Lediga jobb som IT-metodansvarig i Solna

Se lediga jobb som IT-metodansvarig i Solna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Solna som finns hos arbetsgivaren.

Cyber Security Advisor

Ansök    Aug 12    NetNordic Sweden AB    IT-metodansvarig
Om NetNordic På NetNordic är vi experter på att designa och leverera innovativa lösningar för kritisk infrastruktur. Med specialisering inom cybersäkerhet, säkra datacenter och säkra nätverk tillhandahåller vi moln- och infrastrukturtjänster som stärker våra kunders mest vitala verksamheter. Gå med i vårt team för att vara en del av ett lag som omvandlar komplexitet till enkelhet och gör en betydande inverkan i teknikvärlden. Varför arbeta på NetNordic? På... Visa mer
Om NetNordic
På NetNordic är vi experter på att designa och leverera innovativa lösningar för kritisk infrastruktur. Med specialisering inom cybersäkerhet, säkra datacenter och säkra nätverk tillhandahåller vi moln- och infrastrukturtjänster som stärker våra kunders mest vitala verksamheter. Gå med i vårt team för att vara en del av ett lag som omvandlar komplexitet till enkelhet och gör en betydande inverkan i teknikvärlden.
Varför arbeta på NetNordic?
På NetNordic har du möjlighet att arbeta antingen som specialist eller generalist, beroende på dina karriärmål och intressen. Vi är stolta över att vara objektiva rådgivare som strävar efter att förse våra kunder med de bästa lösningarna som är skräddarsydda för deras behov.
Är du passionerad över teknik och ivrig att engagera dig på alla nivåer av strategi, taktik och operativ verksamhet? Om du trivs med att ligga i framkant av cybersäkerhet och tycker om att utforska nya teknologier kommer du att passa perfekt in hos oss.
I takt med att vårt cybersäkerhetsteam expanderar letar vi efter talangfulla individer med djup och bred expertis inom informationssäkerhet. Vi tror på att ge våra teammedlemmar möjlighet att ta ansvar för sin karriärutveckling genom kontinuerligt lärande – vare sig det gäller konferenser, certifieringar eller andra utbildningsmöjligheter.
På NetNordic omfamnar vi förändring och innovation och strävar alltid efter att ligga steget före i ett dynamiskt fält. Om du är redo att växa med oss och anta spännande utmaningar, vill vi gärna träffa dig!
Vad vi söker
Vi söker teammedlemmar med omfattande kunskap och erfarenhet inom informationssäkerhet. Ideala kandidater har en stark bakgrund inom informationssäkerhetspraxis, riskhantering, konsultverksamhet och marknadsanalys.
Viktiga färdigheter och erfarenheter:
Även om vi inte förväntar oss att du ska kunna allt, är här kvalifikationerna och färdigheterna vi söker:
Djup kunskap om informationssäkerhetsprinciper och praxis
Erfarenhet av regleringar och standarder som NIS2, CER, CIS och ISO 27000
Bevisad förmåga i riskanalys, säkerhetsbedömningar och strategisk konsultation
Stark kommunikationsförmåga för att samarbeta med kunder och intressenter
Föredragna certifieringar: CISSP, CISA, CISM

Din roll och ansvar
I denna position kommer du att leda och genomföra olika konsultprojekt för våra kunder. Dina ansvarsområden inkluderar:
Utföra GAP-analyser för att utvärdera nuvarande säkerhetsnivåer mot informationssäkerhetsstandarder
Genomföra riskbedömningar och analysera potentiella konsekvenser för informationssäkerhet
Leda initiativ för att förbättra och stärka kunders informationssäkerhetsåtgärder

Skicka din ansökan
Skicka din ansökan till [email protected] – med en kort beskrivning av din erfarenhet så kontaktar vi dig!
Sista ansökningsdatum: 15 september 2024 Visa mindre

Data Governance Expert

Ansök    Maj 24    Telia Company AB    IT-metodansvarig
Telia Finance is establishing a new data and analytics organisation, and together with that we are now opening for a new role – Data Governance Expert. In this role you will be responsible for establishing and driving the data and governance agenda consistently across Telia Finance. Telia Finance is an independent company acting as a finance engine for Telia Company. We are a smaller organisation with about 120 employees and this position is based in Telia... Visa mer
Telia Finance is establishing a new data and analytics organisation, and together with that we are now opening for a new role – Data Governance Expert. In this role you will be responsible for establishing and driving the data and governance agenda consistently across Telia Finance.
Telia Finance is an independent company acting as a finance engine for Telia Company. We are a smaller organisation with about 120 employees and this position is based in Telia's HQ in Solna, Stockholm!
The role
In the role as Data Governance Expert, you will get the unique opportunity to be responsible for establishing our Data Governance as well as Data Quality Management functions at Telia Finance. The idea is to grow into this role, not to master everything from day one.
In this role you will implement policies and standards for core data assets such as metadata, reference data, master data and our business glossary, allowing for the active management of high-quality data throughout the entire data life cycle at Telia Finance. You will mature our data assets and governance capabilities according to the long-term needs of Telia Finance. You will also be responsible to provide the means for Telia Finance to fully understand the nature and quality of the data under its management. You will secure tools and mechanisms to evaluate, prevent, and remediate defects, to ensure that the quality of data meets the requirements of our business processes.
We are a subsidiary of Telia Company, with ambition to establish a closer partnership to the group analytics function. You will therefore actively collaborate with the group analytics function to leverage their knowledge, tools, and processes to accelerate our Data Governance journey. You will be responsible to manage decision making forums with representatives from different business areas in Telia Finance and together make decisions to further the Data Governance Agenda at Telia Finance.
Responsibilities:
Establish and enforce data policies and standards
Ensure management of regulatory requirements and compliant use of data
Ensure a common understanding of terms and definitions for data and information
Ensure design and implementation of Master Data Management functions and processes
Ensure a common understanding of content, quality, and rules for data under management
Define and ensure the implementation of a strategy to achieve and maintain the level of data quality required to support the business goals and objectives of Telia Finance
Support business with data cleansing activities.



Is this you?
You have about 3 years' experience in the world of Data Governance and Data Quality
You are a great communicator in English with the ability to explain complex tasks in a simple manner
You have experience of setting up processer, standards, frameworks, and documentation regarding Data Governance
You are a team player with great collaboration skills
Knowledge of privacy laws and regulations concerning Data Governance
Experience of managing forums and decision-making bodies with different stakeholders
Any experience in the financial sector is considered a plus!



It's more than just a job
At Telia Finance, we will give you the tools and support you need to grow both professionally and personally. We can offer you your next big opportunity in a creative, motivating, and welcoming company where everyone can be themselves with equal access to opportunities. In addition to an attractive and inclusive work environment, we also enable flexibility and offer a wide variety of employee benefits.
Interested?
If you find this interesting, don't hesitate to apply for this job.
Welcome to Telia Finance – Home to your next big opportunity! Visa mindre

IT Practice Lead to NCC

Ansök    Dec 27    NCC AB    IT-metodansvarig
Do you want to make a real difference and make decisions that improve people's everyday lives? At NCC, we can offer you just that! You’ll get the opportunity to work in an environment influenced by sustainability, digitalization, and innovation!   We are building for the future – are you ready to help us realize our IT roadmap?  The construction industry is currently facing a development leap where the change agent is spelled digitalization. NCC is leadi... Visa mer
Do you want to make a real difference and make decisions that improve people's everyday lives? At NCC, we can offer you just that! You’ll get the opportunity to work in an environment influenced by sustainability, digitalization, and innovation!  

We are building for the future – are you ready to help us realize our IT roadmap? 

The construction industry is currently facing a development leap where the change agent is spelled digitalization. NCC is leading the way by developing our business and future proofing our IT platform. We are currently recruiting IT professionals who thrive on becoming important players in our digital transformation journey, taking construction to new heights through IT.  

You will join the Group function “Finance & IT”, which leads NCC´s strategic development and major change programs in the business. Finance & IT is NCC’s development and delivery function for IT as well as operations development and research & innovation. We are a Nordic organization with 140+ employees working together closely under one common management. Cooperation in- and between units is key for us to deliver value to NCCs business areas, and therefore we have adapted an Agile team-based setup with focus on collaboration, people and efficient delivery and development.  

https://www.youtube.com/watch?v=WH47qxW7M94 

 

Your role and responsibilities  
The role as IT Practice Lead is in our IT Assets team. Here the expectations to you can be divided into five parts:  


• In cooperation with other IT Practice Leads, IT Security, and our IT Process Managers, you will set the direction and roadmap for IT Asset Management, developing, and maintaining processes, policies, standards, systems, and measurements that help us to effectively manage our IT asset portfolio. This regarding; cost, control, risk, compliance, business performance objectives, and established IT Governance.  


• Have the overall responsibility for managing the complete lifecycle planning, control, and management of all IT assets, help to eliminate waste and increase efficiency by making the best use of existing IT asset resources and avoiding asset purchases that are unnecessary.   


• Have the overall responsibility for ensuring quality control throughout the lifecycle of all our IT assets by developing and together with external service providers implementing appropriate procedures to track and manage them.   


• Have the overall responsibility for the governance concerning the ITAM tools applied in managing, monitoring, and reporting on IT assets and inventory. Identify and report on breaches of ITAM policy and track remedial action.  


• Have overall responsibility for ensuring compliance with vendor contracts by carrying out effective planning and monitoring and working with hardware assets and software license and supporting our IT Sourcing Lead in developing procurement strategies that optimizes our technology spend.  

 

Your profile 
We believe that you have an Academic level of education. Possibly a degree in IT, or other for the position relevant education. You have good knowledge of work processes in large companies. You have several years of experience from working as a Practice Lead or Asset Manager and have good ITAM skills. You are fluent in English and in one of the Nordic languages, both verbally and written. Experience in ITIL and Agile processes are also an asset.  

You will be very important for us in our strategic journey, and we think that you have: 


• Excellent knowledge in IT software and hardware 
• ITSM tool experience, as well as ServiceNow experience 
• Can take main responsibility, lead, present, and drive assignments within relevant area  
• Strong analytical skills 
• Agile mindset 
• Good Communication and Relationship building skills
• Experience working as a Project Manager is a plus.

 

Additional information 
This position can be in any of our major cities in the Nordics. The position may require travelling, although we do apply a flexible way of working and strive to collaborate digitally as much as possible. In accordance with NCCs safety culture we conduct background checks on final candidates. You will be reporting to the IT Competence Manager whilst working cross-functions in an Agile team. 

 

Contact and application 
Please register your application with cover letter and CV in English. Selection is ongoing, so please apply as soon as possible but no later than January 31, 2023. For further information on this position, please contact Anders Blankholm, IT Competence Manager, +4560915391 or Karin Österman de Wall, Recruitment Specialist HR, +46790787210.

 

About NCC 
NCC is one of the leading construction companies in the Nordics. Based on its expertise in managing complex construction processes, NCC contributes to the positive impact of construction for its customers and society. Operations include operations property development, building and infrastructure project contracting, and asphalt and stone materials production. In 2021, NCC had sales of about SEK 53 bn and 13,000 employees. NCC’s shares are listed on Nasdaq, Stockholm. Read more about us and our solutions Here. Visa mindre

Process Manager Patch Management

Ansök    Okt 12    Vattenfall AB    IT-metodansvarig
Company Description Vattenfall is one of Europe’s largest producers and retailers of electricity and heat. Our main markets are Sweden, Germany, the Netherlands, Denmark, and the UK. The Vattenfall Group has approximately 20,000 employees. We have been electrifying industries, powering homes and transforming life through innovation for more than 100 years. We now want to make fossil free living possible within one generation and we are driving the transiti... Visa mer
Company Description
Vattenfall is one of Europe’s largest producers and retailers of electricity and heat. Our main markets are Sweden, Germany, the Netherlands, Denmark, and the UK. The Vattenfall Group has approximately 20,000 employees. We have been electrifying industries, powering homes and transforming life through innovation for more than 100 years. We now want to make fossil free living possible within one generation and we are driving the transition to a sustainable energy system.
Job Description
Do you want to lead the Vattenfall IT organization in managing vulnerabilities, hardening the landscape and ensuring the IT landscape is up-to-date? Are you a professional with strong risk awareness and convincing personal skills? Then this is your role!
The Systems Design and Processes department is looking for an experienced and ambitious Process Manager for Patch Management with a strong interest to further strengthen our IT Patch Management/Quality function.
As Process Manager Patch, you will be deeply connected to the Change Management Process and participate in the Change Information Board meetings.
You will be the point of contact and the advisor to the organization, our management and employees regarding Patch Management. You strive for continuous improvement of the Patch Management process and ensure the connection/alignment to other IT Processes. You play a key role in reporting to the IT management about the IT Patch Management status and follow up actions. You are a thorough patch management professional and therefore advise the management of Vattenfall IT organization in decision making with implications to IT stability and security.
Your job as Process Manager Patch Management
IT Patch Management is becoming increasingly important for Vattenfall operations due to increased digitalization, stability and security focus.
Your main activities will be:
Lead the development of the patch management process and the implementation within Vattenfall
Lead the Patch Management function and be responsible for adequate skill levels and performance of assigned staff
Audit and manage the process lifecycle and report to senior management
Continuously identify and implement process improvements
Ensuring that the process documentation is up to date
Connecting other ITIL Processes to Patch Management
Evaluation of performance measures against the defined critical success factors and if necessary, take actions to correct deficiencies or further streamlining needs
Prepare and monitor KPI reports and report Patch Management activities to senior management
Improve the related reporting and evaluate the results to define areas to act
Responsible for education of the Patch Management process and properly guide process participants (those who go through the process) in the Patch management process
Share experience with and knowledge of Patch management principles, methodologies and tools
You will work in close connection to the Change Management/Release and Deployment/Service Validating and Testing

Qualifications
Your profile as Process Manager Patch Management
You are passionate about enhancing security in a complex multi-vendor environment, you have a pragmatic attitude and enjoy working in a dynamic and international environment. You apply a structured way of working and are effective in communication and conflict resolution. You can ask critical questions, challenge the status quo and you strive for continuous improvement to protect out IT landscape.
In addition you have/are:
An academic degree in a relevant field such as IT, business administration, or equivalent (have a long experience of working in IT operations).
At least 2-3 years of working experience in IT operations, preferably in the field as a process manager, service manager and/or change manager. Having experience working with Patch Management is meritorious.
ITIL Foundation
Knowledge of the service transition, change, release, and/or patch management workflow and process KPI’s
Ability to successfully explain and guide people through the process and handle all level process issues
Master English in both speaking and writing

Nice to have:
Certification/knowledge in MS: MCTS, MCITP
Agile Scrum Foundation
Swedish, German or Dutch languages are of added value

Additional Information
What do we offer?
We offer you a challenging international work environment and the opportunity to contribute to energy solutions (both traditional and sustainable) that are part of the European critical infrastructure. At Vattenfall you have the possibility to be part of development programs that are tailored towards your personal and professional growth. You will work with colleagues who are eager to support you and share their expertise.
Location: Solna
For more information about the role please contact Manager, Kerstin Eurenius, [email protected]
Questions about the recruitment process please contact recruiter - Anna Uppström, [email protected]
Trade union representatives in Sweden, Vatkovic Silvija (Akademikerna), Inger Strandberg (Unionen), Christer Gustafsson (Ledarna), Lennart Bengtsson (SEKO). They may all be reached via Vattenfall’s switchboard +46 (0)8-739 50 00.
We welcome your application in English no later than 31 of October. We kindly request that you do not send applications by any means other than via our website.

At Vattenfall we are convinced that diversity contributes to build a more profitable and attractive company and we strive to be a good role model regarding diversity. Vattenfall works actively for all employees to have the same opportunities and rights regardless of gender, ethnicity, age, transgender identity or expression, religion or other belief, disability or sexual orientation. Click here for further information.


Since Vattenfall is a part of the Swedish critical infrastructure, many of our services are security classed. If this position is security classed the final candidates might be subjected to a security vetting process, according to the Swedish legislation.


We look forward to receiving your application! Visa mindre

Data Governance Lead

Ansök    Apr 12    Telia Company AB    IT-metodansvarig
Telia Finance is establishing a new data and analytics organisation, and together with that we are now opening for a new role – Data Governance Lead. In this role you will be responsible for establishing and driving the data and governance agenda consistently across Telia Finance. Telia Finance is an independent company acting as a finance engine for Telia Company. We are a smaller organisation with about 120 employees and this position is based in Telia'... Visa mer
Telia Finance is establishing a new data and analytics organisation, and together with that we are now opening for a new role – Data Governance Lead. In this role you will be responsible for establishing and driving the data and governance agenda consistently across Telia Finance.
Telia Finance is an independent company acting as a finance engine for Telia Company. We are a smaller organisation with about 120 employees and this position is based in Telia's HQ in Solna, Stockholm!


The role
In the role as Data Governance Lead, you will get the unique opportunity to be responsible for establishing our Data Governance as well as Data Quality Management functions at Telia Finance. In this role you will implement policies and standards for core data assets such as metadata, reference data, master data and our business glossary, allowing for the active management of high-quality data throughout the entire data life cycle at Telia Finance. You will mature our data assets and governance capabilities according to the long term needs of Telia Finance. You will also be responsible to provide the means for Telia Finance to fully understand the nature and quality of the data under its management. You will secure tools and mechanisms to evaluate, prevent, and remediate defects, to ensure that the quality of data meets the requirements of our business processes.
We are a subsidiary of Telia Company, with ambition to establish a closer partnership to the group analytics function. You will therefore actively collaborate with the group analytics function to leverage their knowledge, tools, and processes to accelerate our Data Governance journey. You will be responsible to manage decision making forums with representatives from different business areas in Telia Finance and together make decisions to further the Data Governance Agenda at Telia Finance.


Responsibilities:
Establish and enforce data policies and standards
Ensure management of regulatory requirements and compliant use of data
Ensure a common understanding of terms and definitions for data and information
Ensure design and implementation of Master Data Management functions and processes
Ensure a common understanding of content, quality, and rules for data under management
Define and ensure the implementation of a strategy to achieve and maintain the level of data quality required to support the business goals and objectives of Telia Finance
Support business with data cleansing activities.



Is this you?
You have about 3 years' experience in the world of Data Governance and Data Quality
You are a great communicator in English with the ability to explain complex tasks in a simple manner
You have experience of setting up processer, standards, frameworks, and documentation regarding Data Governance
You are a team player with great collaboration skills
Knowledge of privacy laws and regulations concerning Data Governance
Experience of managing forums and decision-making bodies with different stakeholders
Any experience in the financial sector is considered a plus!


It’s more than just a job
At Telia Finance, we will give you the tools and support you need to grow both professionally and personally. We can offer you your next big opportunity in a creative, motivating, and welcoming company where everyone can be themselves with equal access to opportunities. In addition to an attractive and inclusive work environment, we also enable flexibility and offer a wide variety of employee benefits.


Interested?
If you find this interesting, don't hesitate to apply for this job. We look forward to receiving your application!


Welcome to Telia Finance – Home to your next big opportunity! Visa mindre

Data Privacy Specialist, Solna

Ansök    Okt 17    PostNord Group    IT-metodansvarig
Motiveras du av ansvar och gillar utmaningar? Ser du förändring som en möjlighet? Välkommen till PostNord! Bli en del av vårt team Data Protection Office (DPO) stöttar koncernen med att säkerställa efterlevnad av dataskyddslagstiftningen, bland annat genom att ta fram riktlinjer och instruktioner, delta i affärsutvecklingsinitiativ och projekt, kravställa i offentliga upphandlingar och vid avrop samt upprätta, granska och förhandla personuppgiftsbiträdes... Visa mer
Motiveras du av ansvar och gillar utmaningar? Ser du förändring som en möjlighet? Välkommen till PostNord!

Bli en del av vårt team
Data Protection Office (DPO) stöttar koncernen med att säkerställa efterlevnad av dataskyddslagstiftningen, bland annat genom att ta fram riktlinjer och instruktioner, delta i affärsutvecklingsinitiativ och projekt, kravställa i offentliga upphandlingar och vid avrop samt upprätta, granska och förhandla personuppgiftsbiträdesavtal.

DPO består idag av en Group DPO och en Data Privacy Specialist. I dotterbolag och affärsområden finns också ett antal Privacy Protection Officers.
DPO behöver nu förstärka med en Data Privacy Specialist med fokus på avtal. Du kommer bland annat att upprätta, granska och förhandla personuppgiftsbiträdesavtal och andra avtalsregleringar kopplade till personuppgiftsbehandling och dataskydd. Ta fram och anpassa avtalsvillkor för PostNords tjänster. Ansvara för avtalsvillkorsuppdateringar med avseende på dataskydd. Bistå affärsområden och bolag med löpande rådgivning. Hålla interna utbildningar, samt ta emot och prioritera supportärenden samt besvara frågor från registrerade.

Du har vad som krävs
Du är utbildad jurist och har två till tre års erfarenhet av att arbeta med avtals- och dataskyddsfrågor från byrå eller bolag. Du är van vid att självständigt upprätta, granska och förhandla avtal. För att lyckas och trivas i rollen är du affärsmässig, serviceinriktad, prestigelös, har gott omdöme, eget driv och hög social kompetens. Arbetet innebär täta kontakter med personer inom PostNords affärsområden och bolag samt externa kontakter. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Behärskar du dessutom finska är det ett plus.

Vi levererar
Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Ansök
Vi arbetar med löpande urval så var snäll och skicka in din ansökan omgående. Vi ser fram emot att höra från dig.
Ha du frågor om tjänsten vänligen kontakta Jenni Bergman, DPO, +46 (0)70 5431145 eller mailto:[email protected]

För Fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakta-oss/facklig-kontakt/

Vi ser fram emot att höra från dig.

Vi levererar. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2018 hade koncernen 30 000 anställda och en omsättning på 37,7 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Visa mindre

Säkerhetshandläggare, säkerhetsskydd och informationssäkerhet

MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi har även uppdrag som rör planering och samordning av det civila försvaret. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, regioner, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från loka... Visa mer
MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi har även uppdrag som rör planering och samordning av det civila försvaret. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, regioner, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från lokalt till globalt.


Jämställdhet och likabehandling är en grund för MSB:s arbete internt och gentemot Sveriges befolkning. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.




Säkerhetshandläggare med inriktning mot säkerhetsskydd och informationssäkerhet
MSB:s verksamhetsskyddsenhet svarar för att normera, stödja och följa upp myndighetens interna säkerhet och verksamhetsskydd.

MSB:s verksamhetsskydd är indelat i områdena informationssäkerhet, säkerhetsskydd, medarbetarskydd, fysiskt skydd, it-säkerhet och kontinuitetshantering.

Verksamhetsskyddsenheten består av ca 10 medarbetare som har olika kompetenser och ansvarsområden. Enheten leds av myndighetens säkerhetschef.  

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att svara för arbetet med att upprätthålla myndighetens säkerhetsskyddsanalys och stödja verksamheten med att utföra säkerhetskyddsbedömningar. I arbetsuppgiften ingår även att stödja myndighetens systematiska informationssäkerhetsarbete bland annat med informationsklassningar. 

Du kommer att genomföra säkerhetsskyddsanalyser och informationsklassningar tillsammans med verksamheten. Arbetet som leds av dig utförs i workshopform och ska resultera i adekvata säkerhetsskydds- och handlingsplaner. I arbetet ingår att upprätta dokumentation och rapporter.

Du deltar i den fortsatta utvecklingen av MSB:s systematiska verksamhetsskyddsarbete, med särskilt fokus på säkerhetsskydd och informationssäkerhet. Du förväntas också bidra och delta i ärenden inom enhetens övriga verksamhetsområden.

Arbetsuppgifter kommer att variera allt ifrån att ta fram strategiska beslutsunderlag till myndighetsledningen till att hantera olika rutinmässiga ärenden. I arbetsuppgifterna ingår det även att genomföra utbildningar, presentationer och informationsinsatser inom verksamhetsskyddsområdet. 

Tjänsten innebär regelbundna resor till myndighetens olika verksamhetsställen.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har en akademisk utbildning eller en eftergymnasial utbildning (minst två år) som MSB bedömer vara relevant. Du har flerårig erfarenhet av att stödja verksamheten i att bedriva arbete med säkerhetsskydd alternativt informationssäkerhet och vana att driva arbete självständigt.

Du bör ha erfarenhet av att leda och genomföra säkerhetsskyddsanalyser eller informationsklassningar/riskanalyser inom informationssäkerhetsområdet. Arbetet ställer krav att du har kunskap om relevanta standarder inom informationssäkerhet och aktuellt regelverk inom säkerhetsskyddsområdet. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av systematiskt informationssäkerhetsarbete. 

Du bör ha en god förmåga att kunna sätta in dig och förstå verksamhetsprocesser ur ett säkerhetsperspektiv.

Vi vill att du har erfarenhet av att planera och genomföra presentation/utbildning för olika målgrupper samt erfarenhet av att leda workshops.

Du ska ha god förmåga att utrycka dig i tal och skrift, på både svenska och engelska.

Dina personliga egenskaper värderas högt då du ska kunna arbeta enskilt och i grupp samt kunna representera ditt och enhetens arbetsområde inom och utanför MSB. Du kommer att komplettera enheten med din erfarenhet och kompetens och bidra till fortsatt positiv utveckling och resultat.

Som person har du integritet, god samarbetsförmåga, är lyhörd och har god analytisk förmåga. Återkommande vidareutbildning ser du som en naturlig del i ditt arbete.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med i första hand placering i Stockholm alternativt Karlstad kan diskuteras. MSB tillämpar provanställning.

Befattningen är inplacerad i säkerhetsklass varför säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Svenskt medborgarskap krävs.

Är du intresserad?
Har du frågor kontakta säkerhetschefen Mats Ekström, eller ställföreträdande säkerhetschefen Håkan Nilsson. Fackliga företrädare är Jörgen Mähler, SACO, Therese Hahne ST och Ann-Britt Paradis, SEKO. Samtliga nås på växelnummer 0771-240 240.

Din ansökan
ska vara inkommen till MSB senast den 8 januari 2019, märkt med referensnummer 2019/266. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

 Det är ditt ansvar som sökande att dokumentera din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som statlig myndighet omfattas vi av offentlighetsprincipen. Det innebär bland annat att om någon begär att få ta del av ansökningshandlingar är vi skyldiga att lämna ut dem.

 

MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Produktägare inom området Fristående aktörer och Ärendehantering

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 12 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad.  Arbetsförmedlingen är mitt... Visa mer
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 12 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. 




Arbetsförmedlingen är mitt uppe i ett spännande transformationsarbete som omfattar nya digitala lösningar och plattformar, kombinerat med ett förnyelsearbete mot en modernare myndighet och där produktområdet Fristående aktörer starkt ska bidra till nya myndigheten.

Beskrivning

Arbetsförmedlingen är en myndighet i förändring med stort fokus på modernisering och digitalisering och där stort fokus ligger på framtida arbetet med Fristående aktörer. Där behöver vi dig!

Vi söker nu två drivna Produktägare med fokus på fristående aktörer samt vår Pegabaserade Ärendehanteringsplattform då vi befinner oss i en expansiv transformationsfas.

Ansvar och arbetsuppgifter:

I rollen som produktägare delas leveransansvar med produktansvarig för de produkter som ligger till grund för våra leveranser. Leveransansvaret fokuserar på måldriven utveckling och applikationsdrift med kontinuerliga snabba, skarpa leveranser och operativ kontinuerlig uppföljning och optimering. Arbetet innebär många kontaktytor interna såväl som externa. Du ansvarar för prioriteringen av teamets backlogg för att uppnå rätt effekter. Du kommer att jobba i nära samarbete med sektionschef för utveckling, ditt utvecklingsteam och många andra kollegor inom andra enheter och avdelningar på Arbetsförmedlingen men också med kompletterande och fristående aktörer.

För att lyckas i denna roll är din framåtlutande approach, agila mognad, snabbrörlighet, förmåga att prioritera, fokusering på leverans och kundnytta avgörande för att lyckas. Produktägarrollen kräver nytänkande, förmåga att se och värdera möjligheter för att uppnå ökad kund- och verksamhetsnytta. Förmågan att väva samman olika intressenters behov och göra prioriteringar på både taktisk och operativ nivå är en viktig egenskap för att uppnå rätt resultat och effekter. Kort sagt du ska säkra operativa leveranser som möter både våra kunders förväntningar såväl kortsiktigt som långsiktigt.



Kvalifikationer

- Är van att arbeta i en roll som produktägare
- Har förmåga att väva samman olika behov och göra driva prioriteringen av ditt teams backlogg
- Är van att arbeta operativt med agil utveckling
- Har erfarenhet av agila metoder som Scrum och Kanban
- Är van att facilitera agila ceremonier och presentera resultat för olika målgrupper
- Du har lätt för att samarbeta med olika roller inom IT, organisationen i stort såväl som med andra intressenter
- Har förmåga att väva samman olika intressenters behov för att uppnå effektmålen
- Är van att driva kund- och datadriven utveckling
- Har mycket goda kunskaper om modern digital utvecklig och kan följa vedertagna standard och Best practices
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vi ser det meriterande om du har

- Tidigare haft budgetansvar och har god kunskap om ekonomiuppföljning
- Är van att bygga Business case
- En högskoleutbildning inom relevant område

Som person

- Har du ett brinnande intresse för användarupplevelse, nytta för slutkunden och effekthemtagning
- Är coachande, positiv och engagerad och har förmåga att entusiasmera andra
- Har du mycket bra samarbetsförmåga och skapar goda relationer
- Är du drivande och lösningsorienterad och är bra på att få saker och ting att hända



Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Övrigt

Placeringsort: Stockholm, Solna Strand i ett helt nytt aktivitetsbaserat hus.

Du kommer att få jobba med kompetenta, drivna kollegor i en organisation med högt engagemang och laganda. Bifoga cv samt personligt brev i din ansökan. Betygskopior och liknande tas med till en eventuell intervju. Intervjuer kan komma att ske löpande.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre