionssystemet.
* Stöd av administrativa processer med automatiserade rutiner och mallar.
* Key user BI inom Sälj.

Placeringsort: Solna Gate i Solna Strand.

Kvalifikationer och erfarenhet

* Akademisk utbildning inom ekonomi, teknik, systemvetenskap eller motsvarande.
* Erfarenhet av grundläggande ekonomiska processer.
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
* Kunskap i Office 365 inkl Power tools.

Som person är du analytisk och noggrann. Du ska också vara lösningsorienterad och nätverkande inom ditt område. Du kommer att arbeta i många stödprocesser, med olika intressenter och det är viktigt att vara hjälpsam och kunna bidra med affärsanalys och med förslag på utveckling och förändringar av processer och rutiner. Du kommer ingå i ett team där man delar med sig av det man lärt sig så det är viktigt att du är en prestigelös lagspelare.

För mer information är du välkommen att kontakta manager Business control & ISIT Alena Koren Arlander -industries.eu

Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser gärna att både kvinnor och män söker tjänsten och vi strävar efter kulturell mångfald.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Inköpare

Toyota Material Handling är Sveriges ledande tillverkare och leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi utvecklar och förmedlar avancerade lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering t.ex; autotruckar och fleet managementsystemet Toyota I_Site. Vi strävar efter att finnas nära våra kunder. Vi erbjuder omfattande kundsupport med kundanpassade t... Visa mer
Toyota Material Handling är Sveriges ledande tillverkare och leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi utvecklar och förmedlar avancerade lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering t.ex; autotruckar och fleet managementsystemet Toyota I_Site.

Vi strävar efter att finnas nära våra kunder.

Vi erbjuder omfattande kundsupport med kundanpassade tjänster och 24/7 servicetillgänglighet genom avtal. Vi har sälj- och serviceverksamhet över hela Sverige med huvudkontor i Stockholm och logistikcenter i Mjölby. Även tillverkning och utveckling sker i Mjölby där också huvudkontoret för Europaverksamheten finns.

Till vårt kontor i Solna söker vi nu en inköpare av produkter och tjänster som ska jobba med både upphandlingar och avrop.

Organisatoriskt tillhör du en liten grupp, men du har kontaktytor över hela företaget. Detta innebär att du får insyn i hela vår verksamhet och kommer samarbeta med kollegor från många olika avdelningar.

I rollen som inköpare kommer du göra inköp för våra anställdas räkning. Du kommer också agera produktansvarig och vara support för utvalda produktgrupper.

Vidare ansvarar du för att utveckla och förädla utpekade produktområden samt ha leverantörsansvar. Du förhandlar både ramavtal och rabattavtal. Att utveckla inköpsprocessen ingår också som en viktig del i dina arbetsuppgifter.

I rollen ingår även följande arbetsområden:

* Administrera och utveckla befintliga webbshopar.
* Utveckla och sätta upp nya webbshopar.
* Projektledaransvar i utpekade aktiviteter.
* Ansvara för Inköpsavdelningens information på vårt intranät, T-space.
* Leverantörskontroll och leverantörsbegränsning.
* Kostnadsuppföljningar.
* Stöd i införandet av vårt nya affärssystem SAP.

Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och har erfarenhet av att jobba i Microsofts program. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Har du kunskap inom M3/ERP är det ett plus.

För att lyckas i rollen söker vi dig som har teknisk kunskap och ett intresse för teknik. Du behöver kunna argumentera för och emot produktönskemål. Det är viktigt att du är noggrann och flexibel och att du är serviceinriktad. I rollen behöver du kunna hantera stress och korta leveranstider liksom kunna arbeta självständigt och med eget driv utveckla affären.

För mer information är du välkommen att kontakta Joakim Gamdal, Inköpschef, tel: 070-248 79 18.

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att ses! Visa mindre

Applikationsingenjör

Toyota Material Handling är Sveriges ledande tillverkare och leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi utvecklar och förmedlar avancerade lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering t.ex; autotruckar och fleet managementsystemet Toyota I_Site. Vi strävar efter att finnas nära våra kunder. Vi erbjuder omfattande kundsupport med kundanpassade t... Visa mer
Toyota Material Handling är Sveriges ledande tillverkare och leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi utvecklar och förmedlar avancerade lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering t.ex; autotruckar och fleet managementsystemet Toyota I_Site.

Vi strävar efter att finnas nära våra kunder.

Vi erbjuder omfattande kundsupport med kundanpassade tjänster och 24/7 servicetillgänglighet genom avtal. Vi har sälj- och serviceverksamhet över hela Sverige med huvudkontor i Stockholm och logistikcenter i Mjölby. Även tillverkning och utveckling sker i Mjölby där också huvudkontoret för Europaverksamheten finns.

Vill du jobba med automation och självkörande truckar? Vi söker kontinuerligt Applikationsingenjörer för att utöka vår verksamhet, och tar gärna emot din spontanansökan. Skulle vi inte ha ett anställningsbehov just när du söker kommer vi att höra av oss när vi har en öppning om vi tror att vi är rätt för varandra. Hos Toyota jobbar vi med den senaste tekniken i nära kontakt med slutkunden.

Automatiseringen inom logistik och materialhantering ökar snabbt, främst för att det finns möjligheter till minskade driftskostnader och ökad effektivitet, men även på grund av förarbrist. Toyota är en ledande aktör i branschen och affärsområdet Logistics Solutions fortsätter att växa. Logistics Solutions levererar bland annat självkörande truckar, så kallad AGV - Automated Guided Vehicle, men även andra automationslösningar kopplade till materialhantering samt rådgivningsverksamhet kopplat till logistik och automation.

I rollen som Applikationsingenjör arbetar du främst med att driftsätta skräddarsydda autopilotsystem med fullt automatiserade gaffeltruckar. Du kommer att jobba med specialiserad mjukvara för att designa och programmera autopilotsystemet och dess körvägar, samt hantera IO-signaler och PLC-kommunikation med utrustning på kundens anläggning. Arbetet sker i projektform dels ute hos våra kunder runtom i Sverige, men också ifrån den egna arbetsplatsen. Du kommer även arbeta med support och underhåll av befintliga anläggningar.

Vi söker dig som:

* Har utbildning inom teknik, logistik, eller annat relevant område. Gärna på universitetsnivå, tex. ingenjörsutbildning inom automation eller mekatronik.
* Har intresse för programmering. Erfarenhet av PLC-programmering är meriterande.
* Har erfarenhet från liknande tjänster och teknologi. Branscherfarenhet är meriterande.
* Förståelse för logistik och materialhantering är meriterande.
* Är flytande i engelska i tal och skrift.
* Har B-körkort.

Som person:

* Är du noggrann och kvalitetsorienterad.
* Är du analytisk och duktig på problemlösning.
* Är du bekväm med att resa inom Sverige för arbete på plats i kundens miljö.
* Är du en prestigelös lagspelare och gillar att arbeta i projektform.

Ansökan:
Vill du få möjligheten att vara med och utveckla Logistics Solutions, arbeta med många intressanta kunder samt bli en del av ett fantastiskt team?

Intervjuer och urval kommer att ske vid framtida öppningar. Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev så hör vi av oss.

Om du har frågor om tjänsten går det bra att ta kontakt med Viktor Brandon Leek, 070-643 70 31.

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att ses! Visa mindre

Logistikkonsult

I vårt affärsområde Advisory Services delar våra erfarna och duktiga konsulter med sig av all den kompetens som vi har byggt upp genom åren inom materialhantering och logistik, samt Toyotas unika kompetens inom Lean och TPS. Advisory Services är en del av divisionen Logistics Solutions där vi fokuserar på vårt kunderbjudande inom automationslösningar (förarlösa truckar, bansystem, automatiserade plocklösningar, etc), så en tjänst inom Advisory Services är ... Visa mer
I vårt affärsområde Advisory Services delar våra erfarna och duktiga konsulter med sig av all den kompetens som vi har byggt upp genom åren inom materialhantering och logistik, samt Toyotas unika kompetens inom Lean och TPS. Advisory Services är en del av divisionen Logistics Solutions där vi fokuserar på vårt kunderbjudande inom automationslösningar (förarlösa truckar, bansystem, automatiserade plocklösningar, etc), så en tjänst inom Advisory Services är i nära samverkan med det senaste inom automatiserad materialhantering.

Ditt uppdrag

Som logistikkonsult inom Advisory Services kommer du att vara ute hos våra kunder för att stötta dem med att hitta och implementera lösningar/förbättringar för deras största utmaningar inom logistik och materialhantering. Det kan till exempel röra sig om:

* Analys och optimering av flöden.
* Framtagande av förslag på layout, strategi och resursbehov vid etablering av nya anläggningar.
* Effektivisering av materialförsörjning till produktion.
* Automationspotential
* Maximering av ytnyttjande.

Arbetet kommer bestå av att ta en ledande roll i hela kedjan från införsäljningsarbetet till projektleverans inom logistikområdet. Projekten kommer oftast att levereras i team där din roll, förutom att bistå med din sakkunskap, kommer att vara projektledande och huvudmotpart mot kundens ledningsfunktioner.

Du blir även en viktig del i övriga teamet som arbetar inom Advisory Services och kommer att få vara med och fortsätta utveckla verksamhetens olika områden.

Föredragen anställningsort är Stockholm med utgångspunkt från vårt huvudkontor i Solna, men du kommer att ha kundkontakter som kräver resande.

Vi söker dig som:

* Har minst 5 års erfarenhet från logistikarbete, varav minst 3 år i liknande roll.
* Har utmärkta kunskaper inom logistik.
* Har erfarenhet från B2B-försäljning eller liknande kundinteraktion.
* Har intresse och förståelse för automatiserad materialhantering.
* Har kännedom om Lean och TPS (Toyota Production System).
* Har akademisk examen (civilingenjör, MBA, eller motsvarande)
* Har mycket goda kunskaper i engelska då du behöver kunna hantera arbetsrelaterade diskussioner på engelska.
* Har B-körkort.

Som person:

* Är du effektiv och strukturerad.
* Är du kreativ, analytisk och lösningsorienterad.
* Är du affärsinriktad och resultatorienterad.
* Är du skicklig att bygga och bevara goda kundrelationer.
* Är du en prestigelös lagspelare.

Ansökan

Vill du få möjligheten att vara med och utveckla Advisory Services, arbeta med många intressanta kunder samt bli en del av ett fantastiskt team?

För mer information är du välkommen att kontakta Viktor Brandon Leek, Head of Advisory Services på tel: 070-643 70 31.

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre