Lediga jobb som Redovisningsassistent i Solna

Se lediga jobb som Redovisningsassistent i Solna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Solna som finns hos arbetsgivaren.

Kiwa söker en Redovisningsassistent

Ansök    Maj 14    Kiwa Sweden AB    Redovisningsassistent
We are Kiwa – Är du? För oss på Kiwa är vår värdegrund, ARE, utgångspunkten i allt vi gör. Ambitious, Reliable och Engaged. Känner du igen dig i vår värdegrund och strävar efter att skapa förtroende och trovärdighet mot kund och hos dina medarbetare? Vill du vara med och skapa framtidens samhälle med några av branschens vassaste kompetenser, ja då ska du bli en av oss! Om jobbet Kiwa söker en ny kollega och redovisningsassistent till ekonomi- och redovis... Visa mer
We are Kiwa – Är du?
För oss på Kiwa är vår värdegrund, ARE, utgångspunkten i allt vi gör. Ambitious, Reliable och Engaged. Känner du igen dig i vår värdegrund och strävar efter att skapa förtroende och trovärdighet mot kund och hos dina medarbetare? Vill du vara med och skapa framtidens samhälle med några av branschens vassaste kompetenser, ja då ska du bli en av oss!

Om jobbet
Kiwa söker en ny kollega och redovisningsassistent till ekonomi- och redovisningsteamet i Stockholm. Vi tror att du är i början av din karriär, du har studerat och hunnit jobba något år och är nu redo för nästa utmaning. Vi satsar på våra medarbetare och hoppas att du vill vara med och utvecklas med teamet och med tiden växa i din roll.
I rollen som redovisningsassistent kommer du främst att hantera krediteringar och vår inkommande mailbrevlåda samt ansvara för ett bolags leverantörs-reskontra från verifiering till betalning. Det är viktigt att du trivs med nära samarbeten, både med interna kollegor och externa leverantörer. Vidare tror vi att du har fokus på utveckling och kontinuerligt arbetar med att förbättra och effektivisera arbetssätt.
Din placeringsort är Solna med möjlighet till att arbeta hemifrån några dagar per vecka.


Vem vi söker
För att lyckas i rollen ser vi att du är en öppen och kommunikativ person som uppskattar samarbete med andra. Du har en god struktur i ditt arbete och kan enkelt prioritera rätt samtidigt som du är noggrann. Du trivs i en föränderlig miljö och det ligger i din natur att vara nyfiken och hitta svar på frågor som inte alltid är självklara. Du har en öppen och ödmjuk attityd till dina kollegor och förstår vikten av att vara service-minded. Vi tror även att du drivs av att utveckla och att utvecklas tillsammans med dina kollegor och vill ta en självklar plats i teamet.
Vi vill att du har
• Eftergymnasialutbildning som inom ekonomi som exempelvis civilekonom
• Något års arbetslivserfarenhet av en liknande roll
• Dokumenterad erfarenhet av leverantörsreskontra och krediteringar
• Svenska och engelska i tal och skrift

Vad Kiwa erbjuder dig
Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation. Det är tack vare våra medarbetare som genom sitt engagemang och sin kunskap bidrar med säkerhet och hållbarhet till våra kunder och även till samhället. Därför satsar Kiwa mycket på sina anställda och deras utveckling. Genom ditt dagliga arbete, intressanta projekt och utbildningar kommer du och din kompetens ständigt att utvecklas när du är en del av Kiwa! Hos oss är laget före jaget viktigt och tillsammans skapar vi en positiv arbetsmiljö där vi alla är en del av en större gemenskap, Kiwa-gemenskapen!

· Stabilt företag med trygga villkor, självklart har vi kollektivavtal
· En förmånsportal med stort förmånsutbud och ett generöst friskvårdsbidrag
· Ersättning för bland annat läkarvård, vaccinationer och möjlighet till en grundlig hälsoanalys
· En timbank så att du kan vara ledig när du vill- inte bara när kalenderns röda dagar infaller
· Möjligheten att åka med på Kiwas skidresa tillsammans med ca 100 härliga kollegor

Så här söker du
Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
För frågor gällande rollen kontakta chef ör ekonomi och redovisning, Catarina Molander på [email protected] eller rekryteringsansvarig, Sofija Petrov Tahir, på [email protected] Visa mindre

Kiwa söker en Redovisningsassistent

Ansök    Mar 22    Kiwa Sweden AB    Redovisningsassistent
We are Kiwa – Är du? För oss på Kiwa är vår värdegrund, ARE, utgångspunkten i allt vi gör. Ambitious, Reliable och Engaged. Känner du igen dig i vår värdegrund och strävar efter att skapa förtroende och trovärdighet mot kund och hos dina medarbetare? Vill du vara med och skapa framtidens samhälle med några av branschens vassaste kompetenser, ja då ska du bli en av oss! Om jobbet Kiwa söker en ny kollega och redovisningsassistent till ekonomi- och redovis... Visa mer
We are Kiwa – Är du?
För oss på Kiwa är vår värdegrund, ARE, utgångspunkten i allt vi gör. Ambitious, Reliable och Engaged. Känner du igen dig i vår värdegrund och strävar efter att skapa förtroende och trovärdighet mot kund och hos dina medarbetare? Vill du vara med och skapa framtidens samhälle med några av branschens vassaste kompetenser, ja då ska du bli en av oss!

Om jobbet
Kiwa söker en ny kollega och redovisningsassistent till ekonomi- och redovisningsteamet i Stockholm. Vi tror att du är i början av din karriär, du har studerat och hunnit jobba något år och är nu redo för nästa utmaning. Vi satsar på våra medarbetare och hoppas att du vill vara med och utvecklas med teamet och med tiden växa i din roll.
I rollen som redovisningsassistent kommer du främst att hantera krediteringar och vår inkommande mailbrevlåda samt ansvara för ett bolags leverantörs-reskontra från verifiering till betalning. Det är viktigt att du trivs med nära samarbeten, både med interna kollegor och externa leverantörer. Vidare tror vi att du har fokus på utveckling och kontinuerligt arbetar med att förbättra och effektivisera arbetssätt.
Din placeringsort är Solna med möjlighet till att arbeta hemifrån några dagar per vecka.


Vem vi söker
För att lyckas i rollen ser vi att du är en öppen och kommunikativ person som uppskattar samarbete med andra. Du har en god struktur i ditt arbete och kan enkelt prioritera rätt samtidigt som du är noggrann. Du trivs i en föränderlig miljö och det ligger i din natur att vara nyfiken och hitta svar på frågor som inte alltid är självklara. Du har en öppen och ödmjuk attityd till dina kollegor och förstår vikten av att vara service-minded. Vi tror även att du drivs av att utveckla och att utvecklas tillsammans med dina kollegor och vill ta en självklar plats i teamet.
Vi vill att du har
• Eftergymnasialutbildning som inom ekonomi som exempelvis civilekonom
• Något års arbetslivserfarenhet av en liknande roll
• Dokumenterad erfarenhet av leverantörsreskontra och krediteringar
• Svenska och engelska i tal och skrift

Vad Kiwa erbjuder dig
Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation. Det är tack vare våra medarbetare som genom sitt engagemang och sin kunskap bidrar med säkerhet och hållbarhet till våra kunder och även till samhället. Därför satsar Kiwa mycket på sina anställda och deras utveckling. Genom ditt dagliga arbete, intressanta projekt och utbildningar kommer du och din kompetens ständigt att utvecklas när du är en del av Kiwa! Hos oss är laget före jaget viktigt och tillsammans skapar vi en positiv arbetsmiljö där vi alla är en del av en större gemenskap, Kiwa-gemenskapen!

· Stabilt företag med trygga villkor, självklart har vi kollektivavtal
· En förmånsportal med stort förmånsutbud och ett generöst friskvårdsbidrag
· Ersättning för bland annat läkarvård, vaccinationer och möjlighet till en grundlig hälsoanalys
· En timbank så att du kan vara ledig när du vill- inte bara när kalenderns röda dagar infaller
· Möjligheten att åka med på Kiwas skidresa tillsammans med ca 100 härliga kollegor

Så här söker du
Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
För frågor gällande rollen kontakta chef ör ekonomi och redovisning, Catarina Molander på [email protected] eller rekryteringsansvarig, Sofija Petrov Tahir, på [email protected] Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Jan 15    Randstad AB    Redovisningsassistent
Arbetsbeskrivning Vår kund i Frösunda söker nu förstärkning av en ekonomiassistent till sin ekonomiavdelnings leverantörsreskontran! Tilltänkt start omgående och vi söker dig som har flera års yrkeserfarenhet av rollen som ekonomiassistent och nu vill ta dig an ett långsiktigt uppdrag för att växa karriärmässigt. Uppdraget inleds med en kortare introduktion av befintlig ekonomiassistent som i sin tur kommer axla en ny roll i bolaget. Därför finns din nya k... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vår kund i Frösunda söker nu förstärkning av en ekonomiassistent till sin ekonomiavdelnings leverantörsreskontran! Tilltänkt start omgående och vi söker dig som har flera års yrkeserfarenhet av rollen som ekonomiassistent och nu vill ta dig an ett långsiktigt uppdrag för att växa karriärmässigt. Uppdraget inleds med en kortare introduktion av befintlig ekonomiassistent som i sin tur kommer axla en ny roll i bolaget. Därför finns din nya kollega fortsatt kvar i bolaget som stöttepelare i din nya roll även om du förväntas komma in i rollen fort och börja arbeta självständigt.


Anställningen inleds som ett konsultuppdrag via oss på Randstad Finance där intensionen är att kunden tar över anställningen på sikt förutsatt att ömsesidigt intresse finns.


Väldigt viktigt att du har flera års yrkeserfarenhet av rollen som ekonomiassistent samt tidigare har arbetat med nedan beskrivna arbetsuppgifter för att snabbt kunna komma in i rollen och prestera!

Ansvarsområden
ta emot fakturor (fysiskt och digitalt)
ankomstregistrerar fakturor och skickar ut för attest
attestuppföljning
definitivboka fakturor
ta ut betalförslag och hantera betalningar (både på fil och manuella)
påminnelser och inkassokrav
uppdatera leverantörsregister
ansvarar för bolagets mailkorg för leverantörsfakturor
hantera utläggsrapporter från bolagets anställda och vara behjälplig i frågor kring hur man rapporterar och upprättar sin rapport
hantera bolagets företagskort och säkerställa att kvitton lämnas in löpande

 
Vid bokslutsarbetet kommer det vara din uppgift att påminna anställda om att attestera fakturor samt skicka in sina utlägg samt säkerställa att man i fas med bokföring av fakturor. Utföra balansavstämningar, se över anläggningsregistret och avskrivningar samt upprätta momsrapport.

Kvalifikationer
eftergymnasial utbildning inom ekonomi
minst 3 års yrkeserfarenhet av rollen ekonomiassistent


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Redovisningsassistent till Vattenfall

Vi söker en redovisningsassistent till det stora energibolaget Vattenfall som sitter i Arenastaden, Solna. Du kommer tillhöra Accounts Payable som ingår i Vattenfalls Finance Business Support som hanterar alla leverantörsfakturor för Vattenfall. Sök tjänsten redan idag, vi selekterar löpande! OM TJÄNSTEN Accounts Payable ingår i Vattenfalls Finance Business Support som hanterar alla leverantörsfakturor för Vattenfall. Huvuddelen av uppgifterna har outsou... Visa mer
Vi söker en redovisningsassistent till det stora energibolaget Vattenfall som sitter i Arenastaden, Solna. Du kommer tillhöra Accounts Payable som ingår i Vattenfalls Finance Business Support som hanterar alla leverantörsfakturor för Vattenfall. Sök tjänsten redan idag, vi selekterar löpande!

OM TJÄNSTEN
Accounts Payable ingår i Vattenfalls Finance Business Support som hanterar alla leverantörsfakturor för Vattenfall.
Huvuddelen av uppgifterna har outsourcat till extern part. En del av uppgifterna ligger kvar hos Vattenfall och till dessa behöver vi nu en resurs.

Du kommer bland annat arbeta med:
- Löpande kontrollera och stödja vår samarbetspartner som sköter de operationella delarna dagligen
- Hantera Inkasso och föreläggande
- Bidra till goda relationer med och god service till interna kunder och externa leverantörer/kunder
- Punktligt utföra tjänster med hög leveranskvalitet i enlighet med allmänna processer, principer och riktlinjer

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi eller administration
- Har tidigare erfarenhet inom ekonomiverksamhet & servicehantering
- Har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
- Ett krav är att du har varit bosatt i Sverige minst 5 år eftersom det kan komma att krävas att du genomgår drogtest och säkerhetsklassning för tjänsten

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från arbete inom ekonomiprocesser
- Erfarenhet från arbete i SAP-miljö
- God förståelse för ekonomiprocesser i SAP
- God kunskap om momsredovisning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsvilja
- Proaktiv, lösningsinriktad och har förmåga att skapa trovärdighet och engagemang
- Förmåga att arbeta i stora och komplexa organisationer och att effektivt hantera interna och externa gränssnitt

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Visa mindre

Redovisningsassistent

Ansök    Aug 24    Fastum AB    Redovisningsassistent
Är du en redovisningsassistent som vill jobba i team och gemensamt leverera en service till våra kunder i världsklass? I rollen som redovisningsassistent kommer du ingå i en grupp om 11 medarbetare. Du kommer arbeta nära 1-2 ekonomiska förvaltare och tillsammans blir ni ett team som ser till att våra kunder får den absolut bästa servicen från oss, där du kommer ansvara för det löpande bokföringsarbetet. Vem är du? Vi söker dig som gillar att ta ansvar, ... Visa mer
Är du en redovisningsassistent som vill jobba i team och gemensamt leverera en service till våra kunder i världsklass?

I rollen som redovisningsassistent kommer du ingå i en grupp om 11 medarbetare. Du kommer arbeta nära 1-2 ekonomiska förvaltare och tillsammans blir ni ett team som ser till att våra kunder får den absolut bästa servicen från oss, där du kommer ansvara för det löpande bokföringsarbetet.

Vem är du?
Vi söker dig som gillar att ta ansvar, är noggrann, strukturerad och en trygg lagspelare. Du tycker siffror är stimulerande att arbeta med, vill utvecklas och lära dig mer.

Vad kan du?
Du har en eftergymnasial ekonomisk utbildning från yrkeshögskola, högskola eller universitet eller några års arbetslivserfarenhet som redovisningsassistent.

Då arbetet innefattar ett nära samarbete med kollegor så är det viktigt att du är bra på att kommunicera i tal och skrift. Du har goda kunskaper i MS Office och har lätt för att lära dig nya affärssystem.

Vi erbjuder
Vi erbjuder flexibilitet och möjlighet till distansarbete, generöst friskvårdsbidrag och uppmuntrar till ständig utveckling. Vi tillämpar årsarbetstid och under sommarmånaderna har vi sommartid på 35 timmar per vecka. Vi är kollektivavtalsanslutna till Almega Fastighetsarbetsgivarna.

Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Din ansökan vill vi ha senast den 2023-09-10. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in ansökan så snart som möjligt.

Om oss
Fastum är ett framgångsrikt, familjeägt bolag som är ledande helhetsleverantör av förvaltningstjänster för bostadsrättsföreningar inom ekonomisk och teknisk förvaltning. Med närmare 1000 st bostadsrättsföreningar verkar vi främst inom Stockholm och Uppsala, men har kunder även i övriga Sverige. Vi arbetar nära våra kunder och skapar en trygg vardag för våra Brf:ers styrelser. Idag är vi ca 100 st anställda inom koncernen som har stor passion för det vi gör. Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Dec 5    Randstad AB    Redovisningsassistent
Arbetsbeskrivning Vår kund i Frösunda söker nu förstärkning av en ekonomiassistent till sin ekonomiavdelnings leverantörsreskontran! Tilltänkt start omgående och vi söker dig som har flera års yrkeserfarenhet av rollen som ekonomiassistent och nu vill ta dig an ett långsiktigt uppdrag för att växa karriärmässigt. Uppdraget inleds med en kortare introduktion av befintlig ekonomiassistent som i sin tur kommer axla en ny roll i bolaget. Därför finns din nya k... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vår kund i Frösunda söker nu förstärkning av en ekonomiassistent till sin ekonomiavdelnings leverantörsreskontran! Tilltänkt start omgående och vi söker dig som har flera års yrkeserfarenhet av rollen som ekonomiassistent och nu vill ta dig an ett långsiktigt uppdrag för att växa karriärmässigt. Uppdraget inleds med en kortare introduktion av befintlig ekonomiassistent som i sin tur kommer axla en ny roll i bolaget. Därför finns din nya kollega fortsatt kvar i bolaget som stöttepelare i din nya roll även om du förväntas komma in i rollen fort och börja arbeta självständigt.


Anställningen inleds som ett konsultuppdrag via oss på Randstad Finance där intensionen är att kunden tar över anställningen på sikt förutsatt att ömsesidigt intresse finns.

Ansvarsområden
ta emot fakturor (fysiskt och digitalt)
ankomstregistrerar fakturor och skickar ut för attest
attestuppföljning
definitivboka fakturor
ta ut betalförslag och hantera betalningar (både på fil och manuella)
påminnelser och inkassokrav
uppdatera leverantörsregister
ansvarar för bolagets mailkorg för leverantörsfakturor
hantera utläggsrapporter från bolagets anställda och vara behjälplig i frågor kring hur man rapporterar och upprättar sin rapport
hantera bolagets företagskort och säkerställa att kvitton lämnas in löpande

 
Vid bokslutsarbetet kommer det vara din uppgift att påminna anställda om att attestera fakturor samt skicka in sina utlägg samt säkerställa att man i fas med bokföring av fakturor. Utföra balansavstämningar, se över anläggningsregistret och avskrivningar samt upprätta momsrapport.

Kvalifikationer
eftergymnasial utbildning inom ekonomi
minst 3 års yrkeserfarenhet av rollen ekonomiassistent


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Redovisningsekonom sökes till internationellt idrottsföretag!

Söker du nya utmaningar? Är du noggrann och driven med ett intresse för ekonomi och sport? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker nu för kunds räkning en positiv och driven redovisningsekonom. Vår kund är verksamma i materialbranschen inom sport och idrott. Med hjälp av ständig forskning och produkttestning av världens bästa idrottsutövare har vår kund byggt upp en gedigen katalog av produkter med högsta kvalité. De förser idag amatörer till eliten med högk... Visa mer
Söker du nya utmaningar? Är du noggrann och driven med ett intresse för ekonomi och sport? Då har vi tjänsten för dig!

Vi söker nu för kunds räkning en positiv och driven redovisningsekonom. Vår kund är verksamma i materialbranschen inom sport och idrott. Med hjälp av ständig forskning och produkttestning av världens bästa idrottsutövare har vår kund byggt upp en gedigen katalog av produkter med högsta kvalité. De förser idag amatörer till eliten med högkvalitativ utrustning. Företaget söker nu en ny kollega för ett tidsbegränsat uppdrag. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

- Inbetalningar
- Fakturering
- Påminnelsehantering
- Kontering av fakturor
- Matchning av inköpsordrar
- Övriga ekonomirelaterade arbetsuppgifter

Uppdraget innebär att du blir anställd hos oss på StudentConsulting men arbetar som konsult på vår kunds fina kontor i Solna. Tjänsten beräknas starta i mars och inleds med en provanställning. Arbetstiderna är måndag till fredag kl 08.00-17.00 med möjlighet till flex.

Din profil
Vi söker dig som har studerat ekonomi/redovisning eller likande på eftergymnasial nivå. Vi ser gärna att du har ett till två års erfarenhet av likande roll eller annat kvalificerat ekonomiarbete. Rollen passar dig som tycker om att ta ansvar, är duktig på att planera och strukturera upp ditt arbete. Som person är du framåt, ordningsam och initiativtagande. I ditt arbetssätt är du noggrann och självgående. Vi ser gärna att du har ett intresse för idrott då vår kund är verksam inom det segmentet. Vidare har du god system- och datorvana. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift i svenska och engelska. Det är meriterande om du behärskar finska, tyska eller kinesiska. Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Redovisningsassistent - Stockholm

Ansök    Maj 30    Kiwa Sweden AB    Redovisningsassistent
I rollen som redovisningsassistent hos oss på Kiwa kommer du vara delaktig i det dagliga löpande arbetet, du kommer att ha eget ansvar för dina arbetsuppgifter och ha mycket samarbete med dina kollegor. Arbetsuppgifterna är både inom kund- och leverantörsreskontra. I leverantörsreskontran kommer du att verifiera leverantörsfakturor, uppdatera leverantörsregister, kolla inskannade fakturor. I kundreskontra kommer du att hantera kunduppdateringar, skicka om ... Visa mer
I rollen som redovisningsassistent hos oss på Kiwa kommer du vara delaktig i det dagliga löpande arbetet, du kommer att ha eget ansvar för dina arbetsuppgifter och ha mycket samarbete med dina kollegor. Arbetsuppgifterna är både inom kund- och leverantörsreskontra. I leverantörsreskontran kommer du att verifiera leverantörsfakturor, uppdatera leverantörsregister, kolla inskannade fakturor. I kundreskontra kommer du att hantera kunduppdateringar, skicka om fakturor, upplägg av nya kunder, hantera fakturor i retur och ordna med fakturakopior till kund. En omväxlande roll där du får jobba brett inom ekonomi och redovisning. Du kommer utgå från vårt kontor i Solna. Tilltänkt start för tjänsten är i mitten av augusti.
Vem vi söker
· Gymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande
· God svenska och engelska i tal och skrift
Vi ser gärna att du gillar att ta ansvar för ditt arbete, har lätt för att prioritera dina uppgifter och kan jobba effektivt och noggrant. Att du känner dig bekväm med att arbeta självständigt samtidigt som du är en naturlig lagspelare, med god kommunikativ förmåga och har ett serviceinriktat förhållningssätt.
Meriterande om du har någon erfarenhet inom redovisning samt systemvana i Excel eller Office-programmet.
Vad Kiwa erbjuder dig
Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation vilket är tack vare våra medarbetare som genom sitt engagemang och sin kunskap bidrar med säkerhet och hållbarhet till våra kunder och även till samhället. Därför satsar Kiwa mycket på sina anställda och deras utveckling. Genom ditt dagliga arbete, intressanta projekt och utbildningar kommer du och din kompetens ständigt att utvecklas när du är en del av Kiwa! Hos oss är laget före jaget viktigt och tillsammans skapar vi en positiv arbetsmiljö där vi alla är en del av en större gemenskap, Kiwa-gemenskapen!
Låter det intressant och något för dig? Tveka inte att söka redan idag!
Om Kiwa
Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation. Vi är en global aktör med lokal förankring. Vi har starka kundrelationer och hög service med ett fokus på säkerhet, teknik och hållbarhet. Vi har ett brett utbud och erbjuder tjänster inom processäkerhet, fastighets- och lyftsäkerhet, lantbruk samt inom livsmedels- och byggbranschen. Som koncern är vi verksamma i över 40 länder och har ca 10 000 anställda runt om i världen. I Sverige har vi ett tjugotal kontor mellan Kiruna och Malmö där totalt 900 medarbetare arbetar tillsammans för ett säkrare samhälle. Visa mindre

Accounting Assistant

Vi söker en Accounting Assistant som vill vara med och utveckla en modern finance-funktion i ett snabbt växande bolag i internationell miljö. Open Infra är Sveriges tredje största fibernätsägare och sedan 2019 har vi etablerat oss utomlands och finns för närvarande också i Tyskland, USA och Storbritannien. Vår affärsmodell är att bygga, äga och förvalta fiberinfrastruktur och bidrar på så sätt till samhällets digitala omställning. Ditt uppdrag som Accounti... Visa mer
Vi söker en Accounting Assistant som vill vara med och utveckla en modern finance-funktion i ett snabbt växande bolag i internationell miljö. Open Infra är Sveriges tredje största fibernätsägare och sedan 2019 har vi etablerat oss utomlands och finns för närvarande också i Tyskland, USA och Storbritannien. Vår affärsmodell är att bygga, äga och förvalta fiberinfrastruktur och bidrar på så sätt till samhällets digitala omställning.
Ditt uppdrag som Accounting Assistant:
Som Accounting Assistant på Open Infra får du en viktig roll i organisationen där du är med och utvecklar och bygger ekonomiavdelningen på ett internationellt företag. Du kommer tillsammans med Accounting Manager arbeta med löpande bokföring och rapportering i koncernens dotterbolag. Du kommer få vara med att utveckla processer för en effektiv redovisning och rapportering i Sverige såväl som i de utländska dotterbolagen i Tyskland, USA och Storbritannien. Rapportering sker till Deputy CFO. Din arbetsplats är koncernens huvudkontor i Solna, Frösundavik.
Open Infra är en resultatorienterad och praktiskt inriktad organisation. En nyckel till framgång hos oss är att du ser problem, hittar lösningar, implementerar och följer upp.
Arbetsuppgifter i urval
Löpande bokföring och kontering
Fakturering
Ad hoc analyser och rapporter
Övriga administrativa uppgifter

Den här rollen passar dig som är i början av din karriär. Hos oss får du möjligheten att lära dig och växa på plats. Nästa steg kan vara en mer senior roll inom redovisning eller controlling.
Känner du igen dig i nedan?
Vi söker dig som vill ha en meningsfull vardag och varje dag känna att du gjort nytta. På Open Infra är du med och varje dag förbättrar människors vardag och möjlighet att vara i framkant i digitaliseringen av samhället. Du gillar varierande arbetsuppgifter och en internationell miljö.
För att lyckas i rollen ser vi att du är driven, nyfiken och intresserad av att lära dig på plats samt ta eget ansvar. Vi ser gärna att du har en grundläggande förståelse för redovisning, antingen genom tidigare erfarenhet av liknande roll i ett eller ett par år.
Ansökan
Passar denna beskrivning in på dig? Vi ser fram emot din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar därför få in din ansökan så snart som möjligt.
Skicka din ansökan till [email protected]
Skriv ”Accounting Assistant” i ämnesraden. Visa mindre

Redovisningsansvarig

Ansök    Okt 20    Vattenfall AB    Redovisningsassistent
Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på öv... Visa mer
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.


Jobbeskrivning
Alla på Vattenfall bidrar till vår strävan att nå ett fossilfritt liv inom en generation, även redovisningsekonomer!
Nu söker vi en Accounting Professional/ Redovisningsansvarig till Vattenfall Finance Business Support i Solna. Accounting R2R ((Record to report inom General Accounting) är den funktion inom Finance Business Support som tillhandahåller redovisningsexpertis till bolagen inom Vattenfall med högt fokus på kvalitet och efterlevnad av redovisningsregler. Accounting R2R är därmed experter på IFRS och legala regler, förbereder bokningar, driver boksluten och den externa revisionsprocessen, rapporterar till Vattenfall koncernen och sammanställer årsredovisningar.
Funktionen Accounting R2R är organiserad per land. Delar av den löpande redovisningen och rapporteringen inom Accounting R2R är outsourcat till Capgemini och en av huvuduppgifterna blir därmed att säkerställa alla leveranser och optimera processen i samarbete med vår outsourcing partner.
Processerna inom ekonomiområdet genomgår ständiga förändringar så också på Vattenfall, vi vill därför erbjuda rätt personer stora möjligheter att definiera sin egen framtid inom redovisning och på Vattenfall.

Kanske är det just dig vi söker?


Kravspecifikation
Rollen som redovisningsansvarig.
Några av dina uppgifter som redovisningsansvarig hos Accounting R2R är att säkerställa att huvudboken hanteras enligt Vattenfalls krav. Du kommer också att leda den externa revisionsprocessen samt bistå med redovisningskompetens när det behövs. Det innebär tex att beräkna avsättningar och periodiseringar och göra årsredovisningar för ett eller flera bolag
Vi söker dig med:
• Relevant universitetsutbildning (civilekonom) eller jämförbar annan utbildning
• 3-5 års erfarenhet av arbete med redovisning och legal rapportering i en komplex organisation
• Goda kunskaper om gällande redovisningsregler (IFRS och legal redovisning K2/ K3)
• Goda kunskaper om processer som tillämpas inom ekonomiområdet och specifikt inom redovisning och bokslutsrapportering
• Stort intresse och kunskap om IT-baserade rapporteringssystem och god kunskap om IT generellt
• Gärna erfarenhet från storföretag
Personliga egenskaper
Du är en person som gillar redovisning och är trygg i din roll och med att stötta och vägleda andra inom området. Att samarbeta är enkelt för dig men du kan också arbeta självständigt när det behövs. Du trivs i föränderliga miljöer och ser dig själv som lösningsorienterad person med förmåga att arbeta proaktiv, tycker om att effektivisera och förbättra rutiner och arbetssätt.
På Vattenfall är vi övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och attraktivt bolag och att vi strävar efter att vara en bra förebild avseende mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett kön, etnicitet, ålder, transpersoner, religion eller annan tro, handikapp eller sexuell läggning.
Språk kunskaper:
Flytande svenska i tal och skrift
Mycket goda kunskaper i engelska



Ytterligare information
Placeringsort: Arenastaden, Solna
Vi välkomnar din ansökan med CV och personligt brev på svenska senast den 13 November
Vi kan komma att intervjua löpande så ansök redan idag!
Övrigt
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta anställande chef Karin Donnerlid, [email protected]
För mer information om anställningsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Anna Uppström, [email protected]
Fackliga representanter i Sverige:
Rolf Ohlsson (Akademikerna), Inger Strandberg (Unionen), Christer Gustafsson (Ledarna), Lennart Bengtsson (SEKO). För att komma i kontakt med representanterna ring Vattenfalls växel, +46 8 739 50 00.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Redovisningsassistent kundreskontra

Ansök    Dec 19    Selecta AB    Redovisningsassistent
Vill du vara med på en framgångsrik resa hos en marknadsledare med en produktportfölj som kan erbjuda en smakupplevelse utöver det vanliga? Selecta är Europas ledande partner för självservering av kaffe, mat och dryck. Selecta erbjuder ett kaffesortiment av högsta kvalitet och smidiga mat- och dryckeslösningar för alla typer av platser - från arbetsplatser till skolor, universitet och sjukhus, gym och andra publika miljöer. Vi har erbjudit kaffe, mat och ... Visa mer
Vill du vara med på en framgångsrik resa hos en marknadsledare med en produktportfölj som kan erbjuda en smakupplevelse utöver det vanliga?

Selecta är Europas ledande partner för självservering av kaffe, mat och dryck. Selecta erbjuder ett kaffesortiment av högsta kvalitet och smidiga mat- och dryckeslösningar för alla typer av platser - från arbetsplatser till skolor, universitet och sjukhus, gym och andra publika miljöer. Vi har erbjudit kaffe, mat och dryck runt om hela Sverige ända sedan 1956. Selecta Sverige är idag 375 anställda och finns på 32 orter runt om i vårt land från norr till söder.

Vi söker nu en framåt och erfaren Redovisningsassistent till vår redovisningsgrupp. I tjänsten rapporterar du till Redovisningschefen. Vi sitter i, fräscha lokaler i Solna Strand.

Om tjänsten

Som Senior Redovisningsassistent ansvarar du främst för det löpande arbetet kopplat till kundreskontra och anläggningsredovisning, men även andra förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning ingår.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantering av kundfakturering

- Övrig kundreskontraadministration såsom kundinbetalningar och påminnelsehantering som sker i samarbete med factoringbolag.

- Hantera ekonomiärenden i CRM kopplat till kundreskontra och anläggning.

- Delaktig i bokslut och hantera löpande redovisning.

- Vara delaktig och driva projekt

- Bidra till utveckling av arbetssätt, policies och rutiner

Vem är du?

De personliga egenskaperna är viktiga för denna roll och vi ser att du är noggrann och jobbar strukturerat. Att bli en del av teamet är en självklarhet för dig och det är viktigt att vi arbetar tillsammans för att säkerställa att vi levererar siffror med hög tillförlitlighet. Du tycker om att ha många kontaktytor, både internt och externt, och har lätt för att ta kontakt med dina kollegor i organisationen. Du är vidare en person som tycker det är viktigt att hålla uppsatta tidsplaner och du bibehåller lugnet även vid arbetstoppar. Du har en god förmåga att driva ditt arbete framåt och bidrar till att teamet samarbetar för att tillsammans nå uppställda mål och Selecta värdesätter också att du kommer med egna idéer och lösningar för att åstadkomma förbättringar.

Kvalifikationer:

- Krav: Vana att arbeta i excel. Du har erfarenhet och kan hantera stor mängd data.

- God erfarenhet av Kundreskontra.

- Positivt med erfarenhet från ett bolag med stora transaktionsflöden

- Goda redovisningskunskaper för löpande redovisning

- Vana att kommunicera på engelska som är vårt koncernspråk

Selecta erbjuder:

En spännande utmaning i ett internationellt företag där vi anser att hög trivsel för personalen är grunden för personlig prestation. Hos oss får du arbeta med marknadsledande varumärken och spännande kunder. Vi är företaget för dig som sätter service och smak främst och naturligtvis så älskar du, precis som vi ett Gott kaffe.

Selecta erbjuder även:

- Friskvårdsbidrag

- Tillgång till Benify förmånsportal med ett stort utbud av fina personalförmåner;

- Kontoret erbjuder att dricka Gott kaffe på arbetet med många kaffesorter;

- Kontoret erbjuder rabatterad God mat från våra Foodtech lösningar;

- Lunchförmån med subventionerad lunch.

Är Du intresserad?

Tycker du att rollen låter spännande och utmanande? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss redan idag! Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rose-Marie genom att skicka ett email till: [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt då urvalet kommer ske löpande, dock senast den 2301-01-15 Visa mindre

Payment Officer till Svea Bank

Ansök    Nov 14    Svea Ekonomi AB    Redovisningsassistent
Vi söker nu en noggrann och lösningsorienterad Payment Officer till vårt affärsområde Svea Privat där vi arbetar med lån och sparkonton till konsumenter. I den här rollen kommer du att arbeta i en trevlig mindre grupp med härlig teamkänsla där samarbete är något vi tycker är viktigt. Tjänsten är ett vikariat som pågår till september 2023. Möjlighet till förlängning kan finnas. Om rollen I rollen som Payment Officer kommer du främst att arbeta mycket admi... Visa mer
Vi söker nu en noggrann och lösningsorienterad Payment Officer till vårt affärsområde Svea Privat där vi arbetar med lån och sparkonton till konsumenter. I den här rollen kommer du att arbeta i en trevlig mindre grupp med härlig teamkänsla där samarbete är något vi tycker är viktigt.

Tjänsten är ett vikariat som pågår till september 2023. Möjlighet till förlängning kan finnas.

Om rollen
I rollen som Payment Officer kommer du främst att arbeta mycket administrativt med löpande uppgifter. Du blir del av ett prestigelöst och hjälpsamt team som tillsammans ser till att det dagliga arbetet fungerar på bästa sätt. Arbetet innebär också att du har kontakt både med externa och interna intressenter, såsom uppdragsgivare, gäldenärer, kronofogden och handläggare dagligen. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara att;

- Registrera in- och utbetalningar

- Ha koll på reskontraflödet

- Genomföra avstämningar (främst i excel)

- Ha kundkontakt via mail, brev och telefon

Vem är du?
Vi söker dig som har en hög servicegrad och en positiv och lösningsorienterad inställning. Det är meriterande om du har någon erfarenhet av hantering av reskontra samt ha kommit i kontakt med bokföring och redovisning tidigare, detta är däremot inget krav. Du är noggrann och ansvarstagande som person och har lätt för samarbete. I den här rollen är det viktigt att du har ett intresse för siffror och har ett logisk tänkande. Vi ser gärna att du gillar att arbeta proaktivt, då vi har högt i tak och välkomnar nya idéer och förslag som kan gynna vår grupp och vårt arbetssätt. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i Excel är det meriterande. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska.

Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Johanna Rooth på [email protected] Visa mindre

Controlling Manager Assistant to Merck!

Do you want to work at the one of the largest farmacy companies in the world? Are you also a student within finance who wants an meritious experience with large development possibilities, don't hesitate to send your application today! OM TJÄNSTEN Merck, one of the largest farmacy companies in the world are looking for a Controlling Manager Assistant to support the Cost Manager with analyses, reports and presentations in Powerpoint and Excel towards the b... Visa mer
Do you want to work at the one of the largest farmacy companies in the world? Are you also a student within finance who wants an meritious experience with large development possibilities, don't hesitate to send your application today!

OM TJÄNSTEN
Merck, one of the largest farmacy companies in the world are looking for a Controlling Manager Assistant to support the Cost Manager with analyses, reports and presentations in Powerpoint and Excel towards the baltic regions.

Do you want a present manager who loves to forward his knowledge to make you grow within the company? Have you also always had a dream to visit the baltic regions and to become an expert in Excel? This is a perfect opportunity for you!

ARBETSUPPGIFTER
- Prepare submissions of budget and forecast in excel
- Variation and deviation analyses of the budgets

VI SÖKER DIG SOM
- you who are studying economics at university level or simililar, and have at least two semesters left of your studies
- you who has a very good knowledge in English, both written and spoken
- you who has a good level of knowledge in Excel and wants to become an expert

It's meritious if you study a degree within finance.

Other information


* Start: In the beginning of June
* Work extent: 1-3 days a week except for July and December.
* Location: Frösundavik, Solna


This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position are directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

INFORMATION OM FÖRETAGET
"A career at our company is an ongoing journey of discovery: our 60,300 people are shaping how the world lives, works and plays through next generation advancements in Healthcare, Life Science and Electronics. For more than 350 years and across the world we have passionately pursued our curiosity to find novel and vibrant ways of enhancing the lives of others". Visa mindre

Business Operation Administrator till företag inom retail!

För dig som är nyexaminerad ekonom med stora ambitioner och nyfikenhet finns nu möjligheten att ta dig an rollen som Business Operation Administrator hos en utav våra kunder. Du blir en del utav deras Engineering team som arbetar med produktutveckling där du kommer att stötta VP of Engineering och även jobba nära controllerfunktionen. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Vår kund förstår vilka utmaningar retailkedjor har och kommer få i framtiden.... Visa mer
För dig som är nyexaminerad ekonom med stora ambitioner och nyfikenhet finns nu möjligheten att ta dig an rollen som Business Operation Administrator hos en utav våra kunder. Du blir en del utav deras Engineering team som arbetar med produktutveckling där du kommer att stötta VP of Engineering och även jobba nära controllerfunktionen. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vår kund förstår vilka utmaningar retailkedjor har och kommer få i framtiden. De samarbetar med några av de främsta retailers på marknaden för att hela tiden omfamna ny teknologi och ligga steget före. Målet är alltid att förbättra effektiviteten och leverera en kundupplevelse i absoluta världsklass för deras kunders kunder.

Deras vision är att bli en global ledare genom att hjälpa ledande retailkedjor med sin digitala transformation. De fokuserar på stora och medelstora internationella kedjor inom våra expertisområden livsmedel, apotek, mode och fackhandel samt Convenience & fuel.

Bolagets Engineeringfunktion, som främst är inriktad på produktutveckling, växer och vi söker därför en Business Operation Administrator som kommer att jobba nära VP of Engineering. Du kommer att hjälpa till i den dagliga verksamheten och vara en viktig drivkraft i implementeringen av företagets produktutvecklingsstrategi. Genom ett nära samarbete med chefen kommer du att hjälpa till att utveckla och identifiera målen och nyckelresultaten som definierar företagets framgång och hjälpa till med förändringsinitiativ som har en direkt inverkan på framgången för deras mjukvaruverksamhet inom detaljhandeln. Förutom VP of Engineering kommer du att arbeta nära den controllerfunktionen.

För att lyckas i denna roll tror vi att du är mycket motiverad att lära dig alla aspekter av företagets produktstrategi och affärsverksamhet. Det finns stora utvecklingsmöjligheter i rollen och inom företaget och vi tror att du har en vilja och förmåga att anta nya utmaningar och utvecklas.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Samla in, analysera och presentera data och mätvärden relaterade till mjukvaruteknik och företagets mål


* Assistera i budgetering, finansiell prognostisering och teknisk kapacitetsplanering
* Stötta i rekryterings- och onboardingaktiviteter
* Tillhandahålla logistiskt stöd för företagsomfattande möten
* Planera och genomföra event inom ingenjörsorganisationen
* Koordinering av utbildningstillfällen och andra kunskapsdelningsaktiviteter
* Tillhandahålla stöd till den tekniska ledningsgruppen vid behov


VI SÖKER DIG SOM
* Har universitetsexamen, gärna med inriktning på företagsekonomi eller närliggande område


* Har en genuin önskan att lära dig och att bidra till framgången för en mjukvaruproduktverksamhet
* Har en vilja att göra vad som krävs för att få jobbet gjort. Det här är en roll som kräver ett brett spektrum av färdigheter och ett tankesätt att ingen uppgift är för stor eller för liten
* Har en stark känsla av ägarskap och ansvarstagande, med en förmåga att fullfölja åtaganden
* Har en bra kommunikativ förmåga och kan tydligt formulera mål, framsteg och hinder för att bygga en delad förståelse med ledningen och stakeholders
* Har goda kunskaper i Excel och PowerPoint för att kunna presentera och analysera relevant data och prognoser
* Har utmärkta kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Placering: Solna
* Arbetstider: Kontorstider
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Redovisningsassistent

Vi söker en Redovisningsassisent till vårt kontor i Solna. Är du van att ta ansvar, gillar ordning och reda, är kommunikativ samt har erfarenhet av självständigt arbete är denna tjänst för dig. Du jobbar både med anställda, leverantörer och andra aktörer. Om företaget Inflight Sweden Logistics AB är inriktad på catering- och logistiktjänster för flyg och tåg i Sverige. På Inflight Sweden Logistics AB är vi ett 80-tal anställda fördelat på tre baser i Sto... Visa mer
Vi söker en Redovisningsassisent till vårt kontor i Solna.
Är du van att ta ansvar, gillar ordning och reda, är kommunikativ samt har erfarenhet av självständigt arbete är denna tjänst för dig.
Du jobbar både med anställda, leverantörer och andra aktörer.
Om företaget
Inflight Sweden Logistics AB är inriktad på catering- och logistiktjänster för flyg och tåg i Sverige. På Inflight Sweden Logistics AB är vi ett 80-tal anställda fördelat på tre baser i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Arbetsuppgifter
Du kommer att jobba med ekonomiska underlag, skatter, viss löneadministration, fakturaunderlag och liknande.
I tjänsten ingår även att ta fram rapporter till ledningsgruppen samt stötta övriga nyckelpersoner i organisationen.
Vi jobbar främst i ekonomisystemet VISMA samt Fortnox och lönesystemet Hogia.
Mer om tjänsten:
x Löpande bokföring och avstämningar
x Leverantörs- och kundreskontra
x Avtalshantering
x Översyn av skatter
x Sammanställning av fakturor
x Månadsavstämning av lönerelaterade konton, inrapportering av skatt och sociala avgifter
x Generella HR-frågor som arbetsgivarintyg etc.
x Övriga administrativa sysslor
x Kontorsuppgifter
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
× Kunskaper i redovisning och bokföringskunskap.
x Vissa kunskaper inom löne- och personaladministration.
× Gärna erfarenhet av Hogia, VISMA och Fortnox.
x Vana i fakturahantering.
x Goda datorkunskaper.
Personliga egenskaper
x Noggrann, serviceinriktad och kommunikativ. Visa mindre

Redovisningsassistent Solna

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårat syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre pres... Visa mer
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårat syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Redovisningsassistent

På ISS sätter vi service i första rummet och strävar ständigt efter att bli ännu bättre. Vi levererar ”service with a human touch” till kunden så att de kan fokusera på sin kärnverksamhet. Till ett av Nordens största FM-kontrakt söker vi nu en serviceinriktad, strukturerad och ansvarstagande redovisningsassistent.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden

• Ta emot post, öppna och sortera
• Skanna fakturor
• Verifiera inläst data och underhålla systemet via Optimize
• Har en löpande kontakt med intern/extern kund
• Bidra till goda relationer med och god service till interna kunder och externa leverantörer/kunder
• Bidra till att förbättra och effektivisera arbetet inom enheten
• Ansvara för att upprätthålla hög servicegrad och hålla fastställda tidplaner

Önskade kvalifikationer

• Vana av att matcha inköpsorders mot leverantörsfakturor
• Erfarenhet inom ekonomiverksamhet & servicehantering
• Erfarenhet från arbete i SAP-miljö
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
• Flytande i engelska både tal och skrift
• Minst gymnasieutbildning, fördelaktig inriktning ekonomi eller administration

För att trivas i den här rollen trycker du om att arbeta i team samt har förmågan att hantera stora mängder transaktioner och kan identifiera och hantera avvikande poster. Du har kunskapen och engagemanget för att effektivisera och vidareutveckla dina arbetsuppgifter samt att bidra till avdelningens utveckling.

Mer om tjänsten

Arbetstiden är schemalagd dagtid, måndag-fredag, med placering i Solna. Alla ansökningar behandlas löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Provanställning tillämpas.

Har du frågor om tjänsten?
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta Anna Ekman, [email protected]

Obs! Då vi arbetar inom samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras i samband med anställningsintervju innan vidare beslut om anställning kan fattas.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Om du inte registrerat dig som användare behöver du göra detta för att kunna söka till tjänsten. Klicka på "Sök jobbet" för att komma vidare i din registrering. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök Visa mindre

Redovisningsassistent med internationellt fokus!

Ansök    Okt 5    Adtoox AB    Redovisningsassistent
Adtoox är ett medelstort svensk IT-bolag med globala ambitioner. Vi levererar innovativa medialösningar med fokus på video och reklam. Vi är marknadsledare i Norden och växer så det knakar. Våra tjänster används av mediehus, annonsörer, mediebyråer, reklambyråer, produktionsbolag samt posthus i sjutton länder. Vi är den lilla uppstickaren på den globala arenan och vår framgång kommer från att vi vill mer, tror mer och gör mer. Vi är övertygade om att engag... Visa mer
Adtoox är ett medelstort svensk IT-bolag med globala ambitioner. Vi levererar innovativa medialösningar med fokus på video och reklam. Vi är marknadsledare i Norden och växer så det knakar. Våra tjänster används av mediehus, annonsörer, mediebyråer, reklambyråer, produktionsbolag samt posthus i sjutton länder. Vi är den lilla uppstickaren på den globala arenan och vår framgång kommer från att vi vill mer, tror mer och gör mer. Vi är övertygade om att engagemanget hos vår personal avgör hur våra användare upplever oss och våra tjänster. Enastående innovationskraft och en fantastisk kundservice byggs inte med antalet personer på en arbetsplats, utan från motivationen och glädjen från de som arbetar där.
Nu söker vi dig som vill arbeta som vikarierande redovisningsassistent under perioden december 2020 – december 2021. Denna tjänst kräver att du som person kan hantera en vardag med olika spännande och utvecklande arbetsmoment och trivs med att ställa om snabbt mellan dessa arbetsuppgifter.
Som redovisningsassistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat inkludera
Leverantörreskontrahantering – inskanning, kontering och betalning.
Månadsbokslut.
Kreditkortshantering.
Matchning av utbetalningar.
Ansvara över vår marknad i Polen – betala lev. fakturor, matcha fakturor samt gå igenom balans-och resultatrapport.
Framtagande samt analys av diverse rapporter.
Kontorsgöromål.
Övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.

Vem är du?
Du är utåtriktad och målinriktad med ett brinnande intresse för ekonomi och service. Du har arbetat 2-5 år som redovisningsassistent. Du drivs av att bygga och underhålla goda relationer med medarbetare och samarbetspartners. Du har lätt för att arbeta självständigt men uppskattar samtidigt teamkänslan på en fartfylld arbetsplats. Du är lättlärd och söker därför en arbetsplats där du ständigt utmanas. Du är ambitiös, driven och högpresterande i allt du företar dig.
Är det här du?
Om du är intresserad av tjänsten, skicka din ansökan, inklusive ett personligt brev och CV till [email protected]. Visa mindre

Artikel- och informationsadministratör till Mestergruppen Sverige AB!

Mestergruppen, som sitter i nya, fräscha lokaler i Solna söker nu dig som vill utvecklas på ett expansivt företag inom bygg- och järnhandeln. Tjänsten passar dig som är ute efter en viktig och central roll i bolaget samt har stort intresse för registervård, affärssystem och goda kunskaper inom Excel. Mestergruppen är i en spännande utveckling och med härliga och drivna kollegor så kommer du trivas här! Sök omgående för att inte missa chansen! OM TJÄNSTEN ... Visa mer
Mestergruppen, som sitter i nya, fräscha lokaler i Solna söker nu dig som vill utvecklas på ett expansivt företag inom bygg- och järnhandeln. Tjänsten passar dig som är ute efter en viktig och central roll i bolaget samt har stort intresse för registervård, affärssystem och goda kunskaper inom Excel. Mestergruppen är i en spännande utveckling och med härliga och drivna kollegor så kommer du trivas här! Sök omgående för att inte missa chansen!

OM TJÄNSTEN
Mestergruppen Sverige AB är Sveriges största aktör inom byggvaruhandeln med ca 270 butiker runtom i landet. Vi består av bygghandelskedjorna XL-BYGG, BOLIST/Järnia som alla värnar om det fria företagandet och den lokala brädgården. Våra handlares breda utbud, lokala förankring och stora kunskap är kärnan i vår verksamhet. Vårt mål är att alltid finnas nära till hands, och hjälpa både proffs och hemmafixare med sina byggprojekt

Som artikel- och informationsadministratör kommer du att ingå i ett team på inköpsavdelningen som ansvarar för uppdatering och underhåll av flera olika register i olika system med huvudfokus på våra medlemmars behov. Uppgifterna består framförallt av att kontrollera, komplettera och uppdatera register med information om bland annat priser, leverantörs- och sortimentsförändringar.
Vi publicerar och uppdaterar information på kedjornas olika intranät och har ofta direktkontakt med både medlemmar och leverantörer.

Du erbjuds


* Möjligheten att få vara en del av Mestergruppens spännande tillväxtresa
* En introduktion kring företaget och dina arbetsuppgifter för att du på bästa sätt ska komma in i rollen
* En långsiktig tillsvidareanställning


ARBETSUPPGIFTER
* Löpande samla in artikelinformation


* Hantera inläsning av artikeldata i databasen
* Delta i utvecklingen av bolagets processer
* Göra filöverföringar mellan olika system
* Analysera data i Excel


VI SÖKER DIG SOM
* Talar och skriver obehindrat på svenska


* Har mycket goda kunskaper i Excel och har arbetat i en roll där du har suttit i Excel. Förtydliga i ditt CV, i vilken roll du har arbetat i Excel och vad dina arbetsuppgifter bestod av.
* Har lätt att arbeta i olika system och har ett intresse för processhantering och effektivisering.
* Har arbetat och har förståelse för handelsprocessen


Vi ser det som meriterande om du:


* Har arbetat med registervård tidigare
* Har arbetat i byggbranschen tidigare


I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser. De kompetenser som är särskilt viktiga är:


* Noggrann
* Initiativtagande
* Kommunikativ
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, 8-17
* Placering: Solna, Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Mestergruppens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Redovisningsassistent på deltid.

Vad kan Plaza erbjuda dig? Vi erbjuder dig ett intressant och ansvarsfullt arbete på ett spännande medieföretag. Arbetsklimatet präglas av öppenhet, gott samarbete och stort engagemang. Rollen är bred, omväxlande, verksamhetsnära och inte minst utvecklande för dig med gediget intresse för redovisning. Kontoret är beläget i det snygga glashuset i Frösundavik i Hagaparken i Stockholm-Solna. Vi ger ut flera fina tidskrifter som Plaza Interiör, Plaza Kvinna,... Visa mer
Vad kan Plaza erbjuda dig?


Vi erbjuder dig ett intressant och ansvarsfullt arbete på ett spännande medieföretag. Arbetsklimatet präglas av öppenhet, gott samarbete och stort engagemang. Rollen är bred, omväxlande, verksamhetsnära och inte minst utvecklande för dig med gediget intresse för redovisning. Kontoret är beläget i det snygga glashuset i Frösundavik i Hagaparken i Stockholm-Solna. Vi ger ut flera fina tidskrifter som Plaza Interiör, Plaza Kvinna, Gourmet och Hem Ljuva Hem. Vem är du?


Vi söker en duktig ekonomiassistent med bra erfarenhet av en ekonomiavdelnings olika delar och ta ansvar för dessa och att du har erfarenhet av en liknande roll. Du brinner för redovisning och vi ser gärna att du har ett systemintresse samt goda kunskaper i excel och gärna i Fortnox, ej dock krav. Du måste tycka om att arbeta med såväl stort som smått och hugga in där så behövs. Du har hög drivkraft, är effektiv och arbetar självständigt. Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet och inställning. Vi söker dig som är målinriktad och driven men som fortfarande har ett ödmjukt sätt. Du är flexibel och trivs med omväxlande arbetsuppgifter samtidigt som du är trygg i de rutinuppgifter som arbetet också kräver.


Dina arbetsuppgifter


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara arbete med leverantörsreskontra och den löpande bokföringen samt övrigt arbete på en ekonomiavdelning. 


Vi söker både person som vill jobba 20-30% i veckan. Som anställd eller konsult. Även egen ekonomikonsult med andra kunder fungerar för oss. Visa mindre

Ledig tjänst till Suez som Redovisningsassistent i Solna

Ansök    Jan 28    ManpowerGroup    Redovisningsassistent
SUEZ är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering på lokal, nationell och global nivå. Läs mer om vår verksamhet i Sverige och i världen, våra värderingar, vår historia och vårt kundfokus på www.suez.se. Här finns även information om våra lediga tjänster. Gå till 'Karriär'. Rekryteringen är ett samarbete mellan Suez och Manpower och du bli anställt hos Suez. Ekonomiavdelningen i Suez söker en ny kollega, som kan förstärka vår Kund... Visa mer
SUEZ är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering på lokal, nationell och global nivå. Läs mer om vår verksamhet i Sverige och i världen, våra värderingar, vår historia och vårt kundfokus på www.suez.se. Här finns även information om våra lediga tjänster. Gå till 'Karriär'.

Rekryteringen är ett samarbete mellan Suez och Manpower och du bli anställt hos Suez.

Ekonomiavdelningen i Suez söker en ny kollega, som kan förstärka vår Kund- och Leverantörsgrupp på vårt nya kontor i Solna. Gruppen består av 6 personer och är en del av den centrala ekonomiavdelningen i Suez. Förutom i Solna finns ekonomiavdelningen även i Skara och Ängelholm.

Tjänsten omfattar arbetsuppgifter med både leverantörsfakturor och kundfakturor. I arbetsuppgifterna ingår att;

* kontrollera och kontera leverantörsfakturor i vårt workflowsystem Alusta
* ha kontakt med våra leverantörer i olika frågor via mejl, chatt och telefon
* förbereda betalning av leverantörsfakturor samt hantera ev betalningspåminnelser och krav
* läsa in och registrera kundinbetalningar i vår kundreskontra Delta.
* kontrollera felinbetalningar, svara på frågor rörande obetalade/betalda kundfakturor, göra bokföringsorders till ekonomisystemet (Tetra), registrera kunder för eFaktura och autogiro.
* jobba i ECM-verktyget med att komplettera EDI-fakturor

Vi söker dig som

Tycker det är roligt med siffror och har sinne för ordning och reda. Du har goda kunskaper i och erfarenhet av bokföring/redovisning. Vet hur en leverantörsreskontra respektive kundreskontra fungerar. Du kan bemöta leverantörer och kunder på ett bra sätt. Är bekväm med arbetsuppgifter som styrs av tidplaner och kan hålla deadlines.

Du har erfarenhet av att arbeta i MS Office 365 och med att dela information via diverse portaler och Skype. Är orädd för att jobba i för dig nya IT-program. Ekonomiavdelningen jobbar dagligen i mellan 5-10 st olika program.

Vi i Kund- och Leverantrösgruppen upplever oss själva som öppna och jordnära. Vi har god kamratanda och skratt tillhör vardagen. Vi är kvalitetsmedvetna och har för ögonen att förenkla våra arbetsuppgifter. Och vi lär av varandra.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (40 tim/vecka). Arbetstid är vardagar mellan 8.00 - 17.00 eller 7.00 -16.00. Övertidsarbete kan förekomma. Resor i arbetet ca 1-2 ggr/år.
Tillträdesdag; omgående.

Manpower är din partner i rekryteringsprocessen. På Manpower är vi specialister på att matcha din kompetens med din nästa utmaning.

Sök tjänsten idag!
Detta är ett samarbete mellan Suez och Manpower. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotte Åvall på telefonnummer: 08 452 33 74 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Redovisningsassistent till Suez Recycling i Solna.

Ansök    Jan 22    ManpowerGroup    Redovisningsassistent
SUEZ är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering på lokal, nationell och global nivå. Läs mer om vår verksamhet i Sverige och i världen, våra värderingar, vår historia och vårt kundfokus på www.suez.se. Här finns även information om våra lediga tjänster. Gå till 'Karriär'. Rekryteringen är ett samarbete mellan Suez och Manpower och du bli anställt hos Suez. Ekonomiavdelningen i Suez söker en ny kollega, som kan förstärka vår Kund... Visa mer
SUEZ är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering på lokal, nationell och global nivå. Läs mer om vår verksamhet i Sverige och i världen, våra värderingar, vår historia och vårt kundfokus på www.suez.se. Här finns även information om våra lediga tjänster. Gå till 'Karriär'.

Rekryteringen är ett samarbete mellan Suez och Manpower och du bli anställt hos Suez.

Ekonomiavdelningen i Suez söker en ny kollega, som kan förstärka vår Kund- och Leverantörsgrupp på vårt nya kontor i Solna. Gruppen består av 6 personer och är en del av den centrala ekonomiavdelningen i Suez. Förutom i Solna finns ekonomiavdelningen även i Skara och Ängelholm.

Tjänsten omfattar arbetsuppgifter med både leverantörsfakturor och kundfakturor. I arbetsuppgifterna ingår att;

* kontrollera och kontera leverantörsfakturor i vårt workflowsystem Alusta
* ha kontakt med våra leverantörer i olika frågor via mejl, chatt och telefon
* förbereda betalning av leverantörsfakturor samt hantera ev betalningspåminnelser och krav
* läsa in och registrera kundinbetalningar i vår kundreskontra Delta.
* kontrollera felinbetalningar, svara på frågor rörande obetalade/betalda kundfakturor, göra bokföringsorders till ekonomisystemet (Tetra), registrera kunder för eFaktura och autogiro.
* jobba i ECM-verktyget med att komplettera EDI-fakturor

Vi söker dig som

Tycker det är roligt med siffror och har sinne för ordning och reda. Du har goda kunskaper i och erfarenhet av bokföring/redovisning. Vet hur en leverantörsreskontra respektive kundreskontra fungerar. Du kan bemöta leverantörer och kunder på ett bra sätt. Är bekväm med arbetsuppgifter som styrs av tidplaner och kan hålla deadlines.

Du har erfarenhet av att arbeta i MS Office 365 och med att dela information via diverse portaler och Skype. Är orädd för att jobba i för dig nya IT-program. Ekonomiavdelningen jobbar dagligen i mellan 5-10 st olika program.

Vi i Kund- och Leverantrösgruppen upplever oss själva som öppna och jordnära. Vi har god kamratanda och skratt tillhör vardagen. Vi är kvalitetsmedvetna och har för ögonen att förenkla våra arbetsuppgifter. Och vi lär av varandra.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (40 tim/vecka). Arbetstid är vardagar mellan 8.00 - 17.00 eller 7.00 -16.00. Övertidsarbete kan förekomma. Resor i arbetet ca 1-2 ggr/år.
Tillträdesdag; omgående.

Manpower är din partner i rekryteringsprocessen. På Manpower är vi specialister på att matcha din kompetens med din nästa utmaning.

Sök tjänsten idag!
Detta är ett samarbete mellan Suez och Manpower. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotte Åvall på telefonnummer: 08 452 33 74 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Redovisningsassistent till Vattenfall i Solna!

Ansök    Apr 24    Lernia    Redovisningsassistent
Har du erfarenhet av ekonomiarbete och är redovisningstekniskt skicklig? Är du kvalitetsmedveten och ute efter en ny utmaning? Då har vi uppdraget för dig! Vi på Lernia söker just nu för Vattenfalls räkning en redovisningsassistent till deras huvudkontor i Solna. Uppdraget startar i omgående och pågår fram till 31/10–2019, välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Som redovisningsassistent hos Vattenfall kommer du arbeta i et... Visa mer
Har du erfarenhet av ekonomiarbete och är redovisningstekniskt skicklig? Är du kvalitetsmedveten och ute efter en ny utmaning? Då har vi uppdraget för dig! Vi på Lernia söker just nu för Vattenfalls räkning en redovisningsassistent till deras huvudkontor i Solna. Uppdraget startar i omgående och pågår fram till 31/10–2019, välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som redovisningsassistent hos Vattenfall kommer du arbeta i ett team och stötta upp i redovisningsarbetet. Du kommer bland annat att ha kontakt med Vattenfalls leverantör CAP Gemini och svara på frågor samt förse dem med bokningsinstruktioner. Andra förekommande arbetsuppgifter innefattar:

-Daglig bokföring
-Hantera och godkänna betalningsfiler
-Arbeta med manuella betalningar
-Utredningar av poster på bankkonton

Din bakgrund
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt något års erfarenhet av redovisningsarbete. Då engelska är koncernspråk och all kommunikation med CAP Gemini sker på engelska är det viktigt att du känner dig trygg i språket. Krav är även att du behärskar flytande svenska i tal och skrift. Du har tidigare erfarenheter av att arbeta i SAP och vi ser det som meriterande om du är van vid att arbeta i stora och komplexa företag där du hanterar både interna och externa gränssnitt.

Personliga egenskaper
Som person är du en lagspelare samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt i en roll med stort ansvar. Du har ett proaktivt och effektivt arbetssätt och god förmåga att lösa problem. Slutligen har du inga problem med att arbeta i en föränderlig miljö där det stundtals är högt tempo!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid/Heltid/Solna, Stockholm

Om anställningen
Tjänsten utgör ett konsultuppdrag som startar omgående och pågår fram till 31/10 2019. Som konsult blir du anställd av Lernia och uthyrd till Vattenfall.

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. generöst friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal.

Om ansökan
Skicka in CV där du berättar om din bakgrund inom ekonomi och redovisning. Har du andra erfarenheter som du tycker har relevans för tjänsten får du gärna beskriva även dem. Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobbet! Visa mindre

Adtoox söker nu en Redovisningsassistent

Ansök    Sep 2    ADTOOX AB    Redovisningsassistent
Adtoox är ett medelstort svensk IT-bolag med globala ambitioner. Vi levererar innovativa medialösningar med fokus på video och reklam. Vi är marknadsledare i Norden och växer så det knakar. Våra tjänster används av mediehus, annonsörer, mediebyråer, reklambyråer, produktionsbolag samt posthus i femton länder. Vi är den lilla uppstickaren på den globala arenan och vår framgång kommer från att vi vill mer, tror mer och gör mer. Vi är övertygade om att engage... Visa mer
Adtoox är ett medelstort svensk IT-bolag med globala ambitioner. Vi levererar innovativa medialösningar med fokus på video och reklam. Vi är marknadsledare i Norden och växer så det knakar. Våra tjänster används av mediehus, annonsörer, mediebyråer, reklambyråer, produktionsbolag samt posthus i femton länder. Vi är den lilla uppstickaren på den globala arenan och vår framgång kommer från att vi vill mer, tror mer och gör mer. Vi är övertygade om att engagemanget hos vår personal avgör hur våra användare upplever oss och våra tjänster. Enastående innovationskraft och en fantastisk kundservice byggs inte med antalet personer på en arbetsplats, utan från motivationen och glädjen från de som arbetar där. Vi är nu redo att ta nästa kliv i vår expansion och söker de personer som vill växa och utvecklas tillsammans med oss.Nu söker vi dig som vill arbeta som Redovisningsassistent. Tjänsten skall tillsättas omgående. Denna tjänst kräver att du som person kan hantera en vardag med olika spännande och utvecklande arbetsmoment och trivs med att ställa om snabbt mellan dessa arbetsuppgifter.Som Redovisningsassistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat inkludera-Kundreskontrahantering Upprätthållande av kundregister Inbetalningar Fakturering Påminnelsehantering-Leverantörsreskontrahantering Upprätthållande av leverantörsregister Bokföring av inkommande fakturor Utbetalningar-Kontakter med redovisningsbyråer utomlands för ett eller flera dotterbolag-Löpande bokföring och avstämningar -Kontorsgöromål-Övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.Vem är du?Du är utåtriktad och målinriktad med ett brinnande intresse för ekonomi och service. Du har arbetat 2-5 år som Redovisningsassistent. Du drivs av att bygga och underhålla goda relationer med medarbetare och samarbetspartners. Du har lätt för att arbeta självständigt men uppskattar samtidigt teamkänslan på en fartfylld arbetsplats. Du är lättlärd och söker därför en arbetsplats där du ständigt utmanas. Du är ambitiös, driven och högpresterande i allt du företar dig.Är det här du?Om du är intresserad av tjänsten, skicka din ansökan, inklusive ett personligt brev och CV till [email protected]. Visa mindre

Traineeprogram för Ekonomer!

Ansök    Okt 8    PEAB    Redovisningsassistent
Vill du starta din framtida karriär med Peabs Traineeprogram för Ekonomer 2020? Hos oss blir du del av en gemenskap med engagerade kollegor och en värderingsstyrd organisation.Peab är Nordens Samhällsbyggare med 15.000 anställda och en omsättning på 51 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.Om progra... Visa mer
Vill du starta din framtida karriär med Peabs Traineeprogram för Ekonomer 2020? Hos oss blir du del av en gemenskap med engagerade kollegor och en värderingsstyrd organisation.Peab är Nordens Samhällsbyggare med 15.000 anställda och en omsättning på 51 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.Om programmetHos oss möter du varierande och utvecklande uppgifter i en miljö där vi sätter människan i fokus. Programmet sträcker sig över 18 månader och innehåller flera olika moduler med tyngdpunkt inom redovisning men det inkluderar också andra avsnitt så som rotation inom kund & leverantörsreskontra, projekt & analys, samt till vår produktion relaterade controlleruppgifter. Med programmet erbjuder vi dig en unik plattform med stora interna kontaktytor för att över tid vidareutvecklas till en fullfjädrad ekonom inom bygg- och fastighetsbranschen. Du får stöd av funktionschefer i ditt dagliga arbete och har en kontinuerlig uppföljning tillsammans med din mentor där du aktivt formar din egen utveckling och karriär.Vi erbjuderI Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?Vi vill ha dig!För att lyckas och utvecklas hos Peab tror vi att du är en ödmjuk, ansvarstagande, pålitlig och driven person som delar vår ambition att skapa ett hållbart samhälle. Du har en akademisk utbildning med inriktning mot redovisning och finansiering följt av ett till två års relevant arbetslivserfarenhet. Med din erfarenhet har du förmågan att balansera noggrannhet och effektivitet samt har en stresstålighet och medvetenhet för att hantera arbetstoppar. Du är mån om att själv vilja bidra till din egen utveckling samtidigt som att du är tålmodig och långsiktig.Läs mer om att utvecklas inom Peab:https://peab.se/jobba-och-utvecklas/Se en film om hur det är att vara trainee inom ekonomi hos Peab:https://www.youtube.com/watch?v=lJWesiYwkZIPeab fyller 60 år, se den uppmärksammade jubileumsfilmen:https://youtu.be/UVGUKPWj8dYI denna rekrytering samarbetar vi med Jobfinder, en del av Academic Search International. Vi vill gärna ha din ansökan tillsammans med CV och motivation till varför just Peabs Traineeprogram för Ekonomer är intressant för dig. Programmet startar våren 2020 och har placering i Stockholm. Sista ansökningsdatum är 17e november 2019.Vår rekryteringsprocessEfter vi mottagit din ansökan till programmet genomför vi en bedömning mot uppställda kriterier för programmet. Om dessa uppfylls skickas en länk via email där du får instruktioner för att genomföra ett kapacitets- och personlighetstest. Efter detta steg sker intervjuer hos Jobfinder och ett vidare urval presenteras därefter till Peab som genomför sina slutliga intervjuer under november. Efter referenstagning avser vi att slutligen erbjuda anställning till utvalda kandidater under december. Samtliga sökande kandidater kommer att få återkoppling snarast möjligt för att säkerställa en transparent behandling av din ansökan. Vi strävar efter en fördomsfri rekryteringsprocess med fokus på kompetens, värderingsgrund och mångfald.Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Malin Jangenteg via email [email protected], alternativt 073-650 31 51.Jobfinder är en del av Academic Search International, och fokuserar på talanger med ambition, engagemang och nyfikenhet som vill bygga sin framtida karriär. Vår idé är att förena de mest lämpade personerna med spännande utmaningar på några av de mest intressanta företagen i Sverige. Våra värderingar är KUNSKAP, ENGAGEMANG, ANSVAR OCH SAMARBETE. Det är genom dessa vi gör en skillnad i alla våra relationer. www.jobfinder.seFölj oss på Linkedin – så tar du del av allt som händer hos oss! https://www.linkedin.com/company/jobfinder-se/?viewAsMember=true Visa mindre

Adtoox söker nu en Redovisningsassistent

Ansök    Apr 11    ADTOOX AB    Redovisningsassistent
Adtoox är ett medelstort svensk IT-bolag med globala ambitioner. Vi levererar innovativa medialösningar med fokus på video och reklam. Vi är marknadsledare i Norden och växer så det knakar. Våra tjänster används av mediehus, annonsörer, mediebyråer, reklambyråer, produktionsbolag samt posthus i femton länder. Vi är den lilla uppstickaren på den globala arenan och vår framgång kommer från att vi vill mer, tror mer och gör mer. Vi är övertygade om att engage... Visa mer
Adtoox är ett medelstort svensk IT-bolag med globala ambitioner. Vi levererar innovativa medialösningar med fokus på video och reklam. Vi är marknadsledare i Norden och växer så det knakar. Våra tjänster används av mediehus, annonsörer, mediebyråer, reklambyråer, produktionsbolag samt posthus i femton länder. Vi är den lilla uppstickaren på den globala arenan och vår framgång kommer från att vi vill mer, tror mer och gör mer. Vi är övertygade om att engagemanget hos vår personal avgör hur våra användare upplever oss och våra tjänster. Enastående innovationskraft och en fantastisk kundservice byggs inte med antalet personer på en arbetsplats, utan från motivationen och glädjen från de som arbetar där. Vi är nu redo att ta nästa kliv i vår expansion och söker de personer som vill växa och utvecklas tillsammans med oss.Nu söker vi dig som vill arbeta som Redovisningsassistent. Tjänsten skall tillsättas omgående. Denna tjänst kräver att du som person kan hantera en vardag med olika spännande och utvecklande arbetsmoment och trivs med att ställa om snabbt mellan dessa arbetsuppgifter.Som Redovisningsassistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat inkludera-Kundreskontrahantering Upprätthållande av kundregister Inbetalningar Fakturering Påminnelsehantering-Leverantörsreskontrahantering Upprätthållande av leverantörsregister Bokföring av inkommande fakturor Utbetalningar-Kontakter med redovisningsbyråer utomlands för ett eller flera dotterbolag-Löpande bokföring och avstämningar -Kontorsgöromål-Övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.Vem är du?Du är utåtriktad och målinriktad med ett brinnande intresse för ekonomi och service. Du har arbetat 2-5 år som Redovisningsassistent. Du drivs av att bygga och underhålla goda relationer med medarbetare och samarbetspartners. Du har lätt för att arbeta självständigt men uppskattar samtidigt teamkänslan på en fartfylld arbetsplats. Du är lättlärd och söker därför en arbetsplats där du ständigt utmanas. Du är ambitiös, driven och högpresterande i allt du företar dig.Är det här du?Om du är intresserad av tjänsten, skicka din ansökan, inklusive ett personligt brev och CV till [email protected]. Visa mindre